عیب‌یابی پاور ماینر

فهرست مطالب

چندین سال است که استخراج ارزهای دیجیتال در تمام کشورهای جهان بسیار محبوب شده است. به طوری که بسیاری از مردم به دنبال پاور قدرتمند برای ماینر خود هستند یا اگر می‌خواهند با رایانه شخصی خود استخراج انجام دهند، به دنبال خرید بهترین GPU هستند. اگر شما هم تصمیم به استخراج گرفته‌اید، به یک پاور قوی نیاز دارید تا با قدرت بیشتر در استخراج به ماینرها کمک کند. ما در این مقاله بررسی خواهیم کرد که یک پاور چه اهمیتی در ماینرها دارد یا به این سوال که پاور چطور می‌تواند پایدار کار کند خواهیم پرداخت. در آخر بطور مفصل عیب یابی پاور ماینر­ها را برای شما تشریح خواهیم کرد. تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

 

اهمیت پاور در دنیای ماینرها

ماینینگ به قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارد که معمولاً توسط چندین کارت گرافیک که پشت سر هم کار می‌کنند ارائه می‌شود. در جای جای دنیا مزارع استخراج رمزنگاری گسترده‌ای ایجاد شده‌اند که از قدرت ده‌ها و حتی صدها کارت گرافیک در یک زمان برای به حداکثر رساندن سود استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. با این حال، کارت‌های گرافیک تنها اجزایی نیستند که برای یک استخراج رمزنگاری ضروری هستند. اینجاست که منبع تغذیه اهمیت پیدا می‌کند. از آنجایی که رایانه‌های شخصی و ماینرهای استخراج ارز دیجیتال دارای کارت‌های گرافیکی زیادی هستند، اغلب واقعاً نیاز دارند واحدهای منبع تغذیه قدرتمندی باشد که بتواند چندین کارت گرافیک را که با حداکثر ظرفیت بار کار می‌کنند، را اداره کند.

 

پایداری پاور در ماینر

برای اینکه تجهیزات ماینینگ کریپتو به طور پایدار کار کنند، باید یک پاور با قدرت کافی استفاده کنید تا ماینر شما بسیار کارآمد باشد. برای مثال، با یک قطعه AMD RX 470 با مصرف برق 120 وات، ما به شما اکیداً توصیه می‌کنیم که یک پاور 1200 واتی دارای گواهی 80 PLUS Platinum استفاده کنید تا کاملاً مطمئن شوید که یک پاور حداقل 80 درصد راندمان خروجی برق و پایداری دارد و قدرت کافی را به سیستم استخراج کریپتو ارائه می‌دهد. اگر قصد دارید 6 قطعه کارت گرافیک AMD RX 470 را همزمان نصب کنید، باید حداکثر توان مصرفی را از همه دستگاه‌های ماینینگ کریپتو خود تخمین بزنید، مثلا پاور باید حداقل 1200 وات باشد تا بتواند قدرت برای 6 کارت گرافیک، مادربرد، CPU، حافظه و سایر قطعات را ارائه دهد.

 

عیب یابی پاور ماینر

 ولتاژ غیر طبیعی:

ابتدا پیچ‌های پاور را بازکنید، سپس برد مدار را خارج کرده و فن را بردارید. از یک مولتی متر برای اندازه گیری اتصال کوتاه بودن قطب‌های مثبت و منفی ترمینال خروجی استفاده کنید. اگر اتصال کوتاه وجود ندارد، تست کنید که آیا ورودی ولتاژ وجود دارد یا خیر. نکته‌ی مهم، ولتاژ ورودی به طور کلی بر روی دو پایه خازن حجیم اندازه گیری یا تست می‌شود.

سپس تست کنید که آیا ولتاژ ورودی حدود 420 ولت است یا خیر. اگر فقط حدود 300 ولت اندازه گیری شود. این نشان می‌دهد که هیچ افزایش فشاری در PFC وجود ندارد. برای ایمنی، خازن باید تخلیه شود و مراحل بعدی تست شود. به همین خاطر ابتدا مدار تراشه کنترل را از نظر اتصال کوتاه یا لحیم کاری ضعیف بررسی کنید. VCC برق مدار تراشه برد کنترل را تامین می‌کند، بنابراین بررسی کنید که آیا پاور VCC عادی است یا خیر.

استاندارد بودن تریود دیود مدار VCC را تست کنید، اگر کار نکرد باید تعویض شود. با این حال، پس از تست روشن، ولتاژ VCC به ضربان ادامه می‌دهد ولی مدار VCC کار نمی‌کند. بنابراین، از آنجایی که VCC توسط چندین دیود اصلاح می‌شود و مجموعه‌ای از ولتاژها را خروجی می‌دهد، لطفاً خازن را پس از خاموش کردن برق تخلیه کنید و دیودهای یکسو کننده را به صورت جدا جدا تست و اندازه گیری نمایید. بعد از اندازه گیری اگر خازن فیلتر اتصال کوتاه داشته باشد به این معنی است که خروجی یکسو کننده مشکل دارد، پس دیودها در قسمت جلو قرار دارند و با چسب پوشیده شده‌اند و نیاز به تعویض چسب و جایگزینی با دیودهای جدید را دارند. بعد از تعویض آن­ها تست کنید تا مطمئن شوید که اتصال کوتاهی وجود نداشته باشد.

در نهایت، برای اطمینان از نرمال بودن خروجی و رفع عیب، ماینر را با روشن و خاموش کردن تست کنید.

 

فن به طور معمول کار می‌کند، اما ولتاژ خروجی غیرعادی است:

از سرب تست سیاه رنگ مولتی‌متر به زمین و سرب تست قرمز رنگ برای اندازه‌گیری موقعیت پین‌های چهار تراشه درایور استفاده کنید. معمولاً ارزش همان پین تراشه یکسان است. اگر موقعیت پین و مقدار زمین کاملاً متفاوت باشد، مدار درایور آی سی ممکن است اتصال کوتاه داشته باشد. اگر هیچ نشانه‌ای از سوختن روی سطح تراشه وجود نداشت، ممکن است لوله MOS که آن را هدایت می‌کند، اتصال کوتاه داشته باشد. پس هیت سینک لوله MOS را بردارید و از چرخ دنده دیود مولتی متر برای اندازه گیری پایه چهارم (پین کنترل) لوله MOS استفاده کنید، لوله MOS کوتاه شده را پیدا کنید، پایه چهارم لوله معمولی حدود 0.57 ولت است. مولتی‌متر را روی دنده مقاومت قرار دهید و پین چهارم لوله MOS را اندازه بگیرید. اگر بیش از یک آسیب وجود داشته باشد، باید تعویض شود.

 

کاهش ولتاژ خروجی:

اگر فن کار نمی‌کند، بررسی کنید که کابل فن به درستی وصل شده باشد یا مشاهده کنید که آیا سرعت فن خیلی سریع است یا خیر. فن به دلیل دمای بالا خیلی سریع می‌چرخد. در این حالت پاور برای محافظت از خود قفل و کار نمی‌کند و کاهش ولتاژ خروجی اتفاق میفتد.

 

سخن آخر

عیب‌یابی و تعمیرات اجزای سخت افزاری ماینرها مثل پاور و یا فن و یا کنترل‌برد در زمان طلایی می‌تواند دارایی شما را همیشه در سود نگه دارد و این یک امر مهم در دنیای صنعت ماینینگ است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

شرکت دارا ماینر برای رفع عیب و تعمیر ماینر­ها، خدماتی چون تعمیر ماینر با استفاده از ماشین آلات نیمه اتوماتیک bga و oven ، استفاده از تعمیرکاران چینی، استفاده ازتعمیرکاران دوره دیده در چین، برای مشتریان ارائه می‌دهد و اولین پروانه کسب تعمیرات ماینینگ از وزارت صمت را دارد و در کنار این‌ها، دسترسی به قطعات و لوازم تعمیراتی با کیفیت بالا و تنوع زیاد را در ایران دارد و در کوتاه‌ترین مدت زمان تحویل ماینر با گارانتی‌های متفاوت، انجام تعمیرات ماینر در لوکیشن اعلامی مشتری، ارائه دادن فاکتور رسمی تعمیرات از ویژگی‌های خوبی است که داراماینر دارد. همیشه در نظر داشته باشید که دغدغه‌ی شما دغدغه‌ی ماست. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی عیب‌یابی ماینر و تعمیر آن می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. سپاس­گذار هستیم که تا آخر مقاله با ما همراه بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button