هشت نکته برای یادگیری در مورد ترید بیت کوین

هشت نکته برای یادگیری در مورد تجارت بیت کوین
فهرست مطالب

بیت کوین محبوب ترین رمزارز در میان معامله گرانی است که در بازار ارزهای دیجیتال معامله می­کنند . بیت کوین از زمان اولین ظهور خود در سال 2009، رشد تصاعدی را تجربه کرده است و در حالی که تصور می‌شود دوران اوج میلیونرسازی آن سپری شده است و همچنان رایج‌ترین دارایی دیجیتالی است که معامله می‌شود و پتانسیل سود قابل توجهی برای سرمایه‌گذاران باهوش دارد. با این حال، ترید بیت کوین باید با احتیاط انجام شود زیرا خطرات قابل توجهی در آن وجود دارد.

دنیای رمزنگار ها به عنوان یک بازار غیرمتمرکز، بسیار سوداگرانه است. برخلاف ارزهای معامله شده در بازارهای ارز، که در آن ارزش ها تحت تأثیر دولت های متمرکز، فعالیت های اقتصادی و رویدادهای جهانی قرار می گیرند، ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تا حد زیادی توسط عرضه و تقاضا تعیین می شود.

ترید بیت کوین : 8 نکته که باید بدانید

نکات زیر برای ترید بیت کوین گردآوری شده است. این به شما کمک کند در بازار ارزهای دیجیتال معامله کنید و ریسک خود را کاهش دهید.

یک : از سرمایه  کم شروع کنید

اولین نکته ما برای ترید بیت کوین این است که با احتیاط پیش بروید و با سرمایه گذاری نسبتاً کم شروع کنید. اگرچه این یک بازار هیجان‌انگیز است که به کسب سود قابل توجه در مدت زمان کوتاه شهرت دارد، معامله بیت‌کوین به هیچ وجه آسان نیست و ریسک بزرگی در آن وجود دارد.

به طور کلی، ارزهای رمزنگاری شده بسیار نوسان دارند. از وسوسه شدن خود جلوگیری کنید و در عوض، معاملات سهام کوچک را انتخاب کنید. البته، بهترین نکته در مورد بیت کوین این است که می توانید آن را با خرید دسنگاه ماینر یعنی با استخراج کردن بدست آورید.

دوم :  یک کیف پول امن انتخاب کنید

کیف پول بیت کوین شما یک ابزار حیاتی برای دارایی های دیجیتال شماست. بنابراین مهم است که عاقلانه انتخاب کنید تا امنیت و سهولت دسترسی را تضمین کنید.

برای انتخاب کیف پول چندین گزینه وجود دارد و همه ویژگی ها و عملکرد خاص خود را دارند.

برای معامله‌گران مبتدی، توصیه می‌شود از طریق یک کارگزار معتبر مانند Coinbase معامله کنند و از کیف پولی که ارائه می‌کنند استفاده کنند. اگر به دنبال انتخاب کیف پول خود هستید، باید تصمیم بگیرید که کدام نوع برای شما مناسب است.

کیف پول ها به صورت گرم یا سرد توصیف می شوند:

در کیف پول های داغ به اینترنت متصل می شوید و این متعاقباً به هکرها اچازه می دهد که هک شوید.

کیف پول های سرد دارایی های شما را به صورت آفلاین ذخیره می کنند و به طور کلی امن تر هستند.

اگر می خواهید دسترسی فوری به کیف پول داشته باشید و فقط مقدار کمی بیت کوین در اختیار دارید، یک کیف پول داغ کافی است. اما هنگامی که بیت کوین با ارزش بالا در اختیار دارید، بهتر است کیف پول سرد را انتخاب کنید.

سوم : در مورد بازار تحقیق کنید

تنها راه مطمئن برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق بیت کوین این است که تحقیق کافی انجام دهید و بازار را بشناسید. این فرآیند ساده ای نیست زیرا بسیاری از روش های مورد استفاده برای ارزیابی سایر بازارهای مالی در مورد بیت کوین اعمال نمی شود. این یک زمینه تا حد زیادی حدس و گمان است و اثرات اخبار و رویدادهای جهانی بر ارزش بیت کوین بسیار غیرقابل پیش بینی است.

با این حال، مراحلی وجود دارد که می توانید برای افزایش درک خود بیابید.

تجزیه و تحلیل فنی یک مهارت کلیدی تحقیقاتی است، بنابراین زمانی را برای تمرین خواندن نمودارها و شناسایی الگوها برای اطلاع از استراتژی های معاملاتی خود اختصاص دهید.

همچنین باید از سایر معامله گران مراقب باشید. ماهیت بازار به این معنی است که بسیاری از مردم منتظر هستند تا از افراد بی تجربه سود ببرند. همین افراد بسیار خوشحال هستند که به شما «زمان مناسب برای خرید» را بگویند، به این امید که ارزش خود را افزایش دهند تا بتوانند از یک برد بزرگ خارج شوند. پس هرگز از هرکسی مشاوره نگیرید و قبل از ورود به یک ترید، دقت لازم را داشته باشید.

چهارم :  در مورد استراتژی معاملاتی تصمیم بگیرید

قبل از اینکه حتی به باز کردن یک موقعیت فکر کنید، باید در مورد نوع معامله‌گری که می‌خواهید انجام دهید فکر کنید. این تا حد زیادی به مدت زمانی که باید به فعالیت معاملاتی و تجزیه و تحلیل بازار اختصاص دهید و اینکه چقدر سریع به دنبال سود هستید بستگی دارد.

معامله گران بیت کوین معمولا به یکی از چهار دسته تقسیم می شوند:

  1. اسکالپرها فعال ترین هستند و چندین معامله در روز برای سودهای کوچک انجام می دهند.
  2. معامله گران روزانه با استفاده از حرکات کوتاه مدت بازار، در عرض 24 ساعت وارد بازار شده و از آن خارج می شوند.
  3. یکی دیگر از تکنیک‌ها، معاملات نوسانی است که بر اساس تحلیل تکنیکی عمیق برای جذب روندهای بازار است.
  4. در نهایت، ممکن است بخواهید یک معامله گر منفعل باشید و موقعیت های خود را با تمرکز بر سود بلندمدت حفظ کنید.

پنجم: در مورد سطح هدف و حد ضرر سختگیر باشید

همانطور که گفته شد، بیش از هر ابزار مالی دیگری بیت کوین به طور غیرقابل پیش بینی و بی ثبات است، ، بنابراین داشتن یک برنامه و پایبندی به آن حیاتی است. قبل از باز کردن یک موقعیت، در نظر بگیرید که چه سطح سودی شما را خوشحال می‌کند، چه ضررهایی را می‌توانید متحمل شوید، و سطح هدف و حد ضرر خود را از همان ابتدا تعیین کنید.

این یکی از مهم ترین نکات است، زیرا بدون یک رویکرد منظم، بسیار آسان است که خود را در معرض حرکت های بالقوه ویرانگر قرار دهید.

بسیاری از معامله‌گران مبتدی قربانی حرص و طمع می‌شوند و موقعیتی را برای کسب سود بیشتر حفظ می‌کنند تا قیمت‌ها کاهش یابد، در حالی که دیگران با خوش‌بینانه خود را متقاعد می‌کنند که روند نزولی معکوس خواهد شد.

با سخت گیری در مورد اهداف سود و دستورات توقف ضرر، می توانید به راحتی از این دام جلوگیری کرده و ریسک را به حداقل برسانید.

ششم : از Leverage با احتیاط بسیار استفاده کنید

اهرم به شما این امکان را می دهد که در یک معامله سهام بسیار بالاتری نسبت به سرمایه واقعی موجود در حساب خود داشته باشید. اگرچه این ممکن است جذاب به نظر برسد و در واقع می تواند سود قابل توجهی را به همراه داشته باشد، اما اگر یک معامله اهرمی علیه شما باشد، می تواند منجر به زیان های زیادی شود.

استفاده موفقیت آمیز از اهرم یک اقدام متعادل کننده بین ریسک و پاداش است و مستلزم تمرین است.

برای مبتدیان بیت کوین، بهتر است از اهرم با احتیاط شدید استفاده شود و ترجیحاً از آن اجتناب شود، حداقل تا زمانی که اعتماد به نفس و سبک معاملاتی خود را توسعه دهید.

فقط باتجربه ترین معامله گران با دانش بازار باید اهرم را به عنوان بخشی از استراتژی در ترید بیت کوین خود بکار گیرند.

هفتم :  با ارزهای دیجیتال مختلف تنوع ایجاد کنید

مهمترین نکات ترید بیت کوین نکاتی هستند که بر کاهش ریسک تمرکز دارند و تنوع بخشیدن به پرتفوی شما یکی از این نکات است.

بسیاری از معامله گرانی که برای اولین بار در آن شرکت می کنند وسواس زیادی نسبت به پتانسیل بیت کوین پیدا می کنند و در رفع ریزش های آن شکست می خورند. با معامله در سایر ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری خود را پوشش می دهید. اگر ارزش یکی کاهش یابد، ضرر شما ممکن است از سود دیگری جبران شود.

تنوع همچنین می تواند سود شما را در شرایط خوب بازار افزایش دهد. اگر عاقلانه سرمایه گذاری کرده باشید، می توانید چندین دارایی با ارزش بالا را در اختیار داشته باشید.

با این حال، مهم است که سبد خود را بیش از حد از ارزهای دیگر پر نکنید. شما هنوز باید مقدار سرمایه قابل توجهی را به هر معامله اختصاص دهید. تعادلی را بیابید که پتانسیل سود شما را به طور معقولی افزایش دهد و در عین حال میزان قرار گرفتن در معرض هر یک از ارزهای دیجیتال را به حداقل برساند.

هشتم:  بیت کوین را بخرید و نگه دارید

همانطور که قبلاً گفته شد، انواع مختلفی از استراتژی های ترید بیت کوین وجود دارد. رویکرد خرید و نگه داشتن یک استراتژی منفعل است که در آن موقعیت‌ها از هفته‌ها تا سال‌ها حفظ می‌شوند.

مزایای متعددی برای این وجود دارد:

خرید و نگهداری بیت کوین به شما امکان می دهد از نوسانات کوتاه مدت آن عبور کنید . دیدن حرکت قابل توجه در طول هر روز غیرعادی نیست که می تواند به این معنی باشد که اهداف توقف ضرر و کسب سود شما به راحتی برآورده می شوند و شما را از ترید خود خارج می کند.

این به نوبه خود می تواند منجر به بیش از حد معامله شود و از آنجایی که باز کردن یک موقعیت جدید پرهزینه است، معامله بیش از حد می تواند به طور جدی به سود شما آسیب برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button