ارزش بازار در ارزهای دیجیتال چیست

فهرست مطالب

تازه واردان به بازارهای سهام و ارزهای دیجیتال به ناچار با اصطلاح «بازار سرمایه» مواجه می شوند که به اختصار به عنوان بازار سرمایه شناخته می شود. برای بسیاری، این اصطلاح ناآشنا است و سؤالاتی را ایجاد می کند. ارزش بازار به چه معناست؟ ارزش بازار یک شرکت چقدر است؟ یا ارزش بازار بزرگ به چه معناست؟ و یا ارزش بازار در بازار ارزهای دیجیتال چطور؟ ما در این مقاله به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

سرمایه گذاری در بازار چیست

در ابتدا مفهوم ارزش بازار، از بازار سهام سرچشمه گرفت. پس از اینکه ارزهای رمزنگاری شده به یک کلاس جداگانه از دارایی‌های مبادله‌شده تبدیل شدند، مفهوم سرمایه‌گذاری بازار در مورد آنها نیز اعمال شد. به طور کلی، ارزش بازار به ارزش کل هر دارایی موجود در بازار اشاره دارد. از آنجایی که بین مفهوم ارزش بازار در بازار سهام و بازار کریپتو تفاوت وجود دارد، نگاهی جداگانه به هر یک از آنها خواهیم داشت.

ارزش بازار سهام چیست

ارزش بازار در بازار سهام یکی از شاخص های ارزش شرکت است. این به شما امکان می دهد تا دریابید که ارزش یک شرکت در بازار سهام تقریباً چقدر است. برای محاسبه ارزش بازار یک شرکت، قیمت فعلی سهام شرکت را در تعداد سهام موجود ضرب کنید. به عنوان مثال، اگر شرکت X با قیمت 10 دلار به ازای هر سهم معامله شود و 50 میلیون سهم موجود باشد، ارزش بازار آن 500 میلیون دلار خواهد بود.

کلیک : برای خرید دستگاه ماینر کلیک کنید.

چه چیزی بر ارزش بازار یک شرکت تأثیر می گذارد

ارزش بازار چیزی بیش از ارزیابی فعلی ارزش یک شرکت بر اساس قیمت سهام آن نیست. این به نوبه خود مستقیماً به نسبت فعلی عرضه و تقاضا برای آنها بستگی دارد. ارزش بازار به طور مستقیم شامل شاخص های مهمی مانند ارزش دارایی، بدهی یا عوامل دیگر شرکت نمی شود.

شایان ذکر است که ارزش بازار یک شرکت بیشتر از ارزش دارایی های آن (به اصطلاح “ارزش دفتری” آن) است. این در درجه اول به این دلیل است که هر تجارت در درجه اول یک ایده است و دارایی های آن فقط ابزاری برای اجرای آن هستند. بر این اساس، قیمت واقعی یک تجارت فعال و تاسیس شده شامل ارزش دارایی های آن و سود بالقوه ای است که می تواند در آینده به دست آورد.

چرا باید ارزش بازار یک شرکت را بدانید

سرمایه بازار به سرعت محاسبه می شود و به عنوان یک ابزار مناسب برای سرمایه گذاران برای ارزیابی اندازه یک شرکت عمل می کند. ارزش بازار یک کسب و کار نشان دهنده نوسانات، ریسک و پتانسیل رشد آن است، بنابراین سرمایه گذاران اغلب از این شاخص برای ارزیابی سریع پتانسیل سرمایه گذاری یک شرکت استفاده می کنند.

اعتقاد بر این است که هر چه سرمایه یک شرکت بیشتر باشد، ریسک سرمایه گذاری در آن کمتر است. با این حال، این سرمایه گذاری ها پتانسیل سود کمتری دارند. شرکت های با سرمایه بالاتر برای سرمایه گذاران قابل اعتمادتر به نظر می رسند. جمع آوری پول برای آنها راحت تر است. به لطف اعتماد سرمایه گذاران و موقعیت مالی قوی، سهام آنها در طول بحران کندتر سقوط می کند. در عین حال، شرکت هایی با سرمایه کمتر دارای پتانسیل رشد بیشتری هستند، اگرچه سرمایه گذاری در این سهام ریسک بیشتری دارد. چنین شرکت‌هایی برای تحمل بحران‌ها زمان چالش‌برانگیزتری دارند.

همچنین باید توجه داشت که از آنجایی که قیمت سهم به طور مداوم در حال تغییر است، محاسبه ارزش بازار تنها در زمان محاسبه شاخص ارزش بازار است.

مشاوره : هر سوالی در مورد استخراج بیت کوین از طریق دستگاه ماینر دارید می توانید از مشاوران ما بپرسید.

ارزش بازار بزرگ، متوسط ​​و کوچک به چه معناست

ارزش بازار به طور کلی بسته به اندازه به چند دسته تقسیم می شود:

شرکت‌های مگا کپ شامل بزرگترین شرکت‌های جهان هستند که رهبران بازار هستند. اپل، آمازون و فیسبوک نمونه هایی از این قبیل شرکت ها هستند. سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری قابل اعتمادترین است، اما سود بالقوه نسبتاً کمی دارد. این گزینه ترجیحی برای ریسک گریزترین سرمایه گذاران است.

شرکت های بزرگ معمولاً پیشروان صنعت هستند. سهام این گونه شرکت ها قیمت نسبتاً ثابتی را نشان می دهند و معمولاً مستعد رشد قابل توجهی نیستند. سرمایه گذاران محافظه کار و ریسک گریز آنها را انتخاب می کنند.

شرکت های سرمایه متوسط سهام این شرکت ها بسیار بی ثبات تر هستند و اغلب دارای پتانسیل صعودی نسبتا زیادی هستند. آنها توسط سرمایه گذارانی انتخاب می شوند که در ازای فرصتی برای کسب درآمد از رشد ارزش بازار، آماده پذیرش ریسک خاصی هستند.

شرکت‌های کوچک معمولاً یا شرکت‌های نسبتاً جوان هستند یا شرکت‌هایی که به دلایلی ارزش خود را از دست داده‌اند. سهام این شرکت ها یک هدف سرمایه گذاری تا حدودی پرخطر است. با این حال، در عین حال، آنها امکان تکیه بر شرکت های جوان را در زمینه های جدید و امیدوار کننده فعالیت می دهند. و در چند سال آینده، این تازه واردان ممکن است رهبر شوند. شرکت‌های قدیمی‌تر که ارزش خود را از دست داده‌اند نیز می‌توانند موقعیت قبلی خود را به دست آورند.

شرکت‌های دارای سقف کوچک ، که به آن سهام پنی نیز می‌گویند، هم بیشترین پتانسیل سود و هم بالاترین ریسک را دارند. ریسک پذیرترین سرمایه گذاران چنین شرکت هایی را انتخاب می کنند، اگرچه انجام این کار باید با تحقیق انجام شود.

ارزش بازار در کریپتو چیست

ارزش بازار در بازار ارزهای دیجیتال، ارزش کل یک ارز دیجیتال است. با ضرب تعداد سکه های یک ارز دیجیتال در گردش در قیمت فعلی سکه ها محاسبه می شود.

معروف ترین منبع آنلاین برای ردیابی ارزش بازار ارزهای دیجیتال coinmarketcap.com است .

ارز دیجیتال با بالاترین ارزش بازار بیت کوین است . در زمان نگارش این مقاله، اتریوم و بایننس کوین به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال چقدر است

سرمایه کل بازار، ارزش کل تمام دارایی های رمزنگاری شده در بازار است، از جمله بیت کوین و همه آلت کوین ها. این شاخص مهم است زیرا اندازه صنعت را به عنوان یک کل نشان می دهد و اغلب برای مقایسه کل بازار ارزهای دیجیتال با سایر بخش های اقتصادی مانند فلزات گرانبها، سهام یا ارزهای فیات منفرد کار می کند.

دانستنی : آیا می دانستید که داراماینر برای خرید دستگاه ماینر وام می دهد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

چه چیزی بر ارزش بازار ارز دیجیتال تأثیر می گذارد

اگر ارزش بازار ارزهای رمزپایه محصول حجم و قیمت آنها باشد، آنچه بر یکی از این شاخص ها تأثیر می گذارد، بر ارزش بازار نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، تعداد بسیاری از سکه های کریپتو در گردش با استخراج افزایش می یابد که معروف ترین نمونه آن بیت کوین است. قیمت یک ارز دیجیتال به نسبت عرضه و تقاضا بستگی دارد که به نوبه خود به بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد. این ها از اقدامات دولت در مورد مقررات ارزهای دیجیتال تا نظرات منتشر شده افراد با نفوذ در صنعت کریپتو را شامل می شود.

چرا باید ارزش بازار یک ارز دیجیتال را بدانید

ارزش بازار ارزهای دیجیتال یک شاخص حیاتی بازار کریپتو است که سرمایه گذاران و معامله گران باید بر آن نظارت داشته باشند. همانند بازار سهام، ارزش بازار ارز دیجیتال بر نوسانات آن تأثیر می گذارد. هر چه ارزش بازار یک سکه بالاتر باشد، دستکاری قیمت آن دشوارتر است. برای تأثیرگذاری بر قیمت بیت کوین، باید صدها میلیون دلار از آن را بخرید یا بفروشید. در عین حال، ارزهای دیجیتال با ارزش بازار پایین اغلب با افزایش قیمت مواجه می شوند.

اگرچه حتی ارزهای دیجیتال با ارزش بازار بسیار بالا، نوسانات بالاتری نسبت به سهام دارند، اما قیمت آنها همچنان بسیار پایدارتر از ارزهای دیجیتال با ارزش بازار پایین است.

علاوه بر این، ارزش بازار یک ارز دیجیتال به شدت بر شناسایی و در نتیجه پذیرش آن تأثیر می‌گذارد. ارزهای رمزپایه با بالاترین ارزش بازار بسیار بیشتر در رسانه ها ذکر می شوند و بسیار بیشتر به عنوان ابزار پرداخت پذیرفته می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button