وضعیت تغییرات اتریوم و آینده آن

فهرست مطالب

«ادغام» اتریوم، اتفاق مهمی که صنعت کریپتو مدت‌ها منتظر آن بود و سرانجام رخ داد. این ادغام ارزی مانند اتریوم می‌تواند قیمت کریپتو را در بلندمدت افزایش دهد و آینده ارزهای دیجیتال را به‌طور چشمگیری تغییر دهد. ادغام، یک آپدیت به بلاک چین اتریوم است که به نوآوری‌ها در اکوسیستم رمزنگاری مانند توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) کمک می‌کند. در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتو به خصوص در صنعت ماینینگ رونق بیشتری بین کشورها و شرکت‌­های تجاری داشته است. به طوری که ارزش کل بازار در مقطعی در سال گذشته بیش از دو برابر شد. زیرا مردم و سازمان­‌های خصوصی پول خود را در بیت‌کوین، اتریوم، دوج کوین و سایر ارزهای دیگر سرمایه گذاری کرده‌­اند.

حال سوال اینجاست که وضعیت تغییرات اتریوم و ادغام آن برای آینده چطور می­تواند باشد؟ آیا این ادغام باعث ارتقا و یا افزایش برای قیمت‌­های ارزهای دیجتال خواهد شد؟ آیا ادغام می‌­تواند باعث امنیت بیشتر اتریوم شود؟ و یا سوال خیلی مهم اینست که، ادغام اتریوم بر محیط زیست چه تاثیری خواهد داشت و چندین سوال­ دیگر که  برای رسیدن به پاسخ آن­ها تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

قبل از شروع مقاله لازم می­دانیم که تعریف و تفاوت اثبات کار با اثبات سهام را به زبان ساده برای شما تشریح کنیم.

اثبات سهام : (POS) برای تایید تراکنش‌ها و ایجاد بلوک‌های جدید از اعتبارسنجی‌های منتخب ‌بصورت تصادفی استفاده می‌کند. این روش جایگزین برای تایید تراکنش‌­ها در شبکه‌­های غیر متمرکز است که به سخت افزار و مصرف برق نیاز ندارد.

اثبات کار : (POW) از یک روش اعتبارسنجی رقابتی برای تأیید تراکنش‌ها و افزودن بلاک‌های جدید به بلاک چین استفاده می‌کند. روشی برای تایید تراکنش­‌ها در شبکه­‌های غیر متمرکز است که به آن استخراج یا ماینینگ می­گویند.

 

 

تفاوت اثبات کار با اثبات سهام

یکی از بزرگترین تفاوت‌های بین اثبات سهام و اثبات کار، در میزان برق مصرفی است که استفاده می‌­کنند. یک گلایه بزرگ از سوی منتقدان ارزهای دیجیتال مصرف بیشتر از برق است. اثبات کار به دلیل مدل احراز هویت که از رایانه‌های پرقدرت استفاده می‌کند انرژی بیشتری مصرف می‌کند. علاوه بر این، اثبات سهام منجر به این می‌شود که شبکه گره‌های بیشتری داشته باشد و برای ایجاد بلوک‌­های جدید نیازی به فناوری پیشرفته ندارید.

 

ادغام اتریوم چیست

ارتقای اتریوم یا «ادغام»، باعث می­‌شود نحوه انجام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال جدید در بلاک چین تغییر کنند. پیش از این، بلاک چین اتریوم، مانند بلاک چین بیت‌کوین، بر روی یک مدل اثبات کار اجرا می‌شد، که شامل گره‌ها و رایانه‌هایی که بخشی از یک شبکه بزرگ هستند. برای حل مسائل پیچیده ریاضی با یکدیگر رقابت می‌کردند و سپس رایانه‌های موفق می‌توانستند بلوک بعدی تراکنش را استخراج کرده و سکه‌های جدیدی ایجاد کنند.

بعد از ادغام اتریوم دیگر خبری از مدل اثبات کار نیست. این ارتقا، اتریوم را به مدل اثبات سهام منتقل کرد. که سیستمی با انرژی کارآمدتر و سازگار با محیط زیست است. این امر مستلزم انتخاب گره‌ها از طریق الگوریتمی است که دارای اولویت برای گره‌هایی است که مقدار بیشتری از ارز شبکه را در خود نگه می‌دارند. به عبارت دیگر، «سهم» آنها در شبکه بیش از قدرت رایانه‌ای که در سیستم اثبات کار پاداش داده می‌شود، پاداش می‌­گیرد.

 

دلیل ادغام اتریوم

کارشناسان حوزه­‌ی ارز دیجتال بر این باورند که ادغام شبکه اتریوم سبب می­‌شود تا حدود 99 درصد مصرف انرژی خود را کاهش دهد. مدل اثبات کار، همان چیزی است که شبکه بیت کوین از آن استفاده می کند. به انرژی بسیار بیشتری نسبت به مدل اثبات سهام نیاز دارد. تأثیر منفی بر محیط تراکنش‌های رمزنگاری برای بسیاری از منتقدان و حامیان ارزهای دیجیتال به طور یکسان مورد توجه قرار گرفته است. و تغییر اتریوم به سمت اثبات سهام کم‌مصرف به‌عنوان یک پیشرفت قابل توجه در نظر گرفته می‌شود. همچنین زمینه را برای جنبه‌های دیگر نقشه راه شبکه، مانند کارآمدتر کردن تراکنش‌ها فراهم می‌کند.

 

[advicebutton]

 

ادغام اتریوم و تاثیرش بر محیط زیست

الیزر ندینگا، مدیر تحقیقات 21 Shares که محصولات قابل معامله در مبادلات ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد در ماه آگوست 2021 قبل از ادغام گفت: ادغام اتریوم گامی بزرگ و رو به جلو در صنعت ارزهای دیجتال است. به ویژه برای سرمایه گذاران خرده فروشی که بیشتر در مورد گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوایی آگاه هستند و می خواهند در دارایی هایی که سازگار با محیط زیست است سرمایه گذاری کنند.

 

تاثیر ادغام اتریوم بر بیت­‌کوین

الیزر ندینگا گفت در حالی که ستاره­‌ای نمایان از نظر ادغام ارز دیجتال اتریوم است. اما این لزوماً تنها ارز دیجیتالی نیست که می­تواند از آن بهره مند شود. کارشناسان بر این عقیده باور دارند که ادغام موفقیت‌آمیز احتمالاً قیمت تمام دارایی‌های کریپتو به ویژه اتریوم و سایر پروژه‌های مرتبط با آن را افزایش می‌دهد. او افزود، به احتمال خیلی قوی قیمت بیت‌­کوین نیز می‌­تواند افزایش یابد زیرا سرمایه‌گذاران به طور کلی اعتماد بیشتری به ارز محبوب بیت‌­کوین دارند.

 

ادغام اتریوم : امنیت

کارشناسان حوزه­‌ی ارز دیجیتال بر این باورند که ادغام اتریوم قطعا شبکه‌­ی اتریوم را ایمن‌تر خواهد کرد. زیرا، پس از ادغام، سرمایه‌گذاری اولیه مورد نیاز برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها در بلاک چین حدود 55000 دلار یا  33 ETH هزینه خواهد داشت. این هزینه‌­ای است که در وهله اول از جمله هکرها، باید متحمل شوند تا وارد شبکه شوند. با توجه به این مانع می‌­شود انتظار داشت که اتریوم بسیار ایمن‌تر خواهد بود.

 

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله بررسی کردیم که هدف از اجرای ادغام برای سرعت بخشیدن انتقال از اثبات کار به اثبات سهام است. روند حرکت اتریوم به مدل اجتماع همان POS، باعث مزیت بیشتری برای خود و ارزهای دیجیتال دیگر شده است. همانطور که می‌دانید این حرکت رو به جلو، به افرادی که اتریوم دارند اجازه می‌­دهد که از اعتبار‌سنجی تراکنش­‌ها درآمد کسب کنند و پاداش بگیرند. همچنین ادغام باعث شده که شبکه اتریوم ایمن­‌تر و پایدارتر شود. از طرفی دیگر ادغام اتریوم نشانه‌­ی صلح با محیط زیست است. این یکی از مهمترین ویژگی‌هایی هست که مردم آن­ را می­پسندند.  امیدواریم این مقاله برای شما سودمند بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button