استخر استخراج بیت‌کوین

فهرست مطالب

همراهان عزیز احتمالا تا حالا در مورد استخر استخراج چیزهایی به گوشتان خورده است. می‌دانید که در استخر استخراج، گروهی از ماینرهای ارز دیجیتال منابع محاسباتی خود را روی یک شبکه ترکیب می‌کنند تا احتمال یافتن یک بلوک ارز دیجیتال تقویت شود. این عمل موجب رسیدن به پاداش می‌شود. اما واقعا استخرهای استخراج ارزش آن­ را دارند که بر روی آن­ها سرمایه گذاری شود؟ اگر جواب این سوال مثبت باشد، کدام استخر استخراج برای ماینینگ سود آور است؟ روش کار یا نحوه‌ی کار استخر استخراج چگونه است؟ مزایا و یا معایب عضویت در استخر استخراج چیست؟ ما در این مقاله به توضیح کلی استخر استخراج خواهیم پرداخت و سپس به سوال‌هایی که در بالا مطرح کردیم جواب خواهیم داد. با ما همراه باشید.

 

رویای بزرگ : استخر استخراج

ساتوشی ناکاموتو رویای دنیایی را در سر داشت که در آن همه بتوانند به عنوان یک ماینر برای ایمن سازی شبکه بیت‌کوین عمل کنند و بتوانند بیت­کوین‌های تازه استخراج شده را به عنوان پاداش دریافت کنند، اما در واقعیت اوضاع کمی متفاوت بود، با رشد شبکه بیت‌کوین افراد مجبور شدند بیشتر و بیشتر روی قدرت محاسباتی خود سرمایه گذاری کنند تا بتوانند در واقع پاداش‌هایی از این فرآیند دریافت کنند.

به طور همزمان، نوع سخت‌افزار مورد نیاز برای استخراج بیش از پیش پیچیده‌تر شد. در نتیجه هزینه‌های سخت‌افزاری برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین همچنان افزایش یافت. Slush یکی از کاربران فروم BitcoinTalk که این روند را مشاهده می‌کرد، متوجه شد که اگر سایر ماینرها با یکدیگر همکاری داشته باشند شانس دریافت پاداش بلاک افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین او در 27 نوامبر 2010 ، “Slush Pool” را که با نام “Bitcoin.cz Mining” نیز شناخته می‌شود را در جمهوری چک تاسیس کرد. این اولین استخر استخراج نام گرفت.

 

استخر ماینینگ

  • استخرهای استخراج ارزهای دیجیتال گروهی از ماینرها هستند که منابع محاسباتی خود را به اشتراک می گذارند.
  • استخرهای ماینینگ از این منابع ترکیبی برای تقویت احتمال یافتن یک بلوک یا استخراج موفقیت آمیز ارز دیجیتال استفاده می‌کنند.
  • اگر استخر ماینینگ موفق باشد و جایزه دریافت کند، آن پاداش بین شرکت کنندگان در استخر تقسیم می‌شود.

 

لیست بهترین استخرهای استخراج بیت کوین

 

روش کار استخر استخراج

همه استخرهای استخراج ارز دیجیتال به یک شکل عمل نمی‌کنند. با این حال، تعدادی از پروتکل‌های رایج وجود دارد که بر بسیاری از محبوب‌ترین استخرهای ماینینگ حاکم است.

  • استخرهای معدنی یکی از رایج‌ترین استخراج‌ها است. در این نوع استخر، ماینرها به قدرت پردازش استخر کمک می‌کنند تا زمانی که استخر موفق به یافتن یک بلوک شود و سهام دریافت کند. پس از آن، ماینرها متناسب با تعداد سهامی که دارند، پاداش دریافت می‌کنند.
  • استخرهای پرداخت به ازای هر سهم تا حدودی به طور مشابه عمل می‌کنند، زیرا هر ماینر در ازای مشارکت خود سهام دریافت می‌کند. با این حال، این استخرها بدون توجه به زمانی که بلوک پیدا می‌شود، پرداخت‌های فوری را ارائه می‌دهند. یک ماینر که در این نوع استخر مشارکت می‌کند، می‌تواند هر زمان که بخواهد سهام را با پرداختی متناسب مبادله کند.
  • استخرهای استخراج همتا به همتا، هدفشان جلوگیری از متمرکز شدن ساختار استخر است. به این ترتیب، آنها یک بلاک چین جداگانه مرتبط با خود استخر را ادغام می‌کنند و برای جلوگیری از تقلب اپراتورهای استخر و همچنین از شکست خود استخر به دلیل یک مشکل مرکزی طراحی شده‌اند.

 

مزایای عضویت در استخر استخراج

ارزان تر: ماینرها در استخر چندین مورد مرتبط با استخراج را در نظر می‌گیرند که شامل هزینه‌های تجهیزات، هزینه‌های برق، مدت زمان لازم برای بازیابی هزینه تجهیزات، چگونگی تاثیر نوسان ارزهای دیجیتال بر سود آنها و تعداد دفعات نیاز به تعویض تجهیزات قدیمی است. همه اینها سرمایه گذاری‌های بسیار گرانی هستند. استخراج ارزهای دیجیتال بسیار پیچیده شده است و نیاز به سرمایه گذاری سنگین دارد. در استخرهای استخراج، این هزینه‌ها بین همه ذینفعان تقسیم می‌شود.

پردازش سریعتر: یکی از مزایای استخر استخراج، پردازش سریعتر آن­ها است. در استخراج بیت‌کوین، گره‌ها با بقیه شبکه برای افزودن بلاک‌ها به بلاک چین رقابت می‌کنند. این بلوک‌ها تنها در صورتی می‌توانند اضافه شوند که گره‌های دیگر با کشف آنها موافق باشند. قرار گرفتن در یک استخر استخراج به این معنی است که چندین بلوک در یک شبکه وجود دارد که فرآیند کشف را سرعت می‌بخشد زیرا تاخیر را کاهش می‌دهد. این فرآیند همچنین اختلافات در اتصالات اینترنتی بین گره‌های قرار گرفته در مناطق مختلف در سراسر جهان را از بین می‌برد. یک استخر استخراج مستقیماً این گره‌ها را به هم متصل می‌کند که روند کشف را سرعت می‌بخشد.

 

معایب عضویت در استخر استخراج

جوایز کمتر: یک استخر استخراج بزرگ به این معنی است که پاداش باید بین همه ماینرها بسته به نسبت کاری که انجام داده‌اند و نوع استخر استخراجی که به آن ملحق شده‌اند تقسیم شود. گاهی اوقات، ماینرهای بزرگ استخر ماینینگ را تصاحب می‌کنند. از این شرایط سایر ماینرها احساس نارضایتی می‌کنند زیرا دیگر نمی‌توانند در چنین استخرهای بزرگی به اندازه‌ای که می‌خواهند درآمد کسب کنند.

هزینه‌های مشارکت بالا: گاهی اوقات، پیوستن به یک استخر استخراج بیت‌کوین مستلزم هزینه‌های بالایی است. مدیران برای ارائه برخی از خدمات و مزایای برتر به ماینرها هزینه بیشتری دریافت می‌کنند. این‌ها پیشنهادات بسیار پرسودی هستند. ماینرها ممکن است برای پیوستن به استخر ماینینگ هزینه زیادی بپردازند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود استخر ماینینگ خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

پنهان کردن بلوک‌های تولید شده: برخی از ماینرهای استخرهای استخراج ممکن است بلوک‌های تولید شده خود را از بلاک‌چین اصلی پنهان کنند. این امر سردرگمی زیادی را برای سایر ماینرها در استخر ایجاد می‌کند.

 

سخن آخر

در این مقاله ما به استخر­های استخراج پرداختیم و بررسی کردیم که پیوستن به استخر استخراج می‌تواند مزایا و معایب داشته باشد. مزایایی که به آن اشاره کردیم این بود که، استخرهای ماینینگ ارزان‌تر هستند، می‌توانند درآمد پایدار و پردازش سریع‌تری داشته باشند، اما در عین حال، پیوستن به استخر استخراج اشتباه می‌تواند منجر به پاداش‌های کمتر، تقلب‌ها و بلوک‌های پنهان شود. پس باید هنگام پیوستن به استخر ماینینگ مراقب باشید و هوشمندانه قدم بردارید تا ضرری به سرمایه‌ای که دارید وارد نشود و در آخر اگر تمایلی برای خرید ماینر با قیمت مناسب جهت استخراج بیت‌کوین دارید، هم‌اکنون بهترین زمان برای شروع فعالیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button