نحوه استخراج دوج‌کوین (بخش دوم)

فهرست مطالب

برای شروع فرآیند استخراج دوج‌کوین به موارد خاصی نیاز دارید:

  1. نام کاربری برای سایت استخر استخراج
  2. رمز عبور کارگر
  3. نام کارگر
  4. آدرس لایه و شماره پورت برای اتصال

 

استخراج دوج‌کوین با CPU

استخراج دوج‌کوین با CPU کامپیوتر شما یک گزینه دیگر است، اگرچه از نظر مالی مقرون به صرفه نیست. کسب سود بسیار سخت است و شما فقط با یک کامپیوتر، سیستمتان بیش از حد داغ خواهد شد. با این حال، اگر همچنان می‌خواهید با استخراج CPU پیش بروید، به نرم‌افزار استخراج ویژه CPU مانند CPU Miner نیاز دارید.

 

استخراج دوج‌کوین در اندروید

استخراج دوج‌کوین در اندروید، برنامه‌های اندرویدی خاصی وجود دارند که می‌توانند به شما در استخراج دوج‌کوین کمک کنند، مانند Dogeminer این یک برنامه سبک‌وزن و ساده است که امکان استخراج دوج‌کوین را به همراه بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر فراهم می‌کند. به خاطر داشته باشید که این برنامه ماینینگ دوج‌کوین بسته به قابلیت‌های دستگاه اندرویدی شما را بیش از حد گرم می‌کند.

 

دوج‌کوین : استخراج ابری

استخراج ابری دوج‌کوین به شما امکان می‌دهد در یک عملیات ماینینگ انجام دهید. در استخراج ابری لازم نیست سخت‌افزار را از یک مرکز داده بزرگ اجاره داشته باشید و شما تنها کافی است به استخرهای استخراج ابری خاصی که وجود دارد ملحق شوید، همه‌ی این ارائه دهنده‌ها فضای ابری، استخراج مبتنی بر Scrypt را با هزینه ماهانه ارائه می‌کنند. برخی از استخرهایی ابری مشهور Genesis Mining و NiceHash هستند و شما می‌توانید به آن­ها بپیوندید.

استخراج ابری دوج‌کوین برای افرادی که نمی‌خواهند به سخت‌افزار یا مدیریت مورد نیاز برای فرآیند استخراج متعهد شوند ایده‌آل است. با این حال، نقطه ضعف این است که تقریباً همه قراردادها با زمان قفل هستند. این به این معنی است که اگر یک قرارداد 1 ساله از یک ماینر ابری بگیرید و قیمت Doge کمتر از هزینه استخراج و برق شما کاهش یابد، ROI می‌تواند به شدت کاهش یابد.

فروشندگان زیادی وجود دارند که قدرت هش خود را برای فروش عرضه می‌کنند. با این حال، اکثر استخرهای استخراج ابری اطلاعات زیادی در مورد شرکت خود به اشتراک نمی‌گذارند و تشخیص اینکه آیا یک قرارداد ارزش آن را دارد یا نه، می‌تواند دشوار باشد.

 

ارزش سوددهی استخراج Dogecoin

استخراج دوج‌کوین یک انتخاب سرمایه‌گذاری نیست که بتواند یک شبه شما را میلیونر کند. بنابراین، ایده خوبی نیست که به استخراج انفرادی بروید، زیرا هزینه برق و سخت‌افزار بسیار بیشتر از سودی است که به دست می‌آورید. علاوه بر این، ارزش کوچک دوج‌کوین در مقایسه با سایر ارزهای رمزپایه می‌تواند به طور جدی سود را کاهش دهد، حتی اگر تصمیم به استخراج دوج‌کوین داشته باشید.

برای محاسبه سود حاصل از استخراج استخر دوج‌کوین، باید از یک ماشین حساب استخراج دوج‌کوین استفاده کنید. می‌توانید از ماشین حساب ارائه شده توسط Whattomine استفاده کنید. این سایت اطلاعات به روز شده‌ای در مورد پاداش بلوک، نرخ ارز، مشکل شبکه و قیمت فعلی دوج‌کوین ارائه می‌دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نرخ‌هش، قدرت، هزینه، هزینه‌های استخر استخراج و هزینه سخت‌افزار خود را وارد کنید تا ماشین حساب نتایج را ایجاد کند.

توجه داشته باشید که نتایج نهایی ممکن است متفاوت باشد زیرا محاسبات بر اساس مقادیر میانگین است.

 

مزایا و معایب استخراج دوج‌کوین

مزایا:

  • بزرگترین مزیت ماینینگ دوج‌کوین میزان نسبتاً کمتری از قدرت محاسباتی است که در مقایسه با استخراج بیت‌کوین نیاز است، این بدان معناست که تعداد بیشتری از نهادها می‌توانند به عنوان ماینرهای دوج‌کوین بپیوندند.
  • پاداش فعلی برای استخراج دوج‌کوین 10000 DOGE است که آخرین بار در فوریه 2018 به روز شده است.

معایب:

  • دوج‌کوین نرخ تورم 5 درصدی دارد.
  • گزینه‌های خرید برای دوج‌کوین نیز محدود است و این مسئله اهمیت استخراج دوج‌کوین را کاهش می‌دهد.

 

بهترین نرم‌افزارهای استخراج Dogecoin

در زیر برخی از بهترین نرم‌افزارهای استخراج دوج‌کوین آورده شده است:

 

  • CGMiner بهترین برای ASIC
  • CudoMiner بهترین برای GPU های Nvidia و ASIC
  • MultiMiner بهترین برای ASIC
  • EasyMiner بهترین برای تازه کارها
  • CPUMiner بهترین برای CPU

 

بهترین سخت‌افزار استخراج Dogecoin

در زیر بهترین سخت‌افزار ماینر دوج‌کوین آورده شده است:

  • Bitmain Antminer L3++
  • Innosilicon A6+ LTC Master
  • گلدشل LT5
  • بیت مین انت ماینر L7
  • گلدشل مینی DOGE

 

بهترین استخرهای استخراج دوج‌کوین

در زیر برخی از بهترین استخرهای استخراج دوج‌کوین آورده شده است:

  • زپول
  • زرگپول
  • الکاپول
  • MultiPoolMiner

 

انواع Dogecoin Mining

بسته به نوع فرآیندها و سخت‌افزار مورد استفاده، راه‌های مختلفی برای استخراج دوج‌کوین وجود دارد. اکنون به اختصار به هر یک از آنها می‌پردازیم.

  • استخراج CPU

    استخراج CPU از واحد پردازش مرکزی ماینر برای استخراج دوج‌کوین استفاده می‌کند. تقریباً 5 تا 6 سال پیش این یک گزینه مناسب بود. با این حال، محبوبیت آن به دلیل کاهش سود کاهش یافته است. این یک روند بسیار کند است که برای چندین ماه بدون کسب سود قابل توجه ادامه می‌یابد. تنها چیزی که برای شروع استخراج CPU نیاز است فقط یک کامپیوتر و چند برنامه نرم‌افزاری است.

 

  • استخراج GPU

    این احتمالاً محبوب‌ترین روش استخراج ارزهای دیجیتال است. ماینرها از یک یا چند واحد پردازش گرافیکی برای استخراج دوج‌کوین استفاده می‌کنند. نسبتا ارزان و کارآمد است ساخت یک ریگ ماینینگ متشکل از GPU یک دستگاه استخراج استاندارد Dogecoin از یک مادربرد، یک پردازنده و یک فریم ریگ تشکیل شده است که کارت‌های گرافیک را در خود جای می‌دهد.

 

  • ASIC

مخفف Application-Specific Integrated Circuits می‌باشد که به دستگاه‌های خاصی اشاره دارد که استخراج کریپتو را انجام می‌دهند. در مقایسه با روش‌های فوق، استخراج ASIC می‌تواند مقدار زیادی DOGE تولید کند، زیرا قدرت محاسباتی/ پردازشی بالاتری دارد. معمولاً شرکت‌هایی که نسخه جدیدی از ماینرهای ASIC خود را اعلام می‌کنند، با انتقادات جامعه ارزهای دیجیتال مواجه می‌شوند. از آنجایی که ماینرهای ASIC قدرت محاسباتی بیشتری نسبت به سایر ماینرها دارند، این ترس وجود دارد که فرصت‌های برابر را از سایر ماینرها سلب کنند. استخراج‌کنندگانی که از CPU و GPU استفاده می‌کنند، نمی‌توانند با ماینرهای ASIC در سرعت هش و درآمد همراه باشند. گزارش‌هایی وجود دارد که ماینرهای ASIC با سرمایه‌گذاری در مزارع ASIC بر اقتصاد ارزهای دیجیتال مختلف تأثیر گذاشته‌اند. با این حال، لیست ارزهای دیجیتال شامل اتریوم نمی‌شود.

 

  • استخراج ابری

    استخراج ابری مسلماً یکی از بهترین راه‌ها برای استخراج دوج‌کوین در کنار استخراج استخر است. این فرآیندی است که در آن ماینرها به یک نهاد (معمولاً یک شرکت بزرگ) برای اجاره سکوهای ماینینگ خود پرداخت می‌کنند. این معمولاً در توافق نامه‌ای ثابت می‌شود که در آن تمام درآمدهای دکل به کیف پول رمزنگاری ماینر منتقل می‌شود. سایت‌ها و سرویس‌های ماینینگ ابری معمولاً دارای امکانات استخراج بزرگی هستند که از چندین دستگاه ماینینگ تشکیل شده‌اند. با استفاده از این ارزش محاسباتی ترکیبی، آنها می‌توانند خدمات استخراج را در مقیاس بزرگ بهتر از سایرین ارائه دهند. افرادی که پول کافی برای سرمایه‌گذاری در ریگ‌های ماینینگ ندارند، می‌توانند از این سرویس برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کنند. با این حال، یکی از معایب مربوط به استخراج ابری این است که شما باید پول را از قبل پرداخت کنید به این معنی که اگر قیمت DOGE کاهش یابد، پول خود را پس نخواهید گرفت. همچنین نمی‌توانید سخت‌افزار و نرم‌افزار ارائه شده توسط شرکت استخراج ابری را تغییر دهید.

 

  • استخراج انفرادی

    به نظر می‌رسد استخراج انفرادی قابل قبول‌ترین روش ماینینگ باشد، اما درجه رقابت به دلیل تعداد شرکت‌کنندگان درگیر در شبکه بالا است. این تنها زمانی سودآور است که منابع کافی برای حضور گسترده در شبکه داشته باشید. به عنوان مثال، اگر بیش از صد پردازنده گرافیکی به عنوان بخشی از یک مزرعه استخراج دارید. با این حال، معایب زیادی در رابطه با نگهداری یک مزرعه ماینینگ وجود دارد. آنها می‌توانند با مسائل گرمایشی و تهویه صدمه ببینند. نگهداری از چندین ریگ ماینینگ نیز به این معنی است که باید هزینه زیادی برای برق صرف کنید، به خصوص اگر می‌خواهید بیش از 10 کارت گرافیک نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button