آیا مالک بیت‌کوین استخراج شده توسط ماینرها قابل شناسایی است.

فهرست مطالب

ما در این مقاله می‌­خواهیم بررسی کنیم که آیا دولت می­‌تواند مالک بیت‌کوین استخراجی توسط ماینرها را بشناسد یا نه! در کنار این موضوع، برای اینکه ذهن شما برای خواندن مقاله بیشتر آماده شود، لازم می­‌بینیم که چند سوال دیگر نیز مطرح کنیم.

آیا تا به حال فکر کردید که دولت ردیابی استراج بیت‌­­کوین را چطور انجام می‌­دهد! به فرض اینکه دولت بتواند استخراج را ردیابی کند، سوال دیگری که پیش می­‌آید اینست که، آیا به طور دقیق ردیابی کردن می‌­تواند مشخص کند که کِی و کجا استخراج بیت­‌­کوین و یا خرید فروش انجام شده است! ردیابی دولت از استخراج بیت­‌کوین چه مزایایی می­‌تواند داشته باشد؟ آیا دولت می‌­تواند از این طریق مالیات بگیرد! در این مقاله به تک تک سوال­‌های بالا پاسخ میدهیم و به شما کمک خواهیم کرد که اطلاعات سودمند کسب کنید و با خیال آسوده خرید ماینر انجام دهید و در آمد دلاری داشته باشید، با ما همراه باشید.

 

بیت­‌کوین: فناوری بلاک­‌چین

به خوبی می‌­دانیم که اساس ارزهای دیجیتال مانند بیت‌­کوین (BTC) بر فناوری بلاک‌چین قرار دارند. یکی از ویژگی‌­های اساسی فناوری بلاک‌چین شفافیت آن است. منظور از شفافیت به این معنی هست که هر کسی از جمله دولت، می­‌تواند تمام تراکنش‌­های ارز دیجیتال انجام شده از طریق بلاک‌چین را مشاهده کند. اگر بخواهیم کمی به زبان ساده­‌تر توضیح دهیم باید بگوییم که، تراکنش‌های بیت‌­کوین به دلیل ماهیت شفاف فناوری بلاک چین در دسترس عموم قرار دارند. علاوه بر این، تاریخچه تراکنش‌های بیت­‌کوین به طور دائم در بلاک‌چین بیت­‌کوین ذخیره می‌­شود و این به این معنی هست که مشاهده تراکنش‌های بیت‌­کوین کار سختی نیست. بنابراین، دولت در قالب مقامات مجری قانون ممکن است آنچه را که در بلاک‌چین بیت‌­کوین اتفاق می‌افتد را بررسی و تماشا کند.

 

 

آیا دولت می‌داند که مالک بیت‌کوین کیست

در اینجا دو دلیل را بررسی خواهیم کرد که دولت می‌­تواند بفهمد مالک بیت‌کوین چه کسی است.

  • دلیل اول : می­‌دانیم که هرکسی می‌تواند تمام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را در هر آدرس کیف پول بیت‌کوین مشاهده کند. حالا برای دانستن اینکه بیت­‌کوین از کجا می‌­آید و به کجا ارسال می‌شود، مقامات می­‌توانند آدرس‌­ها­ی بیت­‌کوین که برای تراکنش استفاده می‌شود را تجزیه و تحلیل کنند. به این ترتیب مقامات بینشی در مورد اینکه خرید و فروش بیت­‌کوین که اتفاقی می افتد و یا چه زمانی رخ می‌دهد می­‌گیرند.
  • دلیل دوم : بسیاری از کاربران بیت­‌کوین هویت خود را در برخی مواقع آشکار می­‌کنند (به عنوان مثال، در صرافی‌های متمرکز یا از طریق تعامل با کیف پول‌های شناخته شده) بنابراین، تراکنش‌های بیت‌کوین همیشه 100% ناشناس باقی نمی‌مانند. دولت می‌تواند مالکیت بیت‌کوین را هر زمان که یک سری از تراکنش‌های بیت‌کوین به هویت فرد مرتبط شود را ردیابی کند. با این دانش جدید، دولت‌­ها می‌توانند وظایفی مانند بدهی‌­های مالیاتی بیت‌کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر را اعمال کنند یا با رفتارهای مجرمانه مانند پولشویی مبارزه کنند.

 

شبه ناشناس : ردیابی مالک بیت‌کوین توسط دولت

فناوری بلاک‌چین بیت­‌کوین در اصل ناشناس است. اما به دلیل عنصر شفافیت قابل ردیابی است. بنابراین بیت‌­کوین را می‌­توان «شبه ناشناس» نامید. آژانس‌های دولتی کارشناسان ارزهای دیجیتال را استخدام می­کنند که در ردیابی بیت­‌کوین و تایید هویت به آن‌ها کمک کنند. از آنجایی که مجری قانون در هر کشوری ممکن است مستقیماً نتواند طرف‌­های درگیر در تراکنش بیت­‌کوین را شناسایی کنند. اما می‌توانند بلاک‌چین را مشاهده کرده و حرکات بیت­‌کوین و الگوهای مربوطه را تجزیه و تحلیل کرده، تا از این طریق بتوانند کسانی که در حال انجام معاملات بودند را شناسایی و ردیابی کنند.

 

دلیل ردیابی مالکان استخراج کننده بیت‌­کوین توسط دولت

هر فرد یا سازمانی که استخراج بیت‌کوین و یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال انجام می­دهد مجرم نیست. یا بهتر بگوییم که نکته مهم بین کسانی که بیت‌­کوین خرید و فروش می­‌کنند این است که اکثر تراکنش‌­های آن­ها با فعالیت مجرمانه مرتبط نیست. اما با این حال، مجریانی مانند پلیس  همچنان هدفشان دستگیری افراد یا سازمان‌هایی است که از ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت‌کوین برای مقاصد غیرقانونی، مانند پولشویی یا کلاهبرداری استفاده می‌کنند است. به همین دلیلست برای ردیابی مالکان استخراج بیت‌­کوین تمایل نشان داده و اقدام می­کنند.

 

بیت‌کوین کی و کجا خریداری می‌شود

جدا از تجزیه و تحلیل داده‌ها که به تنهایی یا با همکاری شرکت­‌های خصوصی انجام می­شود. مقامات ممکن است اطلاعاتی را از صرافی‌های متمرکز (صرافی متمرکز یک صرافی ارز دیجیتال است که توسط یک نهاد واحد مانند کوین‌بیس اداره می‌شود. برای تبدیل شدن به یک اپراتور دارای مجوز در یک کشور یا منطقه خاص، صرافی‌های متمرکز باید از مقررات پیروی کنند.) درخواست کنند. به دلیل مقررات، صرافی‌های متمرکز نیز ممکن است موظف به اشتراک‌گذاری چنین اطلاعاتی باشند. با این حال، همه‌ی صرافی‌های ارز دیجیتال با مقامات همکاری نمی‌­کنند.

 

دولت : مالیات بیت‌کوین

نحوه گزارش بیت­‌کوین در مورد مالیات‌­ها و قوانین مالیات بیت‌­کوین به موقعیت خاص و کشور محل اقامت مالی شخص بستگی دارد. به عنوان مثال، مالیات دهندگان ایالات متحده باید فروش ارزهای دیجیتال و سایر رویدادهای مشمول مالیات را گزارش کنند. هر یک از این تراکنش‌ها پیامدهای قانونی متفاوتی دارند. ارز فیات که از فعالیت‌های ارزهای دیجیتال به دست می‌آید و به عنوان سود تحقق‌یافته نیز در نظر گرفته می‌شود. با نرخ‌های متفاوتی مالیات می‌گیرد و می‌تواند سرمایه یا درآمد محسوب شود. باید این را هم در نظر داشت زمانی که شخصی بیت­‌کوین را به صورت نقدی می‌فروشد، یا زمانی که بیت‌­کوین را به ارز دیجیتال دیگری تبدیل می‌­کند و یا زمانی که بیت‌کوین را برای خرید کالا یا خدمات خرج می‌کند، درآمد‌های کسب شده ممکن است به عنوان سود سرمایه مشمول مالیات شوند.

 

سخن آخر

ما در این مقاله فهمیدیم که دولت و مجریان قانون می‌­توانند مالک بیت‌کوین را بشناسند. بررسی کردیم که دولت با انجام چنین کاری می‌­تواند جلوی پولشویی و کلاه­ برداری را بگیرد. نظارت دولت بر استخراج بیت‌­کوین نشان دهنده­‌ی مهم بودن رمزارزها در جهان است. اقداماتی که در این عرصه انجام می­‌شود، آینده‌­ی روشن ارزهای دیجیتال به خصوص ارز محبوب بیت‌­کوین را تضمین می­‌کند.

همراهان عزیز شما برای داشتن بیت‌­کوین می‌­توانید ماینر قانونی مثل ماینر S19 pro تهیه کنید و یا با اجاره کردن فارم بدون هیچ دغدغه‌­ای بیت­‌کوین بدست آورید. و دارایی خود را افزایش دهید. این را در نظر داشته باشید که سال 2022 بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری بر روی استخراج بیت‌­کوین است زیرا قیمت بیت‌­کوین نسبتا پایین آمده است و با پایین آمدن قیمت بیت­‌کوین، قیمت ماینر هم کاهش پیدا می­‌کند. برای راهنمایی بیشتر با مشاوران ما در دارا ماینر در ارتباط باشید. از شما ممنون هستیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید، بهترین‌ها را برای شما آرزومندیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button