بررسی ماینینگ ارزهای دیجیتال مهم

بررسی استخراج رمزارزها
فهرست مطالب

همراهان عزیز از بیت کوین گرفته تا لایت کوین و دوج، فرآیندهای ماینینگ ارزهای دیجیتال مختلف، شباهت ها و تفاوت های زیادی دارند. ما در این مقاله به بررسی کلی این ها می پردازیم. با ما تا آخر مقاله همراه باشید.

ماینینگ ارزهای دیجیتال

بسیاری از افراد علاقه مند به ارزهای دیجیتال به ماینینگ رمزارز نیز علاقه مند هستند، به ویژه برای سکه های محبوب مانند بیت کوین (BTC) ، اتر (ETH) و doge (DOGE) .

برای شروع، مجموعه عظیمی از دکل های ماینینگ رمزنگاری وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. واحدهای پردازش مرکزی (CPU) ، واحدهای پردازش عمومی (GPU) ، آرایه‌های دروازه قابل برنامه‌ریزی میدانی (FPGA) و مدارهای مجتمع ویژه برنامه (ASIC) همه انواع مختلفی از سخت‌افزار رایانه‌ای هستند که می‌توانند برای ماینینگ رمزنگاری مورد استفاده قرار گیرند. این ریگ‌های ماینینگ از نظر نرخ هش و بازده انرژی متفاوت هستند که دو عامل کلیدی در تعیین سوددهی معدن هستند. علاوه بر این، الگوریتم‌های ماینینگ و فرآیند ماینینگ کلی برای ارزهای دیجیتال مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، شما نمی توانید zcash (ZEC) را با همان تجهیزات ماینینگ کنید یا به همان روش که بیت کوین کش (BCH) ماینینگ می کنید.

در زیر ما شباهت‌ها و تفاوت‌ها را در نحوه ماینینگ برخی از محبوب‌ترین سکه‌ها از نظر ارزش بازار  را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

نحوه ماینینگ بیت کوین

ماینینگ بیت کوین زمانی یک تلاش عملی برای ماینینگ خانگی با سخت افزار در دسترس بود. در حال حاضر تا حد زیادی تحت سلطه شرکت های بزرگ ماینینگ ارزهای دیجیتال است. این عملیات که گاهی اوقات مزارع ماینینگ کریپتو نامیده می شود، ممکن است از صدها یا هزاران ماینر ASIC استفاده کند که برای ماینینگ بیت کوین بهینه شده اند، که از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند. این ماینرهای بیت کوین ASIC داغ، پر سر و صدا و گران هستند. به این دلایل و موارد دیگر، ماینینگ بیت کوین از خانه بیشتر یک بازگشت به روزهای اولیه بیت کوین در حدود سال 2010 است. آن زمانی که رقابت کمتر بود و ماینینگ با سخت افزار خانگی امکان پذیرتر بود.

امروزه، در حالی که هیچ چیزی مانع از تلاش شما برای ماینینگ بیت کوین انفرادی با استفاده از یک CPU نمی شود، شانس شما برای برنده شدن یک پاداش بلوک از نظر آماری کمتر از برنده شدن در لاتاری است. حتی اگر به یک استخر ماینینگ بپیوندید، پرداختی که از ماینینگ بیت کوین با پردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی دریافت می‌کنید بسیار ناچیز خواهد بود. زیرا هر پرداخت ارز دیجیتالی که در بیت‌کوین دریافت می‌کنید تحت الشعاع هزینه‌های برق قرار می‌گیرد. اگر فکر می کنید بیت کوین به یک حوزه ماینینگ بسیار رقابتی تبدیل شده می توانید با ارزهای دیجیتال  دیگر تعامل داشته باشید.

نحوه ماینینگ اتر

اتر (ETH) ارز دیجیتال بومی شبکه اتریوم است. برخی از ماینرهای ETH حتی دارای ریگ های ماینینگ GPU هستند که کارت های متعددی در هر واحد دارند. از آنجایی که اتریوم از الگوریتم ethash استفاده می کند الگوریتمی که ماینینگ کنندگان در مقیاس کوچک با سخت افزار GPU را در اولویت قرار می دهد. برای رقابتی بودن نیازی به مزرعه ماینینگ در مقیاس بزرگ نیست.

علاوه بر این، برخی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دکل‌های ماینینگ کریپتو در حال کار بر روی ماینینگ‌ کننده‌های اتر ASIC هستند. این می‌تواند ماینینگ GPU و FPGA از ETH را تا حد زیادی منسوخ کنند.

با نگاهی به آینده، اتریوم در حال مهاجرت از Proof of Work (PoW) به Proof of Stake (PoS) است، یک مکانیسم توافقی که نیازی به ماینینگ سخت افزاری ندارد. این باعث می‌شود بعد از اجرای فاز 2 E thereum 2.0 دیگر قابل ماینینگ نباشد . در بلاک چین‌های PoS، به‌جای پاداش‌های ماینینگ کریپتو در بلاک‌چین‌های PoW، به شما پاداش می‌دهید که سکه‌های خود را برای پشتیبانی از شبکه قرار دهید.

نحوه ماینینگ لایت کوین

ماینینگ لایت کوین (LTC) که توسط سازنده آن به عنوان «نقره به طلای بیت کوین» لقب گرفته است، تقریباً شبیه ماینینگ بیت کوین است. لایت کوین دارای یک پاداش بلاک است که چهار برابر سریعتر از بیت کوین نهایی می شود و بلاک های جدید تقریباً هر 2.5 دقیقه یک بار پردازش می شوند. همچنین دارای حداکثر عرضه 84 میلیون LTC است که تقریباً چهار برابر BTC است. با این حال، یک تفاوت کلیدی در مورد ماینینگ LTC، الگوریتم ماینینگ لایت کوین است.

به جای SHA-256، لایت کوین از الگوریتم Scrypt استفاده می کند. تفاوت فنی اولیه بین این دو این است که Scrypt یک الگوریتم ماینینگ حافظه فشرده است که نیاز به راه حل های دارد تا در حافظه دسترسی تصادفی (RAM) یک واحد ذخیره شود. این به این دلیل انتخاب شد که امکان ماینینگ بیت کوین توسط CPU را فراهم کند. زیرا ماینینگ بیت کوین در خانه به طور فزاینده ای غیرممکن می شد. با این حال، همانطور که در مورد BTC اتفاق افتاد، ماینینگ LTC به زودی تنها با استفاده از تنظیمات پیشرفته‌تر و پرهزینه‌تر ریگ ماینینگ GPU سودآور شد. اگرچه Scrypt به گونه ای طراحی شده بود که در برابر ASIC مقاوم باشد ، ماینینگ کننده های ASIC Scrypt متعاقباً توسعه یافتند و از آن زمان ریگ های CPU را در نقطه ضعف رقابتی قرار دادند.

چگونه دوج کوین را ماین کنیم

دوح کوین در ابتدا به عنوان یک پروژه برای کمک به افزایش علاقه عمومی به رمزارزها در نظر گرفته شده بود. اکنون به یک ارز دیجیتال بزرگ چند میلیارد دلاری تبدیل شده است. Dogecoin تقریباً یک دقیقه زمان بلاک دارد، ده برابر سریعتر از بیت کوین، با پاداش هر بلاک برابر با 10000 DOGE. بر خلاف بسیاری از زنجیره های PoW، پاداش بلوک برای DOGE هرگز کاهش نمی یابد.

Dogecoin از همان الگوریتم Scrypt استفاده می‌کند که Litecoin استفاده می‌کند و در اصل می‌توانست با استخراج کنندگان CPU و GPU ماینینگ شود. با ظهور ماینرهای ASIC بهینه شده با Scrypt، کسانی که از آنها استفاده نمی کنند اکنون در یک نقطه ضعف رقابتی قرار دارند. در واقع، برخی از عملیات معدنی در مقیاس نهادی و صنعتی برنامه‌هایی در دست اجرا دارند.

نحوه ماینینگ بیت کوین کش

ماینینگ BCH فرآیندی تقریباً مشابه با ماینینگ BTC است. از آنجایی که بیت‌کوین کش یک فورک بیت کوین است، پارامترهای طراحی این دو ارز دیجیتال به طور گسترده‌ای همپوشانی دارند، از جمله استفاده از الگوریتم SHA-256 یکسان. با استفاده از ابزارهای سودآوری ماینینگ کریپتو، آن‌ها معمولاً هر کدام از سکه‌ها را که بالاترین بازده سرمایه‌گذاری (ROI) را در هر نقطه معینی به آنها می‌دهد، ماینینگ می‌کنند. با استفاده از ترکیبی از قیمت فعلی بازار و سختی ماینینگ این دو سکه، آنها می توانند محاسبه کنند که کدام سکه را ماینینگ کنند تا بازدهی را به حداکثر برسانند.

برای مثال ساده، اگر بیت کوین 50000 دلار به ازای هر سکه و BCH 5000 دلار به ازای هر سکه باشد، دشواری ماینینگ BCH که 1/10 بیت کوین است منجر به بازدهی یکسان (در دراز مدت) می شود، زیرا یک ماینر 10 برابر بیشتر احتمال دارد که این کار را انجام دهد.  دشواری ماینینگ BCH که 1/20 BTC است، باعث می شود BCH دو برابر سود ماین باشد. اگر سختی ماینینگ BCH 1/5 BTC باشد، سود BCH نصف ماین خواهد بود (همه با فرض اینکه قیمت های مثال بالا ثابت هستند).

خلاصه مطالب

تنها شما نیستید که می‌پرسید چگونه ارز رمزنگاری شده را استخراج کنید. دکل‌های ماینینگ کریپتو در انواع و محدوده‌های قیمتی مختلف وجود دارند و عملیات ماینینگ کریپتو می‌تواند روی یک میز قرار گیرد یا یک انبار را پر کند. در حالی که در فرآیندهای ماینینگ سکه‌های مختلف موجود در بلاک چین‌های اثبات کار (PoW) همپوشانی وجود دارد. همراهان عزیز البته تفاوت‌های کلیدی نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button