قیمت ارزهای دیجیتال چگونه تعیین می شود

قیمت ارزهای دیجیتال
فهرست مطالب

بازار ارزهای دیجیتال گستردگی و پیچیدگی خاص خودش را دارد. زیرا در دنیای ارزهای دیجیتال تقریباً 5.392 ارز رمزنگاری معامله می شود و هر روز تعداد بیشتری هم به آن اضافه می شود، بنابراین راه آسانی برای بیان قیمت ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

ابتدا، قبل از اینکه بتوانیم به طور کامل بفهمیم قیمت ارزهای دیجیتال چگونه تعیین می شود، باید به چند سوال پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

قیمت ارزهای دیجیتال در مقایسه با ارزهای فیات

قبل از مقایسه، باید بدانیم که ارز رمزنگاری و  ارز فیات چیست. ارز رمزنگاری شده یک ارز دیجیتال یا یک ارز مجازی است که توسط رمزنگاری ایمن شده است. بسیاری از رمزارزها شبکه های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند. از سوی دیگر، پول فیات، ارزی است که اغلب توسط مقررات دولتی به عنوان پول ایجاد می شود. دلار آمریکا یا ریال خودمان نمونه ای از پول های فیات است. به طور خلاصه، ارز فیات یک وسیله فیزیکی مبادله است، ذخایر پولی عرضه پول را کنترل می کند، این ارز متمرکز است و توسط دولت ها نظارت می شود، عرضه نامحدودی از این نوع پول وجود دارد. ارزهای رمزنگاری شده توسط یک دولت یا مقام مرکزی کنترل نمی شوند و اکثر کشورها آنها را نمی پذیرند.

می‌توان گفت که اینها تفاوت‌های اصلی ارز دیجیتال و پول فیات است. دقت داشته باشید که این دو ویژگی‌های مشابهی هم دارند، به عبارتی می‌توان از آنها برای خرید کالا یا خدمات استفاده کرد و هر دو ارزشی در بازار دارند که یکی از دیگری نوسان‌تر است. در حال حاضر، هیچ ارز دیجیتالی در هیچ جای دنیا وجود ندارد که ضرری به یک فیات  کشوری رسانده باشد.

کلیک : برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی دستگاه های ماینر، ” کلیک ” کنید.

مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت ارزهای دیجیتال چیست

قیمت ارزهای دیجیتال با توجه به عرضه و تقاضای موجود بر اساس بازار خریدار و فروشنده تعیین می شود. این افزایش با عنصر کمیاب یک ارز دیجیتال مرتبط است، هر چه کریپتوهای کمتری برای فروش وجود داشته باشد، قیمت افزایش می‌یابد (تقاضا)، زمانی که بسیاری از مردم کریپتو خود را می‌فروشند، قیمت به سمت پایین می‌رود .

قیمت کریپتو نیز بسته به مطالب خوانده شده در صفحات وب، اخبار یا حتی همکارانی که به شما توصیه می‌کنند در یک ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید یا نه، بالا یا پایین می‌رود، وقتی شاهد افزایش اخبار در مورد اینکه چقدر خوب است. سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری در یک ارز دیجیتال می‌تواند باعث افزایش یا سقوط ارز دیجیتال شود. این نشان می دهد که قیمت کریپتو به راحتی تحت تأثیر فشار صفحات وب، اخبار یا دوستان که بر ما وارد می کنند است.( در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.)

حملات هکرها روش دیگری است که قیمت ها را تعیین می کند، اگر خبری در مورد هک یا نقض امنیتی در بازار وجود داشته باشد، احتمالاً قیمت ها را پایین می آورد. بازار بلافاصله پاسخ خواهد داد و اقدامات لازم برای اقدام در مواجهه با این ناملایمات منتشر خواهد شد، این همان چیزی است که تعیین کننده سقوط یا باقی ماندن این بازار خواهد بود.

چرا شاهد نوسانات زیادی در قیمت ارزهای دیجیتال هستیم

اوایل چون بازار کریپتو جدید بود اغلب مردم تنها چیزی که در مورد دنیای کریپتو می دانستند کلمه بیت‌کوین بود و چیزی در مورد اینکه ارز دیجیتال چیست یا مزایای آن به عنوان یک ارز غیرمتمرکز را نمی‌دانستند. امروزه بعد از یک دهه، هر روز افراد بیشتری به بازار کریپتوکارنسی ملحق می‌شوند، این امر روز به روز تقاضای بیشتری را در بازار ایجاد می‌کند، بسیاری از این کاربران به کریپتو علاقه‌مند هستند و به همین دلیل خواه قیمت‌ ارزی افزایش یا کاهش می یابد، زیرا ممکن است اطلاعات قبلی از نحوه عملکرد بازار داشته باشند یا نداشته باشند، که باعث می شود افزایش بیشتری در نوسان قیمت داشته باشد.

پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال چقدر دقیق است

مانند همه بازارهای سنتی، هیچ تضمینی برای پیش‌بینی قیمت آتی بازار ارزهای دیجیتال وجود ندارد. برای پیش‌بینی‌های قیمت ارزهای دیجیتال باید بسیار فکر و باید با دقت زیادی به آن‌ها پرداخت. اگرچه عوامل خاصی وجود دارد که می‌تواند بر قیمت آینده تأثیر بگذارد، مانند، سرمایه‌گذاری کلان پول در یک ارز دیجیتال یا تعداد زیادی از رمزارزهای استخراج شده که می‌تواند باعث ایجاد آن شود.

چند نکته مهم:

  • بیت کوین نه توسط یک دولت مرکزی صادر و نه تنظیم می شود. بنابراین مشمول سیاست های پولی دولت نیست.
  • قیمت بیت کوین در درجه اول تحت تأثیر عرضه، تقاضای بازار برای آن، در دسترس بودن، ارزهای دیجیتال رقیب و احساسات سرمایه گذار است.
  • عرضه بیت کوین محدود است. تعداد محدودی بیت کوین وجود دارد و پیش بینی می شود که سکه های نهایی در سال 2140 استخراج شوند .

اثرات عرضه بر قیمت بیت کوین

عرضه بیت کوین به طور کلی حساب شده است، زیرا تنها 21 میلیون بیت کوین تولید می شود و به همین خاطر تنها مقدار مشخصی از بیت کوین در سال ایجاد می شود. پروتکل استفاده شده در بیت کوین اجازه می دهد تا بیت کوین های جدید با نرخ ثابت ایجاد شوند و این نرخ به گونه ای طراحی شده است که در طول زمان کند شود.

نرخ ایجاد بیت کوین تقریباً هر چهار سال یکبار کاهش می یابد. به این حالت هاوینگ گفته می شود که در آن تعداد سکه هایی که به عنوان پاداش برای استخراج موفقیت آمیز یک بلوک داده می شود به نصف کاهش می یابد که آخرین آن در ماه می 2020 بود.

مقررات و قیمت بیت کوین

بیت کوین پس از یک بحران مالی ناشی از کاهش مقررات در بازار مشتقات منتشر شد. خود این ارز دیجیتال کنترل نشده باقی می ماند. زیرا به خاطر اکوسیستم بدون مرز و مقررات خود شهرت پیدا کرده است.

فقدان وضعیت نظارتی بیت کوین دارای مزایا و معایبی است. فقدان مقررات به این معنی است که می توان آن را آزادانه در سراسر مرزها مورد استفاده قرار داد و مانند سایر ارزها مشمول کنترل های تحمیلی دولت نیست. با این حال، دولت‌ها و طرف‌های ذی‌نفع به فشار برای مقررات ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهند.

سرمایه‌گذاران همچنین زمانی که بیش از حد از دارایی هیجان زده می‌شوند، بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارند که باعث ارزش‌گذاری بیش از حد آن می‌شود. آنها همچنین می توانند هنگام وحشت در مورد ضررهای احتمالی باعث کاهش آن شوند.

رسانه ها : قیمت بیت کوین

در تلاش برای آگاه نگه داشتن سرمایه گذاران و طرف های علاقه مند، رسانه ها و پوشش خبری هم به نفع و هم علیه قیمت بیت کوین کار می کنند. هر گونه تغییر به سرعت منتشر می شود. در نتیجه، خبرهای خوب برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال باعث افزایش قیمت بیت کوین می شود، در حالی که اخبار بد قیمت بیت کوین را پایین می آورد. ترکیبی از عرضه، تقاضا، هزینه‌های تولید، رقابت، تحولات نظارتی و پوشش رسانه‌ای که به دنبال آن می‌آید بر دیدگاه سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارد که یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال است.

قیمت سهام فعلی بیت کوین چقدر است

سهام بیت کوین وجود ندارد، اما می‌توانید سهام شرکت‌هایی را خریداری کنید که در فناوری بلاک چین یا ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند.

آیا بیت کوین غیرقانونی است

بیت کوین در بسیاری از کشورها به عنوان نوعی ارز به رسمیت شناخته می شود، اما تنها تعداد کمی آن را ارز قانونی می دانند. ممنوعیت های آشکار در چین، الجزایر، بنگلادش، مصر، عراق، مراکش، نپال، قطر و تونس وجود دارد.

خلاصه مطالب

همراهان عزیز همانطور که در بالا خدمت بررسی کردیم، بیت کوین توسط بانک مرکزی صادر نمی شود. بنابراین، سیاست پولی ابزارهای، نرخ‌های تورم و اندازه‌گیری‌های رشد اقتصادی که معمولاً بر ارزش یک ارز تأثیر می‌گذارند، برای بیت‌کوین اعمال نمی‌شوند. بیت کوین بیشتر به عنوان یک کالا برای ذخیره ارزش عمل می کند، بنابراین عوامل زیر بر قیمت آن تأثیر می گذارد:

  1. عرضه بیت کوین و تقاضای بازار برای آن
  2. هزینه تولید بیت کوین از طریق فرآیند استخراج
  3. مقررات حاکم بر فروش و استفاده از آن
  4. رسانه ها و اخبار

امیدواریم این مقاله برای شما سودمند بوده باشد. با استخراج بیت کوین شما هم می توانید یک میلیون خود ساخته شوید، پیروز و ثروتمند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button