وضعیت ماینینگ امارات در استخراج بیت‌کوین

فهرست مطالب

امروزه همگان بدون شک ارزهای دیجیتال به خصوص بیت‌کوین را در سراسر جهان می‌شناسند. شرکت‌های تجاری و حتی اکثر مردم جهان شروع به فعالیت در این حوزه کرده‌اند. از این طریق کسب در آمد دلاری دارند. ما در این مقاله استخراج بیت‌کوین در کشور امارات را بررسی خواهیم کرد تا به شما نشان دهیم که این کشور همسایه چه اقدامانی در مورد ارزهای دیجیتال و صنعت ماینینگ انجام داده است. آیا برای شما سوال نشده است که چرا  با وجود هوای گرم، سرمایه گذاران در عرصه‌ی ارزهای دیجیتال به امارات هجوم ­آورده‌اند؟ برای پاسخ به این سوال و سوال‌های دیگر که شاید ذهن شما را درگیر کرده باشد، با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

 

استخراج بیت‌کوین در امارات مجاز است

در حال حاضر هیچ قانونی در امارات متحده عربی وجود ندارد که استخراج ارزهای دیجیتال را محدود کند. به همین خاطر استخراج ارزهای دیجیتال در امارات مجاز است. حتی در این کشور برخی از افراد فقط از استخراج ارزهای دیجیتال درآمد دارند و زندگی خود را با آن اداره می‌کنند.

 

استخراج کریپتو  (ماینینگ) در امارات سود‌آور است

می‌دانیم که شهر دبی جزو اولین شهر‌هایی بود که فعالیت در رمزارزها را شروع کرد و به سرعت به یکی از قطب‌های رمزنگاری جهان تبدیل شد. در صنعت ماینینگ بزرگترین دغدغه‌ای که استخراج کننده‌ها با آن سروکار دارند اینست که در استخراج برق زیاد مصرف می‌شود. به دست آوردن برق با قیمت ارزان خیلی دشوار است. باید بگوییم که کشور امارات متحده عربی در بین 190 کشور جهان سیزدهمین کشوری است که ارزان‌ترین برق را دارد. به همین دلیل از سراسر جهان برای استخراج بیت‌کوین در این کشور سرمایه گذاری می‌کنند.

از طرفی دیگر برای مدت طولانی، استخراج کریپتو به دلیل مصرف انرژی قابل توجه و اثرات بالقوه زیست محیطی آن به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. خوشبختانه می‌دانیم که انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی می‌توانند راه حلی موثر برای این موضوع باشند. استفاده از انرژی خورشیدی از دیرباز در دبی یک واقعیت بوده است، زیرا بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در امارت واقع شده است.

 

بانک امارات : اجازه‌ی داد و ستد رمزارزها با دِرهَم

بانک RAKBANK  در امارات متحده عربی به زودی به مشتریان خود اجازه داد و ستد ارزهای دیجیتال را با استفاده از ارز اماراتی خواهد داد. امارات در 18ژوئیه سال 2021 طبق توافق‌نامه‌ای با Kraken (کراکن یک صرافی ارز دیجیتال آمریکایی است) اعلام کرد که به ساکنان امارات اجازه می‌دهد دارایی‌های دیجیتال را با استفاده از حساب بانکی محلی امارات و درهم معامله کنند. این بانک در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که این اقدام به مردم این کشور در خلیج فارس امکان می‌دهد از اعتماد به حساب‌های بانکی خارجی و هزینه‌های ارز خارجی ناشی از آن اجتناب کنند.

 

اصول راهنمایی رگولاتور ابوظبی برای معرفی رمزارزها

 (FSRA) سازمان تنظیم مقررات خدمات مالی، (ADGM) تنظیم کننده مالی منطقه آزاد اقتصادی بازار جهانی ابوظبی، رویکرد خود را در مورد تنظیم و نظارت ارزهای دیجیتال منتشر کردند. در این اصول در صنعت کریپتو متعهد می‌شود که با استانداردهای بین‌المللی در مبارزه با پولشویی (AML)، مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) و حمایت از تحریم‌های مالی، مطابقت داشته باشند. سپس پنج اصل در صفحه وب سایت رسمی تاییدیه قانونی بازار جهانی ابوظبی منتشر شد. آن‌ها تحت عناوین زیر هستند:

  • چارچوب نظارتی به رسمیت شناخته شده بین‌المللی
  • مقررات پویا و بازارمحور
  • رویکرد ریسک محور و متناسب
  • همکاری و مسئولیت مشترک
  • ارائه استانداردهای بالای کیفیت و خدمات

 

اتحادیه‌های رمزنگاری سوئیس و دبی با هم متحد می‌شوند

رگولاتور همچنین قصد دارد با فعالان بازار به صورت “معمول اما غیر رسمی” همکاری نزدیک داشته باشد. این شامل جلسات یک به یک بین تیم‌های نظارتی و تجاری و همچنین گروه‌های کاری فعالان بازار و متخصصان خواهد بود. در مارس 2022، تاییدیه قانونی بازار جهانی ابوظبی یک مقاله مشاوره منتشر کرد که در آن پیشنهاد می‌کرد که شرکت‌های دارای مجوز مجاز به تسهیل تجارت توکن غیرقابل تعویض (NFT) در حوزه قضایی باشند. در ماه آوریل، بایننس و کراکن اولین شرکت‌های خارجی که مجوزهای نظارتی را برای فعالیت در تاییدیه قانونی بازار جهانی ابوظبی دریافت کردند.

 

استخراج بیت‌کوین : آینده کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس

استخراج بیت‌کوین یک فرآیند پر انرژی است که نیازمند به اجرای سرورهای کامپیوتری برای حل مجموعه پیچیده‌ای از الگوریتم‌ها دارد. به همین دلیل، دسترسی به برق ارزان در استخراج، یک برگ برنده محسوب می­شود. منطقه خلیج فارس غنی از این انرژی است. در کنار این بزرگترین منابع سوخت فسیلی در جهان را دارد. دارای پایین‌ترین تعرفه‌های خورشیدی در جهان را با خود یدک می‌کشد. پس از یک دهه تردید، کشورهای حاشیه خلیج فارس شروع به استخراج ارزهای دیجیتال کردند.

امارات متحده عربی و بحرین به دنبال جذب صرافی‌های رمزنگاری متمرکز هستند. آنها بیش از 14 تریلیون دلار دارایی‌های رمزنگاری شده را در سال 2021 پردازش کردند. علاقه این دو کشور به استخراج ارز دیجیتال در حال افزایش است. عبدالله العامری، کارآفرین اماراتی در ماینینگ کریپتو که حدود پنج سال است از جمله در قزاقستان و روسیه ماینینگ می کند، گفت: «دولت امارات متحده عربی برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های تولید برق تلاش می‌کند.»

 

بازار استخراج ارز دیجیتال امارات در دو سال آینده

به طور همزمان، کشورهای حاشیه خلیج فارس با انرژی‌های تجدیدپذیر، به ویژه انرژی خورشیدی، درها را برای استخراج ارزهای دیجیتال با انرژی خورشیدی باز کرده اند. ناصر الآقا، مدیرعامل کریپتو ماینرز به المانیتور گفت: «ما در حال کار بر روی یک مزرعه کریپتو هیبریدی در ابوظبی هستیم . در روز از انرژی خورشیدی و در شب از شبکه استفاده می‌کند.» ارائه‌دهنده خدمات ماینینگ کریپتو که مقر آن در دبی است، با یک شرکت انگلیسی نامشخص همکاری می‌کند تا اولین مزرعه کریپتو خورشیدی در خلیج فارس را تا دسامبر 2022 راه‌اندازی کند. مزارعی که مایل به کسب درآمد اضافی از طریق استخراج کریپتو هستند.

 

جمع‌بندی

همانطور که گفتیم حوزه‌ی خلیج فارس از نظر منابع حرف اول را در جهان می­زند. این نعمتی هست که مثل امارات باید حداکثر استفاده را از آن کرد. بی شک در آینده شاهد تحول عظیمی در مورد ارزهای دیجیتال در امارات خواهیم بود. این قطعا زمینه‌ساز خواهد شد که کشورهای دیگر به خصوص کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس در صنعت ماینینگ بیشتر تمرکز کنند و درآمد دلاری داشته باشند. در ایران شرکت داراماینر مفتخر است که با فروش ماینرهای مثل S19 pro و یا اجاره فارم قانوین به هموطنان عزیز در سراسر ایران به آن­ها کمک کند که از این صنعت پر درآمد، طلای دیجیتال بدست بیاورند. از شما سپاس‌گذاریم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. سربلند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button