آیا سرمایه گذاری در NFT ارزش دارد

فهرست مطالب

آیا NFT ها ارزش خرید دارند؟ این سوالی است که بسیاری از سرمایه گذاران رمزارز از خود می پرسند. تقریباً همه در مورد سودهای کلان برخی از سرمایه گذاران خوش شانسی که در زمان مناسب در NFT های خاص سرمایه گذاری کرده اند، شنیده اند. با این حال، خطرات چنین سرمایه گذاری ها نیز بزرگ است. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا سرمایه گذاری در  NFT ارزش دارد؟ و اطلاعاتی را که برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا باید در آنها سرمایه گذاری کنید یا خیر به شما ارائه می کنیم. با ما همراه باشید.

 NFT چیست

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) توکن‌های دیجیتالی هستند که روی یک بلاک چین ذخیره می‌شوند. هر کدام شامل کدهای شناسایی منحصر به فرد و ابرداده است که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. به دلیل منحصربه‌فرد بودن، از آنها به عنوان گواهی‌های دیجیتالی استفاده می‌شود که اشیاء منحصربه‌فرد، چه دیجیتال و چه در دنیای واقعی را نشان می‌دهند.

 NFT چگونه کار می کند

برای ایجاد NFT، از استانداردهای توکن خاصی استفاده می‌شود که به هر توکن جداگانه اجازه می‌دهد شناسه‌های منحصربه‌فرد اختصاص داده شود. چنین توکن هایی دارای تعدادی ویژگی هستند که آنها را از توکن های قابل تعویض سنتی متمایز می کند. می توانید در یکی از مقالات قبلی ما درباره نحوه عملکرد NFT ها بیشتر بخوانید.

دانستنی : آیا می دانستید می توانید دغدغه‌‎های تامین برق، مجوز، ستاپ و نگهداری دستگاه‌های ماینینگ خودتان را به دارا بسپارید و طلای قرن 21 استخراج کنید.

آیا سرمایه گذاری در NFT ارزش دارد

چرا در NFT سرمایه گذاری کنیم؟ قبل از پاسخ به این سوال، یک نکته مهم باید روشن شود. واقعیت این است که خود عبارت “سرمایه گذاری در NFTs” تا حدودی نادرست است. دلیل آن این است که NFT ها خود دارایی نیستند. آنها صرفاً گواهی‌های رمزنگاری هستند که اصالت دارایی‌های اساسی را تأیید می‌کنند. بنابراین، NFT ها راهی برای سرمایه گذاری در این دارایی های اساسی هستند تا هدف سرمایه گذاری در خود آن ها. به این ترتیب، عبارت “سرمایه گذاری در NFTs” اساسا به معنای “سرمایه گذاری در دارایی های منحصر به فرد ارائه شده توسط NFTs” است. و بدون شک NFT ها به عنوان یک روش سرمایه گذاری دارای مزایا و معایبی هستند.

سرمایه گذاری در NFT چه مزیت هایی دارد

سهولت سرمایه گذاری : هر کسی می تواند در دارایی های توکنیزه شده سرمایه گذاری کند. انتقال مالکیت NFT سریع و کارآمد است.

سهولت فروش: همانطور که به راحتی می توان روی NFT ها سرمایه گذاری کرد، به همین راحتی و به سرعت می توان آنها را فروخت. البته اگر خریدار وجود داشته باشد.

امنیت NFT ها در یک بلاک چین ذخیره می شوند که به آنها سطح بالایی از امنیت می دهد. دزدی یا دستکاری آنها بسیار دشوار است. و تا زمانی که زنجیره بلوکی که در آن ذخیره می شوند وجود داشته باشد، ادامه خواهند داشت.

کم و بدون واسطه : سرمایه‌گذاری در NFT‌ها نسبت به روش‌های سنتی‌تر سرمایه‌گذاری، واسطه‌های کمتری را شامل می‌شود و کمیسیون‌ها به‌طور قابل‌توجهی کمتر است.

چرا سرمایه گذاری در NFT خوب نیست

با این حال، NFT ها به عنوان یک روش سرمایه گذاری دارای مشکلات زیادی هستند.

اطلاعات نادرست در مورد ماهیت NFT ها : همانطور که در بالا ذکر شد، یک تصور غلط رایج وجود دارد که NFT ها یک طبقه دارایی هستند در حالی که در واقع چیزی بیش از گواهی مالکیت دیجیتال نیستند. این تصور غلط، همراه با هیاهو، منجر به افزایش غیرمنطقی قیمت بسیاری از دارایی‌هایی می‌شود که توسط NFT نشان داده می‌شوند.

فقدان مقررات قانونی NFTها و مالکیت آنها هنوز به طور جامع توسط قانون تنظیم نشده است.

خطر تقلب : هیچ تضمینی وجود ندارد که خالق NFT در واقع مالک دارایی ارائه شده توسط این NFT باشد و حق فروش آن را داشته باشد.

آیا سرمایه گذاری بلندمدت در NFTها ارزش دارد؟

حقیقت این است که هیچ کس به طور قطع نمی داند. بازار NFT هنوز بسیار جوان است و توسط هیاهو تحریک می شود. آینده NFT به عنوان یک روش سرمایه گذاری تا حد زیادی به مقررات قانونی بستگی دارد، زیرا فقدان مقررات یکی از موانع اصلی پذیرش NFT است.

سرمایه گذاری در NFT

سرمایه گذاری درNFT به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری جدید و بدون نظارت، خطرات بیشتری را به همراه دارند که ارزش در نظر گرفتن دارد. در هر صورت، به یاد داشته باشید که وقتی در یک NFT سرمایه گذاری می کنید، در واقع روی دارایی سرمایه گذاری می کنید که NFT نشان دهنده آن است. اگر آن دارایی پتانسیل رشد خوبی دارد، سرمایه گذاری روی آن با خرید NFT آن ممکن است ایده خوبی باشد. اما اگر واقعاً نمی‌دانید که دارایی خاصی که NFT آن را می‌خرید چقدر امیدوارکننده است، پس سرمایه‌گذاری نیست، بلکه قمار است، و منطقی است که بیشتر تحقیق کنید. علاوه بر این، یک سوال مهم هدف سرمایه گذاری شما است. اگر برای کسب درآمد غیرفعال یا به عنوان راهی برای پس انداز برای بازنشستگی سرمایه گذاری می کنید، NFT ها در وضعیت فعلی خود انتخاب خوبی نیستند.

در هر صورت، همیشه تحقیقات خود را انجام دهید و مدیریت ریسک را فراموش نکنید.

روی چه NFT هایی سرمایه گذاری کنیم

بازار NFT در حال حاضر تحت سلطه هنرهای دیجیتال و کلکسیونی است. با این حال، اینها تنها انواع دارایی هایی نیستند که NFT ها می توانند نشان دهند. در واقع، آنها می توانند تقریباً هر دارایی منحصر به فردی را نمایندگی کنند: املاک، عتیقه جات، اشیاء هنری، آثار موسیقی، عکس، و غیره. بنابراین، انتخاب NFT برای سرمایه گذاری کاملاً به استراتژی سرمایه گذاری و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

راه های سرمایه گذاری در NFT

اگر پس از خواندن مطالب بالا، پاسخ شما به سوال “آیا باید در NFT ها سرمایه گذاری کنم” “بله” است، قدم بعدی یافتن روش سرمایه گذاری مناسب برای شماست. ساده ترین راه این است که در یکی از بازارهای NFT مانند OpenSea، Rarible، Mintable، Foundation و غیره ثبت نام کنید. برای ثبت نام در این پلتفرم ها، باید کیف پول ارزهای دیجیتال خود را متصل کنید . گزینه دیگر سرمایه گذاری در املاک و مستغلات مجازی متافورس ها مانند Decentraland و The Sandbox است.

شما همچنین می توانید در بازار NFT بدون خرید NFT ها سرمایه گذاری کنید. برای انجام این کار، ارزش آن را دارد که روی ارزهای دیجیتال NFT مانند THETA ، MANA یا AXS سرمایه گذاری کنید .

کلیک : برای دیدن دسنگاه ماینرهای داراماینر کلیک کنید.

قبل از پایان مقاله لازم می دانیم که رایج ترین کلاه برداری های  هنری NFT را بررسی کنیم

سرمایه‌گذاری در هنر NFT هنوز هم می‌تواند یک چالش بزرگ و سخت باشد، و بسیاری از مردم هنوز هم درگیر کلاهبرداری‌های NFT هستند. این بیشتر به دلیل فقدان دانش در جهت یابی در جهان کریپتو اتفاق می افتد. به این ترتیب، ما برخی از رایج‌ترین کلاهبرداری‌های هنری NFT را برجسته می‌کنیم، بنابراین می‌توانید به طور موثر از هرگونه تله‌هایی که ممکن است برایتان پیش بیاید اجتناب کنید.

فیشینگ

جزئیات حساب NFT برای کلاه بردار ها بسیار مورد علاقه است. برای به دست آوردن آنها، کلاهبرداران پیوندهای جعلی ایجاد می کنند و آنها را از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. این پیوندها با اطمینان کامل می خواهند به جزئیات  حساب شما دسترسی پیدا کنند. برای جلوگیری از کی لاگر استفاده کنید، نرم افزارهای جاسوسی داشته باشید. یاد آور می شویم که آن ها در نهایت، می خواند دسترسی به حساب کاربری شما داشته باشند. پس مراقب باشید.

Airdrops

هدایای NFT برای کسانی که از نحوه عملکرد آنها آگاه نیستند می تواند بسیار خطرناک باشد. کلاهبرداران هنر NFT از مردم می خواهند که در یک وب سایت ثبت نام کنند و NFT های خود را تبلیغ کنند. در ازای آن، آنها قول می‌دهند که یک NFT رایگان ارائه دهند. با این حال، چیزی که در نهایت اتفاق می افتد این است که آنها جزئیات حساب شما را کپی می کنند تا حساب شما را در معرض خطر قرار دهند.

Fake Bidding (مناقصه جعلی)

کلاهبرداری های مناقصه ای، کلاهبرداری هایی هستند که در آن کلاهبرداران NFT فقط برای تغییر ارز رمزپایه ای که در فرآیند مناقصه استفاده می کنند بدون اطلاع کسی، قیمت بالایی ارائه می دهند. اجتناب از این مورد باعث می‌شود که همیشه بررسی کنید و دوبار بررسی کنید که در زمانی که واقعاً به شما پول پرداخت می‌شود از کدام رمزارز استفاده می‌شود.

سرقت ادبی

NFT ها توکن های منحصر به فردی هستند اما NFT های جعلی نیز همینطور هستند. نسخه های دزدیده شده در دنیای NFT بیداد می کنند، بنابراین تأیید خرید، و سابقه فروشنده اجباری می شود.

پمپ و تخلیه

پمپ و دامپ مختص سهام، سکه و توکن نیست. قیمت هنر NFT را می توان به طور مصنوعی افزایش داد. کلاهبرداران راهی برای به اشتراک گذاشتن تأییدیه های افراد مشهور جعلی پیدا می کنند تا خریداران ناآگاه بتوانند سرمایه گذاری کنند. آنچه بعدا اتفاق می افتد به راحتی قابل حدس زدن است: کلاهبرداران ناپدید می شوند در حالی که دارایی ها بی ارزش می شوند.

نمایندگی های پشتیبانی مشتری جعلی

جعل هویت یک متخصص پشتیبانی مشتری نیز راهی برای فیشینگ داده‌های افراد است. درخواست‌های پشتیبانی مشتری همیشه از طریق کانال‌های تایید شده انجام می‌شوند، بنابراین به یاد داشته باشید که از هر چیزی که از طریق آن‌ها انجام نمی‌شود دوری کنید.

نتیجه گیری

NFT ها درک ما از مالکیت و فرصت های سرمایه گذاری را تغییر می دهند. صنایع هنری و کلکسیونی جزو اولین صنایعی بودند که NFT ها را پذیرفتند و تقاضا برای دارایی های دیجیتال بی نظیر همچنان در حال افزایش است.

سرمایه گذاری در NFT ها می تواند یک سرمایه گذاری پرسود باشد. اما انجام تحقیقات کامل، تنوع بخشیدن به سبد خود و انتخاب یک بازار معتبر بسیار مهم است. NFT ها به شما این امکان را می دهند که دارایی های دیجیتالی بی نظیری داشته باشید که قابل تکرار نیستند، و آنها را به افزودنی ارزشمند برای هر سبد سرمایه گذاری تبدیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button