آیا بیت کوین می تواند به عنوان یک ارز جهانی پس از آخرالزمان عمل کند

بیت کوین و آخر الزمان
فهرست مطالب

اگر یک جنگ هسته ای یا یک بیماری همه گیر مرگبار منجر به آخرالزمان شود و به طور ناگهانی جهان را درگیر خود کند، آیا ناگهان همه ی نگاه های ما به سمت بیت کوین نخواهد رفت؟ به بیان ساده تصور کردن چنین موضوعی سخت است. اما ارزهای غیرمتمرکز یا بهتر است بگوییم ارزهای غیر فیات روشی قابل انطباق تر تا سایر ارزهای دیگر هستند.

تصورکنید، رویدادی بزرگ مثل لرزه ی ناگهانی، کره زمین را تکان دهد. این می تواند یک بحران مالی جدید باشد یا یک تهاجم فاجعه بار به کشوری باشد که اقتصاد جهانی را متلاشی کند. (به عنوان مثال، حمله چین به تایوان.) یا ممکن است یک بیماری همه گیر چند برابر مرگبارتر از COVID-19 باشد. یا حتی یک جنگ هسته ای. صرف نظر از اینکه چه چیزی باعث آن می شود، دنیایی را تصور کنید که عمیقاً بی ثبات شده است. آیا در این شرایط بیت کوین هایی که از طریق استخراج یا بیت کوین هایی که خرید کردید و در کیف پول خود دارید به شما کمکی خواهد کرد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال ها تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

آیا می توانیم از بیت کوین در آخرالزمان استفاده کنیم

آیا می توانیم در آخرالزمان از معروف ترین ارز دیجیتال دنیا استفاده کنیم؟ خب، این بستگی به تعریف شما از آخرالزمان دارد. اما پاسخ کوتاه احتمالاً بله است.

شبکه بیت کوین از یک سری گره تشکیل شده است. وظیفه هر گره تأیید هر تراکنش و بلوک است. از آنجایی که بیت کوین بر روی یک بلاک چین غیرقابل تغییر ساخته شده است، لازم است هر تراکنش یا بلاک مطابق با قوانین پروتکل بیت کوین باشد. اگر یک تراکنش یا بلوک از قوانین پیروی نکند، گره آن را رد می کند و از اضافه شدن آن به بلاک چین جلوگیری می کند.

خبر خوب این است که شبکه بیت کوین برای عملکرد موثر به تعداد نسبتاً کمی گره نیاز دارد. اساساً، هر سناریوی آخرالزمانی باید تقریباً هر گره را از بین ببرد تا شبکه غیرقابل استفاده شود. در رویداد غیرقابل تصور یک جنگ هسته ای، جایی که بخش های بزرگی از سیاره غیرقابل سکونت می شود، احتمال زیادی وجود دارد که بسیاری از گره های بیت کوین برای همیشه آفلاین شوند.

رویدادی مانند این ممکن است اعتبار سنجی تراکنش ها و بلوک ها را دشوارتر کند. گره های کمتر نیز شبکه را غیرمتمرکزتر و مستعد دستکاری می کند. اما، اساساً، شبکه زنده می ماند و گره های جدید ناگزیر به دنبال آن خواهند بود.

کلیک : برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی دستگاه های ماینر، ” کلیک ” کنید.

آیا می توانیم از اینترنت در آخرالزمان استفاده کنیم

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که در اینترنت متولد شده است. بدون آن اختراع نمی شد. اما آیا   بدون آن زنده می ماند؟

جواب مختصر : بله

از سال 2018، اگر اینترنت ناگهان در دسترس نباشد، راه حلی وجود دارد. Blockstream شبکه ای از ماهواره های ارتباطی را اداره می کند که بلاک چین بیت کوین را در سطح جهانی پخش می کند. این به افراد بدون دسترسی به اینترنت اجازه می دهد تا تراکنش ها و بلوک های معتبر را دریافت کنند. استفاده از شبکه کاملاً رایگان است، اگرچه برای دسترسی به رایانه و آنتن نیاز دارید.

همچنین برخی از اشکالات دیگر وجود دارد. در زمان نگارش، پوشش جهانی ارائه نمی کند. نقاط تاریک قابل توجهی از جمله بیشتر سیبری، ایران، شبه جزیره عربستان، قفقاز، بیشتر غرب روسیه، بخش هایی از آسیای مرکزی و جزیره ماداگاسکار  وجود دارد  .

همچنین می توانید بیت کوین خود را از طریق شبکه تلفن همراه ارسال کنید. سال گذشته، توسعه‌دهنده آفریقای جنوبی Kgothatso Ngako یک سرویس جدید مبتنی بر پیامک به نام Machankura راه‌اندازی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از تلفن‌های ویژه خود بدون دسترسی به اینترنت به بیت کوین دسترسی داشته باشند.

این سرویس از  شبکه GSM استفاده  می کند تا به کاربران امکان ارسال و دریافت بیت کوین را با شماره گیری و وارد کردن یک پین پنج رقمی بدهد و در نتیجه یک آدرس لایتنینگ ایجاد کند. با این حال، ماچانکورا یک سرویس نگهبانی است .

چگونه می توان بیت کوین را بدون اینترنت ارسال کرد

به هر حال داده ها را می توان ارسال کرد، بیت کوین نیز می تواند ارسال شود. اینترنت به سادگی یکی از راه های انتقال داده است اما مطمئنا این تنها راه نیست. حتی اگر آخرالزمان اتفاق نیفتد، باز هم موارد استفاده معتبری برای انجام معاملات آفلاین بیت کوین وجود دارد. با کمال تعجب، تقریباً 40 درصد از جمعیت جهان هنوز آفلاین هستند. زمانی که به فکر افرادی هستید که در مناطق دورافتاده با دسترسی کم یا بدون دسترسی به اینترنت زندگی می کنند، در دنیای واقعی نیاز به انجام معاملات آفلاین وجود دارد. این واقعیت که ابر تورم در همین مناطق رایج است، اهمیت بیت کوین را نشان می دهد.

دانستنی : آیا می دانستید بدون دغدغه هزینه ی برق می توانید استخراج بیت کوین انجام دهید! برای کسب اطلاغات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

شکست ناپذیر مانند بیت کوین

بنابراین ما کاملاً مشخص کرده‌ایم که بیت‌کوین می‌تواند از یک آخرالزمان جان سالم به در ببرد. اما آیا  از بیت کوین می توانیم در آن شرایط استفاده کنیم؟ پاسخ به این سوال بسیار دشوارتر است.

اولین مانع برای تبدیل شدن بیت کوین به یک ارز واقعی جهانی در صورت وقوع یک فاجعه، وضعیت فعلی پذیرش بیت کوین است. گلس‌نود تعداد  آدرس‌های فعال بیت‌کوین  (یعنی آن‌هایی که اخیراً وجوهی را به بیت‌کوین ارسال کرده یا دریافت کرده‌اند) تا 17 مارس 2023 تقریباً 1 میلیون نشان می‌دهد. این تقریباً 0.0125٪ از جمعیت جهان است و تعداد بسیار پایینی است.

TripleA تخمین می زند که  مالکیت کریپتو  تقریباً 4.2٪ است که رقم بسیار بهتری است. (من فرض می کنم که همه دارندگان کریپتو با بیت کوین آشنا هستند.) با این وجود 95.8 درصد از جمعیت جهان هیچ ارز دیجیتالی ندارند. حتی اگر فرض کنیم 20 درصد از جمعیت جهان در مقطعی در گذشته از رمزنگاری استفاده کرده اند، باز هم 80 درصد آنها اساساً هیچ آشنایی با این فناوری ندارند.

این عدم آشنایی بر تعداد افرادی که از رمزنگاری به عنوان ذخیره ارزش یا برای انجام تراکنش استفاده می کنند، تأثیر می گذارد. همچنین تعداد فروشندگانی که آن را به عنوان پرداخت می پذیرند به شدت محدود می شود. در  ویتنام ، جایی که نزدیک به 20 درصد از مردم دارای رمزنگاری هستند، ممکن است این مانعی باشد که بتوان بر آن غلبه کرد. در  بریتانیا ، کشوری که 6 درصد آن صاحب ارزهای رمزنگاری شده هستند و ارز فیات معتبر و پرکاربرد خود را دارد، شرایط کمی متفاوت است.

پیشنهاد : پیشنهاد ما برای خرید ماینر Bitmain Antminer S19 Pro می باشد.

جوانب مثبت

البته، این تحلیل فرض می کند که یک فاجعه به طور کامل اعتماد مردم به ارز فیات را از بین نخواهد برد. (فرضی بزرگ، اما نه کاملاً غیرقابل باور.)

با این حال، دلایلی وجود دارد که ممکن است بیت کوین در نهایت برنده شود. بیت کوین به دلیل الگوریتم هش خود ، SHA-256، بسیار امن است. زیرا این الگوریتم تعداد زیادی از هش‌های ممکن را ایجاد می‌کند.

همچنین در یک شبکه غیرمتمرکز عمل می کند که توسط هیچ مقام مرکزی یا دولتی کنترل نمی شود. اگر موسسات سنتی دیگر اعتماد نکنند، این یک موهبت بزرگ برای ارز خواهد بود. همچنین ضد سانسور است و حتی در صورت یک دیکتاتوری جهانی باز و در دسترس خواهد بود.

برخلاف ارزهای صادر شده توسط بانک مرکزی، بیت کوین دارای عرضه محدود 21 میلیون سکه است. به این معنی که تورم نمی تواند آن را کاهش دهد. در دنیای پسا آخرالزمانی که ارزهای فیات سنتی ممکن است به دلیل تورم فوق العاده بی ارزش شوند، اما بیت کوین می تواند به  پادشاهی خود ادامه دهد.

خلاصه مطالب

  • بسیاری از طرفداران بیت کوین بر این باورند که در صورت وقوع یک فاجعه جهانی، بیت کوین به واحد پول جهانی تبدیل خواهد شد.
  • با این حال پذیرش بیت کوین به ویژه در اقتصادهای توسعه یافته هنوز کم است.
  • با این حال، شبکه بیت کوین فوق العاده ایمن است. همچنین غیرمتمرکز و ضد سانسور است.

ما اغلب از اصطلاح «ضد شکننده» یا «مقاوم در برابر سانسور» برای توصیف بیت کوین استفاده می کنیم. اما اگر اینترنت عمداً قطع شود یا اتفاقی وحشتناک و فاجعه‌بار رخ دهد، آیا این شرایط همچنان اعمال می‌شوند؟

پاسخ کوتاه: بله، بیت کوین می تواند از آخرالزمان جان سالم به در ببرد. نه تنها این، بلکه بیت‌کوین در واقع قوی‌ترین شبکه روی کره زمین است، و همچنین بیشترین احتمال را دارد که در شرایط آخرالزمانی زنده بماند.

آیا برای استفاده از بیت کوین به سرویس اینترنت نیاز دارید؟ خیر. آیا به برق از شبکه نیاز دارید؟ نه. ایده استفاده از بیت کوین “خارج از شبکه” است. ما در مقاله ی بعدی به این ایده خواهیم پرداخت. اما در کل برای استفاده از اینترنت برای ارسال بیت کوین گزینه های مختلفی وجود دارد که به اینترنت یا شبکه برق وابستگی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button