تنها راه قانونی فعالیت در صنعت رمزارز

فهرست مطالب

مهم‌ترین دغدغه‌ی افراد سراسر جهان که می­‌خواهند در رمز ارزها سرمایه‌گذاری کنند این هست که آیا فعالیت در دنیای رمزارزها قانونی می­‌باشد یا نه. بازار کریپتو در کشوری مثل امریکا قانونی است؟ چه مقرراتی بر ارزهای دیجتال در سراسر جهان وجود دارد؟ در کشور عزیزمان ایران در مورد فعالیت در صنعت رمزارز چه قانون­ و مقرراتی وضع شده است؟ ربط ماده 2 قانون مجازات عمومی به ارز دیجتال چیست؟ در این مقاله ما می­‌خواهیم بهترین و تنها راه قانونی فعالیت در صنعت رمزارزها را در ایران بررسی کنیم تا شما مخاطبین عزیز ما با خیال آسوده و راحت به دنبال خرید دستگاه ماینر یا اجاره فارم برای افزایش دارایی خود باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بازار کریپتو در آمریکا

ارزهای دیجیتال در ایالات متحده قانونی هستند. به گفته شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه داری ایالات متحده، بیت­کوین یک ارز قابل تبدیل با ارزشی معادل ارز واقعی یا ارزی است که می تواند به عنوان جایگزینی برای ارز واقعی عمل کند.

 

قانون و مقررات ارزهای دیجیتال در سرار جهان

همانطورکه استفاده از ارزهای دیجیتال افزایش می­‌یابد، مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال در سراسر جهان که برای کنترل آنها وضع شده­‌اند نیز افزایش می­‌یابد. چشم انداز کریپتو به طور مداوم در حال تغییر است و بروز نگه داشتن قوانین در مناطق مختلف جهانی کار آسانی نیست. برای کمک به شما در فهمیدن مجموعه مقررات ارزهای دیجیتال در سراسر جهان، نگرش‌های قانونی آنها و فعالیت‌های مرتبط با آنها را گردآوری کرده‌ایم. البته ناگفته نماند چون تعداد کشورها در جهان بیشتر است و بررسی همه­‌ی آن‌­ها در این مقاله نمی‌­گنجد ما تنها به مقررات کشور استرالیا بسنده خواهیم کرد.

 

مقررات ارزهای دیجیتال در استرالیا

ارزهای دیجیتال: قانونی، به عنوان دارایی در نظر گرفته می‌شود.

صرافی‌های ارزهای دیجیتال: قانونی، این کشور در اجرای مقررات ارزهای دیجیتال پیشرو بوده است. در سال 2017، دولت استرالیا اعلام کرد که ارزهای رمزنگاری شده قانونی هستند و به طور خاص بیان کرد که بیت کوین (و ارزهای دیجیتالی که ویژگی‌های آن را دارند) باید به عنوان دارایی و مشمول مالیات بر عایدی سرمایه در نظر گرفته شوند.

مبادلات

از سال 2018، مرکز تحلیل و گزارش تراکنش‌های استرالیا  (AUSTRAC) صرافی‌های فعال در استرالیا را ملزم به ثبت نام، شناسایی و تأیید کاربران، نگهداری سوابق و رعایت تعهدات گزارش‌دهی AML/CFT دولت کرده است. صرافی‌های ثبت نشده مشمول اتهامات کیفری و مجازات‌های مالی می‌شوند.

مقررات آتی

کشور استرالیا برای رمزارزها الگو و مقرراتی وضع کرده است تا در چارچوب قانونی خرید و فروش انجام شود. این حساسیت به مقررات، تلاش مستمر این کشور را برای ارائه چارچوبی واضح برای فعالیت کسب‌وکارهای رمزارزها در سال‌های آینده را نشان می‌دهد. به ویژه، دولت استرالیا در حال تلاش برای افزایش مقررات خود در مورد مبادلات ارزهای دیجیتال است. در دسامبر 2021، استرالیا اعلام کرد که قصد دارد فضای امنی را به طور خاص برای مبادلات ارزهای رمزپایه معرفی کند. تا شهروندانش در سال 2022 بدون مشکل و با یک دوره مشاوره و برنامه‌ریزی به خرید و فروش ارزهای دیجتال بپردازند. چارچوب پیشنهادی به مشتریان این امکان را می‌دهد که با خیال راحت دارایی‌های رمزنگاری شده را در یک محیط تنظیم شده خرید کرده و بفروشند. این نشان دهنده حرکت به سمت موفقیت است. کشور استرالیا در خط مقدم تلاش‌های جهانی برای کنترل شرکت‌های فناوری است.

در کشورهایی بزرگ و پیشرفته­‌ای مثل ژاپن، سوئیس و … ارزدیجتال، صرافی­‌ها، خرید ماینر قانونی است و دولت‌­ها با برنامه­‌ریزی خاص درحال کنترل و نظارت بر آن­ها هستند.

قوانین ارز دیجیتال در ایران: بانک مرکزی

بازار ارز دیجتال طی چند سال اخیر رونق خوبی در کشورهای جهان به خصوص در ایران داشته است و  مردم از صرافی­‌ها برای خرید و فروش ارز­های دیجیتال استفاده کرده و شروع به کسب درآمد کرده‌­اند. تا به حال هیچکدام از کشور­ها بطور مستقیم موضع‌­گیری به خصوصی درباره ارز دیجیتال نکرده‌­اند و حتی برای اینکه سرمایه گذاران در مورد رمز ارز دچار تردید نشوند و مشکلی برای دارایی‌­اشان نیفتد قانون و مقرراتی را وضع کرده­‌اند.

در ضوابط و قوانینی که در سال 97 از سوی بانک مرکزی اعلام شد هیچ ممنوعیتی در خرید و فروش ارزدیجتال وجود ندارد و حتی شما می­توانید با اجاره فارم بیت­‌کوین استخراج کنید، تنها ممنوعیتی که از بانک مرکزی اعلام شد این بود که نمی­‌توان در ازای خرید محصول به جای پول از ارز دیجیتال بیت­کوین استفاده کرد. البته راه‌­حل‌های زیادی برای این ممنوعیت وجود دارد، مثلا شما می­توانید با فروش بیت­کوین در یکی از صرافی­‌های ایرانی به راحتی  ارز ریالی دریافت کنید و خرید و فروش کالای خود را به راحتی انجام دهید.

[advicebutton]

ماده 2 قانون مجازات عمومی کلیدی طلایی برای دنیای رمزارزها

«هر فعل یا ترک فعل که مطابق قانون قابل مجازات یا مستلزم اقدامات تامینی یا تربیتی باشد جرم محسوب است. هیچ امری را نمی‌توان جرم دانست مگر آنکه به موجب قانون برای آن مجازات یا اقدامات تامینی یا تربیتی تعیین شده باشد.»

در قوه قضاییه چون قوانین روشن و مشخصی در مورد ارز دیجتال اعلام نشده است، پس با استناد به ماده 2 قانون مجازات عمومی می‌­توان فهمید که معامله کردن ارزهای دیجیتال نمی­­تواند هیچ مجازاتی داشته باشد.

 

قوانین ماینیگ در ایران

در ادامه مقاله می­خواهیم در مورد قوانین ماینینگ صحبت کنیم . قبل از سال 1398 چون ماینرها مصرف برق بیشتری داشتند استفاده از آن­ها ممنوع شده بود اما در سال 1398 استخراج رمز ارزها به دستور رئیس جمهور قانونی اعلام شد. اما باید در نظر داشت که برای خرید ماینر برای استخراج بیت­کوین و یا ارز دیگری، باید مجوز از وزارت صمت داشته باشید، در غیر این صورت اقدام شما خلاف قوانین خواهد بود و احتمال پیگیری قضایی خواهد داشت. برای اینکه بدون نیاز به داشتن مجوز خرید ماینر انجام دهید و یا فارم اجاره کنید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

 

تنها راه قانونی فعالیت در صنعت رمزارزها

راه‌­های قانونی برای فعالیت در صنعت رمز ارز ها را در پاراگراف‌­های قبلی بررسی کردیم و نشان دادیم که باید چه اقداماتی انجام دهید، پیشنهاد ما برای شما برای فعالیت در صنعت رمز ارز، شرکت داراماینر می‌­باشد، زیرا: داراماینر تمام دغدغده­‌های شما اعم از مجوز، تامین برق، ستاپ و نگهداری دستگاه ماینر را برای شما فراهم می­‌کند، در داراماینر می­توانید بهترین و مناسب­‌ترین خرید ماینر مثل ماینر s19 را در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه دریافت کنید.

ماینر s19 پرو با قدرت پردازش 110 تراهش بالاترین بهره‌وری انرژی را دارد. قیمت ماینر s19 pro در ایران همواره متناوب بوده است و بین 160 میلیون تا 300 میلیون تومان با توجه به قیمت بیت‌کوین متغیر است.

 

نتیجه‌­گیری

ما در این مقاله فعالیت در صنعت رمزارزها و مقرارت و قوانینی که بر رمز ارزها اعمال شده است را در خارج و داخل ایران بررسی کردیم. نشان دادیم که در ایران برای استخراج رمز ارز و یا خرید ماینر برای استخراج چه اقداماتی باید انجام داد و شما حالا می­‌دانید که:

  • استخراج بیت­‌کوین در ایران جرم نیست.
  • اگر تخلفی صورت بگیرد می­توان شکایت کرد.
  • خرید و فروش و نگهداری ارز دیجیتال برای عموم ازاد است و جرمی ندارد.
  • خرید دستگاه ماینر در ایران قانونی می‌­باشد، به شرطی که دستگاه ماینر قانونی با فاکتور رسمی داشته باشید.
  • ماده‌­ی 2 قانون مجازات عمومی و ربط آن به دنیای ارز دیجتال

امیدواریم این مقاله برای شما سودمند واقع شود و نهایت تشکر می‌کنیم که تا آخر مقاله همراه ما بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button