استیبل کوین ها در مقابل آلت کوین ها

استیبل کوین ها در مقابل آلت کوین ها
فهرست مطالب

استیبل کوین چیست

بازار مالی جهانی این روزها به شدت بی ثبات است. استیبل کوین ها به عنوان یک نوع ارز دیجیتال به طور فزاینده ای سرمایه گذاران را به عنوان جایگزینی برای دارایی های سنتی جذب می کنند. بنابراین، استیبل کوین چیست، چگونه تنظیم می شود و انواع استیبل کوین ها چیست؟ ما در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت  و مهمتر از همه بررسی می کنیم که سرمایه گذاری روی آلتکوین ها بهتر است و یا استیبل کوین ها؟ آیا استیبل کوین ها در مقابل آلت کوین ها قرار دارند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال ها با ما همراه باشید.

تعریف استیبل کوین

استیبل کوین یک ارز دیجیتال است که دارای وثیقه است. منظور از وثیقه اغلب ارز فیات (به عنوان مثال، دلار آمریکا، یورو یا پوند استرلینگ) و طلا است. استیبل کوین ها را می توان به سایر دارایی های فیزیکی مانند فلزات گرانبها، منابع طبیعی، اوراق بهادار، املاک و غیره متصل کرد. به غیر از استیبل کوین های دارای وثیقه فیات، استیبل کوین هایی نیز وجود دارند که توسط ارزهای دیجیتال دیگر پشتیبانی می شوند یا دارای وثیقه به شکل توابع الگوریتمی پیچیده هستند.

تعمیر : تعمیرات دستگاه ماینینگ شما در کوتاه ترین زمان، با گارانتی های متفارت توسط تعمیرکاران دوره دیده چینی.

مقررات استیبل کوین

ارزهای رمزنگاری شده به عنوان جایگزینی بدون مقررات برای ارزهای ملی ایجاد شدند. با این حال، اخیراً آنها به موضوع مورد بررسی توسط تنظیم کننده ها در سراسر جهان تبدیل شده اند.

مقامات بسیاری از کشورها تهدیدی را در رشد بازار استیبل کوین تشخیص می دهند. اگر این اتفاق بیفتد، آمریکا و سایر کشورها ممکن است با مشکل بانکداری مواجه شوند، چیزی که بانک‌های ایالات متحده قبلاً در تاریخ کشور تجربه کرده بودند، زمانی که بانک‌ها حجم زیادی از دارایی‌های بدون تضمین را منتشر کردند. مقامات نگران هستند که وضعیت مشابهی در مورد استیبل کوین ها تکرار شود.

به گفته مقامات، خطر دیگری نیز وجود دارد: استقلال استیبل کوین. هر ابزار مالی ممکن است تهدیدی برای سیاست پولی یک کشور باشد اگر آن ابزار توسط تنظیم کننده های کشور کنترل نشود. به عبارت دیگر، وقتی ساکنان دارایی های شرکت های خصوصی را به پول ملی ترجیح می دهند، مقامات این را دوست ندارند.

قانون‌گذاران همچنین می‌ترسند که ارزهای دیجیتال می‌توانند برای پولشویی استفاده شوند

در نتیجه، ایالات متحده قصد دارد تا استیبل کوین ها را به شرح زیر تنظیم کند: فقط مؤسسات سپرده گذاری بیمه شده مجاز به انتشار این ارز دیجیتال خواهند بود. آنها مشمول مقررات سختگیرانه بانکی با الزامات کمی بر سرمایه و نقدینگی آنها خواهند بود.

شورای اروپا در حال بررسی مجوز اجباری ارائه دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال و تحمیل الزامات سرمایه است. علاوه بر این، آنها قصد دارند میانگین تعداد تراکنش های هر توکن را در بازار اتحادیه اروپا محدود کنند.

چین ممنوعیت کامل هرگونه تراکنش با ارزهای دیجیتال را اعمال کرده است. ماینینگ و هرگونه تراکنش ارزهای دیجیتال، از جمله تراکنش‌های روی صرافی‌های خارجی را فعالیت‌های مالی غیرقانونی اعلام کرده است.

هاستینگ : خدمات کامل، هاستینگ برای ماینینگ، فرصت محدود و قانونی برای میزبانی از ماینر های شما با پیشگامان صنعت ماینینگ

علاقه به استیبل کوین ها

از آنجایی که استیبل کوین ها نوعی ارز دیجیتال وثیقه هستند، در معرض نوسانات شدید نیستند. به این ترتیب، نرخ ارز آنها نوسان زیادی ندارد. استیبل کوین‌ها به‌طور ناگهانی سود زیادی به همراه نمی‌آورند، اما یک شبه صاحبان خود را نیز ورشکست نمی‌کنند. بنابراین، سرمایه گذاری در چنین ارزهایی منطقی است.

صاحبان برخی از استیبل کوین ها می توانند از آنها برای سرمایه گذاری های میان مدت و بلندمدت استفاده کنند و با ریسک بالقوه کمتر درآمد کسب کنند. دارندگان می توانند با قرار دادن استیبل کوین در کیف پول خود برای یک دوره مشخص، به عنوان مثال برای شش ماه، سود ببرند. در ازای آن، سود مشخصی به آنها پرداخت خواهد شد.

معامله گران همچنین می توانند از استیبل کوین ها به عنوان یک پناهگاه امن برای مقابله با طوفان های مالی استفاده کنند و در این بین بازدهی پایدار دریافت کنند. پس از انجام یک تراکنش موفق با ارزهای دیجیتال پرخطر، یک معامله گر باید درآمد حاصل از آن را در جایی سرمایه گذاری کند. برداشت وجوه به ارزهای فیات (دلار، یورو و غیره) زمان زیادی می برد و همه صرافی های رمزنگاری چنین گزینه ای ندارند. یک جایگزین عالی تبدیل دارایی ها به استیبل کوین است و منتظر یک دوره بهتر در بازار کریپتو برای تجارت مجدد باشید.

انواع استیبل کوین ها

  1. استیبل کوین های وثیقه فیات

استیبل کوین های دارای وثیقه فیات نوعی ارز دیجیتال با ذخیره سنتی فیات (اوراق بهادار، اوراق قرضه دولتی، سهام، املاک، طلا، ارزهای فیات مانند دلار و غیره) هستند.

بزرگترین و محبوب ترین استیبل کوین های دارای وثیقه فیات عبارتند از:

  • تتر (USDT)
  • سکه USD (USDC)
  • Binance USD (BUSD)

این استیبل کوین ها توسط دلار آمریکا پشتیبانی می شوند. در چنین استیبل کوین‌های دارای وثیقه فیات، همیشه یک شخص حقوقی وجود دارد که پول (دلار آمریکا) را که از این استیبل کوین‌ها پشتیبانی می‌کند، مدیریت می‌کند، آن را به طور شایسته در صندوق‌ها، سهام، اوراق قرضه دولتی و اوراق بهادار قابل اعتماد سرمایه‌گذاری می‌کند. این شخص حقوقی همچنین باید به اندازه کافی ذخایر دلاری قابل اعتماد را در بانک فراهم کند تا در مواقع اضطراری، تمامی سکه ها را با دلار واقعی مبادله کند.

مزیت بزرگ ارزهای فیات این است که بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال که ارزش آنها می تواند به طور قابل توجهی تغییر کند، به شدت تحت تأثیر نوسانات قیمت نیستند.

از سوی دیگر، استیبل کوین‌های دارای وثیقه فیات به دلیل ارز زیربنایی که از آن پشتیبانی می‌کند، مستعد تورم هستند، که به نوبه خود تحت تأثیر قوانین بازار مالی جهانی است.

استیبل کوین های دارای وثیقه رمزنگاری شده

استیبل کوین های دارای وثیقه رمزنگاری، استیبل کوین هایی هستند که دارای یک ارز دیجیتال به عنوان ذخیره هستند. این بدان معنی است که آنها توسط سایر دارایی های رمزنگاری پشتیبانی می شوند که به عنوان وثیقه برای حفظ ثبات نرخ ارز استفاده می شوند.

نمونه هایی از استیبل کوین های دارای وثیقه رمزنگاری شده عبارتند از:

  • دای (DAI)
  • تیمیو (TMV)
  • DefiDollar (DUSD)

از آنجایی که قیمت ارز دیجیتال وثیقه نسبتاً بی ثبات است، این نوع استیبل کوین معمولاً از وثیقه اضافی استفاده می کند. به عنوان مثال، برای هر توکن 1 دلاری صادر شده، یک سپرده فرضی در رمزنگاری با ارزش فعلی 1.50 دلار یا بیشتر مسدود می شود.

هر کاربر می تواند در هر زمانی وضعیت توکن را بررسی کند. اگر ارزش سپرده ارز دیجیتال کاهش یابد، شرکت‌کننده باید حساب خود را که در آن سپرده ذخیره می‌شود و تبدیل انجام می‌شود، مجدداً سرمایه‌گذاری کند.

در موارد دیگر، توکن را می‌توان توسط «محافظ ها» که از آن سود می‌برند خریداری کرد، یا اینکه توکن توسط کاربر دیگری سرمایه‌گذاری مجدد می‌شود، که برای آن، کمیسیونی بین 1 تا 6 درصد از مبلغ افزایش سرمایه دریافت می‌کنند.

اگر قیمت ارز تعهد شده در سپرده افزایش یابد، سطح کلی عرضه در سیستم نیز افزایش می یابد. در نتیجه، کاربران این فرصت را دارند که رمزارزهای بیشتری را از سیستم خارج کنند.

برخی از استیبل‌کوین‌های دارای وثیقه رمزنگاری، توسط مجموعه‌ای از استیبل کوین‌ها پشتیبانی می‌شوند که تنوع را فراهم می‌کنند، که هدف آن کاهش ریسک است.

کلیک: برای خرید دستگاه ماینر با وام کلیک کنید.

استیبل کوین های الگوریتمی

استیبل کوین های الگوریتمی نوعی از استیبل کوین هستند که توسط مجموعه ای از قوانین نوشته شده در کد یک پلتفرم خاص کنترل می شود. طبق قوانین، الگوریتم‌ها عرضه و تقاضای ارز دیجیتال را با انتشار سکه‌های بیشتر در هنگام افزایش قیمت و خرید آن‌ها از بازار هنگام کاهش قیمت متعادل می‌کنند که این امر باعث پایداری چنین توکن‌هایی می‌شود.

نمونه هایی از استیبل کوین های الگوریتمی عبارتند از:

  • TerraUSD (UST)
  • دلار مجموعه خالی (ESD)
  • آمپلفورث (AMPL)

مزیت چنین استیبل کوین‌هایی انعطاف‌پذیری در مقیاس‌بندی است، زیرا برای ایمن کردن انتشار نیازی به دارایی اضافی نیست. نقطه قوت دیگر سطح بالای عدم تمرکز در مقایسه با سایر انواع استیبل کوین است.

با این حال، توسعه آنها گرانتر است زیرا آنها از نظر فنی محصولات پیچیده تری هستند.

نقطه ضعف دیگر در الگوریتم هسته سیستم نهفته است که خطر انتشار بیش از حد، تورم چشمگیر، کمبود ذخایر و در نتیجه فروپاشی چنین هرم مالی را روزی فراهم می کند.

استیبل کوین ها در مقابل آلت کوین ها

کدام بهتر است: استیبل کوین یا آلت کوین؟

آلت کوین ها ارزهای رمزنگاری شده بدون ذخیره هستند که به عنوان جایگزینی برای بیت کوین توسعه یافته اند.

مزایای استیبل کوین ها نسبت به آلت کوین ها عبارتند از:

نوسانات کم

از آنجایی که استیبل کوین ها همیشه توسط یک دارایی پشتیبانی می شوند، نرخ استیبل کوین ها به شدت نوسان نمی کند. نوسانات نرخ ارز معمولاً بین 4-5 رقم پس از نقطه اعشار است. در نتیجه، آن‌ها جهش‌های ارزش چشمگیر معمول آلت‌کوین‌ها، مانند اتریوم، Namecoin، Dogecoin و سایر سکه‌های مشابه را ندارند.

سطح اعتماد به نفس

استیبل کوین ها، به ویژه آنهایی که با دلار تضمین می شوند، یک ابزار سرمایه گذاری به اندازه کافی واضح و قابل اجرا برای سرمایه گذاران عادی هستند. چنین ارزهای وثیقه‌ای بسیار بیشتر مورد اعتماد کاربران هستند و بنابراین محبوبیت بیشتری دارند، بنابراین نقدینگی آنها افزایش می‌یابد.

ارزش پایدار

یک سکه دیجیتال همیشه برابر با دارایی است که با آن برابر است. بنابراین، چنین سکه هایی کاملاً قابل اعتماد هستند و می توان از آنها برای پرداخت هزینه کالا و خدمات استفاده کرد. هم فروشنده و هم خریدار از موفقیت آمیز بودن پرداخت مطمئن خواهند بود.

بیمه ریسک

از استیبل کوین ها می توان برای تنوع بخشیدن به ریسک های مرتبط با از دست دادن سرمایه استفاده کرد. این امر به ویژه زمانی ضروری است که پول محلی کشور به دلیل اقتصاد ضعیف آن ناپایدار باشد.

پیسنهاد : پیشنهاد ما برای خرید ماینر، دستگاه ماینر BITMAIN ANTMINER S19 PRO می باشد.

معایب استیبل کوین ها در مقایسه با آلت کوین ها:

سودآوری پایین

از آنجایی که استیبل کوین ها ارزهای وثیقه ای هستند، این ابزار مالی حاشیه سود کمتری در مقایسه با آلت کوین های فرار دارد.

نیاز به بازرسی های منظم

انجام ممیزی های مداوم برای اطمینان از اینکه استیبل کوین ها به درستی ایمن هستند، ضروری است. در غیر این صورت ارزش آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. از سوی دیگر، آلت کوین ها وثیقه نیستند و نیازی به انجام این کار نیست.

مهم : تورم

از آنجایی که استیبل کوین ها اغلب به ارز فیات متصل می شوند، به طور غیرمستقیم در معرض تورم نیز هستند. برای جلوگیری از این امر، پیشنهاد می‌شود با سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مختلف، ریسک‌ها را متنوع کنید.

مسدود کردن حساب

اگرچه این یک وضعیت معمولی نیست، مواردی از مسدود شدن حساب ها قبلاً با استیبل کوین های پشتوانه دلاری رخ داده است. نیروی دولتی درخواست مسدود کردن این حساب را کرد و مسدود شد. البته انجام این کار چندان آسان نیست. زیرا این آدرس برخلاف حساب بانکی، مالک مشخصی با مشخصات گذرنامه ندارد. با این حال، چنین خطراتی وجود دارد. در همین حال، آلت کوین ها به ارزهای فیات متصل نیستند، بنابراین هیچ مقامی نمی تواند حقوق کاربران خود را محدود کند.

نتیجه  گیری

استیبل کوین ها را به دلیل وثیقه ای که در پایه آن وجود دارد می توان یک ارز قابل اعتماد در بازار در نظر گرفت. علیرغم این واقعیت که این ارزهای دیجیتال توسط فیات پشتیبانی می شوند، باید این واقعیت را در نظر گرفت که چنین ارزهایی نسبتا جدید هستند و نیاز به تحقیق بیشتری است.

همچنین توصیه می شود با احتیاط  روی استیبل کوین ها سرمایه گذاری کنید. پیروز و ثروتمند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button