آیا حاکمان چین در مورد کریپتو فکر دومی دارند

آیا حاکمان چین در مورد کریپتو فکر دومی دارند؟
فهرست مطالب

شرکت های دولتی چین با وجود وضعیت غیرقانونی کریپتو در چین از آن حمایت می کنند. به تدریج، هنگ کنگ در حال تبدیل شدن به یک بازار پروکسی برای نهادهای چینی است که می خواهند پتانسیل ارزهای دیجیتال را کشف کنند. اما ناگفته نماند که به طور قانونی نمی توانند این کار را در داخل کشور انجام دهند.

چین با نام رسمی جمهوری خلق چین، رابطه عجیبی با ارزهای دیجیتال دارد. بانک خلق چین در سپتامبر 2021 تمام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را به طور کامل ممنوع کرد. این هنوز به عنوان یکی از گسترده‌ترین و سخت‌گیرانه‌ترین اقداماتی است که تاکنون انجام شده است و تراکنش‌های رمزنگاری را در پرجمعیت‌ترین کشور جهان ممنوع می‌کند.

با این حال، با گذشت زمان و نوآوری، نهادهای دولتی چین از سرمایه گذاری های ارزهای دیجیتال، به ویژه در هنگ کنگ، حمایت می کنند. بنابراین، دقیقاً چه چیزی باعث نوسان حرکت می شود؟

ممنوعیت مطلق

در سپتامبر 2021، بانک خلق چین (PBOC) دستوری صادر کرد که بر اساس آن تمام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در داخل کشور ممنوع شد. این یکی از مهم‌ترین و محدودکننده‌ترین اقداماتی است که تاکنون علیه بازار ارزهای دیجیتال مشاهده کرده ایم.

تصمیم PBOC ، به ویژه با توجه به حمایت قبلی این کشور از فناوری بلاک چین و علاقه روزافزون سرمایه گذاران چینی به ارزهای دیجیتال بسیاری را شگفت زده کرد. این ممنوعیت به این معنی است که تمام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال، از جمله تجارت و استخراج، مشمول مجازات سختی می‌شوند.

این حرکت اما بی دلیل نبود. PBOC به نگرانی‌هایی درباره ثبات مالی، فعالیت‌های غیرقانونی و پتانسیل ارزهای دیجیتال برای تسهیل پولشویی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی اشاره کرد.

این ممنوعیت ضربه ای به صنعت ارزهای دیجیتال بود، زیرا چین یکی از بزرگترین بازارهای ارزهای دیجیتال بود. اثر فوری این ممنوعیت باعث کاهش شدید کاربران کریپتو و ارزش ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم شد. با این حال، با گذشت زمان ، بازار انعطاف پذیری نشان داده است و ارزش ارزهای دیجیتال به تدریج بهبود یافته است.

بسیاری از کارشناسان صنعت بر این باور بودند که این ممنوعیت موقتی خواهد بود و پکن در نهایت موضع خود را در قبال ارزهای دیجیتال کاهش خواهد داد. آنها استدلال کردند که این ممنوعیت به دولت اجازه می دهد تا قوانین خاصی در مورد ارزهای دیجیتال در نظر بگیرند.

از غیرقانونی کردن تا حمایت از نهادهای رمزنگاری

پس از این ممنوعیت، بازارهای جهانی به شدت تغییر کرده است. زمانی دلار آمریکا یک نیروی مسلط جهانی بود و  شاهد  شکاف هایی در خود داشت. سازمان‌های محلی اکنون کریپتو و نوآوری زیربنایی را برای افزایش شکاف به دلار تبلیغ کرده‌اند.

دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که چرا نهادهای دولتی چین اکنون از سرمایه گذاری های ارزهای دیجیتال در هنگ کنگ حمایت می کنند. یک توضیح این است که چین پتانسیل فناوری بلاک چین را می بیند و می خواهد از توسعه آن حمایت کند. چین در حال بررسی استفاده از بلاک چین در صنایع مختلف از جمله مالی، لجستیک و مراقبت های بهداشتی بوده است. و حتی ارز دیجیتال خود را، یوان دیجیتال، ساخت.

دلیل دیگر می تواند این باشد که چین می خواهد نفوذ خود را در هنگ کنگ، منطقه اداری ویژه چین، حفظ کند. هنگ کنگ یک مرکز مالی و تجارت بین المللی بوده است و حمایت از توسعه فناوری بلاک چین در هنگ کنگ می تواند به چین کمک کند تا موقعیت خود را به عنوان یک نیروگاه اقتصادی منطقه ای حفظ کند.

علاوه بر این، دولت چین ممکن است از این نهادهای دولتی برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در ارزهای دیجیتال، در مواجهه با مقررات سختگیرانه در تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کند.

پیشنهاد : پیشنهاد ما برای خرید ماینر، دستگاه ماینر BITMAIN ANTMINER S19 PRO می باشد.

آیا هنگ کنگ می تواند یک مرکز رمزنگاری باشد

هنگ کنگ می‌خواهد با معرفی اقدامات نظارتی جدید، خود را به عنوان قطبی برای ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین قرار دهد . اقدامات این قلمرو با اقدامات سرزمین اصلی چین که در آن تراکنش‌های مربوط به رمزارز ممنوع است، در تضاد است. هنگ کنگ در حال تبدیل شدن به یک بازار پروکسی برای نهادهای چینی است که می‌خواهند پتانسیل ارزهای دیجیتال را کشف کنند، اما از نظر قانونی نمی‌توانند این کار را در داخل خود انجام دهند. مقامات محلی اقداماتی را برای استقبال از ورود چنین ارائه دهندگانی انجام داده اند. از جمله وضع قوانین و مقررات روشن برای  شکوفا شدن کریپتو، حتی وب 3.

در نوامبر 2021، دولت هنگ کنگ چارچوب مجوز جدیدی را برای ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) برای تنظیم و نظارت بر مبادلات رمزنگاری و مشاغل مرتبط پیشنهاد کرد. بر اساس این چارچوب، VASPها باید از کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ (SFC) مجوز بگیرند و با الزامات مختلف از جمله استانداردهای عملیاتی، مالی و امنیتی مطابقت داشته باشند. علاوه بر این، اخیراً هنگ کنگ  قوانینی را پیشنهاد کرده است  که به سرمایه گذاران خرد اجازه می دهد تا «توکن های کلان» را در صرافی های دارای مجوز معامله کنند.

اقدامات نظارتی جدید یک پیشرفت مثبت برای صنعت ارزهای دیجیتال در هنگ کنگ است، زیرا چارچوب قانونی واضحی را برای فعالیت کسب و کارهای رمزنگاری فراهم می کند. این حرکت ممکن است شرکت های بلاک چین و ارزهای دیجیتال بیشتری را به هنگ کنگ جذب کند و به طور بالقوه باعث تحریک نوآوری و سرمایه گذاری در آنجا شود.

واقعیت ها کمتر از انتظارات نیستند. بنابراین، پتانسیل هنگ کنگ به عنوان یک هاب رمزنگاری افزایش می یابد.

کلیک : برای مشاهده ی دستگاه ماینرهای موجود در فروشگاه داراماینر کلیک کنید.

رهبری را به عهده گرفتن

امسال، گزارش‌ها تعهد منطقه را به فناوری زیربنایی بلاک چین نشان داده‌اند. شبکه تجارت جهانی کشتیرانی (GSBN) مستقر در هنگ کنگ، یک کنسرسیوم غیرانتفاعی متمرکز بر برنامه های کاربردی تجارت بلاک چین،  رهبری  صنعت لجستیک بلاک چین را بر عهده گرفت.

در چند روز گذشته، شرکت دولتی بیمه پاسیفیک چین به Waterdrip Capital پیوست تا دو صندوق ارز دیجیتال Pacific Waterdrip Digital Asset Funds I  را در هنگ کنگ راه اندازی کند. کریپتو در هنگ کنگ شکوفا شده است، ProDigital Future  با تعهدات 30 میلیون دلاری راه اندازی شد  و اولین ETF های ارز دیجیتال در دسامبر گذشته راه اندازی شد.

موسسات بانکی به کریپتو چراغ سبز نشان دادند. با زوم بر روی دومی، نسخه چینی TikTok، “Douyin” با 600 میلیون کاربر، یک تغییر قابل توجه را به همراه داشت.

اشتیاق جامعه چین : کریپتو

وقتی کاربران بیت کوین را جستجو می کنند، قیمت روز جاری، بالاترین، پایین ترین، افتتاحیه امروز و قیمت های بسته شدن دیروز ظاهر می شود. به طور مشابه، این  مورد  در مورد اتریوم (ETH) در هر نظر توییتر رمزنگاری است. این حرکت نشان‌دهنده اشتیاق جامعه چین و شرکت‌های خصوصی برای ارزهای دیجیتال است. کالین وو، تحلیلگر کریپتو، اظهار داشت : اما دولت چین همچنان این رمزارز را به شدت ممنوع می‌کند، مگر اینکه به هنگ کنگ اجازه توسعه دهد 

کلیفتون کینگ، یکی از بنیانگذاران  ATX DAO ، به BeInCrypto گفت:

هنگ کنگ احتمالاً به عنوان واکنشی به سرکوب های ایالات متحده به سمت ارزهای دیجیتال رو آورده است.

در همان زمان، Jupiter Zheng، مدیر تحقیقات HashKey Capital، به BeInCrypto گفت:

“حمایت گسترده هنگ کنگ از دارایی های مجازی از ماه اکتبر با رژیم جدید مجوز و مشاوره بیشتر افزایش یافته است.”

چنین روایت‌هایی می‌تواند به طبقه دارایی کمک کند تا ارزهای دیجیتال به ارتفاعات جدیدی برسد و بازار مالی غیرمتمرکز را تحقق بخشد. جالب است که ببینیم آیا سایر مناطق با هنگ کنگ همدست می شوند یا خیر. چنین تحولاتی می تواند تأثیر زیادی بر صنعت کریپتو داشته باشد.

دانستنی : آیا می دانستید که داراماینر برای خرید دستگاه ماینر وام می دهد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

موفقیت کریپتو به چه معناست

موفقیت کریپتو در هنگ کنگ می تواند پیامدهایی برای اصلاحات بازار در چین داشته باشد. هنگ کنگ با اکوسیستم پررونق مبادلات، معامله گران و سرمایه گذاران، مرکز فعالیت و نوآوری ارزهای دیجیتال در منطقه بوده است. این می تواند به عنوان نمونه ای برای سیاست گذاران در چین باشد که در مورد کریپتو و سایر فناوری های مخرب محافظه کارتر عمل کرده اند.

کاربران در نانجینگ بیش از 310000 کیف پول دیجیتال شخصی یوان باز کرده اند. سایر شهرها و مناطق نیز ارقام مشابهی را دارند. زمان نشان خواهد داد که حاکمان پکن چگونه محبوبیت و دسترسی رو به رشد ارزهای دیجیتال را تفسیر کرده و بر اساس آن عمل خواهند کرد.

خلاصه مطالب

  • هنگ کنگ به عنوان یک مرکز وب 3 و ارزهای دیجیتال ظاهر شده است و دولت محلی اقدامات لازم را برای اتخاذ مقررات روشن انجام می دهد.
  • با وجود ممنوعیت کلی کریپتو در چین، برخی از شرکت‌های مرتبط با دولت چین علاقه فزاینده‌ای به کریپتو نشان می‌دهند.
  • ProDigital Future مستقر در هنگ کنگ قصد دارد 100 میلیون دلار در سرمایه گذاری های دیجیتال سرمایه گذاری کند.

همراهان عزیز داراماینر امیدواریم این مقاله برای شما سودمند بوده باشد. ثروتمند و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button