خرید خانه با بیت‌کوین

فهرست مطالب

از افزایش رقابت گرفته تا نرخ‌های پایین وام مسکن، بازار املاک و مستغلات در دهه گذشته دست‌خوش تغییرات اساسی شده است. یکی از مهم‌ترین تغییرات روش پرداختی است که صاحبان خانه برای خرید خانه‌های جدید از آن استفاده می‌کنند. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که از هر 9 خریدار خانه در آمریکا، یک نفر با فروش ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، استفاده می‌کند.

چند سال پیش، پس‌انداز برای پیش‌پرداخت یا خرید خانه با بیت‌کوین غیرقابل تصور بود، اما امروزه این امکان وجود دارد. تعداد فزاینده­ای از فروشندگان خانه‌های خصوصی، نمایندگان املاک و شرکت‌های وام مسکن، بیت‌کوین را به عنوان یک روش پرداخت جایگزین می‌پذیرند. بنابراین چگونه می‌توانید خانه‌ای با بیت‌کوین بخرید و چگونه می‌توانید تعیین کنید که آیا استفاده از دارایی‌های خود برای خرید خانه رویایی شما گزینه خوبی برای شماست؟ یا در چه شرایطی می‌توان با ارز دیجتال خانه خرید؟ در این مقاله به همه‌ی این­ سوال‌ها خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

 

آیا می‌توانید با بیت‌کوین خانه بخرید

بله، می‌توانید خانه‌ای با بیت‌کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال بخرید. شما می‌توانید از این دارایی‌ها به طرق مختلف استفاده کنید. مانند معامله بیت‌کوین به طور مستقیم با فروشنده، واجد شرایط بودن برای وام مسکن یا تبدیل دارایی‌های خود به پول نقد.

 

انتقال بیت‌کوین به فروشنده خصوصی

اگر می‌خواهید با انتقال بیت‌کوین خانه بخرید، ابتدا باید فروشنده‌ای را پیدا کنید که بخواهد بیت‌کوین را به عنوان پرداخت بپذیرد. در مورد شرایط تعویض با فروشنده صحبت کنید تا در آینده مشکلی برای هیچکدام از شما پیش نیاید. از آنجایی که انتقال بیت‌کوین ردپای کاغذی ندارد، بسیار مهم است که با یک متخصص حقوقی تماس بگیرید تا از ایجاد اسناد و مدارک مناسب در مورد خرید اطمینان حاصل کنید.

 

از ذخایر بیت‌کوین برای وام خرید خانه

بازار املاک و مستغلات می‌تواند پیچیدگی خودش را داشته باشد. روند واجد شرایط برای وام مسکن می‌تواند گاهی گیج‌کننده باشد. خبر خوب برای دارندگان بیت‌کوین این است که شرکت‌ها موضع خود را در مورد استفاده از بیت‌کوین در فرآیند صلاحیت وام مسکن روشن کرده‌اند. آنها اشاره کرده‌اند که می‌توانید تحت شرایط خاصی از بیت‌کوین برای تضمین وام مسکن استفاده کنید.

از آنجایی که استفاده از ارز دیجیتال در بازار املاک و مستغلات نسبتاً جدید است. شرکت‌ها به طور مرتب دستورالعمل‌های خود را به روز می‌کنند. سایر وام دهندگان وام مسکن به مردم اجازه می‌دهند از دارایی‌های بیت‌کوین خود به عنوان وثیقه برای وام‌های خود استفاده کنند. اگر قصد دارید از بیت‌کوین برای تضمین وام مسکن استفاده کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که تمام مدارک لازم برای پشتیبان‌گیری از ادعاها و سرمایه‌گذاری‌های خود را دارید. برای واجد شرایط بودن برای وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین، به اسنادی نیاز دارید که خرید بیت‌کوین را نشان دهد.

 

بیت‌کوین و تبدیل به پول نقد

اگر نمی‌توانید فروشنده‌ای پیدا کنید که بیت‌کوین را بپذیرد و نمی‌خواهید از دارایی‌های خود برای وام مسکن استفاده کنید، همچنان می‌توانید از بیت‌کوین برای خرید خانه با فروش دارایی‌های خود و تبدیل آن به پول نقد استفاده کنید.

قبل از فروش، باید تمام بخش‌های فرآیند، از خرید اصلی تا فروش نهایی را به‌طور کامل مستندسازی کنید. اگر نتوانید دنباله کاغذ معتبری را حفظ کنید، بانک یا کارگزار می‌تواند درخواست وام مسکن شما را رد کند.

اگر قصد انجام هر گونه تراکنش بزرگی از جمله فروش بیت‌کوین برای خرید خانه، تامین مالی پیش پرداخت یا واجد شرایط بودن وام مسکن را دارید، با متخصصان حقوقی و مالیاتی مشورت کنید تا مطمئن شوید که خرید دارای اسناد و مدارک مناسب است و همه قوانین و مقررات رعایت شده و همه مالیات‌ها رعایت می‌شود.

 

مزایا و معایب خرید خانه با بیت‌کوین

در حالی که خرید خانه با بیت‌کوین امکان‌پذیر است، هنگام فکر کردن به استفاده از دارایی‌های خود برای پرداخت هزینه خانه رویاهای خود، ملاحظات زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

 

مزایای خرید خانه با کریپتو به شرح زیر است

  • با اینکه بیت‌کوین به اندازه ارز فیات پایدار نیست، اما ثابت کرده است که در مواقع آشفتگی اقتصادی بهشتی برای سرمایه‌گذاران است.
  • بیت‌کوین به عنوان پوششی در برابر تورم مناسب است، بنابراین استفاده از آن برای خرید دارایی ملموس مانند املاک و مستغلات منطقی است.
  • پرداخت‌های سریع، مشابه استفاده از پول نقد، خرید خانه با بیت‌کوین می‌تواند معاملات املاک و مستغلات را با حذف فرآیند سنتی وام مسکن تسریع کند. این بدان معنی است که افرادی که از بیت‌کوین استفاده می‌کنند می‌توانند خانه‌های خود را در عرض چند دقیقه خریداری کنند.
  • تنوع بخشی، یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها، تنوع است. استفاده از بیت‌کوین برای خرید خانه به شما این امکان را می‌دهد که به بازار املاک و مستغلات منشعب شوید و سبد سهام خود را متنوع کنید.

 

معایب خرید خانه با کریپتو به شرح زیر است

  • این ارز دیجیتال به دلیل محبوبیت روزافزون خود در بین سرمایه‌گذاران خبرساز شده است. اما هنوز توسط اکثر کسب و کارها یا موسسات پذیرفته نشده است.
  • بزرگترین مانع در خرید املاک و مستغلات با بیت‌کوین این است که دولت آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نمی‌شناسد، به این معنی که وقتی خانه خود را بفروشید، باید درآمد حاصل از آن را به دلار تبدیل کنید.
  • یافتن فروشندگانی که پرداخت‌های رمزنگاری شده را می‌پذیرند، بسته به محل زندگی شما (یا برنامه‌ریزی برای زندگی) می‌تواند دشوار یا غیرممکن باشد. برخی از شهرستان‌ها و ایالت‌ها بانک‌ها را از پذیرش ارز دیجیتال به عنوان پرداخت برای املاک و مستغلات منع کرده‌اند. برخی دیگر از فروشندگان می‌خواهند قبل از نهایی کردن فروش خود، از طریق اشخاص ثالث مانند Coinbase یا Bitpay مراجعه کنند.
  • نوسان، نوسانات بیت‌کوین ممکن است باعث تردید شود، حتی اگر در حال حاضر سرمایه لازم برای انجام معامله را داشته باشید، قیمت بیت‌کوین می‌تواند به طور گسترده‌ای روز به روز متفاوت باشد. تعیین ارزش یک خانه از نظر بیت‌کوین را دشوار می‌کند.
  • مسائل حقوقی احتمالی، بیت‌کوین به امنیت و توانایی خود در ناشناس نگه داشتن تراکنش‌ها افتخار می‌کند. این ممکن است در بلاک‌چین مفید باشد، اما هنگام خرید خانه، تراکنش‌های ناشناس می‌تواند منجر به مشکلات قانونی بالقوه شود. همچنین، از آنجایی که تراکنش‌های بیت‌کوین برگشت‌پذیر نیستند، بازگرداندن پول شما در طول هر گونه اختلاف دعوی می‌تواند دشوار یا حتی تقریباً غیرممکن باشد.

 

سخن آخر

اگر قصد دارید از بیت‌کوین برای کمک به خرید خانه استفاده کنید، در اینجا چند نکته نهایی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

  • مالیات: همراه با مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات‌ها و هزینه‌های زیادی وجود دارد که باید هنگام خرید خانه با بیت‌کوین پرداخت کنید. اطمینان حاصل کنید که کمیسیون املاک، مالیات‌های شهرستان، هزینه‌های ثبت و غیره را در نظر بگیرید.
  • کیف پول دیجیتال، برخی بانک‌ها و شرکت‌های کارت اعتباری استفاده از تراکنش‌های مربوط به بیت‌کوین را ممنوع کرده‌اند. اگر اینطور است و شما مستقیماً با فروشنده در حال تراکنش با بیت‌کوین هستید، ممکن است فقط بتوانید از طریق کیف پول دیجیتال خود تراکنش را آغاز کنید. برای دستورالعمل‌ها و سیاست‌های خاص آنها در مورد تراکنش‌های کیف پول دیجیتال، با موسسه مالی یا مشاور خود در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button