تفاوت ماینر و ریگ

فهرست مطالب

صنعت استخراج ارزهای دیجیتال را می‌توان تقریباً به دو بخش تقسیم کرد: استخراج مدار مجتمع ویژه برنامه (ASIC) و استخراج واحد پردازش گرافیک (GPU). اما سوال اینجاست که چه تفاوت‌های بین ریگ‌های استخراج GPU و دستگاه ماینر ASIC است؟ همراهان عزیز در حالی که هر دو مدل ASIC و GPU از الگوریتم‌های پیچیده برای حل مشکلات و ایجاد پاداش ارز دیجیتال استفاده می‌کنند، اما با این حال تفاوت‌هایی بین این دو وجود دارد و درک نحوه عملکرد هر دو GPU و ASIC و عواملی که آنها را متمایز می‌کند می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را برای سرمایه‌گذاری استخراج ارز دیجیتال خود داشته باشید، با ما تا آخر مقاله همراه باشید تا تفاوت دستگاه ماینر و ریگ ماینر به خوبی برایتان حل شود.

تفاوت بین استخراج ASIC و استخراج GPU چیست

استخراج GPU از واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) برای قدرت مورد نیاز برای حل یک هش رمزنگاری استفاده می‌کند. پردازنده‌های گرافیکی در کارت‌های ویدئویی رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ یافت می‌شوند. قبل از ارز دیجیتال، نیروی محرکه پردازنده‌های گرافیکی کارآمد، نوآوری در بازی‌های ویدیویی بود. بازی‌های ویدیویی با شدت بالا با گرافیک واقعی به قدرت زیادی از یک GPU نیاز دارند تا گرافیک‌های درون بازی را بدون تاخیر ارائه کنند.

به طور مشابه، طراحان گرافیک، مدل‌سازان سه بعدی و ویرایشگرهای ویدئویی از پردازنده‌های گرافیکی پرقدرت برای انجام سریع‌تر و بهتر وظایف خود استفاده می‌کنند. قدرت درون یک GPU مدرن همچنین می‌تواند برای استخراج ارز دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد و این یک انتخاب رایج در بین کاربرانی است که علاقه‌مند به دنیای ارزهای دیجیتال هستند. استخراج ASIC از یک مدار مجتمع ویژه برنامه (ASIC) برای استخراج استفاده می‌کند و این یک مدار مجتمع است که با یک هدف واحد طراحی شده است. ماینرهای ASIC به دنبال استخراج ارز دیجیتال با نرخ بهره‌وری بالا هستند.

 

استخراج از طریق پردازنده گرافیکی

دستیابی و پیکربندی یک ریگ ماینینگ GPU نسبتاً ساده است و اکثر رایانه‌های بالقوه در حال حاضر یک GPU در خود دارند که می‌تواند برای ماینینگ استفاده شود. پردازنده‌های گرافیکی را می‌توان از اکثر فروشگاه‌های بزرگ برق یا بازارهای آنلاین خریداری کرد. پیکربندی ماینرهای GPU نیز بسیار ساده‌تر از آنچه در اوایل تاریخ استخراج ارزهای دیجیتال بود، است. روزهایی که پیکربندی نرم‌افزار استخراج GPU به دانش لینوکس نیاز داشت، گذشته است. نرم‌افزار استخراج GPU در حال حاضر معمولاً با یک کلیک دانلود مبتنی بر ویندوز است، این نرم‌افزار حتی توسط لپ‌تاپ‌های قدیمی پشتیبانی می‌شود. علاوه بر این، اکثر نرم‌افزارهای ماینینگ کیف پول‌ها را تعبیه کرده‌اند و این کار را بسیار آسان کرده است.

 

سوالات مهم و کلیدی برای استخراج‌کنندگان از طریق ریگ ماینر GPU

چگونه از GPU های خود نگهداری کنم؟

در مقایسه با استخراج ASIC، پردازنده‌های گرافیکی اغلب راحت‌تر خراب می‌شوند و نیاز به نگهداری بیشتری دارند. اما به طور کلی یافتن و خرید آنلاین قطعات آسان‌تر از قطعات جایگزین برای ماشین‌های ASIC است.

پردازنده‌های گرافیکی چقدر گرما تولید می‌کنند؟

GPU ها نسبت به ASIC ها گرمای کمتری تولید می‌کنند زیرا انرژی کمتری مصرف می‌کنند. معمولاً دستگاه‌های استخراج GPU را می‌توان در اتاق خواب یا اتاق نشیمن قرار داد، اما توجه داشته باشید اگر یک ماینر چندین ریگ ماینینگ GPU داشته باشد، ممکن است به فضای مخصوص به خود نیاز داشته باشد.

برای استخراج GPU به چه موادی نیاز دارم؟

شروع کار با ماینینگ به انواع سخت‌افزارهای رایج از جمله GPU (AMD) یا (Nvidia) و کابل‌های اترنت و غیره نیاز است.

کجا می‌توانم GPU را بفروشم؟

برای ماینرهای GPU، خبر خوب این است که گیمرها تمایل به خرید سخت‌افزار دارند. برای ماینرهای ASIC، فقط افرادی که ماینر دارند می‌توانند دستگاه ماینر را خریداری کنند.

 

استخراج از طریق ASIC

ماشین‌های استخراج ASIC سخت‌افزاری برای تراشه‌هایی هستند که به‌ طور خاص برای یک هدف طراحی شده‌اند: آن هم استخراج ارز دیجیتال است. برخلاف پردازنده‌های گرافیکی که هم مورد نیاز گیمرها و هم ماینرها هستند، ASIC‌ های استخراج ارز دیجیتال صرفاً برای استخراج تولید می‌شوند. این سخت‌افزار تخصصی استخراج GPU را برای دارایی‌های Proof-of-Work پیشرو مانند بیت‌کوین تا حد زیادی بی‌سود می‌کند.

ماشین‌های ماینینگ ASIC معمولاً گران‌تر و انرژی‌برتر از ماشین‌های GPU هستند. اما به طور کلی نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند و مصرف انرژی کارآمدتری را ارائه می‌دهند. با این حال، در مقایسه با پردازنده‌های گرافیکی، منبع ماینرهای ASIC سخت‌تر است و استخراج‌کنندگان خانگی ممکن است مجبور شوند تنظیمات الکتریکی خانه خود را قبل از اتصال به برق تغییر دهند (یعنی نصب یک پریز برق 220 ولت).

 

سوالات مهم و کلیدی برای استخراج‌کنندگان ASIC

چه سکه‌هایی می‌توانم با ASIC استخراج کنم؟

گزینه‌های استخراج ارزهای دیجیتال با ASIC در مقایسه با گزینه‌های استخراج‌کننده‌های GPU بسیار محدودتر است. اکثر ماینرها برای بیت‌کوین، اتریوم، لایت کوین، زی‌کش و تعداد کمی از دارایی‌های دیگر طراحی شده‌اند.

آیا می‌توانم با ASIC در خانه استخراج کنم؟

بله، استخراج در خانه با ASIC رایج است. اما بر خلاف ریگ‌های ماینینگ، ماینرها بسیار بزرگتر هستند و معمولاً در زیرزمین‌ها، گاراژها، سوله‌ها و غیره ذخیره می‌شوند.

ASIC چقدر گرما تولید می‌کند؟

ASIC ها آنقدر گرما تولید می‌کنند که برخی از ماینرها آن را برای تولید محصول یا گرم کردن خانه استفاده می‌کنند. با این حال، ماینرهای GPU و ASIC باید خطوط گرم و سرد ایجاد کنند تا گرما را به بیرون منتقل کنند و هوای تازه را با یک راه‌حل تهویه قوی به داخل منتقل کنند.

چگونه از ASIC ها نگهداری کنم؟

اکثر مشکلات ماینرهای ASIC را می‌توان با راه‌اندازی مجدد دستگاه حل کرد. اما اگر یک ماینر همچنان به کار نادرست خود ادامه دهد، دستگاه(های) را می‌توان به یک مرکز تعمیر مجوز ارسال کرد.(اولین پلتفرم ایرانی که به تعمییر تخصصی ماینرهایی مثل s19 pro و یا ماینرهای دیگر می‌پردازد شرکت داراماینر است)

ماشین‌های ASIC به چه مقدار نیرو نیاز دارند؟

ماشین‌های ASIC انرژی بسیار بیشتری نسبت به پردازنده‌های گرافیکی مصرف می‌کنند. اکثر خانه‌ها در جای‌جای جهان برای تامین انرژی ماشین‌های استخراج ASIC مجهز نیستند. (یک پریز 220 ولت) ماینرهای خانگی باید سیم‌کشی خود را به درستی ارتقا دهند تا برق مورد نیاز برای تامین انرژی دستگاه ماینر تامین شود.

 

نتیجه‌گیری

مخاطبان عزیز در نهایت انتخاب نهایی با شماست که کدام یک را برای استخراج ارز دیجیتال مورد نظر انتخاب کنید، اما در نظر داشته باشید که استخراج بیت‌کوین که محبوب‌ترین ارز دیجیتال است از طریق ماینرهای ASIC بدست می‌آید. نکته‌ی مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که استخراج از طریق GPU و ASIC جدا از هم نیستند، زیرا هردو در خدمت رمزارزها هستند و در نظر داشته باشید که اگر بودجه تجهیزات زیاد و به برق بسیار کم‌هزینه دسترسی دارید و در طولانی‌مدت به استخراج یک ارز مثل بیت‌کوین پایبند هستید، استخراج ASIC بهترین انتخاب است. با این حال، اگر می‌خواهید انعطاف‌پذیری و آزادی برای استخراج انواع ارزهای دیجیتال را داشته باشید، استخراج GPU ممکن است انتخاب بهتری باشد. نهایت سپاس­گذاری را از شما داریم که تا آخر مقاله همراه ما بودید، پر سود باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button