بخش اول : چگونه ارز دیجیتال خود را ایجاد کنیم

ارز دیجیتال خود را بسازید 1
فهرست مطالب

این روزها در سرتاسر جهان کمتر کسی را می توان پیدا کرد که در مورد ارزهای دیجیتال صحبت نکند. با پیشرفت روزافزون فناوری بلاک چین، بازرگانان اغلب می‌توانند برای محصولات و خدمات خود با استفاده از ارز دیجیتال پرداخت کنند. ماینینگ می تواند بدون نیاز به تلاش زیاد، درآمد ماهانه برای شما به ارمغان بیاورد. به همین دلیل افراد بیشتری به این فکر می‌کنند که چگونه ارز دیجیتال خود را ایجاد کنند. برای ساخت ارز دیجیتال چندین راه وجود دارد و یک سری عوامل که باید قبل از راه اندازی سکه یا توکن رمزنگاری خود باید در نظر بگیرید.

در این مقاله، ما شما را راهنمایی می‌کنیم که ارز دیجیتال واقعاً چیست، چه چیزی یک سکه را از یک توکن متمایز می‌کند، مزایای کلیدی ارز دیجیتال چیست، و در نهایت، به این می پردازیم که چگونه رمزارز خود را ایجاد کنید. با ا همراه باشید.

ارزهای دیجیتال

این روزها بحث در مورد ارزهای دیجیتال در سراسر جهان وجود دارد. وبلاگ‌ها، انجمن‌ها، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، مجلات و روزنامه‌های آنلاین تلاش می‌کنند تا شما را در جریان آخرین تغییرات و انتشار توکن‌ها و سکه‌های جدید که شایسته توجه شما هستند، قرار دهند.

توجه داشه باشید که : اگر به دنبال یک ایده تجاری عالی هستید و احساس می کنید که می توانید پذیرای چیز جدیدی باشید، نمی توانید فرصت ایجاد ارز دیجیتال خود را از دست بدهید.

ارزهای دیجیتال بیش از 10 سال پیش به دنیا معرفی شدند. با این حال، با وجود گذشت زمان، این موضوع هنوز توسط بسیاری از مردم اشتباه درک شده و دست کم گرفته می شود. در حالی که برخی افراد آن را شکل جدیدی از پول می دانند، برخی دیگر آن را فقط یک کلمه رایج می دانند. چیزهای بیشتری برای یادگیری در مورد این مفهوم، فواید و کاربرد آن وجود دارد. بنابراین، قبل از اینکه دستورالعمل‌های نحوه ایجاد سکه ارز دیجیتال خود را عمیق‌تر کنیم، بیایید به تعریف ارزهای دیجیتال نگاه کنیم.

تعریف ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال یک ارزی است که توسط دولت ها، بانک ها یا هیچ مرجع دیجیتالی ردیابی نمی شود. از رمزگذاری برای تولید ارز و انتقال وجه استفاده می کند. ناشناس بودن و امنیت یکی از عوامل اصلی متمایز کردن ارزهای دیجیتال از سایر ارزهای موجود در دنیای مدرن است. انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال وجود دارد که ممکن است امروزه در وب با آنها برخورد کنید. بیشتر آنها شبکه های غیرمتمرکز هستند که بر روی فناوری بلاک چین کار می کنند که بخشی جدایی ناپذیر از ارزهای دیجیتال است. اساساً، بلاک چین یک شبکه همتا به همتا ساخته شده از بلوک های داده است که برای ذخیره اطلاعات مربوط به هر تراکنش استفاده می شود و از پروتکل اعتبارسنجی بلوک های جدید و مدیریت ارتباطات بین گره پیروی می کند.

رمزارز چگونه کار می کند

ارزهای دیجیتال بخشی جدایی ناپذیر از بلاک چین هستند و شکلی از database دیجیتالی تراکنش ها است که از الگوریتم های اجماع برای ایجاد بلوک های جدید استفاده می کند. در یک شبکه همتا به همتا، همه شرکت‌کنندگان باید بلوک‌ها را بپذیرند تا در بلاک چین ثبت شوند. برخی از رایج ترین انواع اجماع که نیاز به اثبات کار (PoW) دارند عبارتند از:

  • اثبات سهام (PoS)
  • اثبات سهام واگذار شده (DPoS)
  • اثبات صلاحیت (PoA)

پایگاه داده دیجیتال (یا دفتر کل) در سراسر شبکه ای از سیستم های کامپیوتری توزیع می شود که هیچ یک کنترل دفتر کل را به دست نمی گیرد. از آنجایی که همه ارزهای دیجیتال روی یک بلاک چین کار می کنند، هرکسی که در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کند، روی انعطاف پذیری آن بلاک چین حساب باز می کند. از آنجایی که بلاک چین ها بر روی یک شبکه غیرمتمرکز از رایانه ها اجرا می شوند، تراکنش ها و هویت دارندگان کریپتو را خصوصی نگه می دارند.

تمام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در بلاک چین زیربنایی ثبت می‌شوند. صاحبان ارز دیجیتال می توانند آن را بین کیف پول ها و آدرس های بلاک چین انتقال دهند. گروه‌هایی از تراکنش‌ها در قالب بلوک‌ها به زنجیره اضافه می‌شوند، عملی که تراکنش‌ها را تایید می‌کند و شبکه را فعال نگه می‌دارد.

ارز دیجیتال را می توان برای تجارت استفاده کرد و با پول فیات مبادله کرد. همه افراد در یک شبکه می‌توانند تراکنش‌ها را مشاهده کنند، اما هویت دارندگان کریپتو با کلیدهای منحصربه‌فردی که برای اتصال یک فرد به یک حساب استفاده می‌شود، رمزگذاری می‌شود، بنابراین داده‌های افراد کاملاً ناشناس باقی می‌ماند.

سیستم اثبات کار (PoW)

دلیل اصلی اینکه مردم تلاش بیشتری برای اعتبارسنجی تراکنش‌های بلاک چین انجام می‌دهند این است که با ارز رمزپایه زیربنایی پاداش دریافت می‌کنند. این سیستم اثبات کار (PoW) نام دارد، به این معنی که رایانه‌ها ثابت می‌کنند که تراکنش‌های بلاک چین معتبر هستند. به عنوان بخشی از این سیستم، رایانه ها ماینر نامیده می شوند. ماینرها به ازای انرژی ای که برای اعتبارسنجی تراکنش ها صرف می کنند، دارایی های رمزنگاری شده به دست می آورند.

در دنیای ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاران به جای نگهداری دارایی های خود در حساب های بانکی سنتی، از آدرس های دیجیتالی استفاده می کنند. هر آدرس دیجیتالی دارای کلیدهای خصوصی و عمومی است که دارندگان رمزارز را قادر می سازد ارزهای دیجیتال را ارسال و دریافت کنند. کلیدهای خصوصی به افراد این امکان را می دهند که قفل ارزها را باز کرده و ارسال کنند، در حالی که کلیدهای عمومی به دارندگان رمزارز اجازه می دهند ارزهای دیجیتال را از هر فرستنده ای دریافت کنند.

آیا می خواهید یک سکه یا توکن راه اندازی کنید

قبل از رفتن به دستورالعمل نحوه ایجاد سکه ارز دیجیتال خود، بیایید روشن کنیم که کلمات “coin” و “token” به چه معنا هستند و چرا نباید آنها را اشتباه گرفت. دلیل تمرکز من روی این نکته این است که این دو اصطلاح اغلب قابل تعویض هستند، اما اینطور نیست.

این صنعت در حال تغییر و رشد است که منجر به معرفی کلمات و اصطلاحات جدیدی می شود که باید برای جلوگیری از سوء تفاهم و سوء استفاده تفسیر شوند. بنابراین، بیایید تفاوت های عمده بین سکه ها و توکن ها را برجسته کنیم.

تمام سکه ها و توکن ها ارزهای دیجیتال هستند. با این حال، برخی از آنها مانند ارزهای دیجیتال در گردش نیستند. اگر به تعریف ارز نگاه کنیم، آن یک وسیله مبادله یا ذخیره ارزش است که می تواند مبادله، ارسال و دریافت شود. بیت کوین نمونه بارز یک ارز دیجیتال است که همه این ویژگی ها را دارد. به دنبال موفقیت جهانی سلف خود، تمام سکه ها و توکن هایی که پس از بیت کوین به بازار آمدند به طور پیش فرض ارزهای رمزنگاری شده نامیده می شدند. اما همانطور که قبلاً اشاره کردم، توکن ها و سکه ها دو نوع واحد کاملاً متفاوت هستند. نامیدن آنها به عنوان ارزهای رمزنگاری شده برای افرادی که اولین قدم‌های خود را در صنعت برمی‌دارند و کسانی که به دنبال ایجاد رمزارز خود هستند گمراه‌کننده است.

تعریف سکه یا ارز

سکه ها را اغلب پول دیجیتال یا سکه های ارز دیجیتال جایگزین (آلت کوین) می نامند که ارزش را در طول زمان ذخیره می کنند و با استفاده از رمزگذاری ساخته می شوند. سکه ها معادل دیجیتالی پول واقعی هستند. بیت‌کوین یکی از واضح‌ترین نمونه‌های سکه است که روی یک بلاک چین اجرا می‌شود و همه شرکت‌کنندگان شبکه بلاک چین می‌توانند تمام تراکنش‌ها را ببینند. پس از انتشار موفقیت آمیز بیت کوین، چندین سکه دیگر وجود دارد که بر اساس پروتکل اصلی بیت کوین عمل می کنند، از جمله لایت کوین . همچنین سکه‌هایی وجود دارند که روی بلاک‌چین‌هایی اجرا می‌شوند که به طور خاص برای آن سکه‌ها ساخته شده‌اند، مانند ریپل و مونرو.

سکه ها با پولی که در دنیای آفلاین استفاده می کنیم، که به عنوان ارز فیات شناخته می شود، ویژگی های مشابهی دارند. سکه ها قابل حمل، بادوام، قابل تقسیم و قابل قبول هستند. علاوه بر این، اکثر آنها عرضه محدودی دارند. طرفداران مشتاق ارزهای دیجیتال پیش بینی می کنند که سکه های دیجیتال به طور کامل جایگزین ارزهای فیات خواهند شد.

یک مرور مختصر از ویژگی های اصلی سکه ها:

  • آنها می توانند ارسال، دریافت و استخراج شوند.
  • آنها در نظر گرفته نشده اند که برای چیزی غیر از پول استفاده شوند.
  • آنها بر اساس یک شبکه بلاک چین باز عمومی هستند که هر کسی می تواند به آن بپیوندد.

بخش دوم این مقاله به زودی در این سایت قرار خواهد گرفت. ثروتمند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button