راه های ساده برای ایمنی رمزارزها

محافظت از رمز ارز
فهرست مطالب

آیا تا به حال از خود پرسیده اید: چگونه از ارز دیجیتال خود محافظت کنم؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید. این یک سوال رایج در بین علاقه مندان به ارزهای دیجیتال است. با افزایش هک ها و کلاهبرداری های رمزارزها، داشتن یک استراتژی ایمنی برای دارایی های دیجیتالی خود ضروری است. علاوه بر این، فناوری بلاک چین برای ایمنی رمزارز به خصوصی و یا رمزارزها از تراکنش‌های رمزنگاری شده استفاده می‌کند. اما این بدان معنا نیست که هکرها نمی‌توانند شما را فریب دهند تا به کیف پولتان دسترسی داشته  و حسابتان را هک کنند. برای اینکه بهترین فرصت را برای جلوگیری از این پیامد فاجعه بار به شما بدهیم. بیایید راه های موثر را برای محافظت از ارز دیجیتال را بررسی کنیم، با ما همراه باشید.

کیف پول: ایمنی رمزارز

انواع مختلفی از کیف‌پول‌ها وجود دارد که می‌توانید به آنها نگاه کنید، اما ساده‌ترین و راحت‌ترین آنها برای مبتدیان کیف‌پول‌های داغ آنلاین هستند. این یکی از محبوب‌ترین روش‌هایی است که سرمایه‌گذاران برای ذخیره و ایمن کردن ارزهای دیجیتال از آن استفاده می‌کنند. هنگام انتخاب بهترین کیف پول رمزارز داغ ، کیف پول داغی را انتخاب کنید که استفاده از آن آسان باشد، اما مهمتر از همه، ایمن است.

به عنوان مثال، هنگامی که یک کیف پول داغ را انتخاب می کنید. باید عبارت بازیابی را که برای شما ارسال می شود (یک رمز عبور 12 عبارتی تولید شده توسط پلتفرم.) یادداشت کنید. این به شما امکان می دهد کیف پول خود را از هر دستگاهی بازیابی کنید. برای امنیت بیشتر، آن را روی کاغذ بنویسید و در جایی امن نگهداری کنید. از آنجایی که می‌توانید به صورت رایگان از کیف‌پول‌های داغ استفاده کنید، می‌توانید رمزارز خود را بین چند کیف پول تقسیم کنید. حتی اگر یکی به دلیل هک به خطر بیفتد یا اگر عبارت بازیابی خود را گم کرده باشید. کل سبد رمزارز خود را از دست نمی دهید.

کلیک : اطلاعات بیشتر  در مورد الگوریتم استخراج رمزارز.

برای ایمنی رمزارز از حملات فیشینگ خودداری کنید

حملات فیشینگ یکی از قدیمی‌ترین اشکال کلاهبرداری‌های موجود است، حتی قدیمی‌تر از رمزارز. اساس این کلاهبرداری فریب دادن شما برای دادن اطلاعات حساس به یک مجرم با کلیک بر روی پیوند در یک ایمیل، متن یا پست اجتماعی است که به کیف پول دسترسی داشته باشند هنگامی که در وب سایت آنها هستید، آنها تمام تلاش خود را می کنند تا شما را فریب دهند و هر ارز دیجیتال یا NFT شما را بگیرند.

اگر فکر می کنید این اتفاق برای شما نخواهد افتاد، چندان مطمئن نباشید. ست گرین، بازیگر سرشناس، قربانی یک کلاهبرداری فیشینگ شد که به قیمت یک Bored Ape NFT بسیار گران تمام شد.

برای جلوگیری از این سناریو، ساده ترین راه برای محافظت از ارز دیجیتال خود این است که هرگز روی پیوند تصادفی که در ایمیل یا پیام متنی دریافت می کنید کلیک نکنید. هرگز اطلاعات حساس (مانند گذرواژه‌ها یا عبارات بازیابی کیف پول) را ندهید و هرگز اجازه ندهید یک وب‌سایت مخفی به دارایی‌های کیف شما دسترسی داشته باشد.

همیشه کریپتو را از یک منبع معتبر خریداری کنید

نوع کلاهبرداری ها می تواند متفاوت باشد ، اما یکی از مواردی که می تواند باعث از دست دادن پول زیادی شود، وب سایت های جعلی ارزهای دیجیتال است.

این سایت‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا وانمود کنند که به عنوان صرافی‌ها یا پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال مشروع هستند، صرف نظر از اینکه پلتفرم‌هایی از قبل تاسیس شده‌اند یا جدید.

همیشه دوبار بررسی کنید که در وب سایت مناسبی هستید (املای URL را بررسی کنید) و مطمئن هستید که این پلت فرم قانونی است. گواهی‌ها، KYC ، تیم را بررسی کنید (اگر آنها را عمومی نمی‌کنند، علامت قرمز است)، یا هر چیزی که به شما اطمینان می‌دهد قانونی هستند.

از رمز عبور خود محافظت کنید

بسیاری از ما مقداری کریپتو روی یک پلتفرم داریم ، یک پلتفرم بانکداری رمزارز یا پلت فرم  DeFi  و فراموش می کنیم که می توانیم رمز عبور خود را هر چند بار که لازم است به روز کنیم، با این حال بسیاری از ما رمز عبور برای امنیت رمزارز را در اولویت قرار نمی دهیم. بیش از 70 درصد از هزاره ها اعتراف می کنند که از یک رمز عبور در چندین پلتفرم استفاده می کنند. اگر می‌خواهید از رمزارز خود محافظت کنید و حساب‌های خود را ایمن نگه دارید ، به‌روزرسانی مداوم رمزهای عبور خود را به عادت تبدیل کنید.

از یک اتصال اینترنتی امن و VPN استفاده کنید

حملات سایبری یک مشکل همیشگی در دنیای ارزهای دیجیتال است و درست مانند هر تراکنش در اینترنت، هنگام خرید ارز دیجیتال یا انجام تراکنش ها، یک اتصال امن ضروری است. هنگام خرید یا فروش ارز دیجیتال از استفاده از اتصال Wi-Fi عمومی خودداری کنید، ردیابی تراکنش های شما برای هکرها آسان تر است و همچنین می توانید از شبکه خصوصی مجازی (VPN) استفاده کنید.

VPN برنامه ای است که به شما امکان می دهد آدرس IP و مکان خود را به هر نقطه از جهان تغییر دهید. همچنین تمام داده‌های شما (دانلود، آپلود، حرکات) را از منابع خارجی رمزگذاری می‌کند و تلاش می‌کند تا از اقدامات شما مطلع شود.

کیف پول خود را بشناسید

انتخاب کیف پول مناسب برای ذخیره ارزهای دیجیتال ضروری است و باید قبل از تصمیم گیری در مورد آنها بدانید.

کیف‌پول‌های حافظی در مقابل کیف‌پول‌های غیر حافظی

کیف پول‌های نگهدارنده، کیف‌هایی هستند که توسط صرافی‌های رمزارز و پلتفرم‌های DeFi استفاده می‌شوند. هنگامی که رمزارز خود را در یکی از این کیف پول ها قرار می دهید، وجوه خود را به یک متولی شخص ثالث می سپارید. از این رو، انتخاب یک کیف پول / نگهبان قابل اعتماد بسیار مهم است. در میان بهترین کیف پول‌های نگهبانی، کیف پول Bybit دارایی‌ها و کلید خصوصی شما را کاملاً ایمن نگه می‌دارد و به شما امکان دسترسی به فضای وب 3 را می‌دهد که در آن می‌توانید NFT، DeFi و GameFi را کاوش کنید.

یک کیف پول غیر حضانت به طور کامل توسط شما مدیریت می شود. استفاده از آن به سطح مشخصی از دانش ارزهای دیجیتال نیاز دارد، زیرا شما به تنهایی کلیدها و دارایی های خود را پیگیری خواهید کرد.

نسبت به کلاهبرداری های رمزارز هوشیار باشید

کلاهبرداری های رمزارز در صنعت بسیار زیاد است. یکی از بزرگترین طرح های سال 2022، طرح ادعایی سلسیوس پونزی است که تأثیر سقوط کریپتو را تشدید کرد و از آنجایی که بسیاری از انواع کلاهبرداری ها آشکار می شوند، به روز نگه داشتن اخبار و دستیابی به کلاهبرداری های موجود به شما کمک می کند از آنها دور بمانید.

نتیجه گیری

همراهان عزیز نکاتی که گفته شد را ساده در نظر نگیرید و از ارزهای رمزارز شده خود محافظت کنید تا تمام سرمایه های به دست آمده خود را از دست ندهید. انتخاب یک صرافی قابل اعتماد برای ایمن نگه داشتن رمزارز شما برای رفاه شما حیاتی است. صرافی های نسبتا زیادی هستند که  قابل اعتماد هستند و خدمات عالی 24/7 به مشتریان را برای اطمینان از ایمن بودن دارایی های رمزارز ارائه می دهند. نکته ی مهم که باید در نظر داشته باشید این است که از کلیدهای خصوصی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و در مورد کلاهبرداری‌ها  آگاه باشید. این اقدامات آسیب کیف پول شما را حتی در فاجعه بارترین رویدادها به حداقل می رساند.

جدای از انتخاب صرافی مناسب برای تجارت و سرمایه گذاری رمزارز خود، راه های بسیار دیگری نیز برای ایمن نگه داشتن رمز ارز شما وجود دارد، مانند اخبار در حال تغییر در صنعت کریپتو که بهتر است به خوبی از آن آگاه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button