بهترین ماینر ایران

فهرست مطالب

ماینر، کلمه‌ای که همه مردم در سراسر جهان تا به حال دست کم حتی برای یکبار شنیده‌اند. مردم کم و بیش در مورد آن چیزهایی می­دانند. حالا سوال اینجاست که به نظر شما کدام ماینر برای خرید بهتر است؟ مشخصات یک دستگاه ماینر خوب چه چیزی است؟ به فرض ماینر s19pro خریداری کردید، چقدر احتمال دارد سود و بازگشت سرمایه داشته باشید؟ قیمت ماینر S19 pro که کارایی خوبی در ایران داشته باشد چقدر است؟ برای اینکه ذهن شما را درباره‌ی  دستگاه ماینر بیشتر آماده کنیم، رقابت شرکت‌هایی که ماینر تولید می‌کنند را در مقاله بازگو خواهیم کرد. مقایسه خواهیم کرد ماینر کدام شرکت نسبت به دیگری برتری دارد. تا با بدست آوردن اطلاعات کامل، بهترین دستگاه ماینر را خریداری کنید. با ما همراه باشید.

 

شرکت بیت‌مین: ماینر S19 pro

در سال 2020 کارخانه بیت‌مین از جدیدترین مدل ماینر خود، ماینر S19pro که قدرت پردازش 110 تراهش و مصرف برق 3250 وات داشت رونمایی کرد. این دستگاه ماینر با ماینرهایی که در همان سال در بازار وجود داشتند از نظر مصرف برق تقریبا یکسان بود. تنها تفاوتی که داشت در این بود که قدرت پردازش بیشتری نسبت به آن­ها داشت. ماینر S19pro با گذشت تقریبا 2 سال همچنان یکی از پرچم داران در این عرصه است.

 

درباره‌ی ماینر S19 pro

ماینر S19 pro دارای 4 عدد فن خنک کننده و صدای تولیدی آن 75 دسی بل است. می‌توان گفت این صدا تقریبا برابر است با صدای تولیدی توسط یک سشوار قدیمی روشن. مهمترین بخش این ماینر هش‌برد­های آن است. این مدل دارای 3 عدد هش‌برد با تعداد بسیار زیادی آی سی است. این آی سی ها از تعداد بسیار زیادی ترانزیستور با ابعاد میکرومتری تشکیل شده‌اند. رابط بین این ترانزیستورها پیوند­های الکترونیکی میکرومتری هستند.

طبق گفته شرکت سازنده بیت‌مین، دمای مناسب برای کارکرد این مدل بین 5 تا 40 درجه سانتی گراد و رطوبت بین 5 تا 95 درصد است. محیط استفاده از ماینر­ها بسیار متفاوت است. این محیط بستگی به آب و هوای منطقه مورد استفاده دارد. معمولا در ایران ماینر ها نیاز به خنک کننده بیرونی مثل کولر ندارند. تنها موردی که باید توجه داشت این است که تهویه محیط مناسب داشته باشد. یعنی حداقل 2 پنجره در دو طرف فن ها باشد که هوا در گردش باشد.

نکته دیگری که درمورد محیط قرارگیری ماینر­ها باید رعایت کرد این است که در اطراف ماینر­ها نباید خاک زیادی باشد. بردهای داخلی دستگاه ماینر به گرد و خاک بسیار حساس هستند و در صورتی که غبار زیادی روی آن­ها قرار بگیرد به آن­ها صدمات بسیاری وارد می‌شود. بسیار مهم است که بصورت هر 2 تا 4 هفته یکبار ماینر و برد­­های داخلی آن را از گرد و غبار تمیز شود.

 

بازگشت سرمایه و سوددهی ماینر S19 pro

میزان سود یک دستگاه ماینر به عوامل متفاوتی بستگی دارد. یکی از این عامل‌ها، عامل نرخ بیت‌کوین و سختی شبکه است. این دو عامل معمولا با هم نسب مستقیم دارند. یعنی هرچه قیمت بیت‌کوین کاهش پیدا می‌کند سختی شبکه جهانی نیز کم می‌شود. این مورد بدلیل آن است که وقتی قیمت بیت‌کوین کاهش پیدا می‌کند اکثر ماینر­های قدیمی با مصرف برق بالا و قدرت پردازش کم، دیگر صرفه اقتصادی برای روشن ماندن ندارند. در نتیجه از شبکه خارج می‌شوند. این عامل باعث می‌شود که دیگر ماینر­های فعال، مثل دستگاه ماینر S19 pro که ماینر قدرتمند با کارایی بیشتری است در این شرایط سود بیشتری را کسب کنند.

یکی از پیش‌بینی‌هایی که متخصصان ارز دیجیتال در مورد بیت‌کوین دارند اینست که رشد ارزش بیت‌کوین تا مرز 100 هزار دلار تا اواخر سال میلادی 2022 خواهد رسید. در ماه‌های گذشته و اواخر سال 2021 که قیمت بیت‌کوین تا مرز 70 هزار دلار هم پیش رفت درآمد ماینر S19pro در اوج خود یعنی بیش از 1000 دلار در ماه رسیده بود. با این تفاسیر می‌توان به این نتیجه رسید که  بازگشت سرمایه از خرید دستگاه ماینر بدون شک قابل بازگشت است. درکنار این حتی بدست آوردن سود بیشتر دور از ذهن نیست.

 

قیمت ماینر S19 pro

قیمت ماینر­ها در ایران به عوامل متفاوتی بستگی دارد. ماینر S19 pro 110 TH که امروزه قطعا یکی از بهترین و سودده ترین ماینر­های بازار ایران است در پایان سال 1400 تا بیش از 400 میلیون تومان هم خرید و فروش می‌شد. اما در حال حاضر با کاهش ارزش بیت‌کوین در بازار­های جهانی شاهد افت شدید قیمت این مدل هستیم. قیمت ماینر s19 pro بصورت آکبند در حدود 200 میلیون تومان است.

نکته‌ای که باید در زمینه خرید ماینر­ها به آن توجه شود اینست که در ایران با وجود قوانین سخت‌گیرانه ماینینگ می‌بایست حتما ماینر قانونی با برگه سبز گمرکی و فاکتور رسمی از شرکت های معتبر خریداری کنید. در غیر این صورت ممکن است ماینر شما یک جنس قاچاق تلقی شده و در کنار جریمه‌های سنگین با حکم قضایی هم روبرو شوید.

 

مقایسه ماینر S19 pro با رقبا

در بازار ایران ماینر­هایی با تراهش‌های نزدیک به S19Pro زیاد نیستند. نزدیک‌ترین ماینر whatsminer m30s++ با قدرت پردازش 112 تراهش است که چند اختلاف با S19 pro دارد.

  1. بصورت کلی دستگاه‌های ساخت کارخانه Bitmain کیفیت ساخت و قطعات بهترین نسبت به دیگر سازنده ها مانند MicroBT دارد.
  2. ماینر S19 pro دارای 4 عدد فن خنک کننده است در حالی که whatsminer m30s++ دارای 2 عدد فن است.
  3. مصرف برق ماینر S19pro 3250 وات است در حالی که whatsminer m30s++ مصرف برق 3472 وات دارد.
  4. ماینر S19 pro بصورت قانونی وارد ایران شده است. شرکت وارد کننده تمامی حقوق گمرکی و مالیات را به صورت کاملا قانونی پرداخت کرده است در حالی که ماینر های whatsminer m30s++ موجود در ایران بصورت قاچاق وارد ایران شده است.

 

سخن آخر

در این مقاله ما ماینر S19Pro110TH  را بررسی کردیم. این دستگاه ماینر درحال حاضر یکی از بهترین ماینر­ها در ایران است. طبق گزارشات متعدد از شرکت‌های تولید کننده ماینر حداقل تا سال 2024 که تعداد بیت‌کوین‌های موجود در بلاک پاداش استخراج نصف شود و به 3.25 عدد بیت‌کوین می‌رسد، امکان و نیاز به دستگاهی با قدرت پردازش بالاتر وجود ندارد. از طرفی دیگر شرکت بیت‌مین و دیگر سازنده‌های ماینر در جهان تمرکز خود را به سمت کاهش مصرف برق ماینر­ها قرار داده‌اند. تا جایی که در سال 2021 دو مدل ماینری که شرکت بیت‌مین تولید کرده است مصرف برق پایین تری نسبت به  S19Pro دارند ولی قدرت پردازش آن ها هم پایین‌­تر است.

با توجه به مطالب ذکر شده و محدود بودن تعداد ماینر­های قانونی و آکبند S19Pro در انبار­ها و افت شدید قیمت این ماینر، در صورتی که تمایل به ورود به صنعت ماینینگ با سود دلاری بالا را دارید الان بهترین زمان برای شروع فعالیت و خرید ماینر است. سر بلند و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button