پشتیبان گیری از کلیدهای کیف پول ارزهای دیجیتال

پشتیبان گیری
فهرست مطالب

پشتیبان گیری از کلیدهای کیف پول رمزنگاری آنقدر مهم هستند که شما بدون هیچ شکی کاملاً به یک نسخه پشتیبان نیاز دارید. اما چگونه می توانید با خیال راحت از کلیدهای کیف پول رمزنگاری خود نسخه پشتیبان تهیه کنید؟  برای رسیدن به پاسخ این سوال تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

کیف پول‌های رمزنگاری برای ذخیره وجوه گرانبهای شما بسیار مفید هستند. اما در برابر مجرمان سایبری آسیب‌پذیر هستند و همچنین از طریق خرابی دستگاه یا سرور آسیب‌پذیر هستند. هنگامی که هر یک از این رویدادها رخ می دهد، شما در خطر از دست دادن سرمایه خود هستید. به همین دلیل است که تهیه نسخه پشتیبان از کلیدهای خصوصی کیف پول شما (که نشان می دهد حساب رمزنگاری شما متعلق به شماست و برای بازیابی کیف پول حیاتی است.) بسیار مهم است.

اما می‌توانید با پشتیبان‌گیری از کلیدهای کیف پول ارزهای دیجیتال خود از این اتفاق جلوگیری کنید. بنابراین، چگونه آن را انجام می دهید؟

دانستنی : آیا می دانستید بدون دغدغه هزینه ی برق می توانید استخراج بیت کوین انجام دهید!

اول ) استفاده از عبارت Seed

یک عبارت seed مانند یک رمز عبور سنتی کار می کند اما بسیار طولانی تر است. این شامل مجموعه ای از کلمات (معمولاً بین 12 تا 24 کلمه) است و برای هر کاربر منحصر به فرد است. این یک جمله نیست، بلکه ترکیبی تصادفی از کلمات مختلف است. (مثلاً، پنجه، جعبه، اتصال، کریکت، و غیره) که عملاً پیش‌بینی یا حدس زدن را غیرممکن می‌کند. عبارت seed شما تضمین می‌کند که به هر چیزی که با آن مرتبط است، از جمله کلیدهای خصوصی‌تان، دسترسی دارید.

اما در اینجا بسیار مراقب باشید. یک عبارت اولیه را نمی توان مانند رمزهای عبور ایمیل یا رسانه های اجتماعی تغییر داد. این به گونه ای طراحی شده است که به عنوان یک رمز عبور پیش فرض پشتیبان غیرقابل تغییر برای حساب های رمزنگاری شما ایمن نگه داشته شود. بنابراین مطمئن شوید که این عبارت را زمانی که به شما داده شد فوق العاده ایمن نگه دارید. همچنین ایده خوبی است که عبارت seed خود را به دو یا چند قسمت تقسیم کنید تا هرگز نتوان به طور کامل آن را به سرقت برد.

دوم ) صادر یا انتقال کلیدهای شما

همیشه ایده خوبی است که کلیدهای خصوصی خود را به یک مکان خارجی منتقل کنید. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که صادر کردن کلیدهای شما آنها را به صورت متنی واضح و خوانا نمایش می‌دهد و استفاده از آنها را برای مجرمان سایبری در صورت حمله به دستگاه یا حساب کاربری شما آسان می‌کند، یا برای افرادی که در مجاورت شما هستند کلیدهای شما را روی صفحه مشاهده می‌کنند (پس مطمئن شوید که فرآیند صادرات را زمانی که در یک منطقه خصوصی تنها هستید انجام دهید).

با این حال، صادر کردن کلیدهای خصوصی شما به یک مکان جایگزین به این معنی است که از آنها نسخه پشتیبان تهیه شده است و در مواقع اضطراری در دسترس شما هستند. فقط مطمئن شوید که آنها را به یک دستگاه مهم یا مکان مجازی صادر می کنید و پس از صادر شدن محافظت می شوند.

فرآیند صادرات کلید بسته به کیف پولی که استفاده می‌کنید متفاوت است. بنابراین بهتر است به وب‌سایت ارائه‌دهنده کیف پول بروید و بخش پرسش‌های متداول را بررسی کنید یا به سادگی جستجو کنید که چگونه کلیدهای خود را از کیف پول انتخابی خود از طریق موتور جستجو صادر کنید. در هر صورت، این فرآیند چندان دشوار نیست، بنابراین اگر می‌دانید مکان امنی برای کلیدهای خود دارید، آن را امتحان کنید.

پیشنهاد : پیشنهاد ما برای خرید ماینر، دستگاه ماینر BITMAIN ANTMINER S19 PRO می باشد.

سوم ) پشتیبان گیری از فایل Wallet

هنگامی که از فایل کیف پول رمزنگاری خود نسخه پشتیبان تهیه می کنید، از کلیدهای خصوصی همراه با آن نسخه پشتیبان تهیه می شود که آن را به گزینه ای مناسب برای پشتیبان گیری مجازی تبدیل می کند. این کار بهتر است در حالی که تنها هستید انجام شود.

می‌توانید با کپی کردن کلید اصلی در یک فایل متنی و پشتیبان‌گیری از آن در یک دستگاه جداگانه، از این فایل کیف پول رمزنگاری نسخه پشتیبان تهیه کنید. از طرف دیگر، می‌توانید یک کد QR منحصربه‌فرد ایجاد کنید تا کلید اصلی خود را ذخیره کرده و سپس آن را چاپ کنید و آن را به شکلی از پشتیبان‌گیری فیزیکی تبدیل کنید. (که در ادامه به آن خواهیم پرداخت)

همچنین می‌توانید این کد QR را روی دستگاهی ذخیره کنید. اما توجه داشته باشید که این باعث می‌شود آن را بیشتر در معرض بدافزار و سرقت قرار دهید. اگر می‌خواهید فایل کیف پول یا کد QR خود را در دستگاهی ذخیره کنید. یک برنامه نرم‌افزاری را امتحان کنید که برای آن طراحی شده است.

چهارم ) پشتیبان گیری فیزیکی

این احتمالاً ساده‌ترین روش پشتیبان‌گیری است، زیرا برای انجام آن نیازی به دانش فنی ندارید. پشتیبان‌گیری فیزیکی شامل استفاده از یک دستگاه یا شی غیر مجازی، مانند یک تکه کاغذ یا درایو فلش، برای پشتیبان‌گیری از کلیدهای خصوصی است.

نکته مهم در مورد پشتیبان گیری فیزیکی این است که به طور کامل از سرقت کلیدهای خصوصی شما توسط مجرمان سایبری یا از دست دادن آنها از طریق خرابی یا نقص سرور جلوگیری می کند. با این حال، باید مراقب باشید که از چه چیزی برای پشتیبان گیری فیزیکی از کلیدهای خود استفاده می کنید. به عنوان مثال، اگر یک تکه کاغذ در مکانی امن نگهداری نشود (یا به طور تصادفی از بین برود) به راحتی می توان آن را پیدا کرد. یا می توان به آن به راحتی دست یافت و یا در نظر داشته باشید که اگر پشتیبان گیری فیزیکی فلش مموری باشد می تواند به راحتی گم شود یا به سرقت برود.

اگر می‌خواهید از کلیدهای خود به صورت فیزیکی نسخه پشتیبان تهیه کنید، اطمینان حاصل کنید که مکانی فوق‌العاده امن، مانند یک محفظه امن یا مخفی دارید که هیچ کس دیگری از آن اطلاعی ندارد. به این ترتیب، می‌توانید با خیال راحت از کلیدهای خود بدون نگرانی از ناپدید شدن آنها پشتیبان تهیه کنید.

روش‌های اضافی پشتیبان‌گیری از کلید کیف پول ارزهای دیجیتال

چند راه اضافی برای پشتیبان گیری از کلیدهای خصوصی شما وجود دارد. اما اینها به اندازه پیشنهادات بالا امن یا آسان نیستند، بنابراین توصیه می کنیم ابتدا چهار گزینه بالا را در نظر بگیرید.

اولین مورد از این روش ها یک فرد قابل اعتماد است. می‌توانید کلید(های) خصوصی خود را به یک شخص مورد اعتماد بگویید، که تضمین می‌کند در فرآیند پشتیبان‌گیری، هرگز به‌صورت مجازی یا فیزیکی نوشته نمی‌شوند. با این حال، پس از آن با خطر از دست دادن کلید (های) خصوصی در حافظه شخص مورد اعتماد خود مواجه می شوید.

یکی دیگر از شکل‌های کمتر رایج پشتیبان‌گیری از کلید خصوصی، از طریق هنر رمزنگاری (مانند NFT) است. این تضمین می‌کند که کلید شما به‌طور غیر متعارف پنهان است. با این حال، این فناوری بسیار جدید است و انجام آن نیز آسان نیست. اما می‌تواند راهی فوق‌العاده امن و مبهم برای مخفی کردن کلیدهای کیف پول شخصی شما ارائه دهد.

همچنین شایان ذکر است که توصیه نمی‌کنیم کلیدهای خصوصی، عبارات اولیه خود را در یک برنامه نرم‌افزار ذخیره‌سازی رمز عبور ذخیره کنید، زیرا ممکن است مجرمان سایبری به آن‌ها نفوذ کنند. مانند هر نرم افزار دیگری، آنها در برابر نقص یا خرابی سرور آسیب پذیر هستند. با این حال، اگر می خواهید از چنین برنامه ای استفاده کنید، برنامه بسیار مورد توجهی مانند NordPass، Dashlane یا Keeper را می توانید امتحان کنید.

اگر می‌خواهید کریپتو خود را ایمن نگه دارید، کیف پول شما به پشتیبان‌گیری اضافی نیاز دارد

شاید فکر کرده باشید که کیف پول های رمزنگاری که استفاده می کنید کاملا ایمن هستند. اما هرگز کاملاً اینطو ر نیست و بنابراین باید تا حد امکان از آنها محافظت شود. پشتیبان‌گیری گزینه‌ای عالی برای اطمینان از اینکه همیشه به وجوه رمزنگاری خود دسترسی خواهید داشت. بنابراین، یک یا چند مورد از این روش‌ها را امتحان کنید، تا مطمعن شوید که سرمایه‌تان از بین نرود.

سخن آخر

همراهان عزیز داراماینر حالا که بهترین راه برای پشتیبان گیری از کلیدهای کیف پول ارزهای دیجیتال را متوجه شدید پس بهتر است که برای داشتن ماینر قانونی برای استخراج بیت کوین تمرکز کنید. دارا ماینر اولین ارائه دهنده ماینر قانونی در ایران است، با بودن ما در کنار شما بدون شک قله های ثروت را یکی پشت دیگری بدست خواهید آورد. برا کسب اطلاعات بیشتر برای خرید و یا تعمیر ماینر می توانید با مشاوران ما در سایت دارا ماینر در ارتباط باشید. پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button