نحوه استخراج دوج‌کوین (بخش اول)

فهرست مطالب

Dogecoin یا DOGE ، یک ارز رمزنگاری منبع باز است که توسط جکسون پالمر و بیلی مارکوس در سال 2013 ایجاد شد. دوج‌کوین در ابتدا به عنوان یک شوخی شروع شد، اما به زودی در بازار مورد توجه قرار گرفت و جامعه وفاداری از معامله‌گران را جمع کرد.

دوج‌کوین از همان بلاک‌چین زیربنایی لایت‌کوین، یکی دیگر از ارزهای رمزنگاری شده محبوب استفاده می‌کند و در بازار ارزهای دیجیتال در سال 2017، Dogecoin شاهد افزایش قابل توجه ارزش خود بود، اما این آلت‌کوین محبوب بیشتر شتاب خود را پس از سال 2018 از دست داد، اما هنوز هم طرفداران زیادی دارد که آن را در صرافی‌های مختلف معامله می‌کنند.

بسیاری از علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال شروع به استخراج دوج‌کوین به جای بیت‌کوین کرده‌اند. در این مقاله، شما را با اصول استخراج Dogecoin، آنچه برای فرآیند استخراج نیاز دارید و انواع ماینینگ موجود آشنا می‌کنیم، با ما همراه باشید.

 

استخراج دوج‌کوین چیست

استخراج در زمینه ارزهای دیجیتال به فرآیند تولید ارزهای دیجیتال به عنوان پاداش برای کاری که انجام می‌دهید اشاره دارد، این یک فرآیند تراکنشی است که شامل استفاده از سیستم‌های کامپیوتری و فرآیندهای رمزنگاری برای حل مشکلات پیچیده است و ناگفته نماند که ماینر برای تلاش‌های خود پاداش می‌گیرد. با این حال، فرآیند استخراج دوج‌کوین با سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتریوم متفاوت است. برای شروع، Dogecoin از همان الگوریتم هش Scrypt استفاده می‌کند که Litecoin استفاده می‌کند. به دلیل شباهت نسبی آنها، حتی می‌توان لایت‌کوین و دوج‌کوین را همزمان استخراج کرد.

با این حال، در مقایسه با بیت‌کوین، Dogecoin دارای برخی تفاوت‌های آشکار است که در زیر برای شما تفکیک کرده‌ایم.

نقاط تفاوت                              بیت‌کوین                               دوج‌کوین

الگوریتم                                   SHA-256                               اسکریپت

بلوک پاداش                          12.5 بیت‌کوین                         10000 DOGE

زمان بلوک کردن                      10 دقیقه                                  1 دقیقه

دشواری                           7182852313938.32                    2881328.6684

 

بررسی بیشتر نقاط تفاوت بیت‌کوین و دوج‌کوین

  • پاداش

    پاداش به مقدار ارز دیجیتالی اشاره دارد که ماینرها هر بلوک به شبکه اضافه می‌کنند. در حالی که ماینرهای بیت‌کوین تنها 12.5 بیت‌کوین برای تلاش‌های استخراج خود کسب می‌کنند، استخراج‌کنندگان Dogecoin به ازای هر بلوک استخراج شده 10000 Doge کسب می‌کنند. با این حال، دلیلی برای خوشحالی وجود ندارد، زیرا ارزش بیت‌کوین از ارزش Dogecoin بیشتر است.

  • سختی

    به عددی اشاره دارد که نشان می‌دهد استخراج یک ارز دیجیتال چقدر سخت است. سختی استخراج بیت‌کوین در حدود 3,511,060,552,899 است در حالی که Dogecoin کمتر از 2,798,252 است.

  • الگوریتم

    در زمینه ارزهای دیجیتال، الگوریتم‌ها به قوانینی اطلاق می‌شوند که بر استخراج یک ارز دیجیتال خاص حاکم هستند. بیت‌کوین از SHA-256 استفاده می‌کند. Litecoin و Dogecoin سکه‌های Scrypt هستند و هر دو از یک الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می‌کنند.

  • زمان بلوک

    زمان بلوک به زمان صرف شده توسط یک بلوک برای استخراج اشاره دارد. برای بیت‌کوین، زمان بلاک 10 دقیقه است. اما تنها یک دقیقه طول می‌کشد تا یک بلاک جدید Dogecoin استخراج شود.

 

شبکه بلاک‌چین دوج‌کوین

در شبکه بلاک‌چین دوج‌کوین، گروهی از تراکنش‌های درون یک بلوک از داده‌هایی در زمان تراکنش تشکیل شده است. پس از استخراج یک بلوک، داده‌ها به شبکه برای استخراج‌کنندگان دیگر ارسال می‌شوند، سوابق به روز می‌شوند و شبکه را در برابر هر گونه تراکنش دوگانه ضبط ایمن می‌کند. دقت داشته باشید که شبکه هیچ تراکنش متقلبانه‌ای را تایید نمی‌کند. مانند هر استخراج ارز دیجیتال، استخراج Dogecoin شامل حل برخی معادلات رمزنگاری پیشرفته است. بنابراین، یک ماینر dogecoin باید انرژی خود را صرف توان محاسباتی کند که منجر به هزینه‌ها می‌شود، که این مسئله از طریق کارمزد تراکنش و پاداش ایجاد بلوک برای تلاش‌های خود جبران می‌شوند. بنابراین ماینرهای Dogecoin مسئول نگهداری و به روز رسانی شبکه Dogecoin هستند.

هنگامی که تصمیم گرفتید با استخراج Dogecoin پیش بروید، نکته بعدی که باید بدانید انواع استخراج موجود و همچنین نرم‌افزار و سخت‌افزار مورد نیاز برای کل فرآیند است.

 

نحوه استخراج DogeCoin

قبل از شروع فرآیند ماینینگ، باید بفهمید که از چه تجهیزات ماینینگ استفاده خواهید کرد. این شامل موارد زیر است:

  1. سیستم عامل ویندوز، سیستم عامل مک یا هر سیستم لینوکس
  2. آدرس استخر استخراج
  3. کیف پول Dogecoin

ما از یک ماینر ASIC به عنوان مثال استفاده می‌کنیم. این قطعه سخت‌افزاری ممکن است کمی گران باشد. با این حال، اگر می‌خواهید سودآوری را هدف قرار دهید، داشتن یک ماینر ASIC بسیار مهم است. ما از ماینر Bitmain Antminer L3++  استفاده خواهیم کرد زیرا یکی از ارزان‌ترین ماینر‌های ASIC موجود است. انرژی کمتری مصرف می‌کند و نرخ هش خوبی را ارائه می‌دهد.

راه‌اندازی Antminer L3++ آسان است زیرا نیازی به دانلود و پیکربندی نرم‌افزارهای پیچیده نیست. هنگامی که نرم‌افزار یک ماینر ASIC را خریداری کرد، وقت آن است که آن را راه اندازی کنید.

مرحله 1) یک ماینر ASIC را برای شروع استخراج DOGE تنظیم کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که ASIC خود را به منبع تغذیه وصل کنید و در نهایت کابل اترنت را به ASIC وصل کنید.

مرحله 2) دکل استخراج Dogecoin خود را در شبکه پیدا کنید

می‌توانید از Advanced IP Scanner که یک نرم‌افزار رایگان است استفاده کنید. پس از دانلود، یک بار آن را اجرا کنید، چیزی شبیه به عکس زیر خواهید دید. مطمئن شوید که محدوده IP با محدوده IP محلی شما در سرور یا روتر DHCP شما مطابقت دارد. پیش بروید و روی Scan کلیک کنید.

مرحله 3) به دنبال Antminer بگردید

پس از اتمام اسکن، به دنبال Antminer بگردید. روی آن دوبار کلیک کنید و صفحه AntMiner در مرورگر شما ظاهر می‌شود.

مرحله 4) نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و وارد شوید

برای هر دو نام کاربری و رمز عبور، “Root” را تایپ کنید، که ورود پیش فرض خواهد بود. پس از وارد کردن هر دو اعتبار، به صفحه اصلی Antminer خود وارد خواهید شد.

مرحله 5) به یک استخر استخراج Dogecoin بپیوندید

در مرحله بعدی پیوستن به یک استخر استخراج است. یکی از عوامل اصلی تعیین کننده در اینجا نرخ هش خواهد بود. شما می‌توانید یکی از استخرهای dogecoin متعدد موجود را انتخاب کنید که در زیر نشان داده شده است:

مرحله 6) پیکربندی ماینر و شروع استخراج

در تب Miner Configuration، آدرس استخرهایی را که انتخاب کرده‌اید وارد کنید. آدرس کیف پول Dogecoin خود را در جایی که عبارت «کارگر» نوشته شده است وارد کنید. پس از زدن save، آماده استخراج dogecoin خواهید بود.

استخراج Dogecoin با GPU

وجود سخت‌افزار ASIC به شدت تعادل ماینینگ را نسبت به هر کسی که از آن استفاده می‌کند، برهم زده است. بنابراین GPU های معمولی نمی‌توانند با قدرت محاسباتی ASIC رقابت کنند. این یکی از دلایلی است که استخراج Dogecoin با GPU دیگر از نظر مالی مقرون به صرفه نیست. در اینجا نمونه‌هایی از برخی از GPUهایی هستند که می توانید برای این منظور تهیه کنید:

  • ASUS RX VEGA 64
  • Nvidia GeForce GTX
  • SAPHIRE Pulse Radeon RX 580

پس از آن باید نرم‌افزار استخراج برای GPU miner را دانلود کنید. می‌توانید نرم‌افزار استخراج Dogecoin مانند CGMiner یا CudoMiner را دانلود کنید.

 

ادامه مقاله در بخش دوم قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button