نحوه ساخت اکانت استخر F2pool

فهرست مطالب

به صنعت چند میلیارد دلاری استخراج ارزهای دیجیتال خوش آمدید. بیت‌کوین اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز با شهرت بی‌سابقه‌ای است که کپی‌ها و نوآوری‌های متعددی را ایجاد کرده است. این ارز تا به امروز بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار باقی مانده است و این به تنهایی به ایجاد صنعت بلاک‌چین کمک کرده و از زمان ایجاد آن همچنان تأثیر عمیقی بر فرهنگ این صنعت داشته است. f2pool در سال 2013 تأسیس شد و یکی از اولین استخرهای استخراج بیت‌کوین بوده است. ناگفته نماند که f2pool یک استخر استخراج بین‌المللی است که به استخراج‌کنندگان در سراسر جهان کمک می‌کند تا به راحتی بیت‌کوین استخراج کنند و شبکه را ایمن نگه دارند. ما در این مقاله درباره استخر F2 Pool که چه چیزی است خواهیم پرداخت و به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید اکانت در استخر F2 Pool بسازید. با ما همراه باشید.

 

استخراج بیت‌کوین چیست

در 31 اکتبر 2008، یک برنامه نویس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو سندی به نام «Bitcoin: A Peer-to-Peer Electronic Cash Paper» منتشر کرد و در 3 ژانویه 2009، بلوک پیدایش بیت‌کوین استخراج شد. این نشان‌دهنده تولد ارز دیجیتال بود، یک شکل غیرقابل اعتماد از ارز بدون هیچ نهاد حاکمیتی متمرکز، بیت‌کوین از یک دفتر کل توزیع شده برای حفظ تعادل هر کاربر استفاده می‌کند. هر تراکنش ثبت و به شبکه منتشر می‌شود، جایی که همه شرکت کنندگان شبکه تولید کننده بلوک باید آن را تأیید کنند و اینجاست که ماینرها وارد بازی می‌شوند. ماینرها امنیت اساسی شبکه را با ارائه قدرت کامپیوتری یا هش‌ریت برای اعتبارسنجی این تراکنش‌ها و بلوک‌های داده امکان پذیر می‌کنند.

 

سخت‌افزاری برای استخراج بیت‌کوین

✅  بیت‌کوین را می‌توان به طور موثر با دستگاه ماینر مثل S19 pro استخراج کرد.

❌ بیت‌کوین را نمی‌توان به طور موثر با GPU استخراج کرد.

 

استخرهای کارآمد بیت‌کوین

هرچه مصرف برق واحد در مقایسه با هش‌ریت­ کمتر باشد، یعنی راندمان استخراج بالاتر است. در برخی از استخرهای قدیمی، ماینرها گاهی اوقات مجبور می‌شوند دستگاه‌های خود را به طور موقت خاموش کنند، تا آنها را برای مصرف انرژی کمتر کاهش دهند و  این منفعت را کم می‌کند.

 

راه‌اندازی نرم‌افزار و نحوه‌ی ایجاد حساب کاربری در F2 Pool

مرحله 1: یک آدرس کیف پول ایجاد کنید

ایجاد یک آدرس کیف پول همیشه اولین قدم در ورود به یک شبکه بلاک‌چین جدید است. برای بررسی و دریافت پرداخت‌ها برای استخراج بیت‌کوین با f2pool، به آدرس کیف پول نیاز دارید. لیست گسترده‌ای از گزینه‌های کیف پول در وب سایت Bitcoin.org موجود است.

 

مرحله 2: یک حساب f2pool ایجاد کنید

قبل از استخراج بیت‌کوین باید یک حساب f2pool ایجاد کنید. برای این کار ابتدا به آدرس زیر وارد شوید https://www.f2pool.com/user/signup و سپس user name را به دلخواه وارد کنید و بعد password را وارد نماید، توجه داشته باشید که پسورد باید ترکیبی از حروف و اعداد باشد و سپس همان پسورد را در قسمت confirm password وارد نمایید و در آخر کپچا را حل کرده و گزینه‌ی Submit را بزنید.

بعد از ثبت‌نام و ورود به حساب کاربری account_name را تنظیم کنید، این برای پیکربندی مورد نیاز خواهد بود. شما آزاد هستید که چندین حساب فرعی برای نظارت بر ماینرهای خود ایجاد کنید.

اکنون آدرس کیف پول بیت‌کوین خود را که در مرحله 1 ایجاد شده است را اضافه کنید و آن را در تنظیمات پرداخت وارد کنید. وقتی شروع به ماینینگ کردید، می‌توانید آستانه پرداخت تعیین کنید و تغییرات هش و جوایز خود را بررسی کنید.

می‌توانید آدرس پرداخت خود را در تنظیمات پرداخت خود اضافه یا تغییر دهید. f2 pool درآمدهای استخراج را به صورت روزانه بین هر کاربری که به آستانه پرداخت می‌رسد توزیع می‌کند.

 

مرحله 3: پیکربندی

اکنون که یک کیف‌پول و یک حساب f2pool دارید، می توانید به پیکربندی دستگاه استخراج خود ادامه دهید. حالا تنها چیزی که شما نیاز دارید تنظیم برق مناسب برای برآورده کردن نیازهای مصرف برق و یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد است. لطفاً توجه داشته باشید که دستگاه ماینر شما باید یک اتصال سیمی به شبکه محلی شما داشته باشد و رایانه و ماینر شما باید در یک شبکه باشند و از هر مرورگر مدرنی که به آدرس IP دستگاه شما دسترسی دارد می‌توانید استفاده کنید و تنها کافی است به سرور f2pool متصل شوید. شما باید اطلاعات زیر را در دستگاه استخراج خود وارد کنید:

URL : stratum+tcp://btc.f2pool.com:3333

نام کاربری:  account_name.worker_name

رمز عبور : انتخابش بر عهده‌ی شما است.

 

لطفا توجه داشته باشید

  1. پورت‌های 1314 ، 3333 و 25 را می‌توان به عنوان پورت‌های جایگزین برای سرور استفاده کرد.
  2. account_name شما در تنظیمات حساب شما ارائه شده است.
  3. worker_name اختیاری است، اما توصیه می‌کنیم worker_name برای نظارت کارآمدتر، هر یک از دستگاه‌های ماینینگ خود را جداگانه برچسب گذاری کنید.

 

نمونه پیکربندی به سرور استخر

یک ماینر با نام کاربری حساب ماینینگ oceanminer و کارگری به نام bigfish1 که می‌خواهد به سرور استخر متصل شود، دستگاه خود را به صورت زیر پیکربندی می‌کند:

URL : stratum+tcp://btc.f2pool.com:3333

نام کاربری : oceanminer.bigfish1

رمز عبور : 123456

ماینرها فقط چند مرحله برای پیکربندی انجام می‌دهند. هنگامی که دستگاه ماینر خود را پیکربندی کردید و تنظیمات را ذخیره کردید، آماده شروع استخراج و کسب پاداش هستید. شما در f2pool می‌توانید آزادانه در هر زمانی وارد استخر شوید و از آن خارج شوید. با این حال توجه داشته باشید که تنها زمانی که به یک سرور f2pool متصل هستید می‌توانید پاداش استخراج دریافت نمایید.

 

بررسی کردن جوایز در f2 pool

اکنون که ماینینگ را شروع کرده‌اید، می‌توانید درآمدی را که دستگاه‌هایتان تولید می‌کنند را محاسبه کنید. ما در ادامه همچنین یک نمای کلی از نحوه کارمزدها و پرداخت ها با f2pool به شما ارائه خواهیم داد.

 

بررسی پاداش بلوک در زنجیره

از اکسپلورر بلاک بیت‌کوین دیدن کنید تا درک بهتری از دنیای غیرمتمرکز که با هش‌ریت خود ایجاد می‌کنید، پیدا کنید. کیف پول و جزئیات تراکنش خود را برای یافتن اطلاعات زنجیره‌ای، مانند پرداخت از f2pool وارد کنید.

 

محاسبه درآمد در f2 pool

تعداد سکه‌هایی که می‌توانید به دست آورید در درجه اول بر اساس میزان هش شما است. می‌توانید با استفاده از Thash/s خود، درآمد تخمینی روزانه خود را برای محاسبه تعداد سکه‌هایی که می‌توانید استخراج کنید را محاسبه کنید و سپس این عدد را در نرخ تبدیل فعلی ارز مورد نظر خود (به عنوان مثال USD یا EUR)ضرب کنید. اگر واحدهایی غیر از Thash/s را ترجیح می‌دهید، می‌توانید از ابزار تبدیل هش زیر استفاده کنید.

  • عوامل موثر بر سود، در هر قیمت بیت‌کوین، بزرگترین عاملی که بر سود شما تأثیر می‌گذارد، هزینه‌های شما است که به شدت به دستگاه‌های استخراج شما بستگی دارد. به این ترتیب، برق و هزینه کلی سخت‌افزار شما عوامل اصلی تاثیرگذار بر هزینه‌های شما هستند.
  • سختی استخراج، طرح‌های پرداخت و هزینه‌ها نیز می‌توانند بر سود شما تأثیر بگذارند.
  • پرداخت‌های خود را از f2pool تأیید کنید، هنگامی که دستگاه شما شروع به استخراج و ارسال داده به استخر کرد، می‌توانید به رکوردهای پاداش در زمان واقعی از f2pool دسترسی داشته باشید.
  • سوابق خود را مشاهده کنید، تا زمانی که ماینر شما هش‌ریت شما را با موفقیت ارسال کند، از f2pool پرداخت دریافت خواهید کرد.

 

محاسبه پاداش‌ها در f2pool

f2pool با استفاده از PPS+ (Pay Per Share+) پاداش‌ها را محاسبه می‌کند و 2.5٪ از پاداش‌های شما را به عنوان کمیسیون دریافت می‌کند. هنگامی که سکه‌های موجود در حساب شما به حداقل آستانه 0.005 BTC رسید، ظرف 24 ساعت یک پرداخت دریافت خواهید کرد.

 

سخن آخر

F2Pool یک استخر ماینینگ است و در سال 2013 راه اندازی شد و در حال حاضر یکی از پنج استخر بزرگ ماینینگ در جهان است. در سال 2014، F2Pool برای استخراج نه تنها بیت‌کوین، بلکه برخی آلت‌کوین‌های محبوب نیز در دسترس قرار گرفت. این پروژه توسط سرمایه‌گذاران چینی تاسیس شد و اکنون دفتر مرکزی آن در چین است. حدود دو میلیون کاربر فعال از این استخر وجود دارد که 50 درصد آنها شهروندان چینی هستند. علاوه بر جوایز اصلی برای استخراج، کاربران برای استفاده از استخر سه درصد پاداش دریافت می‌کنند. این تنها استخری است که با پرداخت‌های همتا به همتا کار می‌کند. هزینه‌های F2Pool برای برداشت از چهار درصد فراتر نمی‌رود و  پرداخت‌های F2Pool روزانه است و به طور خودکار به کیف پول F2Pool ارسال می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button