بخش سوم : چگونه ارز دیجیتال خود را ایجاد کنیم

ارز دیجیتال خود را بسازید 3
فهرست مطالب

برای مطالعه قسمت قبل مقاله “چگونه ارز دیجیتال خود را ایجاد کنیم” کلیک کنید.

راه های  ایجاد رمزارز

چه بخواهید یک سکه و یا یک توکن بسازید، راه های مختلفی برای ایجاد آن ها وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. اگر می خواهید یک سکه روی یک بلاک چین کاملاً جدید ایجاد کنید، ابتدا باید بلاک چین را توسعه دهید. اما اگر می‌خواهید با یک توکن شروع کنید، می‌توانید با فورک کردن یک شبکه بلاک چین موجود شروع کنید.

اگر به دنبال راهی سریع و ساده برای ایجاد رمزنگاری خود هستید، احتمالاً ایجاد یک سکه گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود. حداقل به مهارت های کدنویسی اولیه یا یک متخصص با تجربه که قبلاً با فناوری های غیرمتمرکز کار کرده است نیاز دارید. کل فرآیند ایجاد یک سکه زمان زیادی نمی برد. حتی می توانید ایجاد سکه خود را در کمتر از پنج دقیقه به پایان برسانید، مشروط بر اینکه کد را درک کنید و بدانید که در کجا باید تغییرات مورد نیاز را اعمال کنید. رویکردی که بسیاری از کسب و کارها انتخاب می کنند، کپی کردن کد بیت کوین و افزودن یک متغیر جدید به آن است. کاربران با تجربه تر می توانند مقدار را تغییر دهند.

دانستنی : آیا می دانستید که مزارع داراماینر بدون خاموشی عمل ماینینگ را انجام می دهند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

نکته مهم بعد از ایجاد رمزارز

یکی دیگر از مسائلی که با استفاده از این روش باید با آن دست و پنجه نرم کنید، حفظ، تبلیغ و پشتیبانی از سکه پس از راه اندازی آن است. بسیاری از کاربران ترجیح می دهند به تنهایی کل منطق بلاک چین را مدیریت نکنند، در عوض تیمی از متخصصان را استخدام می کنند که بتوانند خدمات توسعه نرم افزار سفارشی مورد نیاز را به آنها ارائه دهند. هزینه بیشتری دارد اما در پایان روز می تواند در زمان زیادی صرفه جویی کند.

ایجاد یک توکن زمان توسعه کمتری می برد و به اندازه ایجاد یک سکه جدید به هزینه زیادی نیاز ندارد. تصور می‌شود که این روشی عملی‌تر برای ایجاد ارز شخصی شما باشد، اگرچه کنترل کاملی بر زنجیره بلوکی برای شما فراهم نمی‌کند.

ایجاد توکن مستلزم زمان و هزینه کمتری است، زیرا شما آن را بر روی یک بلاک چین موجود می‌سازید و در عین حال از اعتماد، محبوبیت و مکانیسم اجماع فناوری زیربنایی استفاده می‌کنید. یکی از محبوب‌ترین نمونه‌های یک بلاک چین قوی و قابل اعتماد، اتریوم است که به توکن شما اجازه می‌دهد در یک شبکه امن اجرا شود که از تقلب و حملات بدافزار محافظت می‌شود.

مقایسه : ایجاد یک ارز دیجیتال

ایجاد سکه رمزنگاریایجاد توکن رمزنگاری
شما باید یک بلاک چین جدید ایجاد کنید.می توانید از یک بلاک چین موجود استفاده کنید.
شما باید مهارت های کدنویسی خاصی داشته باشید یا یک متخصص حرفه ای بلاک چین را استخدام کنید.شما می توانید به طور مستقل توکن خود را با استفاده از کد منبع باز ایجاد کنید.
فرآیند ایجاد یک سکه جدید زمان و هزینه بیشتری می طلبد.ایجاد توکن مقرون به صرفه تر است و نیازی به سرمایه گذاری هنگفت ندارد.

اگر ایجاد توکن خود چیزی است که به دنبال آن هستید، باید بدانید که چندین بلاک چین وجود دارد که به شما امکان می دهد توکن ایجاد کنید. محبوب ترین راه حل ها عبارتند از اتریوم، NEO و EOS. استفاده از این ها نسبتاً آسان است و برای ایجاد ارز دیجیتال خود به مهارت های کدنویسی پیشرفته نیاز ندارد. بیایید آنها را با جزئیات بیشتری مورد بحث و مقایسه قرار دهیم.

پیشنهاد : اگر می خواهید درآمد دلاری داشته باشید، ما دستگاه ماینر BITMAIN ANTMINER S19 PRO را پیشنهاد می کنیم.

اتریوم: ایجاد توکن

اتریوم اولین بلاک چین در تاریخ بود که شروع به ارائه توانایی ایجاد توکن کرد. این یکی از راه حل های قابل اعتماد و تثبیت شده در بازار ارزهای دیجیتال است. هنگام استفاده از اتریوم، قرار است توکن هایی بر اساس استاندارد ERC-20 ایجاد کنید. به لطف مستندات نوشته شده ی دقیق که در اختیار شماست، فرآیند ایجاد توکن سریع می باشد. نکته دیگری که قابل ذکر است این است که توکن مبتنی بر اتریوم فقط با زبان برنامه نویسی Solidity قابل نوشتن است. شما همچنان می توانید از HTTP API  برای ایجاد برنامه های غیرمتمرکز در هر زبان برنامه نویسی که انتخاب می کنید استفاده کنید.

از سوی دیگر، NEO  به شما امکان می دهد توکن خود را با استفاده از زبان برنامه نویسی انتخابی خود ایجاد کنید. می توانید از جاوا، پایتون، سی شارپ، کاتلین و غیره استفاده کنید. بلاک چین NEO بر اساس استاندارد NEP-5 است و از HTTP API  برای تعاملات استفاده می کند.

گزینه سوم، EOS، یک بلاک چین بسیار مقیاس پذیر است که می تواند تعداد زیادی از تراکنش ها را در ثانیه انجام دهد. این یکی از ترجیح داده شده ترین راه حل ها برای بسیاری از افراد و مشاغل به دلیل هزینه مقرون به صرفه و عدم پرداخت هزینه های کوتاه است. برای ایجاد توکن با EOS ، باید از استاندارد EOSIO.Token استفاده کنید. توکن ها را می توان با C++ یا زبان های دیگری که با WebAssembly مطابقت دارند می  توان ایجاد کرد.

در اینجا مقایسه ای از نحوه ایجاد یک ارز جدید با اتریوم،  NEO و EOS آورده شده است.

زمانی که تصمیم می گیرید ارز دیجیتال خود را بسازید، باید با دقت به  فرآیندی که در ادامه  شرح خواهیم داد فکر کنید تا با تلاش هایی که انجام می دهید به موفقیت برسید. در ضمن با برنامه قدم بردارید و زمانی که به تجارت رسیدید به آن پایبند باشید. چند یادداشت را روی تلفن خود یادداشت کنید تا مطمئن شوید که هیچ یک از مراحل زیر را از دست ندهید.

اول) ایجاد ارز دیجیتال برای خود چه ارزشی دارد

 علاوه بر مراحل ذکر شده در بالا و تصمیم گیری در مورد ایجاد یک سکه یا یک توکن، ارز دیجیتال شما باید معنای عمیق تری داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید یک برنامه غیرمتمرکز ایجاد کنید که به افراد کمک کند انواع خاصی از مشکلات را حل کنند یا مخاطبان انتخابی را هدف قرار دهند. برای اینکه مشتریان بالقوه خود را جذب کنید و آنها را به ارز دیجیتال خود علاقه مند کنید، باید یک ارزش پیشنهادی ایجاد کنید. اگر برای مخاطبان شما ارزشی وجود نداشته باشد، بهترین ایده فقط یک ایده باقی می ماند و زمان و هزینه ای که برای ایجاد رمزنگاری اختصاصی خود صرف می کنید بیهوده خواهد بود.

دوم ) به چه کسی می توانید تکیه کنید

 استخدام تیم توسعه، محبوب ترین راه حل برای افراد و مشاغلی است که نمی خواهند با مسائل برنامه نویسی و کدنویسی درگیر شوند. استخدام تیم توسعه ی خوب، زمان را برای شما می خردو زودتر به هدف خود می رسید اما سرمایه‌گذاری بیشتری می‌برد. در این مورد انتخاب یک تیم توسعه قابل اعتماد بیشترین اهمیت را دارد. وقت خود را صرف انتخاب فروشنده نرم افزار مناسب با تجربه کافی در بلاک چین و صنعت ارزهای دیجیتال کنید. اگر تیمی مطمئن از متخصصان را پیدا کنید که به شما امکان می دهند در کوتاه ترین زمان ممکن از مزایای کارشان بهره مند شوید، همیشه ارزش سرمایه گذاری را دارد.

سوم ) آیا پروژه شما قانونی است

از آنجایی که عرضه‌های تقلبی سکه‌ها بیشتر در وب ظاهر می‌شوند، سرمایه‌گذاران در انتخاب پروژه‌هایی که ارزش سرمایه‌شان را دارند محتاط‌تر عمل می کنند. برای اطمینان از قانونی بودن پروژه شما، استخدام یک شرکت حسابرسی مستقل مورد اعتماد برای اجرای ممیزی امنیتی ICO یا STO همیشه کاری عاقلانه است.

چهارم ) قوانین قراردادهای هوشمند چیست

 بیشتر ارزهای رمزنگاری شده مورد بحث ما برای استفاده برای قراردادهای هوشمند ساخته شده اند. شما می توانید قوانین خود را برای قراردادهای هوشمند ایجاد کنید که بر روی بلاک چین عمل می کنند و دارای قوانین از پیش تعیین شده ای هستند که ایده اصلی پشت ICO/STO را نشان می دهد که قابل تغییر نیستند.

پنجم ) برای ایجاد وایت پیپیر وقت بگذارید

علاوه بر اینکه نشان می‌دهد پروژه وب شما قانونی است، یک وایت پیپیر خوب نوشته شده می‌تواند برای سرمایه‌گذاران بالقوه جذاب است و در عین حال پاسخ‌های روشنی به سوالاتی مانند زیر می تواند باشد:

  1. چه زمانی ارز دیجیتال شما منتشر می شود و چه مشکلاتی را حل می کند؟
  2. مخاطبان هدف و کسب و کار شما چه کسانی هستند؟
  3. چه چیزی راه حل جدید رمزنگاری شما را بهتر از آنچه در حال حاضر در بازار موجود است می کند؟
  4. چگونه می خواهید بودجه ICO/STO را خرج کنید؟
  5. چند سکه/توکن صادر خواهید کرد؟
  6. چه کسی در تیم شما حضور دارد؟ آنها چه ارزشی می توانند برای پروژه شما داشته باشند؟

بازاریابی ICO/STO  

ارتقای هوشمند ICO با استفاده از رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسی مهمان، بازاریابی ایمیلی و سایر ترفندهای تبلیغات دیجیتال می تواند به شما کمک کند تا در معرض دید گسترده تری برای پروژه خود قرار بگیرید، سرمایه گذاران بیشتری را جذب کنید و به مخاطبان مناسبی دست یابید که حداکثر ارزش را از استفاده از سکه یا توکن شما بدست می آورند.

یک انجمن آنلاین قوی ایجاد کنید و آن را 24/7 مدیریت کنید. وجه اشتراک بیت‌کوین، اتریوم، NEO و سایر ارزهای دیجیتال با رتبه برتر، جوامع قوی و فعال آنهاست که با آنها ارتباط برقرار می‌کنند و هر زمان که اتفاقی درخور توجه باشد، به‌روزرسانی‌های منظم را ارائه می‌کنند. اگر می خواهید رمزنگاری شما به اندازه راه حل های ذکر شده قبلی محبوب شود، مدیریت و رشد یک جامعه آنلاین قوی ضروری است.

اکنون، بیایید جلوتر برویم و ببینیم چگونه می‌توان سکه و توکن خود را ایجاد کرد که در دنیای ارزهای دیجیتال مورد اعتماد و پشتیبانی قرار گیرد. ( در بخش بعد مقاله به خوبی توضیح خواهیم داد.)

بخش چهارم این مقاله به زودی در این سایت قرار خواهد گرفت. ثروتمند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button