بخش اول : Trust Wallet در مقابل MetaMask

کدام کیف پول
فهرست مطالب

در دنیای ارزهای دیجیتال Trust Wallet و MetaMask کیف پول های رمزنگاری پیشرو هستند. اما کدام یک برای شما مناسب است؟ اگرچه هردوی این کیف پول‌ها هدف اصلی یکسانی را دنبال می‌کنند، اما ویژگی‌های متفاوتی را ارائه می‌کنند. این راهنما Trust Wallet را با MetaMask مقایسه می‌کند. با ما همراه باشید.

 نگاهی جامع : Trust Wallet unwrapped

Trust Wallet یک کیف پول رمزنگاری است که امکان دسترسی آسان به ذخیره، خرید، فروش، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال مختلف و حتی به اشتراک گذاشتن برخی ارزهای دیجیتال را برای پاداش می دهد.

علاوه بر این، Trust Wallet به عنوان یک کیف پول NFT ایمن عمل می کند. اینبه شما امکان می دهد NFT ها را مستقیماً از دستگاه تلفن همراه و دسکتاپ خود ذخیره، خریداری و بفروشید.

کاربران Trust Wallet کنترل کامل کلیدهای خصوصی خود را دارند . آن ها می توانند بدون نیاز به انطباق با مشتری خود (KYC) یا شخص ثالث، به صورت یکپارچه تراکنش کنند.

ویکتور رادچنکو Trust Wallet را در نوامبر 2017 تأسیس کرد. بایننس بعداً آن را در جولای 2018 خریداری کرد. و از آن زمان به عنوان کیف پول غیرمتمرکز رسمی صرافی ارز دیجیتال Binance تبدیل شده است.

این کیف پول به دلیل کاربرپسند بودن، ایمن بودن و استفاده آسان به طور گسترده ای مشهور است. کیف پول با مرورگر DApp خود به عنوان یک پل عمل می کند و دسترسی به پلتفرم های غیرمتمرکز محبوب مانند PancakeSwap و SushiSwap را فراهم می کند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد Trust Wallet امکان اتصال حساب های صرافی متمرکز و انتقال دارایی های رمزنگاری است. ویژگی یکپارچه سازی یک کانال ارتباطی بین حساب Trust Wallet کاربر و حساب های موجود در صرافی های متمرکز پشتیبانی شده مانند Binance و Coinbase ایجاد می کند. این ویژگی در نهایت راهی مناسب برای کاربران برای مدیریت دارایی های دیجیتال در چندین پلتفرم فراهم می کند.

دانستنی : آیا می دانستید که داراماینر برای خرید ماینر وام می دهد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

نگاهی جامع : MetaMask unwrapped

MetaMask یک کیف پول غیرقانونی است که به کاربران امکان ذخیره، خرید، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال را می دهد. برخلاف Trust Wallet که دارای ذخیره سازی پشتیبانی شده و تعامل با طیف گسترده ای از دارایی ها در چندین بلاک چین است. MetaMask فقط از توکن ها و ارزهای دیجیتال ساخته شده بر روی بلاک چین  اتریوم پشتیبانی می کند.

MetaMask یک راه حل همه کاره برای کاربران ارائه می دهد تا بتوانند به برنامه های بلاک چین متصل شوند و وب غیرمتمرکز را به طور ایمن کاوش کنند. این کیف پول به عنوان یک برنامه تلفن همراه و افزونه مرورگر در مرورگرهای محبوبی مانند Google Chrome، Firefox، Opera و Brave موجود است. و به کاربران اجازه می دهد تا تنها نگهبانی کلیدهای خصوصی خود را داشته باشند.

با استفاده از MetaMask، کاربران می توانند به راحتی با بلاک چین های مختلف، از جمله زنجیره هوشمند Binance و Ethereum، مستقیماً از مرورگرهای دسکتاپ ارتباط داشته باشن. این افزونه مرورگر وب به طور خاص برای فعال کردن اتصال به طیف گسترده ای از برنامه های غیرمتمرکز (DApps) مانند پلت فرم های مالی غیرمتمرکز ( DeFi ) و بازارهای رمز غیرقابل تعویض (NFT) طراحی شده است و تجربه کاربری بی نظیری را ارائه می دهد.

زمان آغاز MetaMask

کیف پول MetaMask از زمان آغاز به کار آن در سال 2016 توسط آرون دیویس، بیش از 10 میلیون کاربر فعال را جذب کرده است. این کیف پول از طیف متنوعی از توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند.

ویژگی مدیریت چند حساب و چند شبکه متامسک یکی از نقاط قوت اصلی آن است. کاربران به راحتی می توانند بین شبکه های مختلف مبتنی بر اتریوم جابجا شوند و دارایی های خود را در پلتفرم های مختلف مدیریت کنند.

علاوه بر این، کیف پول دارای یک مبادله داخلی است و امکان سفارشی‌سازی هزینه‌های گاز را فراهم می‌کند و به کاربران امکان کنترل کامل بر هزینه‌های تراکنش خود را می‌دهد. این ویژگی ها برای ایجاد یک ابزار قدرتمند و همه کاره برای مدیریت دارایی های دیجیتال ترکیب می شوند.

مشاوره : آیا می دانستید برای خرید دستگاه ماینر می توانید مشاوره رایگان بگیرید؟برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

Trust Wallet در مقابل MetaMask : تجزیه و تحلیل

واضح است که MetaMask و Trust Wallet شباهت های زیادی در ارائه خود دارند. با این حال، برخی از تفاوت های کلیدی وجود دارد. بیا یک نگاهی بیندازیم.

رابط کاربری و تجربه کاربری

Trust Wallet به عنوان یک تلفن همراه راه‌اندازی شد و افزونه مرورگر خود را در 14 نوامبر 2022 منتشر کرد. افزونه مرورگر Trust Wallet تجربه وب3 یکپارچه‌تری را ارائه می‌دهد زیرا برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) معمولاً برای صفحه‌نمایش‌هایی با اندازه رایانه طراحی می‌شوند. این برنامه افزودنی همچنین به کاربران اجازه می دهد تا با Trust Wallet خود به طور یکپارچه بین تلفن همراه و دسکتاپ حرکت کنند.

برنامه تلفن همراه چند زنجیره ای Trust Wallet به کاربران این امکان را می دهد تا به راحتی دارایی های رمزنگاری خود را در حال حرکت مدیریت کنند، از جمله این مدیریت ها :خرید ارزهای دیجیتال، سهامداری بومی، مبادله، ذخیره سازی است. همچنینNFT  رابط کاربری ساده این برنامه، ذخیره سکه ها و NFT های خود را در دستگاه های تلفن همراه خود برای کاربران در هر سطح تجربه آسان می کند.

در مقایسه، MetaMask ابتدا به عنوان یک افزونه درون مرورگر شروع به کار کرد، اما در 3 سپتامبر 2020 با یک پلت فرم تلفن همراه گسترش یافت. با کیف پول موبایل MetaMask، کاربران می توانند به راحتی با برنامه های مبتنی بر بلاک چین بدون به خطر انداختن امنیت یا سهولت استفاده تعامل داشته باشند. این برنامه یک صندوق کلید، ورود ایمن و کیف پول توکن را در اختیار کاربران قرار می دهد. می‌توانید دارایی‌های دیجیتال را مشاهده و معامله کنید، وام‌ها و موجودی‌های رمزنگاری را مدیریت کنید، بازی‌های مبتنی بر بلاک چین انجام دهید، تراکنش‌ها را ارسال کنید و NFT‌ها را ذخیره کنید.

از نظر سادگی و تجربه کاربری، Trust Wallet کمی بیشتر از MetaMask برای مبتدیان مناسب است. Trust Wallet  با ارائه یکپارچه‌سازی با صرافی بایننس، یکی از بهترین راه‌ها را برای مبتدیان رمزارز برای خرید و ذخیره سکه‌ها و توکن‌ها ارائه می‌کند.

امنیت : Metamask یا Trust Wallet

از نظر امنیت، هر دو Metamask و Trust Wallet از نرم افزار منبع باز استفاده می کنند. با این حال، کیف پول‌ها اطلاعات شخصی را ذخیره نمی‌کنند و حساب‌ها در حین نصب و راه‌اندازی توسط یک رمز عبور ایجاد شده توسط کاربر یا داده‌های بیومتریک در دستگاه‌های تلفن همراه محافظت می‌شوند.

برای افزودن یک لایه امنیتی اضافی، هر دو کیف پول به کاربران اجازه می دهند تا Touch ID یا Face ID را برای اپلیکیشن موبایل خود فعال کنند. به علاوه، کاربران می توانند زمان قفل خودکار را برای محدود کردن دسترسی غیرمجاز به کیف پول خود تنظیم کنند.

به طور کلی، Trust Wallet و MetaMask هر دو دارای ویژگی های امنیتی مشابهی هستند که به کاربران کنترل قابل توجهی بر امنیت دارایی های دیجیتال خود ارائه می دهند.

با این حال، هر دو کیف‌پول‌ داغ هستند : کیف‌پول‌های ارز دیجیتالی که برای عملکرد به اتصال اینترنت نیاز دارند. و این هر دو گزینه را آسیب پذیر در برابر کلاهبرداری های فیشینگ می کند.

دانستنی : آیا می دانستید از داراماینر می توانید خرید ماینر قانونی انجام دهید؟

حملات مخرب

در مورد حملات مخرب، MetaMask هرگز متحمل هک متمرکز در مقیاس بزرگ نشده است که منجر به سرقت وجوه کاربران شود. از سوی دیگر، Trust Wallet در ژانویه 2023 در یک حمله مهندسی اجتماعی که گزارش شده بود کار یک باند جنایتکار سازمان یافته در ایتالیا بود، 4 میلیون دلار تخلیه شد.

علاوه بر این، تیم کارشناسان امنیتی لجر تنها سه روز پس از انتشار این تمدید، یک نقص امنیتی را کشف کردند. چارلز گیمو در یک تاپیک توییتری شدت مشکل را توضیح داد:

🚨 The Ledger Donjon ( @DonjonLedger )، تیم کارشناسان امنیتی ما، احتمالاً با یافتن یک آسیب‌پذیری مهم در برنامه افزودنی مرورگر TrustWallet در نوامبر گذشته، از یکی از بزرگترین هک‌ها در تاریخ کریپتو جلوگیری کرد.

آسیب‌پذیری افزونه Trust Wallet به مهاجم این امکان را می‌دهد  که بدون اینکه مالک دستگاه خود را لمس کند تمام وجوه کیف پولش تخلیه شود. با دانستن یک آدرس حساب، یک هکر می تواند کلید خصوصی خود را محاسبه کرده و سپس به تمام سرمایه های آن دسترسی پیدا کند.

سکه ها و توکن ها

اگرچه هم Trust Wallet و هم MetaMask از انواع ارزهای دیجیتال در شبکه اتریوم پشتیبانی می کنند. اما Trust Wallet دارای طیف گسترده تری از دارایی های پشتیبانی شده است. Trust Wallet می‌تواند تمام توکن‌های ERC20 و هزاران دارایی دیگر را در ۷۰ بلاک چین در خود جای دهد. در مقابل، MetaMask تنها می‌تواند توکن‌های مبتنی بر اتریوم را پشتیبانی کند، اما به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دیگری مانند بیت‌کوین را با استفاده از مشتقات پیچیده‌شده مانند WBTC ذخیره کنند .

 MetaMask کاربران را ملزم می‌کند تا به یک صرافی غیرمتمرکز (DeX) متصل شوند تا توکن‌ها را مبادله کنند. در حالی که معامله‌گران با تجربه ارزهای دیجیتال ممکن است این را یکپارچه بدانند،اما  برای مبتدیان ممکن است چالش برانگیز باشد.

از نظر ارزهای رمزپایه پشتیبانی شده، پشتیبانی از چند بلاک چین و قابلیت های مدیریت دارایی Trust Wallet نسبت به   MetaMask برتری دارد.

به زودی قسمت دوم (پایانی) این مقاله در سایت قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button