استراتژی‌های مهم برای سرمایه‌گذاری در کریپتو

فهرست مطالب

برای اینکه بدانید بازار رمز ارزهای دیجیتال و بحث درباره‌ی ماینرها در حال حاضر در تمام دنیا داغ هستند، لازم نیست یک سرمایه‌گذار حرفه ای باشید. در طول دهه گذشته، هزاران ارز دیجیتال وارد بازار شده‌اند و چندین رمزارز مانند بیت‌کوین و اتریوم به سرعت افزایش یافتند و به نام‌های معروف تبدیل شده‌اند. اما حقیقت این است که همه کریپتوها برابر نیستند. قیمت‌های برخی از دارایی‌های کریپتو بسیار متغیر بوده است. بنابراین مهم است که هم ریسک‌ها و هم فرصت‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری در کریپتو را درک کنید. مهمتر از آن، شما باید استراتژی‌های سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال را بدانید تا بتوانید به روشی متناسب با تحمل ریسک خود، روی کریپتو سرمایه‌گذاری کنید. این مقاله توضیح می‌دهد که رمزارز چیست، چگونه می‌توان روی کریپتو سرمایه‌گذاری کرد و برخی از استراتژی‌های مختلف سرمایه‌گذاری در کریپتو را توضیح می‌دهد، با ما همراه باشید.

 

  Crypto چیست

همراهان عزیز قبل از اینکه به استراتژی‌های مهم سرمایه‌گذاری کریپتو بپردازیم، اجازه دهید چند قدم به عقب برگردیم و در مورد اینکه رمز ارز دقیقا چیست و چگونه کار می‌کند صحبت کنیم.

کریپتو (یا «کریپتوکارنسی») یک ارز دیجیتال است که بر اساس یک شبکه کامپیوتری توزیع شده در سراسر جهان است. برخلاف ارزهای سنتی، ارزهای دیجیتال توسط بانک مرکزی هیچ دولتی صادر یا تنظیم نمی‌شوند. این امر کریپتوها را قادر می‌سازد تا به عنوان یک طبقه دارایی خارج از کنترل مقامات مرکزی یا دولت‌های فردی عمل کنند.

همانطور که ممکن است حدس بزنید، ارز دیجیتال نام خود را از تکنیک‌های رمزگذاری که برای ایمن‌سازی شبکه‌های جداگانه هر ارز دیجیتال استفاده می‌شود، گرفته است. به طور کلی، اکثریت قریب به اتفاق ارزهای دیجیتال از رمزنگاری برای حفظ امنیت شبکه و سرمایه‌گذاران خود استفاده می‌کنند. بیشتر ارزهای دیجیتال سکه فیزیکی یا اسکناس کاغذی ندارند که بتوانید آنها را معامله کنید. در عوض، موجودی‌های «سکه‌های دیجیتال» در یک دفتر کل در دسترس عموم نگهداری می‌شوند که همه افراد در جهان می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

اگرچه هر رکورد تراکنش در دفتر کل عمومی (یا “بلاک چین”) برای همه قابل دسترسی است، سوابق فردی برای محافظت از حریم خصوصی همه طرف‌های درگیر در یک تراکنش رمزگذاری می‌شوند. تراکنش‌های جدید کریپتو با استفاده از یک فرآیند رایانه‌ای به نام «ماینینگ» پردازش می‌شوند.

اگرچه ممکن است در نگاه اول سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کمی پیچیده به نظر برسد، اما زمانی که به آن دست پیدا کنید، در واقع بسیار ساده است. بازار کریپتو در سال‌های اخیر با جهش و مرزهای گسترده‌ای گسترش یافته است. احتمالاً در مورد محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) شنیده‌اید. اما، تا دسامبر 2021، در واقع بیش از 8300 ارز دیجیتال موجود است. از آنجایی که کریپتوها یک طبقه دارایی نسبتاً جدید هستند، همه ارزهای دیجیتال برابر نیستند. برخی در دراز مدت پایدارتر و قوی‌تر هستند، در حالی که برخی دیگر راه‌اندازی می‌شوند و پس از چند ماه یا سال ناپدید می‌شوند. همانطور که گفته شد، رهبران بازار مانند بیت‌کوین، اتریوم، بایننس کوین (BNB) و تتر (USDT) ثابت کرده‌اند که در یک دهه گذشته پایدار هستند (و نسبتاً سودآور هستند).

 

استراتژی‌های مختلف سرمایه‌گذاری کریپتو چیست

اگر بخواهید به سادگی یک دسته از سکه‌های رمزنگاری را خریداری کنید احتمال از دست دادن سرمایه بیشتر است. اما استفاده از یک استراتژی در حین سرمایه‌گذاری یک بازی کاملا متفاوت با توپ است. در ابتدایی‌ترین شکل خود، استراتژی سرمایه‌گذاری تنها مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها است که می‌تواند به سرمایه‌گذار کمک کند تا انتخاب‌هایی مانند کلاس‌های دارایی، زمان و میزان سرمایه‌گذاری را انتخاب کند.

در نظر داشته باشید که استراتژی‌های سرمایه گذاری رمزنگاری و تجارت کریپتو بسیار متفاوت است. برای مثال، می‌توانید استراتژی محافظه‌کارانه‌ای را انتخاب کنید که بر پورتفولیوها و دارایی‌های کم ریسک تمرکز دارد. این استراتژی بر هدف حفاظت از ثروت متمرکز خواهد بود. اما در سوی دیگر، ممکن است به دنبال یک استراتژی تهاجمی با سرمایه‌گذاری‌های پر ریسک و با پاداش باشید. هدف در اینجا افزایش ارزش سرمایه (کسب پول سریعتر) خواهد بود. هر استراتژی هم خطرات و هم منافع دارد. اما برای اینکه به شما کمک کنیم در مورد نحوه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال اجازه دهید چند تا از رایج‌ترین استراتژی‌های سرمایه‌گذاری رمزنگاری را بررسی کنیم.

 

استراتژی خرید و نگه داشتن

بهترین استراتژی سرمایه‌گذاری در کریپتو، «استراتژی خرید و نگهداری» نامیده می‌شود. بسیاری از سرمایه‌گذاران کریپتو از این استراتژی به عنوان “HODL” یاد می‌کنند، یکی از بهترین راه‌ها برای این استراتژی می‌تواند خرید ماینر باشد.

واقعیت جالب: اکثر مردم فکر می‌کنند این یک اشتباه تایپی است که در طول سال‌ها مورد توجه قرار گرفته است. اما برخی دیگر معتقدند که HODL مخفف عبارت “hold on for dear life” است.

HODLing زمانی است که یک دارایی دیجیتالی را خریداری می‌کنید و یا از طریق دستگاه ماینر آن را بدست می‌آورید سپس آن را برای مدت زمان نسبتاً طولانی در کیف پول دیجیتال خود نگه می دارید. وقتی استراتژی خرید و نگهداری را انتخاب می‌کنید، واقعاً قرار نیست معاملات ارزهای دیجیتال زیادی انجام دهید. شما به سادگی سکه می‌خرید و آنها را بایگانی می‌کنید. اگر قصد ندارید سال‌ها و سال‌ها هیچ یک از دارایی‌های خود را بفروشید، احتمالاً استراتژی HODL انتخاب خوبی برای شما خواهد بود، مخصوصاً اگر به فکر آینده‌ی بچه‌های کوچک خود هستید این استراتژی گزینه‌ی خوبی است.

 

استراتژی کسب بازدهی

یکی دیگر از استراتژی‌های رایج سرمایه‌گذاری کریپتو «کسب بازده» است. با استفاده از این استراتژی، رمزارز را خریداری می‌کنید و سپس آن را نگه می‌دارید تا در بازه‌های زمانی معین، بازده مالی ایجاد کنید. تفاوت بین کسب بازده و HODLing در این است که هنگام کسب بازدهی، شما فقط برای مدت زمان معینی روی ارز دیجیتال خود نگه دارید. هدف این است که سکه‌های خود را با یک قیمت خریداری کنید و سپس آنها را با قیمت بالاتر بفروشید. یکی از مزایای این استراتژی سرمایه‌گذاری این است که اغلب می‌توانید در حین نگهداری دارایی‌ها، درآمد غیرفعالی به دست آورید. مانند نحوه پرداخت سود توسط حساب پس‌انداز به مانده موجودی شما.

 

استراتژی میانگین هزینه دلار

میانگین‌گیری هزینه دلار یک استراتژی سرمایه‌گذاری رمزنگاری است که بر سرمایه‌گذاری مقادیر ثابت پول شما در ارزهای دیجیتال در فواصل زمانی منظم تمرکز دارد. این استراتژی بر این اساس عمل می‌کند که بازار کریپتو اغلب نوسانات را نشان می‌دهد. به این معنی که زمان‌بندی دشوار است. با سرمایه‌گذاری منظم مقادیر نسبتاً کمتری از پول، از نظر تئوری باید بتوانید ریسک خود را به حداقل برسانید. در عین حال میزان قرار گرفتن در معرض بازار خود را به حداکثر برسانید. اساساً، میانگین هزینه دلاری، سرمایه‌گذاری‌های شما را در طول زمان گسترش می‌دهد تا شما را از تغییرات سریع قیمت محافظت کند. این بدان معناست که هزینه سرمایه‌گذاری شما در طول زمان به طور میانگین محاسبه می‌شود.

 

استراتژی ارزش سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری ارزشی یک استراتژی سرمایه‌گذاری در رمزنگاری است که فرض می‌کند بیشتر دارایی‌ها کمتر ارزش‌گذاری شده‌اند. به این معنی که ارزش واقعی آن‌ها بیشتر از دارایی‌هایی است که برای آن معامله می‌شود. اگر تا به حال نام سرمایه‌گذار “وارن بافت” را شنیده‌اید، او مسئول تبدیل سرمایه‌گذاری ارزشی به یک استراتژی سرمایه‌گذاری بسیار رایج است. سرمایه‌گذاری ارزشی به معنای یافتن دارایی است که فکر می‌کنید کمتر از ارزش آن معامله می‌شود. سپس آن دارایی را با این فرض که قیمت بازار آن در طول زمان افزایش می‌یابد، خریداری می‌کنید. چالش اصلی در اینجا این است که بفهمیم کدام دارایی‌ها واقعاً کمتر از ارزش‌گذاری شده‌اند. اگر می‌خواهید سود داشته باشید، این استراتژی زمان، تحقیق و تمرین زیادی را می‌طلبد.

 

نتیجه‌گیری

در آخر چیزی که قطعی است این است که، بازار کریپتو رفته رفته رو به رشد است. در حال حاضر بیش از 8000 ارز رمزنگاری شده برای انتخاب وجود دارد و بسیاری از آن ارزهای دیجیتال در حال افزایش هستند. فقط باید به دقت در نظر بگیرید که کدام استراتژی سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال برای شما و سبک سرمایه گذاری شما مناسب است، امیدواریم این مقاله برای شما سودمند بوده باشد، پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button