نحوه استفاده از کیف پول کریپتو

فهرست مطالب

هر کسی که اولین قدم های خود را در دنیای رمزنگاری برمی دارد بلافاصله با این سوال روبرو می شود که کجا و چگونه ارز دیجیتال خود را ذخیره کند. دقیقاً به همین دلیل است که کیف پول‌های رمزنگاری وجود دارند. در این راهنما، همه آنچه را که باید در مورد کیف پول های رمزنگاری بدانید به شما خواهیم گفت. ما به سوالاتی مانند نحوه ایجاد کیف پول برای ارزهای دیجیتال، نحوه عملکرد کیف پول رمزنگاری، نحوه انتقال رمزارز به کیف پول، نحوه بازیابی کیف پول کریپتو در صورت بروز مشکل و موارد دیگر خواهیم پرداخت.

کیف پول های ارزهای دیجیتال چگونه کار می کنند

کیف پول رمزنگاری اساساً ترکیبی از یک آدرس ارز دیجیتال (کلید عمومی) و یک کلید خصوصی است که امکان کنترل وجوه موجود در این آدرس را فراهم می کند. بنابراین، کلید عمومی را می توان چیزی شبیه شماره حساب بانکی در نظر گرفت، در حالی که کلید خصوصی رمز عبور آن است.

اصطلاح کیف پول برای برنامه‌ها، خدمات آنلاین و دستگاه‌های سخت‌افزاری استفاده می‌شود که به صاحبان کلیدهای خصوصی اجازه می‌دهند تا عملیات‌هایی را با سرمایه در آدرس‌های ارزهای دیجیتال انجام دهند. بنابراین، اگر می خواهید  از بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری استفاده کنید، به یک کیف پول  مربوطه نیاز دارید.

برخلاف کیف پول‌های سنتی، کیف پول‌های کریپتو به صورت فیزیکی پول ذخیره نمی‌کنند. در واقع، ارزهای رمزنگاری شده به صورت فیزیکی در هیچ کجا وجود ندارند. تمام آنچه وجود دارد سوابق تراکنش های ذخیره شده در یک بلاک چین است.

کلیک : برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی دستگاه های ماینر، ” کلیک ” کنید.

نحوه انتقال ارز دیجیتال بین کیف پول

وقتی شخصی برای شما ارز دیجیتال می فرستد، در اصل مالکیت سکه ها را به آدرس کیف پول شما منتقل می کند. هیچ انتقال واقعی هیچ سکه ای وجود ندارد. تراکنش با ثبت آن در بلاک چین انجام می شود. برای مدیریت این سکه ها، به یک کلید خصوصی نیاز دارید که با آدرس عمومی که ارز دیجیتال به آن منتقل شده است، مطابقت داشته باشد.

فرآیند دقیق ارسال ارز دیجیتال شما به کیف پول دیگری به رابط کیف پول خاص شما بستگی دارد. با این حال، این کار نسبتاً ساده ای است. فقط باید آدرس عمومی گیرنده، مقدار ارز دیجیتالی را که می خواهید انتقال دهید وارد کنید و تراکنش را تأیید کنید. هنگام وارد کردن آدرس مراقب باشید زیرا تراکنش‌های ارز دیجیتال غیرقابل برگشت هستند. اگر آدرس اشتباهی وارد کنید، نمی توانید سکه های خود را پس بگیرید.

نحوه انتخاب کیف پول کریپتو

انتخاب کیف پول به عوامل زیادی بستگی دارد که مهمترین آنها این است که برای چه چیزی از ارز دیجیتال در این کیف پول استفاده می کنید.

چند کیف پول کریپتو وجود دارد

در حال حاضر طیف گسترده ای از گزینه ها برای ذخیره ارزهای دیجیتال وجود دارد و هر کیف پولی مزایا و معایب خود را دارد. بیایید نگاهی دقیق تر به این تنوع انتخاب بیندازیم.

کیف پول سرد و گرم

همراهان عزیز کیف پول‌های سرد و گرم دو نوع اصلی کیف‌پول‌های رمزنگاری هستند. کیف پول گرم یک کیف پول رمزنگاری است که به اینترنت متصل است. از سوی دیگر، کیف پول سرد کیفی است که بیشتر اوقات آفلاین است. تنها زمانی به اینترنت متصل می شود که نیاز به انجام تراکنش باشد. کیف پول های گرم را می توان به صورت آنلاین، از طریق نرم افزار می توان پیدا کرد. کیف پول سرد روی سخت افزار یا کاغذ یافت می شود.

مزیت اصلی کیف پول های سرد امنیت آنهاست. تروجان‌ها و بدافزارهای دیگری وجود دارند که هکرها از آنها برای سرقت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. اما اگر کیف پول شما آفلاین است، سکه های شما امن هستند. نکته منفی این است که استفاده از آنها سخت تر است.

کیف پول های سرد و گرم خواص متفاوتی دارند و برای مصارف مختلفی استفاده می شوند. کیف پول سرد بیشتر برای ذخیره ارزهای رمزنگاری شده، به ویژه مقادیر زیاد، استفاده می شود. برعکس، موارد کیف پول های گرم که برای استفاده روزمره و تراکنش های مکرر ترجیح داده می شوند.

دانستنی : آیا می دانستید بدون دغدغه هزینه ی برق می توانید استخراج بیت کوین انجام دهید! برای کسب اطلاغات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری

کیف پول های نرم افزاری برنامه هایی هستند که روی رایانه شخصی یا تلفن همراه شما نصب می شوند. آنها کلیدهای خصوصی شما را در رایانه شما ذخیره می کنند و اغلب دارای رابط های کاربر پسند هستند. این یک گزینه بسیار آسان برای استفاده و ایمن است، اگرچه هنوز در برابر بدافزارها یا در صورت نسخه های تلفن همراه، در برابر سرقت دستگاه فیزیکی تلفن همراه آسیب پذیر است. در حال حاضر، بر اساس نیاز خود می توانید از بین کیف پول های نرم افزاری متنوعی انتخاب کنید.

کیف پول سخت افزاری یک دستگاه فیزیکی است که کلید خصوصی شما را در آن ذخیره می کند. چنین کیف پول هایی بسیار امن هستند اما استفاده از آنها چندان راحت نیست. علاوه بر این، آنها هزینه دارند. یک کیف پول سخت افزاری اختصاصی می تواند بیش از 150 دلار قیمت داشته باشد.

کیف پول آنلاین و حساب کاربری

کیف پول های آنلاین (یا مرورگر) خدمات آنلاینی هستند که بر روی یک ابر اجرا می شوند و از هر مکانی که بتوانید به اینترنت دسترسی داشته باشید قابل دسترسی هستند. آنها برای استفاده روزمره بسیار راحت هستند، اما این واقعیت که کلیدهای خصوصی شما را به صورت آنلاین ذخیره می کنند، امنیت آنها را کاهش می دهد. علاوه بر این، زمانی که از کیف پول آنلاین استفاده می کنید، کلید خصوصی شما توسط شخص ثالث کنترل می شود، این موضوع به خطرات می افزاید.

کیف پول اکانت نوعی کیف پول آنلاین است. هنگامی که یک حساب در یک صرافی ارز دیجیتال مانند  StormGain  یا Binance ثبت می کنید، به طور خودکار یک کیف پول داخلی دریافت می کنید. مزیت اصلی این روش ذخیره رمزنگاری توانایی شما برای استفاده از آن برای  تجارت  هر زمان که بخواهید است. معایب مشابه کیف پول های آنلاین است. با این حال، یک صرافی می تواند تنها تا حدی ارز دیجیتال را در کیف پول های گرم ذخیره کند، در حالی که بیشتر آن را به دلایل امنیتی در کیف پول های سرد نگه می دارد.

پیشنهاد : پیشنهاد ما برای خرید ماینر Bitmain Antminer S19 Pro می باشد.

کیف پول کاغذی

کیف پول کاغذی ساده ترین شکل کیف پول ارزهای دیجیتال است. صاحب آن فقط یک آدرس و یک کلید خصوصی دارد که روی کاغذ یا رسانه مشابه (فایل متنی، اسکرین شات و غیره) نوشته شده است. این داده ها برای دریافت نقل و انتقالات رمزنگاری کافی است. با این حال، اگر می خواهید مبلغی را از کیف پول کاغذی خود خرج کنید، به یک راه حل نرم افزاری نیاز دارید. این فرم امن ترین و در عین حال نامناسب ترین راه برای ذخیره ارزهای دیجیتال است.

چگونه یک کیف پول رمزنگاری بسازیم

پاسخ به این سوال که چگونه می توان یک کیف پول رمزنگاری کرد بستگی به این دارد که چه نوع کیف پولی را می خواهید بسازید.

اگر می خواهید یک کیف پول سخت افزاری تهیه کنید، ابتدا باید دستگاه را خریداری کنید. سپس باید دستورالعمل های پیوست شده را دنبال کنید که معمولاً شامل نصب نرم افزار مربوطه و اتصال دستگاه به رایانه شما می شود.

ایجاد یک کیف پول نرم افزاری معمولا ساده تر است. هنگامی که یک کیف پول خاص را انتخاب کردید، فقط باید برنامه را دانلود و نصب کنید.

گرفتن کیف پول آنلاین یا حساب کاربری حتی ساده تر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که   در یک وب سایت ثبت نام کنید .

نحوه پشتیبان گیری از کیف پول کریپتو

گاهی اوقات اتفاقات بدی می افتد و رایانه یا تلفن همراه شما خراب می شود یا کیف پول نرم افزاری شما دچار مشکل می شود. اگر این اتفاق بیفتد، برای بازیابی دسترسی به ارز دیجیتال خود به یک نسخه پشتیبان نیاز دارید. این برای انواع کیف پول ها بسیار ضروری است.

خوشبختانه، فرآیند پشتیبان گیری از کیف پول بسیار ساده است. برای هر کیف پولی که ایجاد می کنید، یک کلمه عبور یا کلید به عنوان پشتیبان به شما داده می شود. بسته به کیف پول خاص، می‌توانید به دنبال گزینه‌ای مانند «کیف پول پشتیبان»، «عبارت اولیه»، «صادر کردن کلیدهای خصوصی» یا موارد مشابه باشید. آن را یادداشت کنید و در جایی امن نگه دارید. اگر زمانی نیاز به بازیابی دسترسی به وجوه خود داشتید، فقط آن عبارت عبور را در کیف پول جدید وارد کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما همراهان عزیز داراماینر مفید بوده باشد.ثروتمند و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button