جنسیس بلاک یا بلاک پیدایش چیست

جنسیس بلاک
فهرست مطالب

همراهان عزیز بعد از سپری حدود 14 سال، می توان گفت که بیت کوین اکنون یک نوجوان است. 14 سال از روزی که جنسیس بلاک یا بلاک 0 توسط بنیانگذار مستعار بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو استخراج شد، می گذرد. اغراق نیست اگر بگوییم با انتشار جنسیس بلاک در 3 ژانویه 2009، دوران مالی دیجیتال به «قبل» و «بعد» تقسیم شد. هدف این مقاله بررسی جزئیات بیشتر جنسیس بلاک ، رمز و راز آن و افسانه‌های آن است. با ما همراه باشید.

بلوک پیدایش (جنسیس بلاک) چیست

جنسیس بلاک  اولین بلوک بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است که تاکنون استخراج شده است. هر بلاک چین شامل بلوک هایی است که اطلاعات مربوط به تراکنش ها را در شبکه ذخیره می کند. هر بلوک دارای یک هدر منحصر به فرد است که برای شناسایی آن استفاده می شود.

بلوک 0 اولین بلوکی است که تمام بلاک‌های باقیمانده در بلاک چین به آن اضافه می‌شوند. بلوک ها لایه لایه هستند و تا رسیدن به انتهای زنجیره بلوک از نظر ارتفاع رشد می کنند. ساختار لایه‌ای شبکه‌های بلاک چین یکی از اصلی‌ترین مواردی است که ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین را ایمن می‌کند.

بلاک جنسیس بیت کوین اولین شبکه بلاک چین اثبات کار است که به الگویی برای ساخت سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک چین تبدیل شد. منشا پیدایش بلاک بیت کوین به اندازه شخصیت بنیانگذار بیت کوین مرموز است.

ناکاموتو یک توسعه دهنده ناشناس بود که با انتشار جنسیس بلاک تاریخ ساز شد. بلوک اصلی حاوی 50 بیت کوین اول در SourceForge بود.

تاریخچه بلوک پیدایش (جنسیس بلاک)

هرکسی که متعجب است یک بلوک پیدایش چیست، باید تحقیقات خود را با یادگیری تاریخچه پشت بلوک پیدایش آغاز کند. بلوک جنسیس بیت کوین نیای هر بلاک دیگری است زیرا هر بیت کوین به بیت کوین گذشته بازمی گردد. برخلاف ماینرهای مدرن که از کارت های گرافیکی تخصصی برای استخراج استفاده می کنند، ناکاموتو از CPU استفاده می کرد.

وقتی بیت کوین ظاهر شد، هیچ رقابتی در زمینه ارزهای دیجیتال وجود نداشت. بیت کوین صرفاً به عنوان یک آزمایش تلقی می شد و هیچ کس نمی توانست پیش بینی کند که تا کجا پیش خواهد رفت. و حدود یک سال طول کشید تا شروع به خودی نشان دادن کرد.

جنسیس بلاک در 3 ژانویه 2009 منتشر شد. بلوک 1 تا شش روز بعد، در 9 ژانویه 2009 استخراج نشد. از آنجایی که میانگین فاصله زمانی مهر زمانی بین بلوک ها ده دقیقه است، این تاخیر طولانی نسبتاً عجیب به نظر می رسید. چندین نظریه برای توضیح تاخیر وجود دارد:

برخی پیشنهاد کردند که ناکاموتو شش روز طول کشید تا بلاک اصلی را برای آزمایش سیستم بیت کوین استخراج کند تا از پایداری کافی آن اطمینان حاصل شود.

داستان استراحت خدا : ناکاموتو

گروه دیگری از پیروان معنوی تر فکر می کردند که ناکاموتو قصد دارد داستان استراحت خدا را در روز هفتم پس از ایجاد جهان در شش روز اول دنبال کند.

ناکاموتو چند سال پس از انتشار جنسیس بلاک به استخراج بیت کوین ادامه داد. او به بزرگترین دارنده بیت کوین تبدیل شد زیرا تنها 50 سکه در بلوک های اصلی وجود داشت و رقابت کم بود. ناکاموتو در سال 2011 ناپدید شد و از آن زمان تاکنون هرگز سکه‌ها را جابه‌جا نکرده و اقدام به پول نقد نکرده است. با این حال، او یکی از بزرگترین دارندگان بیت کوین است، با حدود 1 میلیارد بیت کوین.

غیبت ناکاموتو تأثیر آرام بخشی بر استخراج کنندگان بیت کوین دارد. اگر او برگردد و شبکه را با میلیون ها سکه پر کند، ارزش پول را از بین می برد.

Legends of the Genesis Block

افسانه ها و اسرار زیادی در مورد بیت کوین و بنیانگذار آن وجود دارد. برای شروع، ساتوشی ناکاموتو نام مستعار شخصی است که چند سال پس از انتشار جنسیس بلاک ناپدید شد. این رویداد مرموز راه را برای معمای پیوسته جنسیس بلاک هموار کرد. بیایید برخی از گیج کننده ترین داستان های مربوط به بلوک پیدایش را بررسی کنیم.

پیام مخفی جنسیس بلاک

هر کسی که علاقه مند به یادگیری چیستی بلوک جنسیس است، باید یکی از اسرار اصلی آن را بداند.

برخلاف دیگر 502000 بلوک دیگر که پس از آن منتشر شد، بلوک جنسیس حاوی پیامی پنهانی بود که ناکاموتو به جا گذاشته بود:

” تایمز 03/ژانویه/2009 در آستانه دومین کمک مالی برای بانک ها”

این متن عنوان مقاله‌ای است که در نسخه 3 ژانویه 2009 تایمز، یک روزنامه لندنی، درباره شکست دولت بریتانیا در نتیجه تلاش آنها برای تحریک اقتصاد پس از بحران مالی اوت 2007 منتشر شده است.

اگرچه ناکاموتو هرگز در مورد معنای این پیام اظهار نظر نکرد، بسیاری آن را به عنوان اشاره ای به چرایی توسعه بیت کوین، یعنی حذف بانک ها و واسطه های فاسد، غیرقابل اعتماد با راه اندازی ارزی که توسط مردم هدایت می شود، تفسیر کردند. ناکاموتو از ایده موسسات مالی خیلی بزرگ برای شکست متنفر بود و می‌خواست ارز دیجیتال او در این زمینه متفاوت باشد.

بسیاری فکر می کنند که اشاره ناکاموتو به مقاله تایمز اشاره ای به تفاوت بیت کوین با مؤسسات مالی است که در سال 2008 به کمک های مالی دولتی نیاز داشتند.

 50 بیت کوین اول

افسانه دیگری که در بحث درباره چیستی بلوک جنسیس قابل ذکر است به 50 بیت کوین اول اشاره دارد.

نسخه های فعلی سیستم بیت کوین، بلوک ها و اطلاعات تراکنش ها را متفاوت از سیستم اصلی مدیریت می کنند. این بلوک جنسیس را به عنوان یک مورد خاص عجیب در کد قرار می دهد.

با این حال، انتشار جنسیس بلاک با بحث هایی در مورد اینکه آیا کدی که Genesis Block را ساخته است غیرقابل تجارت است یا اینکه اشتباه ناکاموتو بوده است، همراه بود. حتی با وجود اینکه بلوک جنسیس به یک آدرس واقعی اشاره می‌کند، پیوند پس از فعال‌سازی یک پیام خطا نشان می‌دهد. سیستم نتوانست اولین 50 تراکنش BTC را در پایگاه داده پیدا کند و تراکنش مخارج رد شد. ماینرها پیشنهاد کردند که تراکنش جنسیس بلاک یک تراکنش واقعی نیست که توسط مشتری اصلی بیت کوین انجام شده است.

بحث در حال انجام است در مورد اینکه آیا ناکاموتو قصد داشت 50 بیت کوین اول را غیرقابل تجارت کند یا اینکه صرفاً یک اشتباه بوده است. اکثرا معتقدند که این یک خطا بوده است و ناکاموتو کد را همانطور که می خواست نوشته است. با این حال، اگر ناکاموتو کشف نشود، این فقط حدس و گمان باقی خواهد ماند.

ادای احترام به ناکاموتو

در بلوک جنسیس اولیه 50 بیت کوین وجود داشت. با وجود این، بسیاری از مردم از همان روزهای اولیه شبکه بلاک چین به ارسال آدرس بیت کوین به افتخار ناکاموتو ادامه دادند. چنین کمک‌هایی معنای نمادین داشتند. زیرا با پیوستن به آدرس اصلی نمی‌توان آن‌ها را خرج کرد. برای بسیاری از طرفداران بیت کوین، بلاک جنسیس کلیدی برای شناسایی خود ناکاموتو است. ایده این است که فقط ناکاموتو می تواند از کلید خصوصی مرتبط با بلوک های اصلی برای امضای پیام استفاده کند. اگر کسی بتواند پیام‌ها را با کلید خصوصی امضا کند، به این معنی است که او کسی نیست جز بنیانگذار BTC.

میراث بلوک جنسیس

داستان در مورد “بلوک جنسیس چیست” بدون ذکر میراث بلوک 0 ناقص خواهد بود. هیچ شخص ثالثی بین بیت کوین و مصرف کننده وجود ندارد. شبکه بیت کوین از مسائل پیچیده ریاضی برای بررسی و بررسی مجدد خود استفاده می کند. چنین مسائل ریاضی ابتدا توسط رایانه ها و سپس توسط استخراج کنندگان بیت کوین حل می شود. ماینرها تا زمانی که معمای ریاضی به طور کامل اعتبار سنجی نشده باشد، نمی توانند بیت کوین معامله کنند. واقعیت دیگر در مورد شبکه BTC این است که همه تراکنش‌ها برای همیشه ذخیره می‌شوند و به معنای واقعی کلمه پنهان کردن هر گونه شواهدی مبنی بر تخلف را غیرممکن می‌کند.

همراه با یادگیری حقایق بیشتر در مورد تاریخچه و چشم انداز، مشمولان اولیه ناکاموتو مؤسسه ساتوشی ناکاموتو (SNI) را برای کمک به عموم مردم برای یافتن پاسخ به سؤال “بلاک پیدایش چیست؟” تشکیل دادند. بیت کوین همچنین یکی از بزرگترین بقایای بنیانگذار Genesis Block را در خود دارد. این شامل مجموعه‌ای از پست‌های فروم او است که به دسته‌های موضوعی تقسیم شده‌اند، که ناکاموتو هنگام کار روی پروژه نوشته است.

طرفداران واقعی بیت کوین با بلاک جنسیس و خالق ناشناس آن با نوعی احترام مذهبی رفتار می کنند. آن ها ساختار مخفی بیت کوین را فریبنده و جذاب می دانند و بسیاری از کاربران را وادار به ارسال «کمک مالی» به بلوک جنسیس می کنند.

امیدواریم این مقاله برا شما همراهان عزیز داراماینر سودمند بوده باشد. ثروتمند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button