بخش چهارم : چگونه ارز دیجیتال خود را ایجاد کنیم

ارز دیجیتال خود را بسازید 44
فهرست مطالب

برای مطالعه قسمت قبل مقاله “چگونه ارز دیجیتال خود را ایجاد کنیم” کلیک کنید.

چگونه ارز دیجیتال خود را ایجاد کنیم

مرحله 1) مکانیزم اجماع را انتخاب کنید

مکانیزم اجماع یک پروتکل اساسی است که تنظیم می کند آیا یک تراکنش خاص می تواند معتبر در نظر گرفته شود یا خیر. همه گره‌های موجود در مکانیزم باید به یک اجماع دست یابند، به این معنی که باید تأیید کنند که آیا تراکنش می‌تواند انجام شود یا خیر. بنابراین، برای اینکه بلاک چین شما به خوبی کار کند، تمام گره های شرکت کننده باید به عنوان گره های قانونی تأیید شوند و به بلوک اضافه شوند.

انواع مختلفی از مکانیسم های اجماع موجود برای بلاک چین ها وجود دارد. بیایید در مورد محبوب ترین گزینه ها بحث کنیم.

اثبات کار (PoW)

اثبات کار (PoW) مکانیزم توافقی است که بیت کوین در ابتدا از آن استفاده کرد. این یکی از گران ترین گزینه ها است و برای رسیدن به یک اجماع به انرژی و قدرت رایانه زیادی نیاز دارد. ایده کلیدی در پس مکانیسم اجماع PoW این است که ماینرها باید تراکنش‌ها را در شبکه بلاک چین ثابت کنند. در عین حال، شبکه را در برابر هکرها و رفتارهای مخرب محافظت می کند.

اثبات سهام (PoS)

مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) از یک الگوریتم تصادفی برای ایجاد اجماع استفاده می کند. بر اساس تعداد توکن هایی که یک ماینر دارد، قدرت استخراج را می دهد. هر چه یک ماینر توکن های بیشتری داشته باشد، احتمال بیشتری برای استخراج بلوک بعدی وجود دارد. هدف اصلی مکانیسم اجماع PoS این است که استخراج‌کنندگان از پروژه‌ها برای بلندمدت پشتیبانی کنند. برخی از واضح‌ترین نمونه‌های پروتکل‌های بلاک چین با استفاده از مکانیسم PoS عبارتند از Dash و NEO

اثبات سهام واگذار شده DPoS

با مکانیسم اثبات سهام واگذار شده، تراکنش ها توسط گروه هایی از نمایندگانی که توسط صاحبان توکن انتخاب می شوند، اعتبارسنجی می شوند. این هنوز یک شبکه غیرمتمرکز است زیرا همه کاربران این آزادی را دارند که استخراج کنندگانی را که مسئول تایید تراکنش ها هستند انتخاب کنند. در مقایسه با مکانیسم‌های اجماع PoS، DPoS یک مزیت عمده دارد: راه‌حلی مقیاس‌پذیرتر است که تأیید تراکنش‌های سریع‌تری را ارائه می‌دهد. پروژه هایی مانند EOS و Lisk نمونه های خوبی از DPoS  هستند.

مکانیسم اثبات اعتبار PoA

مکانیسم اثبات اعتبار شباهت های زیادی با PoS و DPoS دارد. با PoA، بلوک‌های جدید در زنجیره تنها زمانی ایجاد می‌شوند که گروه‌هایی از مقامات معتبر از پیش انتخاب شده (تأییدکننده‌ها) بلوک‌ها را تولید کنند، بنابراین قدرت محاسباتی به شبکه بلاک چین اضافه می‌شود. هویت تمام اعتباردهنده ها عمومی است و توسط هر شخص ثالثی به راحتی قابل بررسی است. مکانیسم PoA عمدتاً توسط استارت‌آپ‌های جدیدتر بلاک چین و سازمان‌های خصوصی که به دنبال ساخت زنجیره‌های بسته خود هستند و قصد ندارند مخاطبان گسترده‌تری را برای مشارکت دعوت کنند، استفاده می‌شود.

به دلیل ماهیت از پیش تعیین شده سیستم اعتماد PoA، نگرانی هایی در مورد عنصر متمرکز الگوریتم وجود دارد. با این حال، می تواند برای بلاک چین های خصوصی مانند شبکه های آزمایشی اتریوم مانند Rinkeby و Kovan مناسب باشد.

الگوریتم اجماع توزیع شده  (Raft)

Raft  یک الگوریتم اجماع توزیع شده مدرن و کمتر پیچیده است که اغلب می توانید آن را در RabbitMQ، Consul و نرم افزارهای دیگر استفاده کنید. این برای درک آسان ایجاد شده است. و آن را برای مخاطبان گسترده‌تری در دسترس قرار می‌دهد که انتظار می‌رود سیستم‌های مبتنی بر اجماع با کیفیت بالاتری نسبت به سیستم‌های موجود امروزی توسعه دهند.

پروتکل اجماع با انتخاب یک رهبر در خوشه کار می کند. لیدر مسئول پذیرش درخواست های مشتری و ارسال گزارش ها به سرور است.

زمانی که تصمیم گرفتید از کدام مکانیسم اجماع برای بلاک چین خود استفاده کنید، به مرحله بعدی بروید.

مرحله 2) یک پلتفرم بلاک چین را انتخاب کنید

انتخاب پلتفرم بلاک چین به مکانیزم اجماع شما بستگی دارد. به فهرست محبوب‌ترین پلتفرم‌های بلاک چین و مکانیسم‌های اجماع که هر کدام استفاده می‌کنند، نگاهی بیندازید:

  • اتریوم از اثبات کار (PoW) استفاده می کند.
  • Waves از اثبات سهام اجاره شده (LPoS) استفاده می کنند که نوعی اثبات سهام (PoS) است.
  •  EOSIO از BFT-DPoS پیشرفته خود استفاده می کند.
  •  BitShares از DPoS استفاده می کند.
  •  CoinList از PoW استفاده می کند.
  • HydraChain از PoS استفاده می کند.

مرحله 3) گره ها را طراحی کنید

گره یک دستگاه متصل به اینترنت است که برای انجام طیف گسترده ای از وظایف، از جمله ذخیره داده ها، تأیید تراکنش ها، تکمیل تراکنش ها و غیره استفاده می شود. هنگام انتخاب گره های مناسب برای مکانیسم بلاک چین، ممکن است راه حل هایی را انتخاب کنید که با معیارهای زیر مطابقت داشته باشند:

  • از نظر مجوزها، می توانید از گره های خصوصی، عمومی و ترکیبی انتخاب کنید.
  • از نظر مکان میزبانی، گره های مبتنی بر ابر، گره های داخلی یا رویکرد ترکیبی وجود دارد.

دانستنی : آیا می دانستید که داراماینر برای خرید دستگاه ماینر وام می دهد!

مرحله 4) معماری داخلی را مدیریت کنید

به تکمیل این مرحله توجه ویژه ای داشته باشید. اگر اشتباه کنید و پارامترهای اشتباهی را تنظیم کنید، وقتی پلتفرم بلاک چین راه‌اندازی می‌شود، نمی‌توانید برای ایجاد تغییرات به عقب برگردید. پس وقت بگذارید و عوامل زیر را با دقت در نظر بگیرید:

  • با مشخص کردن افرادی که می توانند به داده ها دسترسی داشته باشند، تراکنش ها را ارسال و اعتبار سنجی کنند، بلوک های جدید ایجاد کنند و غیره مجوزها را تعریف کنید.
  • تعیین کنید که آدرس های بلاک چین چگونه خواهند بود.
  • فرمت کلیدهایی را که امضای تراکنش تولید می کنند را مشخص کنید.
  • تعداد کلیدهایی را که بلاک چین برای اعتبارسنجی تراکنش نیاز دارد، مشخص کنید.
  • قوانینی را که باید هنگام ایجاد و فهرست بندی واحدهای دارایی رعایت شوند، به وضوح تنظیم کنید.
  • قوانینی را تنظیم کنید که هنگام نیاز به ایجاد واحدهای دارایی باز باید رعایت شوند.
  • حداکثر اندازه بلوک، پاداش هایی که برای استخراج بلاک اعطا می شود، حد تراکنش و غیره را تعیین کنید.
  • روشی را مشخص کنید که شرکت‌کنندگان در بلاک چین هنگام امضای بلوک‌هایی که ایجاد کرده‌اند، از آن پیروی کنند.
  • قوانینی را برای یک ارز دیجیتال بومی مورد استفاده در بلاک چین ایجاد کنید.
  • قوانینی را برای چگونگی شناسایی گره‌ها در بلاک چین قبل از اتصال، تنظیم کنید.

مرحله 5)   APIهای بلاک چین را مدیریت کنید

همه پلتفرم های بلاک چین دارای API های از پیش ساخته شده نیستند. هنگام انتخاب پلتفرم ارز دیجیتال خود به این عامل توجه کنید. اگر متوجه شدید که پلتفرم انتخابی همراه با آن نیست، نگران نباشید. بسیاری از ارائه دهندگان API بلاک چین وجود دارند که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

API (رابط برنامه نویسی برنامه)

یک API  به عنوان یک اتصال بین برنامه های مختلف کاربر عمل می کند. به عنوان مثال، زمانی که نیاز به رزرو آنلاین بلیط یا اتاق هتل دارید، API درخواست شما را به سروری ارسال می کند که اطلاعات لازم را مدیریت می کند و نتیجه را به شما برمی گرداند. API ها به طور گسترده در توسعه برنامه های موبایل و وب استفاده می شوند.

Blockchain API رابطی است که ارتباط بین گره بلاک چین و شبکه مشتری را مستقیماً یا از طریق سرویس دیگری مدیریت می کند. به عنوان مثال، می‌توانیم نحوه عملکرد صرافی بیت‌کوین و نحوه جمع‌آوری اطلاعات توسط اپلیکیشن کاربر را در نظر بگیریم.

انواع مختلف API

انواع مختلف API در صنعت کریپتوکارنسی وجود دارد که تراکنش ها، تجزیه و تحلیل، امنیت، مدیریت حساب و غیره را مدیریت می کند. API های امنیتی پس از هک فاجعه بار صرافی ارز دیجیتال Binance که منجر به سرقت 42 میلیون دلار شد، اهمیت ویژه ای پیدا کردند. پس از این حادثه، بایننس و سایر شرکت های رمزنگاری اقدامات فوری برای محافظت بیشتر از مشتریان و سرمایه های خود در برابر حملات هک و بدافزار انجام دادند. امنیت در دنیای کریپتو معنی زیادی دارد، به خصوص وقتی صحبت از API ها می شود. با این اوصاف، بیایید به لیست پنج ارائه دهنده برتر API بلاک چین که کاملاً می توانید به آنها اعتماد کنید، بپردازیم:

NOWNodes  :

اتصالات با کیفیت بالا را به بیش از 40 بلاک چین در یک زیرساخت سریع و قابل اعتماد ارائه می دهد.

Coinbase API :

یکی از مطمئن ترین ها در ایت صنعت است. بیت کوین، لایت کوین و اتریوم از آن استفاده می کنند. ارائه‌دهنده API بلاک چین، اعلان‌هایی را در مورد هر تراکنشی که در شبکه انجام می‌شود ارسال می‌کند. هر دو نسخه رایگان و پریمیوم فناوری API در دسترس هستند. ابزارهای رایگان کوین بیس دارای محدودیت ساعتی 10000 تراکنش هستند. نسخه Pro مجموعه ای از ویژگی های مفید مانند امکان افزودن معاملات برنامه ای به شبکه شما را ارائه می دهد.

BitCore  :

دارای مجموعه ابزاری است که تقریباً برای هر برنامه سازمانی مرتبط با بیت کوین مناسب است. این یک رابط بومی برای بیت کوین است که توسط BitPay، یک پردازنده محبوب پرداخت بیت کوین، توسعه یافته است. ارائه دهنده API بر روی جاوا اسکریپت اجرا می شود و شامل گره ها، کاوشگر زنجیره بیت کوین و کیف پول است. همچنین دسترسی به کتابخانه های محبوب را فراهم می کند. ساختار ماژولار به شما امکان می دهد تا ویژگی های BitCore را آنطور که می خواهید گسترش دهید.

Blockchain API :

دارای جامعه ای متشکل از 25000 توسعه دهنده است. این یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین فناوری های بلاک چین API  موجود در بازار است. دارای APIهایی برای پردازش پرداخت، کیف پول، کاوش بلاک چین و پرس و جوهای متنی است.

Factom :

یک راه حل نوآورانه و تازه است و شانس بیشتری برای محبوب شدن در آینده دارد. API آنها به طور یکپارچه با نرم افزارهای موجود ادغام می شود و یک ویژگی توکنیزاسیون مفید را ارائه می دهد. با آن، می توانید توکن هایی ایجاد کنید که دارایی های دنیای واقعی را برای تجارت از طریق شبکه نشان می دهد.

بخش پنجم این مقاله به زودی در این سایت قرار خواهد گرفت. ثروتمند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button