چگونه می‌توانیم با استخراج بیت کوین واردات کنیم؟

فهرست مطالب

شاید برای خیلی از افراد این موضوع که غیر از فروش بیت کوین های استخراج شده دیگر چه کاری میشود با این بیت کوین ها انجام داد سوال شده باشد.

استخراج بیت کوین که امروزه به عنوان یک صنعت سود ده در جهان شناخته میشود تا مدتی فقط به عنوان یک ابزار جهت سرمایه گذاری شناخته میشد اما مدتی است که در جهان شرکت ها و موسسات بسیاری تلاش میکنند تا دریافت هزینه جهت خدمات و یا فروش محصولات خود را از طریق بیت کوین و یا دیگر رمز ارز ها انجام دهند.

از سال 1398 که استخراج بیت کوین در ایران محبوبیت یافت دولت قوانین خاصی را در زمینه خرید ماینر و استخراج بیت کوین تصویب کرد. از همان ابتدا مشخص بود که نگاه دولت به استخراج بیت کوین روشن است و میخواهد با استفاده از این ظرفیت پرداخت تجارت بین الملی، واردات و صادرات را بهبود ببخشد.

زمزمه های واردات خودرو با استفاده از رمز ارز ها مدتی است که به گوش میرسد تا آنجایی که در ابتدای شهریور ماه معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر، آئین نامه واردات خودرو را به صورت رسمی ابلاغ کرد. طی این آئین نامه قرار است معادل 1 میلیارد دلار منابع ارزی برای واردات خودرو خارجی تامین شود که این منابع از محل ارز حاصل از صادرات، رمز ارز و سرمایه گذاری خارجی خواهد بود.

قبل از این رئیس سازمان توسعه تجارت، علیرضا پیمان پاک، اعلام کرده بود که چند مجموعه که مجوز قانونی رمز ارز ها را دارند با استفاده از رمز ارز های استخراج شده خود به میزان 10 میلیون دلار کالا وارد کشور کرده اند. ایشان به نوع کالا و کشور مبدا اشاره ای نکرده است اما با توجه به اخبار میتوان گفت احتمالا کالای وارد شده با استفاده از رمز ارز ها خودرو بوده است.

نکته بسیار مهم در سخنان معاون اول رئیس جمهور و آئین نامه واردات خودرو استفاده از رمز ارز ها با منشا داخلی است. فقط رمز ارز هایی میتوانند برای واردات خودرو استفاده شوند که منشا داخلی داشته باشند یعنی توسط ماینر های قانونی در ایران استخراج شده باشند.

[advicebutton]

به گفته رئیس بانک مرکزی تنها راه کسب درآمد از طریق رمز ارز ها استخراج قانونی آن ها با استفاده از ماینر های مجوز دار و در چارچوب آیین نامه ها و مصوبات هیئت وزیران است.

از اظهار نظرات و آئین نامه های موجود اینگونه به نظر میرسد که ماینر ها و فعالان بازار خودروی خارجی میتوانند با همکاری یکدیگر و یا به صورت مجزا سهم بیشتری را در واردات خودرو نسب به دیگران (استفاده از منابع ارزی حاصل از واردات و سرمایه گذاران خارجی) داشته باشند. البته باید به این نکته اشاره کرد که هدف این آئین نامه همه ماینر های فعال در ایران نیست و فقط آن بخشی که 1. ماینر قانونی دارند و 2. استخراج قانونی از طریق فارم های مجوز دار انجام میدهند است.

با توجه به این آئین نامه به نظر میرسد که بیشترین سود را افراد و یا شرکت هایی خواهند کرد که در هر دو حوزه استخراج رمز ارز و واردات خودرو خارجی فعال بوده اند ولی راه قانونی برای دیگر ماینر هایی که بصورت قانونی استخراج بیت کوین را انجام میدهند کاملا باز است.

از کجا شروع کنیم؟

یکی از دغدغه های مشتاقان به صنعت ماینینگ هزینه زیاد تجهیزات مانند دستگاه های ماینر بوده است ولی در حال حاضر با توجه به کاهش ارزش بیت کوین در بازار جهانی، قیمت ماینر ها نیز به شدت کاهش داشته است. تا جایی که در حال حاضر قیمت بهترین مدل ماینر در بازار ایران یعنی S19 Pro با قدرت پردازش 110 تراهش نسبت به 6 ماه گذشته تقریبا نصف شده است.

نکته بسیار مهم که باید به آن توجه نمایید خرید ماینر قانونی از فروشندگان معتبر است تا خدایی نکرده کالای شما جزو اجناس قاچاق قرار نگیرد و با مسئولیت های قضایی روبرو نشوید و البته ماینینگ را در فارم های قانونی انجام دهید تا بتوانید با فروش بیت کوین های استخراج شده و استفاده از آن ها در واردات خودرو بیشترین سود را کسب نمایید.

پس اگرمیخواهید از بازار عقب نمانید الان بهترین زمان برای شروع فعالیت در صنعت ماینینگ میباشد تا بیشترین سود را هم در خرید ماینر و هم در استخراج بیت کوین کسب نمایید.

دارا پلتفرم استخراج بیت‌کوین است. دغدغه‌های مدیریت و تامین برق ماینرها را رها کنید و ماینینگ را با خیال راحت به ما بسپارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button