نحوه ماینینگ لایتکوین

ماینینگ لایتکوین
فهرست مطالب

لایتکوین یک فورک بیت کوین با چند ترفند و تغییرات در کد منبع دارد. این باعث شده استخراج لایتکوین مشابه استخراج بیت کوین عمل  کند. درست مانند بیت کوین، لایتکوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که دفتر کل دیجیتال آن به جای یک حزب واحد، توسط یک شبکه غیرمتمرکز از گره ها نگهداری می شود. در نتیجه، هیچ نهاد مرکزی برای توزیع ارز دیجیتال در جهان وجود ندارد. بنابراین توزیع سکه ها نیز به صورت غیرمتمرکز طراحی شده است.

کل پشته واحدهای لایتکوین به صورت یکباره قبل از راه اندازی شبکه ایجاد می شود. این توسط پروتکل لایتکوین به روشی از پیش برنامه ریزی شده صادر و منتشر می شود و گیرندگان واحدهای لایتکوین تازه صادر شده، به اصطلاح ماینرها هستند. این شرکت‌کنندگان حیاتی شبکه، کسانی هستند که ماینینگ را انجام می‌دهند و در ازای آن ارز دیجیتال پاداش دریافت می‌کنند. اصطلاح معدن، قیاسی است که از فرآیند استخراج فلزات گرانبها از زمین گرفته شده است. زیرا آنها همچنین باید به قیمت نیروی کار و انرژی استخراج شوند.

ماینینگ لایتکوین : تراکنش همتا به همتا

در حالی که هزینه ها و انرژی برای استخراج کنندگان لایتکوین نیز متحمل می شود، اما نتیجه حفاری در زمین در جستجوی فلزات گرانبها نیست. انرژی مورد استفاده برای استخراج لایتکوین صرف ماشین‌های کامپیوتری اختصاصی می‌شود و پردازنده‌ها را در رقابتی جهانی برای حل پازل‌های رمزنگاری به قیمت قدرت محاسباتی نیرو می‌دهند. هر ماینری که ابتدا معما را با موفقیت حل کند از رقبای خود پیشی می گیرد. این باعث می شود بلاک جدیدی را به بلاک چین اضافه شود. در نتیجه مقداری لایتکوین اضافی به عنوان پاداش بلاک پاداش داده می شود. در نهایت، ماینرها برای ارائه توان محاسباتی به شبکه لایتکوین و در نتیجه ایمن کردن شبکه برای مدیریت غیرمتمرکز تراکنش‌های همتا به همتا، پاداش قابل توجهی دریافت می‌کنند.

هاوینگ لایتکوین
مشابه بیت کوین، لایتکوین نیز دارای حد بالایی سکه ثابت است. با لایتکوین، عرضه ثابتی از 84 میلیون واحد لایتکوین وجود دارد که همیشه ایجاد خواهد شد. در زمان نگارش مقاله، به طور متوسط هر 2.5 دقیقه 12.5 لایتکوین به عنوان پاداش بلوک صادر می شود. در حدود دو سال آینده، مبلغ صدور هر بلوک به نصف کاهش می یابد و پاداش به 6.25 کاهش می یابد. از آنجا به بعد، هر چهار سال یک بار، لایتکوین هاوینگ دیگری را تجربه می کند و در نهایت میزان انتشار لایتکوین را به صفر می رساند.

نحوه استخراج لایتکوین

برای شبکه لایتکوین کمک به استخراج لایتکوین برابر است با ارائه قدرت پردازش، که به عنوان هش پاور نیز شناخته می شود. . از آنجایی که لایتکوین یک سیستم باز و بدون مجوز مانند بیت کوین را نشان می دهد، هر کسی که به قدرت پردازش کامپیوتری دسترسی داشته باشد می تواند در استخراج شرکت کند. در روزهای اولیه لایتکوین، استخراج ارز دیجیتال با استفاده از سخت‌افزار رایانه‌ای مانند CPU یا GPU کلاسیک (هر دو واحد پردازش کامپیوتری هستند) بسیار امکان‌پذیر بود. با ارائه قدرت هش بیشتر توسط بازیگران بیشتر و همچنین حرفه ای تر، استخراج به طور فزاینده ای دشوار شده است. امروزه دیگر نمی‌توان لایت‌کوین را با کارت‌های گرافیکی CPU یا GPU استخراج کرد.

ASIC:ماینینگ لایتکوین

برای استخراج رقابتی Litcoin، به اصطلاح ماشین‌های استخراج یکپارچه ویژه برنامه (ASIC) مورد نیاز است. این پردازنده های ماینینگ ASIC به طور منحصر به فردی برای استخراج لایتکوین طراحی شده اند. در حالی که بیت کوین از ماینرهای ASIC نیز استفاده می کند، برای بیت کوین، الگوریتم استخراج مورد استفاده SHA-256 است. در مقابل، لایتکوین از یک الگوریتم اساسی متفاوت به نام «Scrypt» برای پردازش توابع هش استفاده می‌کند. بنابراین، در حالی که ماینرهای ASIC که برای استخراج لایت‌کوین استفاده می‌شوند، نمی‌توانند به استخراج بیت‌کوین سوئیچ کنند، می‌توان آن‌ها را به راحتی به استخراج سکه‌های دیگر تغییر داد، به ویژه Dogecoin که از الگوریتم مبتنی بر رمزگذاری نیز تبعیت می‌کند.

درست مانند صنعت استخراج بیت کوین، استخراج لایتکوین امروزه نیز تحت سلطه استخرهای ماینینگ است. اگر شخصی تنها تعداد انگشت شماری از ماشین‌های ASIC مبتنی بر رمزنگاری را در اختیار دارد، بهتر است این ماشین‌های ماینینگ را به مزارع به اصطلاح ماینینگ وصل کنید. به این ترتیب، یک ماینر کوچک‌تر می‌تواند با قدرت هش زیادی همکاری کند، و این احتمال را بیشتر می‌کند که یک جریان ثابت از پاداش‌های بلوک را از ماشین‌های ماینینگ خود دریافت کند. هر زمان که مزرعه ماینینگ مربوطه یک بلوک جدید پیدا کند، ماینر کوچک‌تر سهمی از پاداش‌ها را متناسب با قدرت هش خود دریافت می‌کند. همانطور که این تصویر نشان می دهد، در حال حاضر سه استخر استخراج بیش از 50 درصد از نرخ هش را به اشتراک می گذارند.

چقدر می توانید ماینینگ LTC کسب کنید

سودآوری فردی یک ماینر به چهار متغیر مختلف بستگی دارد:

  • هزینه انرژی
  • قدرت هش
  • قیمت فعلی لایتکوین
  • پاداش بلاک فعلی

مهمترین پارامترها بالایی، هزینه های انرژی است، که بسته به موقعیت جغرافیایی ماینر به شدت متفاوت است. 3 متغیر دیگر برای همه ماینرها مشابه هستند. بنابراین، ماینرها تمایل دارند تجهیزات خود را در مکان‌هایی راه‌اندازی کنند که هزینه‌های انرژی نسبتاً پایین است و کسب‌وکار استخراج آنها را سودآورتر می‌کند.

با نگاهی به ماینرهای جدید ASIC که اخیراً توسط ارائه دهنده سخت افزار استخراج Bitmaint به بازار آورده شده اند. ما می توانیم پتانسیل درآمد ماهانه آنها را تخمین بزنیم. آنها نرخ هش 9500 MH/h را ارائه می دهند. توان مصرفی این واحدها 3425 وات می باشد. بنابراین اگر هزینه انرژی را 0.13 کیلووات ساعت فرض کنیم، که تقریباً میانگین قیمتی است که یک مشتری مسکونی در ایالات متحده برای برق می پردازد، می بینیم که یک دستگاه در حال حاضر حدود 0.25 LTC در روز برای شما تولید می کند که حدود 23 دلار در روز است.

از آنجایی که لایتکوین یک سکه استخراج اثبات کار است و باید انرژی واقعی تامین شود، ماینرها متحمل هزینه های مکرر می شوند که باید مستهلک شوند. به همین دلیل ماینرها برای پرداخت هزینه های جاری که عمدتاً تجهیزات برق و سخت افزار است مجبور می شوند بخش هایی از لایتکوین به دست آمده خود را هر از چند گاهی بفروشند.

چگونه استخراج لایتکوین را شروع کنیم

چند مرحله اساسی وجود دارد که باید دنبال کنید: سخت افزار مناسب به دست آورید: برای اینکه لایتکوین را با بیشترین سود استخراج کنید، باید ماشین های ASIC را تهیه کنید. اینها را می توان از تولید کنندگان رسمی یا فروشندگان خریداری کرد. دارا ماینر یکی از اولین و بهترین فروشندگان ماینر در ایران است. این شرکت برای خرید ماینر وام هم می دهد و از طرفی بهترین مشارزان را در این زمینه دارد که می توانند به شما همراهان عزیز به صورت رایگان مشاوره دهند.
نرم افزار مربوطه را که برای اجرای ماینرهای ASIC لازم است دانلود و نصب کنید. مطمئن شوید که آنها واقعاً طبق الگوریتم scrypt اجرا می شوند.
به یک استخر معدنی مناسب بپیوندید. برای استخراج لایتکوین، f2pool ممکن است آدرس خوبی برای شروع جستجوی شما برای یک استخر استخراج مناسب باشد.

دستگاه های استخراج خود را پیکربندی کنید: هنگامی که یک حساب کاربری با استخر استخراج دارید، باید از این حساب برای اتصال دستگاه های ماینینگ خود به یکی از سرورهای استخر استخراج استفاده کنید تا بتوانید لایتکوین را استخراج کنید.
برای جمع‌آوری درآمد از جوایز بلوک، باید آدرس پرداخت خود را ثبت کنید. اگر هنوز کیف پول لایتکوین ندارید، اکنون وقت آن است که کیف پول لایتکوین شخصی خود را دانلود و راه اندازی کنید تا بتوانید از عملیات استخراج خود پاداش دریافت کنید.
استخراج را شروع کنید. هنگامی که همه چیز تنظیم شد، تنظیمات حساب استخر استخراج شما، میزان هش، درآمد و پرداخت شما را کنترل می کند. یک استخر استخراج مانند f2pool یک داشبورد یا حتی یک برنامه در اختیار شما قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button