بخش پنجم : چگونه ارز دیجیتال خود را ایجاد کنیم

ارز دیجیتال خود را بسازید 5
فهرست مطالب

برای مطالعه قسمت قبل مقاله “چگونه ارز دیجیتال خود را ایجاد کنیم” کلیک کنید.

چگونه فورک بیت کوین خود را ایجاد کنیم

ایجاد بلاک چین خود از ابتدا به زمان، مهارت و منابع زیادی نیاز دارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد شروع به جستجوی راه های جایگزین برای ساخت بلاک چین خود می کنند. یکی از محبوب ترین راه حل ها ایجاد فورک بیت کوین است.

فورک بلاک چین در اصل یک به روز رسانی نرم افزاری است. برای اینکه تمام عناصر شبکه بلاک چین به همان شکلی که باید کار کنند، همه گره های بلاک چین باید نسخه نرم افزاری مشابهی را اجرا کنند. در غیر این صورت، دسترسی به دفتر کل مشترک برای تأیید تراکنش ها و اطمینان از بالاترین سطح امنیتی برای شبکه بلاک چین دشوار یا غیرممکن خواهد بود. بنابراین، هر بار که تصمیم به اضافه کردن ویژگی‌های جدید می‌گیرید، باید یک فورک جدید ایجاد کنید.

دانستنی : آیا می دانستید می توانید دستگاه ماینر قانونی( با مجوز) خریداری کنید! برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

دو نوع فورک موجود است:

برای هارد فورک ها، 90 تا 95 درصد از گره های بلاک چین باید به روز شوند. در غیر این صورت، گره های به روز نشده توسط سیستم پذیرفته نمی شوند.

وضعیت برای سافت فورک ها چندان بحرانی نیست. برای راه اندازی سیستم، آنها نیاز دارند که اکثر گره ها از آخرین نسخه استفاده کنند. گره هایی که به روز نمی شوند می توانند در نسخه قدیمی نرم افزار به کار خود ادامه دهند.

با پیروی از همین منطق، فورک های بیت کوین تغییراتی هستند که در پروتکل شبکه بیت کوین اعمال می شوند. ایجاد فورک بیت کوین انتخاب نهایی برای کاربران و مشاغلی است که نمی خواهند رمزنگاری را از ابتدا بسازند زیرا می توانند از پروتکل منبع باز استفاده کنند و ویژگی های جدیدی اضافه کنند.

زمانی که تصمیم به ایجاد فورک بیت کوین گرفتید، می توانید دو گزینه را که در زیر برای شما آورده ایم می توانید انتخاب کنید.

راه حل اول استفاده از یک مولد سکه فورک مانند فورکگن است. این ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای ایجاد یک سکه فورک جدید در هنگام ایجاد یک شاخه منحصربه‌فرد فورک بیت‌کوین با تنظیم قوانین و پارامترهای شبکه است.

گزینه دوم زمان بیشتری می برد زیرا باید خودتان یک فورک بیت کوین ایجاد کنید. مراحل زیر مورد نیاز است:

کد بیت کوین را از GitHub دانلود کنید و آن را در رایانه شخصی خود کامپایل کنید.

با انجام یک کار پیکربندی مجدد، کد بیت کوین را سفارشی کنید.

نتایج تلاش های برنامه نویسی خود را در GitHub منتشر کنید.

وایت پبپر و داستان های موفقیت فورک بیت کوین را ضمیمه کنید.

ایجاد فورک بیت کوین انتخاب مناسبی برای شماست. زیرا با این اقدام هم به دنبال ایجاد رمزارز خود هستید و هم در عین حال از تقاضا و سرمایه اجتماعی پیرامون نام بیت کوین استفاده می کنید. برخی از محبوب ترین نمونه های فورک بیت کوین عبارتند از لایت کوین، بیت کوین و غیره.

کلیک : برای خرید ماینر کلیک کنید.

چگونه توکن اتریوم خود را ایجاد کنیم

راه حل دیگری که می توانید برای ایجاد رمزارز خود استفاده کنید، ایجاد توکن اتریوم است. برای شروع، باید از برنامه کیف پول ETH استفاده کنید که می‌توانید آن را از GitHub دانلود کنید . وقتی کیف پول را باز می کنید، نماد «قراردادها» را در بالای برنامه خواهید دید. برای یافتن گزینه «استقرار قرارداد جدید» روی آن کلیک کنید یا ضربه بزنید. در قسمت «کد منبع قرارداد استحکام»، کد زیر را کپی و جایگذاری کنید.

در اینجا، “mapping” به معنای یک آرایه انجمنی است که تعادل ها را با آدرس ها مرتبط می کند (همه آدرس ها از فرمت هگزا دسیمال استفاده می کنند). “public” به این معنی است که همه افراد در شبکه می توانند موجودی شما را ببینند.

هنگامی که کد بالا را در قسمت “Solidity” اضافه می کنید، عرضه اولیه توکن شما 21 میلیون تعیین می شود. می توانید این مبلغ را به هر عددی که می خواهید تغییر دهید.

گزینه Contract byte code

در مرحله بعد، گزینه « Contract byte code » را انتخاب کنید تا یک پنجره کشویی ببینید. « My Token » را در آنجا خواهید دید. آن را انتخاب کنید.

با انجام تمام این مراحل فوق، یک قرارداد هوشمند مرتبط با یک توکن دریافت خواهید کرد. با این حال، هنوز نمی توانید آن را جابجا کنید. خطوط کد زیر را در قسمت “Solidity” کپی و جایگذاری کنید تا بتوانید رمز را جابجا کنید. (حتی اگر مهارت های کدنویسی خاصی ندارید، احتمالاً می توانید بفهمید که این کد چه کاری را انحام می دهد)

اکنون می‌توانید توکن‌ها را ارسال کنید و مقادیر پیشنهادی در صورت لزوم اضافه می‌شوند.

همچنین سناریوهایی وجود دارد که کاربران سعی می کنند بیش از آنچه در اختیار دارند توکن ارسال کنند. برای جلوگیری از اجرای قرارداد هوشمند در صورت وقوع، خطوط کدهای زیر را کپی کرده و در قسمت «Solidity» جای‌گذاری کنید.

در مرحله بعد، ما باید برخی از اطلاعات اولیه مربوط به قرارداد هوشمند خود را اضافه کنیم. می توانید خطوط زیر را به فیلد “Solidity” اضافه کنید:

پس از انجام تمام این مراحل، باید «رویدادها» را برای توکن ایجاد کنیم. این ها توابع خالی هستند که کیف پول های اتریوم را قادر می سازند تا فعالیت های قرارداد هوشمند را ردیابی کنند. عنوان هر رویداد باید با حرف بزرگ شروع شود. برای افزودن یک رویداد، کد زیر را کپی و جایگذاری کنید:

تابع “Transfer”

همچنین، خطوط زیر را در تابع “Transfer” اضافه کنید:

همراهان عزیز داراماینر مراحل بالا را همانطور که شرح دادیم انجام دهید تا بتوانید توکن مورد نظر خود را ایجاد کنید.
در کیف پول اتریوم خود، به «قراردادها» بروید و روی «استقرار قرارداد جدید» کلیک کنید/ ضربه بزنید. منبع رمز را از اینجا کپی و جایگذاری کنید . در سمت راست برنامه کیف پول، پارامترهایی مانند _supply، _name، _symbol، _decimals وجود دارد که می‌توانید هر طور که دوست دارید آن‌ها را تغییر دهید.

هزینه ایجاد ارز دیجیتال شخصی شما

کریپتوکارنسی مترادف با پول است. شما می توانید رمزنگاری خود را برای پشتیبانی از برنامه خود یا پشتیبانی از یک پروژه ICO  ایجاد کنید. اهداف ایجاد سکه یا توکن خود ممکن است متفاوت باشد. با این حال، یک چیز وجود دارد که در همه این ابتکارات مشترک هستند آن هم مسائل مالی است.
آیا تصمیم گرفتید به تنهایی ارز دیجیتال خود را ایجاد کنید یا از کمک یک تیم حرفه ای متخصص استفاده خواهید کرد؟ هر راهی که انتخاب می کنید، باید بدانید که برای رسیدن به هدف چقدر هزینه می کنید.

پیشنهاد : پیشنهاد ما برای استخراج بیت کوین، استفاده از هاستیگ می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

هزینه ها: ایجاد ارز دیجیتال

هزینه ایجاد ارز دیجیتال شما به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله اینکه آیا در حال ایجاد یک سکه جدید از ابتدا هستید یا از یک شبکه بلاک چین موجود به عنوان فناوری زیربنایی برای توکن خود استفاده می کنید. این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام گزینه را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که ایجاد ارز دیجیتال از ابتدا برای خود همیشه پرهزینه تر از ساختن آن بر روی یک بلاک چین موجود است. همچنین اگر با تیمی از کارشناسان ارزهای دیجیتال کار می کنید که همه چیز را برای شما انجام می دهند، باید آماده پرداخت بیشتر هزینه باشید.
به هر حال، صرف نظر از گزینه ای که انتخاب می کنید، بیایید ببینیم ایجاد رمزنگاری خود چقدر ممکن است برای شما هزینه داشته باشد. ( در مقاله ی بعدی به این موضوع خواهیم پرداخت)
بخش ششم ( پایانی) این مقاله به زودی در این سایت قرار خواهد گرفت. امیدوار هستیم تا این قسمت مقاله توانسته باشیم شما را برای ایجاد ارز دیجیتال خود به طور مفید راهنمایی کنیم. ثروتمند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button