پایداری استخراج بیت‌کوین

فهرست مطالب

به احتمال زیاد می‌­دانید که میزان استخراج بیت­‌کوین ثابت است و کم یا زیاد نمی‌­شود. به همین دلیل برچسب پایدار بودن به بیت‌­کوین می­‌زنند. در این مورد شما چه نظری دارید؟ بنظر شما چه دلایلی پشت این ادعا هست که استخراج بیت­‌کوین به طور فزاینده‌­ای پایدار است؟ جواب­‌های زیادی را می­‌توان برای این ادعا آورد که چنین چیزی درست است، اما ما در این مقاله تنها به سختی شبکه بیت­‌کوین و هاوینگ بیت‌­کوین اشاره خواهیم کرد. با بررسی دقیق  این دو  و رابطه‌­ی آن­ها با پایدار بودن استخراج بیت­‌کوین به طور فزاینده را برای شما تشریح خواهیم کرد تا این مسئله برای همیشه برای شما حل شود. تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

قبل از اینکه وارد بحث شویم که چرا استخراج بیت‌­کوین به طور فزاینده‌­ای پایدار است، لازم می­‌دانیم که مختصری درباره فرایند استخراج بیت­‌کوین توضیح دهیم.

 

فرایند استخراج طلای ارز دیجیتال بیت­‌کوین

از نظر فنی نام علمی­‌تر ماینینگ “اثبات کار” است و فرایند استخراج از الگوریتمی به نام اثبات کار، نَشئت گرفته است. استخراج بیت‌­کوین به فرآیندی اطلاق می­‌شود که در آن یک شبکه جهانی از رایانه‌­ها کد بیت­‌کوین را اجرا و پردازش می‌کنند. تا اطمینان حاصل شود که تراکنش‌ها قانونی هستند و به درستی به بلاک چین اضافه می­شوند. استخراج بیت‌کوین هست که شبکه بیت‌کوین را ایمن می‌کند. در استخراج بیت‌­کوین کامپیوترهای قدرتمند با هم به رقابت می­‌پردازند تا جزو اولین­‌هایی باشند که مجموعه­‌ای از تراکنش‌ها به نام بلوک را تایید کنند. سپس با اضافه کردن بلاک به زنجیره بلوکی پاداش بگیرند. پس در نظر داشته باشید که در استخراج بیت‌­کوین ویژگی­‌های، تولید واحدهای جدید بیت­‌کوین به صورت غیر متمرکز، تایید تراکنش­‌های بیت­‌کوین و حفظ امنیت شبکه­‌ی بیت‌­کوین، انجام می‌­گیرد و اهمیت بیشتری دارد.

سختی شبکه بیت‌کوین

مبنای کلی مفاهیم سختی شبکه در تمام ارزها برابر است. سختی در شبکه‌­ی بیت­‌کوین معیاری است که نشان می‌­دهد استخراج یک بلوک بیت‌­کوین یا به عبارت فنی‌تر، یافتن هش زیر یک هدف مشخص چقدر دشوار یا سخت است. این به این معنی است که برای استخراج همان تعداد بلوک به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز است. هرچقدر قدرت محاسبات بیشتری نیاز باشد شبکه بیت‌­کوین در برابر حملات ایمن‌­تر خواهد بود و شبکه بیت­‌کوین قدرتمندتر و غیر متمرکزتر خواهد شد و این دلیلی هست که استخراج بیت‌­کوین به طور فراینده­­ای پایدار است.

 

سختی شبکه استخراج بیت‌کوین مهم است

الگوریتم سختی بیت­‌کوین به گونه‌­ای برنامه‌ریزی شده است که کل سیستم را با حفظ مدت زمان 10 دقیقه‌­ای برای یافتن بلوک های جدید ثابت نگه دارد. در اصل، تقریباً 10 دقیقه طول می‌کشد تا یک ماینر از کل شبکه یک کد برنده تولید کند. و حق پیشنهاد یک بلوک جدید از تراکنش‌های بیت‌کوین را برای افزودن به بلاک چین کسب کند. برای حفظ این فرکانس، الگوریتم قدم می­‌گذارد و سختی استخراج بیت­‌کوین را افزایش یا کاهش می­‌دهد. هر زمان که هجوم ماینرها وجود داشته باشد، سختی استخراج بیت‌­کوین را افزایش می‌­دهد اگر برعکس باشد (یعنی اگر تعداد ماینرهایی که برای یافتن بلاک‌های جدید رقابت می‌کنند کاهش پیدا کند) پروتکل سختی استخراج را کاهش می‌دهد تا کشف بلاک‌ها را برای ماینرهای باقی‌مانده آسان‌تر کند.

سختی استخراج شبکه بیت­‌کوین با افزودن یا کاهش صفرهای جلوی هش هدف تغییر می­‌کند. هش هدف نامی است که به هش خاصی (کد با طول ثابت) داده می­‌شود که همه ماینرها سعی در شکست دادن آن دارند. هر کسی که یک کد تصادفی تولید کند که تعداد صفرهای آن برابر یا بیشتر از هش هدف اول باشد، به عنوان برنده انتخاب می‌شود.

 

هاوینگ بیت‌­کوین

یکی از مهم‌ترین رویدادها در بلاک چین نصف شدن بیت­‌کوین است، زمانی که عرضه بیت‌کوین‌­های جدید به نصف کاهش می­‌یابد، نرخ تورم را کاهش می­‌دهد. در نتیجه فشار صعودی بر قیمت بیت‌کوین ایجاد می‌­شود. به زبان ساده‌­تر در رویداد هاوینگ عرضه بیت‌­کوین نصف می­‌شود. ساتوشی ناکاموتو خالق ناشناس بیت‌­کوین، هاوینگ بیت‌­کوین را به هدف کنترل تورم بیت­‌کوین در شبکه کد بیت‌­کوین قرار داد. به عقیده‌­ی کارشناسان این نصف شدن عرضه بیت‌­کوین باعث می­شود که پایداری بیت­‌کوین به طور فزاینده‌­ای پایدارتر شود. نصف شدن بیت­‌کوین تقریباً در فواصل زمانی چهار ساله اتفاق می‌افتد. اولین مورد آن در سال 2012 رخ داد. این بخشی از برنامه‌ریزی اساسی ارز مجازی برای ثابت نگه‌داشتن عرضه کل آن است.

چه اتفاقی برای قیمت بیت‌­کوین در حین نصف شدن می‌افتد

اسناد تاریخی ارتباط بین نصف شدن بیت­‌کوین و افزایش قیمت بیت­‌کوین را نشان می­دهد. البته باید در نظر داشته باشیم که قیمت نه تنها تحت تأثیر نصف شدن، بلکه تحت تأثیر عوامل دیگری هم قرار می­‌گیرد. در اینجا خلاصه ای از اتفاقاتی که در سه رویداد رخ داد می‌­پردازیم:

  • هاوینگ اول: در زمان نصف شدن اول، در نوامبر 2012، قیمت بیت‌کوین حدود 11 دلار بود. در عرض یک سال صد برابر شد.
  • هاوینگ دوم: در ژوئیه 2016، شبکه بیت­‌کوین به نقطه عطف 420000 بلاک رسید. قیمت بیت‌کوین برای چند ماه بین 500 تا 1000 دلار در نوسان بود و در نهایت تا دسامبر 2017 به حدود 20000 دلار رسید.
  • هاوینگ سوم:  در ماه مه 2020 اتفاق افتاد، همزمان با یک روند صعودی دیگر برای این ارز دیجیتال. در زمان این نصف شدن، بیت‌کوین در حدود 9000 دلار معامله می­شد. تا پایان سال به حدود 30000 دلار صعود کرد.

 

جمع‌بندی

ما در این مقاله در مورد سختی شبکه و هاوینگ بیت­‌کوین به بحث پرداختیم و ارتباط این دو را بر پایداری استخراج بیت‌­کوین برای شما نشان دادیم. همانطور که در بالا گفتیم با نصف شدن رویداد عرضه قیمت، بیت­‌کوین صعود می­کند. از طرفی دیگر یکی از ویژگی­‌های مهم رویداد هاوینگ این است که این رویداد به طوری عرضه می­‌شود که بیت­‌کوین توان مقابله با تورم را داشته باشد. با این تفاسیر، بدون هیچ تردیدی در سال 2022 و سال­‌های آینده شاهد شگرف عظیمی در دنیای ارزهای دیجتال خواهیم بود.

اما باید این را هم در نظر داشت تنها ویژگی­‌های مثبت بیت­‌کوین نمی‌­تواند ما را به ثروت برساند و دارایی ما را از تورم دور کند. شما برای اینکه به موفقیت کامل در عرصه‌ی ارزهای دیجیتال برسید باید بهترین انتخاب را برای خرید دستگاه ماینر، بهترین اجاره فارم برای دست­یابی به بیت­‌کوین و یا بهترین مشاورها را داشته باشید.

لازم به ذکر است بهترین ماینر با بالاترین بازدهی انرژی در حال حاضر ماینر s19 می باشد. کارشناسان و مشاوران داراماینر خوشحال می­‌شوند که در مسیر خرید ماینر بتوانند کمکی برای شما انجام دهند. برای اطلاع از قیمت ماینر s19 pro با ما تماس حاصل کنید.

در نهایت سپاس گذاری را از شما داریم که با ما تا آخر این مقاله همراه بودید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button