آموزش نصب و راه‌اندازی ماینر S9j

فهرست مطالب

همراهان عزیز در مورد شرکت بیتمین و ماینرهای پرقدرتی که این شرکت تولید می‌کند به احتمال زیاد چیزهایی شنیده باشید. حال سوال اینجاست که آیا می‌دانستید افراد زیادی که در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال به خصوص کسانی که بیت‌کوین از طریق استخراج بدست می‌آورند از طریق خرید ماینرهای این شرکت درآمد دارند و کسب سود می‌کنند؟ ما در این مقاله  به طور مختصر شرکت بیتمین را برای شما معرفی خواهیم کرد و سپس در مورد ماینر S9j اطلاعاتی به شما خواهیم داد و در پایان آمورش نصب و راه اندازی صفر تا صد این ماینر را برای شما تشریح خواهیم کرد. تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

 

غول ماینر: بیتمین

BITMAIN تولید کننده پیشرو سرورهای استخراج ارزهای دیجیتال از طریق نام تجاری ANTMINER است و مدتهاست سهم بازار جهانی و موقعیت پیشرو در فناوری را حفظ کرده و به مشتریان در بیش از 100 کشور و منطقه خدمات ارائه می‌دهد. این شرکت دارای شعبه‌هایی در چین، ایالات متحده، سنگاپور، مالزی، قزاقستان و سایر نقاط در جهان است. بیتمین فناوری پیشرفته‌ای را در بهره‌وری انرژی ارائه می‌دهد و شبکه جهانی بلاک‌چین را با زیرساخت‌ها و راه‌حل‌های محاسباتی پیشرفته ارزه می‌کند. ناگفته نماند که از زمان تاسیس این شرکت در سال 2013، هش ماینرهای ANTMINER BTC سه مرتبه افزایش یافته است و این یک گام پیشرو در صنعت ماینرها محصوب می‌شود.

 

درباره‌ی ماینر Antminer S9j

  • یکی از پرکاربرترین و به‌صرفه‌ترین دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال از نظر مصرف برق
  • دارا بودن 3 برد و در مجموع 189 تراشه
  • پشتیبانی از الگوریتم SHA-256
  • میزان برق مصرفی آن در حدود 1350 وات
  • دارای یک عدد پورت Ethernet برای اتصال به استخرهای استخراج ارز دیجیتال
  • فن قدرتمند و پر سرعت در دو طرف دستگاه
  • صدایی که توسط فن‌ها ایجاد می‌شود برابر 76 db است
  • محیط کاربری ساده
  • هش‌ریت خوب نسبت به دستگاه‌های نسل گذشته
  • بدنه آلومینیومی برای دفع گرما
  • سرعت پردازش بالا

 

بررسی کانکتورها و هدلایت‌ها

  • Ethernet connection برای وصل کردن کابل شبکه
  • دکمه IP report برای اعلان آی پی دستگاه بعد از وصل کردن کابل متصل به شبکه
  • SD Card محل قرارگیری کارت حافظه‌ی خارجی
  • Fault indicator چراغ قرمز جهت نمایش خطاهای رخ داده
  • Reset Button برای برگشت به تنظیمات کارخانه
  • Normal Operation indicator چراغ سبز جهت نمایش نرمال کار کردن

 

در این قسمت مقاله، آموزش نصب و راه‌اندازی 0 تا 100 ماینر Antminer S9j را برای شما تشریح خواهیم کرد.

 

1) نصب و راه اندازی ماینر Antminer S9j

اولین قدم این است که یک PSU (واحد منبع تغذیه) را به ماینر Antminer S9j خود وصل کنید. می‌توانید از PSU های ویژه‌ای که به طور خاص برای استخراج بیت‌کوین یا حتی آنهایی که برای سرورها ساخته شده‌اند استفاده کنید. تمام کابل‌های برق را از منبع تغذیه تا هدرهای برق موجود در بالای ماینر وصل کنید. یک کابل برای کنترلر و بقیه برای هش‌بردها.

سپس یک کابل اترنت را به ماینر خود و سر دیگر آن را به روتر یا دستگاه سوئیچ متصل کنید. سپس PSU خود را روشن کنید و ماینر روشن می‌شود.

زمانیکه چراغ سبز رنگ روشن شد یعنی دستگاه در حالت نرمال قرار دارد، در مرحله‌ی بعد ما باید آی پی ماینر را برای سایر تنظیمات پیدا کنیم.

 

پیدا کردن آی‌پی ماینر

بعد از اینکه از وصل بودن کابل شبکه‌ی ماینر به مودم یا روتر خود مطمین شدید، وارد رایانه یا دستگاه تلفن همراهی شوید که به همان شبکه ماینر متصل است. باید  آدرس IP ماینر را وارد کنید. از آنجایی که اکثر ماینرها اکنون با DHCP فعال هستند، نیازی به تنظیم دستی آدرس IP ندارید، فقط باید به جدول IP روتر نگاه کنید یا از یک ابزار اسکن استفاده کنید.

بعد از روشن کردن دستگاه برای پیدا کردن آی‌پی ماینر باید از نرم افزارهایی استفاده کنید که لیست دستگاه موجود در شبکه‌ی محلی که ماینر به آن متصل هست را نمایش دهد. ابزارهای رسمی که در سایت بیتمین از آن استفاده می‌شود در این لینک http://service.bitmain.com/ support/download قابل دانلود هستند، یا می­توانید از ابزار اسکن مانند AngryIP که به شما این امکان را می دهد هر دستگاه موجود در شبکه محلی خود را اسکن کرده و آدرس IP آن را ببینید استفاده کنید.

بعد از دانلود نرم افزارهای انگری آی‌پی یا آی‌پی ریپورت باید دکمه‌ی ip report که روی بدنه‌ی ماینر است به مدت 5 ثانیه نگه دارید، تا آی‌پی ماینر در نرم افزار نمایان شود.

پس از دریافت آدرس IP ماینر خود، برای پیکربندی آماده هستید.

 

2) پیکربندی تنظیمات شبکه

ابتدا باید یک مرورگر وب را باز کنید و آدرس IP ماینر s9j را وارد کنید. یک کادر محاوره‌ای ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد رمز ورود را وارد کنید. نام کاربری و رمز عبور هر دو “root” هستند.

hostname نام دلخواهی را برای دستگاه انتخاب می‌کنیم، که این نام در هنگام مشاهده‌ی لیست آی‌پی‌ها در نرم افزار انگری آی‌پی، قابل نمایش است.

protocol روی زبانه «شبکه» کلیک کنید و از لیست کشویی «Static» را برای وارد کردن تنظیمات شبکه به صورت ثابت انتخاب کنید.

Ip، ما باید آی‌پی را با فرمتی (اصطلاح کلاس)، که در نرم افزار انگر آی‌پی نمایش داده می‌شود تنظیم کنیم. دقت داشته باشید که آی‌پی که وارد می‌کنید باید در لیست انگری آی‌پی نباشد. برای مثال اگر در انگری آی‌پی فقط دو دستگاه دیگر با فرمت آی‌پی 192.168.1.99 و 192.168.1.100 مشاهده می‌کنید، باید آی‌پی را بصورت 192.168.1.101 که تکراری نیست و منحصر به فرد هست وارد کنید.

Netmask فرمت آی‌پی را مشخص می‌کنید، که در اینجا بصورت 255.255.255.0 است که نشان دهنده اینست که فقط مجازید قسمت آخر آی‌پی را تغییر دهید.

Gateway باید آدرس مودم یا روتری که دستگاه ماینر به آن وصل است را وارد کنید. برای پیدا کردن این آدرس می‌توانید از داخل نرم افزار انگری آی‌پی یا اگر به صفحه‌ی مدیریتی مودم خود دسترسی دارید، در قسمت تنظیمات شبکه مودم می‌توانید آن را مشاهده نمایید و معمولا به صورت 192.168.1.1 است.

Dns server باید آدرس سرور دی ان اس خود را وارد نمایید، با توجه به اینکه این قسمت ضرورت خاصی ندارد، می‌توانید از آدرس مودمی که دستگاه ماینر به آن وصل می‌شود استفاده کنید، که در این نمونه تنظیمات همان 192.168.1.1 می‌شود.

عکس زیر نمونه‌ای برای تنظیمات شبکه‌ی دستگاه ماینر است.

پس از تنظیم مشخصات بالا اکنون دستگاه ماینر از طریق پل ارتباطی یا همان مودم به اینترنت وصل می‌شود. اکنون باید از تب miner pool sitting تنظیمات مربوط به آدرس استخرهای استخراج را وارد نمایید. در آخر روی دکمه‌ی ذخیره کلیک کنید.

 

3) نظارت بر درآمد و عملکرد ماینر s9j

وقتی شروع به هش کردید، حدود 5 تا 30 دقیقه طول می‌کشد تا عملیات شروع شود. شما سپس باید در نهایت چیزی شبیه به عکس زیر را مشاهده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button