بخش یک : راهنمای مبتدیان در مورد استخراج ریون کوین

روین کوین
فهرست مطالب

استخراج ریون کوین چگونه است؟ ریون کوین یکی از ساده ترین دارایی های رمزنگاری است که می توانید امروز با استفاده از GPU خود استخراج کنید. اگر می‌خواهید دارایی‌های کریپتو خود را افزایش دهید و با استفاده از GPU دستگاه خود درآمد غیرفعال ایجاد کنید، این راهنمای نحوه استخراج ریون کوین را دنبال کنید. شما می‌توانید به سرعت RVN به دست آورید.

ریون کوین چیست

ریون کوین (RVN)  که در 3 ژانویه 2018 راه اندازی شد، یک شبکه منبع باز است که امکان تراکنش های تقریباً فوری بین دارندگان را فراهم می کند. این پروژه که بر روی یک فورک کد بیت کوین ساخته شده است ، از سیستم UTXO  استفاده می کند .

ریون کوین  بر مکانیزم اجماع اثبات کار (Pow) و الگوریتم KAWPOW متکی است. هدف ریون کوین این است که کاربران را قادر سازد تا دارایی ها را به طور موثر ایجاد و انتقال دهند. ریون کوین جایگزینی برای سایر بلاک چین هایی است که از دارایی های دیجیتالی مانند اتریوم پشتیبانی می کنند .

بر اساس وایت پیپر رسمی، ریون کوین نام خود را از دنیای بازی تاج و تخت وستروس گرفته است.

الگوریتم اجماع منحصر به فرد ریون کوین

عملکرد ریون کوین کاملا شبیه بیت کوین است . با این حال، تفاوت اصلی در الگوریتم خاصی است که امکان استخراج ریون کوین را از رایانه های معمولی فراهم می کند.

درست مانند بیت کوین،  ریون کویناز یک توافق PoW برای ایمن سازی شبکه استفاده می کند. برخلاف الگوریتم SHA-256 بیت کوین، ریون کوین از یک الگوریتم هش ویژه به نام KAWPOW استفاده می کند.

این شبکه دو بار الگوریتم استخراج خود را ارتقا داد. اولین بار، از X16R به الگوریتم X16Rv2 در 1 اکتبر 2019 فورک شد. دومین به روز رسانی از X16Rv2 به الگوریتم KAWPOW بود. به روز رسانی های الگوریتم برای جلوگیری از استخراج ریون کوین توسط x16R ASIC و FPGA ضروری بود.

الگوریتم KAWPOW به طور ویژه ساخته شده است تا امکان استخراج ریون کوین با استفاده از تجهیزات ASIC را فراهم نکند. هدف این الگوریتم این است که به ماینرهای بیشتری در شبکه اجازه دهد و در نتیجه آن را غیرمتمرکز نگه دارد.

چرا X16R

الگوریتم استخراج ریون کوین از استخراج RVN توسط سخت افزارهای تخصصی مانند ASIC جلوگیری می کند. این نوع تجهیزات صنعتی گران قیمت استخراج بیت کوین را سودآورتر می کند، اما همچنین باعث می شود که فرآیند استخراج برای افراد عادی کمتر در دسترس باشد.

بلاک چین ریون کوین به استخراج کنندگان نیاز دارد تا معماهای محاسباتی را حل کنند که اکثر سخت افزارها قادر به حل آن هستند. بلاک چین تضمین می کند که پازل ها خیلی سریع افزایش نمی یابند یا ماینرهای احتمالی را از این فرآیند حذف می کند.

توسعه یک الگوریتم استخراج ویژه چیز جدیدی نیست و تمرکززدایی را تشویق می کند. شبکه های دیگر نیز همین کار را می کنند، از جمله لایت کوین و مونرو . اما X16R اولین نسخه از الگوریتم ماینینگ در ریون کوین است و دیگر به هدف خود یعنی مقاوم کردن ASIC های استخراج ریون کوین عمل نمی کند. به همین دلیل الگوریتم ماینینگ به   X16Rv2  و سپس به KaWPoW به روز شد.

 KAWPOW سومین الگوریتم استخراج ریون کوین است و یک تغییر جزئی از X16R است. ریون کوین را می توان با کارت های گرافیک NVIDIA و AMD استخراج کرد.

توکنومیک ریون کوین

مانند بیت کوین، ریون کوین (RVN) دارای عرضه محدود 21 میلیون سکه است . این پروژه با استفاده از یک ICO راه اندازی نشد.

شبکه ریون کوین از توکن اصلی خود، RVN پشتیبانی می‌کند که هزینه تراکنش‌های پلتفرم را پرداخت می‌کند. همچنین به عنوان پاداشی برای اعتباردهندگان شبکه عمل می کند. مشابه توکن‌های ERC-20 اتریوم، دارایی‌های ریون کوین را می‌توان به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار داد.

هر دقیقه یک بلوک جدید ریون کوین ایجاد می شود و در حال حاضر، پاداش برای یک بلوک 25000 RVN است.

ریون کوین برای چه مواردی استفاده می شود

ریون کوین می­تواند توکن هایی را برای نشان دادن دارایی های واقعی صادر کند . به عنوان مثال، توکن‌های RVN می‌توانند کالاهای مجازی، طلا، سهام و سایر انواع دارایی‌ها را نشان دهند.

کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از پلتفرم کیف پول MangoFarmAssets RVN، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در ریون کوین صادر کنند. سرمایه گذاران همچنین می توانند از نسخه رمزگذاری شده RVN بایننس ( BSC ) برای استقراض، وام دادن و تجارت در برنامه های غیرمتمرکز ( DeFi ) استفاده کنند.

زیرساخت ریون کوین برای شرکت ها که نیاز به راه اندازی و تجارت توکن های دیجیتال دارند ایده آل است. با این حال، این پلتفرم نمی تواند قراردادهای هوشمند ایجاد کند.

کیف پول های ریون کوین

قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه ریون کوین را استخراج کنید، انتخاب کیف پول ریون کوین یک مرحله مهم است . برای دریافت پاداش استخراج ریون کوین به کیف پول نیاز دارید .

چندین کیف پول وجود دارد، از جمله کیف پول رسمی ریون کوین که برای ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است.

 ریون کوین همچنین می تواند در صرافی های ارزهای دیجیتال ذخیره شود، اگرچه این گزینه توصیه نمی شود. می توانید از کیف پول ریون کوین در صرافی هایی مانند Binance ، OKEx و UpBit استفاده کنید.

شما باید قبل از انتخاب بهترین کیف پول ریون کوین برای خود تحقیق کنید .

نحوه استخراج ریون کوین (RVN)

زمان شروع استخراج ریون کوین است . ما تمام مراحل لازم را برای آموزش نحوه استخراج ریون کوین پوشش خواهیم داد . مراحل اصلی که برای شروع استخراج ریون کوین باید طی کنید عبارتند از:

  1. برای دریافت جوایز استخراج، یک کیف پول ریون کوین دریافت کنید
  2. یک نرم افزار ماینینگ سازگار با الگوریتم استخراج KawPoW نصب کنید
  3. یک استخر استخراج را انتخاب کنید
  4. شما به یک GPU با حداقل 4 گیگابایت رم نیاز دارید.

مرحله 1: یک کیف پول ریون کوین دریافت کنید

مانند بسیاری از فرآیندهای استخراج کریپتو، برای ارسال پاداش های دریافتی از استخراج ریون کوین به یک کیف پول  RVN  نیاز دارید. شما می توانید یکی از کیف پول های RVN پشتیبانی شده یا یک کیف پول صرافی را انتخاب کنید، اما ما کیف پول رسمی ریون کوین، Raven Core را توصیه می کنیم. ما از نسخه ویندوز استفاده خواهیم کرد.

همانطور که نرم افزار کیف پول را دانلود می کنید، یک اعلان از سیستم عامل دریافت می کنید که هشدار می دهد برنامه مسدود می شود زیرا می تواند به دستگاه شما آسیب برساند. این در اکثر برنامه های رمزنگاری اتفاق می افتد. شما باید از منوی «گزینه‌ها» فایل‌های دانلود شده، «Keep» را انتخاب کنید.

برای به حداقل رساندن خطر آلوده شدن دستگاه شما به بدافزار، دانلود کیف پول های رمزنگاری و نرم افزار استخراج از منابع قابل اعتماد بسیار مهم است .

نکته دیگر این است که همه برنامه های ماینینگ را در شبکه ای متفاوت از داده های روزانه خود نگه دارید. توصیه می شود از دستگاهی که اطلاعات مالی دارد یا دستگاهی که برای خرید آنلاین استفاده می کنید استفاده نکنید.

پس از دانلود نرم افزار،  Raven Core را بر روی دستگاه خود نصب کنید. شما باید یک کیف پول جدید راه اندازی کنید. حتماً عبارت seed را یادداشت کنید تا بعداً کیف پول خود را بازیابی کنید.

پس از ایجاد کیف پول، باید چیزی شبیه به این باشد.

منتظر بمانید تا کیف پول Raven Core با بلاک چین همگام شود. شما باید آدرس دریافت کننده RVN را دریافت کنید. به دریافت >> درخواست پرداخت >> کپی آدرس بروید. در اینجا شما آدرس گیرنده کیف پول را دارید.

در صورت تمایل، می‌توانید یک برچسب به این آدرس اضافه کنید تا بدانید که این پاداش‌هایی است که از استخراج ریون کوین به دست می‌آید.

مرحله 2: نرم افزار استخراج ریون کوین

شما باید نرم افزار ماینینگ را دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کنید.

توجه داشته باشید که ممکن است سیستم عامل شما توسط نرم افزار ماینینگ فعال شود و ادعا کند که بدافزار است. اگر از Windows استفاده می کنید، باید یک استثنا در Windows Security اضافه کنید .

به

Windows Security > Virus & Threat Protection > Virus & Threat Protection Settings

Manage Setting > Exclusions  

بروید.

شما باید برای کل پوشه ای که نرم افزار را از حالت فشرده خارج کرده اید،Exclusion  را اضافه کنید.

در لیست ظاهر شده نرم افزارهای استخراجی وجود دارد که می توانید برای استخراج ریون کوین از آنها استفاده کنید. ما از NBMiner  استفاده خواهیم کرد که یک نرم افزار استخراج ریون کوین کارآمد برای پردازنده های گرافیکی Nvidia و AMD است.

بخش دوم این مقاله به زودی در سایت قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button