بخش اول : ICO در مقابل IEO. تفاوت چیست

تفاوت IEO با ICO
فهرست مطالب

همراهان عزیز داراماینر ما در این مقاله ی دو بخشی، ابتدا عرضه اولیه سکه (ICO) و سپس عرضه اول صرافی (IEO) را بررسی خواهیم کرد و در آخر تفاوت بین این دو را برای شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

در حال حاضر گزینه های زیادی برای جذب سرمایه گذاری در پروژه ها وجود دارد. با توسعه فناوری، موارد جدید ظاهر می شوند. ظهور و توسعه سریع فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال راه جدیدی را برای جذب سرمایه‌گذاری به ارمغان آورده است.

برای توسعه دهندگان  پروژه های بلاک چین ، پیشنهادات اولیه سکه یک راه نسبتا آسان برای جمع آوری سرمایه است. برای سرمایه گذاران، این یک وسیله سرمایه گذاری سودآور (البته بسیار پرخطر) است.

دانستنی : آیا می دانستید که داراماینر برای خرید ماینر وام می دهد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

معنی ICO در ارزهای دیجیتال

ICO  مخفف چیست؟ ICO یک پیشنهاد اولیه سکه است. این شکلی از جذب سرمایه که به لطف توسعه ارزهای رمزنگاری، که استارت آپ های بلاک چین به طور گسترده از آن استفاده می کنند، ظاهر شد. این شامل فروش مقدار ثابتی از توکن های ارز دیجیتال پروژه به سرمایه گذاران است. ریشه این اصطلاح به اصطلاح مالی، IPO، یک عرضه عمومی اولیه سهام می رسد. با این حال، بر خلاف IPO ها، سرمایه گذاران در ICO ها برخی از حقوق سهامداران را ندارند. به ویژه، شرکت در یک ICO به سرمایه گذار سهام مالکیتی در شرکت ارائه دهنده پیشنهاد نمی دهد.

در طول ICO، تیم پروژه توکن‌های دیجیتالی را برای ارزهای دیجیتال (معمولاً بیت‌کوین یا اتریوم ) یا در موارد نادر برای پول فیات به سرمایه‌گذاران می‌فروشد. بعداً، این توکن‌ها می‌توانند در پلتفرم پروژه به‌عنوان ارز داخلی استفاده شوند یا در صرافی‌های کریپتو معامله شوند .

یکی از جدیدترین روش‌های جمع‌آوری سرمایه، اولین ICO در سال 2013 با جمع‌آوری بیش از 5 میلیون دلار برای پروژه Mastercoin انجام شد. موفق‌ترین نمونه ICO تا به امروز، اتریوم است که در سال 2014 18.5 میلیون دلار جذب کرد و از آن زمان میلیون‌ها دلار سود برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد کرده است.

وایپ پیپر چیست

وایپ پیپر سندی است که شرح مفصلی از پروژه ارائه می دهد. به طور کلی، علاوه بر شرح کلی پروژه، شامل توضیحاتی در مورد جنبه های فنی آن، مدل مالی، نقشه راه توسعه، تیم توسعه و غیره می باشد. وجود وایپ پیپر نوعی استاندارد برای پروژه های انجام دهنده یک ICO است. از برخی جهات، این یک ابزار بازاریابی برای جذب سرمایه گذاران بالقوه است و برای متقاعد کردن آنها در مورد جدیت و پتانسیل پروژه طراحی کردند.

ICO چگونه کار می کند

توسعه دهندگان ایده ای برای محصولی ارائه می دهند که معمولاً به فناوری بلاک چین مربوط می شود.

توسعه دهندگان پروژه خود را در نشریات آنلاین، شبکه های رسانه های اجتماعی و انجمن ها به عموم مردم اعلام می کنند. در این مرحله، پروژه معمولاً فقط به عنوان یک ایده وجود دارد. پس از آن، توسعه دهندگان میزان علاقه سرمایه گذاران به پروژه را ارزیابی می کنند.

توسعه دهندگان، یک ICO عمومی ایجاد می کنند که مهمترین شرایط قرارداد را با جزئیات شرح می دهد. آنها همچنین یک شخص حقوقی برای ارائه پیشنهاد ایجاد می کنند.

پس از ارسال پیشنهاد در وب سایت پروژه، یک کمپین بازاریابی برای جذب سرمایه گذاران آغاز می شود.

توکن های پروژه اغلب از طریق وب سایت پروژه به سرمایه گذاران فروخته می شود. علاوه بر این، توسعه دهندگان در این مرحله یا مرحله بعدی ICO سعی می کنند توکن خود را در یک صرافی ارز دیجیتال فهرست کنند.

پس از جذب میزان سرمایه گذاری مورد نیاز، توسعه دهندگان پروژه بر اساس نقشه راه بر روی پروژه کار می کنند.

پیشنهاد : پیشنهاد ما برای خرید ماینر، دستگاه ماینر BITMAIN ANTMINER S19 PRO می باشد.

Pre-ICO به چه معناست

Pre-ICO  همچنین به عنوان پیش فروش شناخته می شود، مرحله ای از جذب سرمایه گذاری در یک پروژه حتی قبل از راه اندازی واقعی ICO است. در دوره قبل از ICO، قیمت توکن در پایین ترین حد خود قرار دارد در حالی که ریسک برای سرمایه گذاران در بالاترین حد خود قرار دارد.

ارائه توکن امنیتی در مقابل ارائه توکن  Utility

بسته به نحوه عملکرد توکن‌های عملکرد، در طول عرضه اولیه سکه به دو نوع تقسیم می‌شوند: توکن‌های امنیتی یا توکن‌های ابزار.

توکن های امنیتی به دارندگان خود حق دریافت دارایی های اساسی، سود سهام و بهره را می دهند. از نظر اقتصادی، عملکرد مشابه سهام یا اوراق قرضه است. در بسیاری از کشورها، تنظیم‌کننده‌ها ارائه چنین توکن‌هایی را به عنوان روشی برای دور زدن قوانین اوراق بهادار می‌دانند و مطابق با آنها رفتار می‌کنند.

توکن های Utility به کالاها و خدماتی که پروژه پس از راه اندازی ارائه می کند دسترسی پیدا می کند. همچنین می توان از این توکن ها برای دریافت تخفیف یا دسترسی ممتاز به کالاها و خدمات پروژه استفاده کرد.

تجزیه و تحلیل Crypto ICO

سرمایه گذاری در ICO یک نوع سرمایه گذاری بسیار سودآور و بسیار پرخطر است. برای کاهش خطر از دست دادن پول، ابتدا باید یک تجزیه و تحلیل اولیه از ICO انجام دهید. هنگام مطالعه ICO مورد علاقه خود، به موارد زیر دقت کنید:

تیم پروژه تا حد امکان درباره توسعه دهندگان پروژه، به ویژه تجربه اعضای تیم، که قبلاً در چه پروژه هایی و در چه نقش هایی شرکت داشتند، اطلاعات کسب کنید.

وایت پیپر. کاغذ سفید پروژه را به دقت مطالعه کنید. از پروژه هایی که این سند را ندارند باید اجتناب کرد. پس از خواندن وایت پیپر، باید بفهمید که پروژه چه چشم اندازهایی دارد، چه ویژگی هایی دارد و چه مزیت هایی را ارائه می دهد که از دیگر پروژه ها متفاوت است. زبان واضح، جمله بندی دقیق و مدل کسب و کار جذاب و قابل فهم نشانه های خوبی هستند. پروژه ای با هدف حل یک مشکل واقعی در صنعت چشم انداز بهتری خواهد داشت.

نقشه راه. یک نقشه راه خوب پروژه باید مراحل تامین مالی، نحوه برنامه ریزی پروژه برای خرج کردن بودجه جمع آوری شده، زمان بندی هر مرحله و همچنین اثبات امکان سنجی و چشم انداز اهداف انتخاب شده را شرح دهد.

دلیل پیدایش  IEO

از آنجایی که اولین پیشنهاد موفقیت آمیز اولیه سکه (ICO) در جهان توسط پروژه مسترکین در جولای 2013 برگزار شد، بسیاری از پروژه های بلاک چین کمپین های جمع آوری کمک های مالی خود را از این طریق اجرا کردند. با این حال، مدل جذب سرمایه ICO دارای چندین اشکال است، چیزی که منجر به پیدایش ابزارهای دیگری برای پروژه‌های ارزهای دیجیتال برای جمع‌آوری سرمایه شده است. یکی از این روش های نسبتا جدید، پیشنهاد اولیه تبادل (IEO) است. IEO ها برای اولین بار در سال 2019 به عنوان پاسخی به بی اعتمادی فزاینده سرمایه گذاران به ICO ها ظاهر شدند. از آن زمان، این روش جمع آوری کمک های مالی به طور فزاینده ای محبوب شده است.

هاست : با دارا همه چیز برای ماینینگ آماده است. همین الان مشاوره رایگان بگیرید و شروع کنید.

معنی IEO در صنعت کریپتو

پیشنهاد اولیه مبادله راهی جدید برای شرکت‌های بلاک چین برای جذب سرمایه‌گذاری است که نقش ارزیابی و انتخاب پروژه‌ها و فروش توکن‌ها را تغییر می‌دهد تا مستقیماً توسط صرافی ارزهای دیجیتال مدیریت شود. در واقع، IEO ها شکل جدیدی از ICO ها هستند که صرافی به یک شریک اصلی پروژه تبدیل می شود. لیست سکه ها تنها چند روز پس از پایان کمپین انجام می شود.

اولین صرافی بزرگی که IEO را ارائه کرد و این روش را رایج کرد، Binance و پلتفرم IEO آنها، Binance Launchpad بود. در ژانویه 2019، بایننس اولین IEO خود، فروش توکن های بیت تورنت (BTT) را راه اندازی کرد که در آن توکن ها در کمتر از 18 دقیقه فروخته شدند و بیش از 7.1 میلیون دلار جمع آوری کردند. چند روز بعد، توکن جدید به لیست بایننس اضافه شد و تقریباً بلافاصله افزایش قیمت بیش از هشت برابری را نشان داد. فروش موفقیت آمیز توکن بیت تورنت در محبوب ترین صرافی ارزهای دیجیتال یک واکنش زنجیره ای را به همراه داشت. سایر صرافی‌های ارز دیجیتال نیز قصد خود را برای میزبانی از دارایی‌های مشابه نشان دادند و شروع به جذب استارت‌آپ‌های امیدوارکننده بلاک چین کردند.

یک پیشنهاد مبادله اولیه چگونه کار می کند

اولین گام ها در انجام IEO مانند ICO است، اما با چند تفاوت قابل توجه، IEOها معمولاً به صورت زیر انجام می شوند:

توسعه دهندگان ایده ای برای یک محصول بلاک چین ارائه می دهند و یک وایت پیپر برای پروژه خود آماده می کنند.

سپس به صرافی رمزنگاری که IEO ها را اجرا می کند اعمال می شود.

متخصصان مبادلات رمزنگاری وایت پیپر ، پیشرفت‌های موجود و چشم‌انداز پروژه را ارزیابی می‌کنند.

اگر آنها تایید کنند، تاریخی برای IEO تعیین می شود.

صرافی ارز دیجیتال و توسعه دهندگان یک کمپین بازاریابی برای جذب سرمایه گذاران راه اندازی می کنند.

فروش در زمان مقرر شروع می شود. توکن خود صرافی کریپتو اغلب برای خرید محصول ارائه شده در IEO استفاده می شود.

چند روز پس از IEO، سکه جدید به لیست دارایی ها در بورس اضافه می شود.

فرآیند تایید

از آنجایی که در صورت تقلبی بودن پروژه، اعتبار یک صرافی رمزنگاری که IEO را انجام می دهد آسیب می بیند، صرافی های رمزنگاری معمولاً پروژه ها را بررسی کامل می کنند. صرافی های ارز دیجیتال قابل اعتماد قبل از تصمیم گیری برای انجام IEO، تجزیه و تحلیل جامعی از وایت پیپر و بسیاری از جنبه های دیگر پروژه انجام می دهند. این به طور قابل توجهی خطرات سرمایه گذاران و زمان صرف شده، توسط سرمایه گذاران را برای تجزیه و تحلیل خود از پیشنهاد کاهش می دهد.

بخش دوم( پایانی) این مقاله به زودی در سایت قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button