کابل برق ماینر

فهرست مطالب

کابل برق ماینر مجموعه‌ای از یک یا چند هادی الکتریکی است که معمولاً در انواع مختلفی هستند. این مجموعه برای انتقال نیروی الکتریکی استفاده می‌شود. ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت‌کوین و اتریوم در سال‌های اخیر بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و در جای جای دنیا در حال سرمایه گذاری بر روی این دو ارز دیجیتال و ارزهای دیگر هستند. روز به روز سرمایه گذاری در حال بیشتر شدن است.

شما می‌توانید برخی از این سکه‌های دیجیتال را در خانه از طریق دستگاه ماینری مثل S19 Pro و یا با اجاره‌ی فارم ماینینگ کنید و سرمایه خود را افزایش دهید. اما ابتدا به تجهیزات مناسب نیاز دارید. ما در این مقاله سه نوع کابلی را که برای ماینینگ کریپتو نیاز است را برای شما شرح خواهیم داد و به شما کمک خواهیم کرد که اطلاعات کافی درباره‌ی کابل برق ماینر پیدا کنید، با ما تا آخر مقاله همراه باشید.

 

سه نوع کابل مورد نیاز برای ماینینگ کریپتو

 

  • کابل برق بک تو بک،

    چه برای استخراج از طریق رایانه خانه‌ای و یا چه استخراج ارز دیجیتال از طریق ماینینگ انرژی زیادی مصرف می‌شود. برای اینکه قدرت سیستم بین اجزا استاندارد پخش شود شما نیاز دارید که از کابل‌های استاندارد استفاده کنید. خوشبختانه، می‌توانید از کابل‌های بک تو بک با سر سوکت‌های c13 به c14 برای اتصال منابع تغذیه سرور و تجهیزات شبکه به یک واحد توزیع برق (PDU) یا نوار برق استفاده کنید.

 

  • کابل‌های مسی،

    انواع مختلف کابل‌های مسی یک انتخاب محبوب برای عملیات استخراج بیت‌کوین است. هادی‌های مسی عملکرد باورنکردنی را ارائه می‌دهند و همچنین مقرون به صرفه هستند. این کابل‌ها به دلیل قابلیت اطمینان و انعطاف‌پذیری معروف هستند. کابل‌های مسی داده‌های شما را با بیشترین پهنای باند کلی ارسال می‌کنند. از آنجایی که به انرژی خنک کننده کمتری نیاز دارند، در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند. این توانایی خنک‌سازی یک مزیت بزرگ است زیرا استخراج کریپتو برق زیادی مصرف می‌کند. آنها همچنین در مقایسه با اکثر گزینه‌ها نسبتاً ثابت و قابل اعتماد هستند که از مراکز داده در برابر قطعی محافظت می‌کند.

 

  • کابل‌های فیبر نوری،

    می‌توانید از کابل‌های فعال ساخته شده از مس یا فیبر نوری برای اتصال دستگاه‌ها و شبکه‌ها به یکدیگر استفاده کنید. کابل‌های فیبر نوری نسبت به مدل‌های مسی سبک‌تر هستند. علاوه بر این، این کابل‌ها در مقایسه با نسخه‌های مسی محدودیت جریان هوای کمتری دارند. فیبر نوری ثابت است و تداخل الکترومغناطیسی کمی دارد. با این حال در نظر داشته باشید که ممکن است همیشه استفاده از آنها در مراکز داده بزرگ عملی نباشد.

 

چگونه کابل برق ماینر مناسب انتخاب کنیم

  1. لطفاً توجه داشته باشید که در هنگام خرید دستگاه ماینر به احتمال زیاد کابل برق یا کابل شبکه را نداشته باشد و شما باید جداگانه خرید کنید.
  2. توصیه می‌کنیم از سیم برقی استفاده کنید که جریان کاری 10 آمپر و بالاتر را تحمل کند.
  3. پورت ورودی 220 ولت BITMAIN PSU از پلاگین C14 استفاده می‌کند. سیم برق متصل به آن از دوشاخه C13 استفاده می‌کند.
  4. توصیه می‌شود طول کابل برق 1.5 متر یا کمتر باشد.

 

انواع کابل برق ماینر مورد استفاده در راه‌اندازی فارم استخراج رمز ارز

کابل‌های رایزر PCIE GPU کابل‌های ایده‌آل برای راه‌اندازی دستگاه ماینر استخراج هستند زیرا بطور خاص برای ماینرهای استخراج ارز دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتریوم طراحی شده‌اند. هدف چنین کابل‌هایی ارائه یک اتصال PCIE بدون وقفه است که از عملیات استخراج پشتیبانی می‌کند. رایزرهای PCI-E عنصری از راه‌اندازی ریگ استخراج بیت‌کوین هستند که آن را از راه‌اندازی استاندارد رایانه شخصی متفاوت می‌کند، زیرا کارت‌های گرافیک مستقیماً به مادربرد متصل نیستند. هدف رایزر PCI-E اتصال غیر مستقیم آنهاست. راه اندازی کابل رایزر PCI-E به لطف خازن‌ها، چیپست مدیریت توان و حفاظت ولتاژ از جریان اضافه، اضافه ولتاژ و سایر وقفه‌های احتمالی محافظت می‌کند.

 

CAT5E در مقابل CAT6

رایزرهای PCIE تنها نوع کابل‌های سیستمی نیستند که برای راه‌اندازی دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌شوند. برای صرفه‌جویی در هزینه، یک کابل استاندارد مثل CAT5E کاربرد بیشتری دارد و همه چیزهایی را که برای کار کردن دستگاه ماینر رمزنگاری نیاز دارید را CAT5E پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید از CAT5E و CAT5 برای موفقیت یکسان استفاده کنید. هر دو به اندازه کافی کارآمد هستند که یک شبکه گیگابیتی را تامین کنند. استفاده از CAT6 برای شما ضرری ندارد، زیرا در مقایسه با کابل‌های CAT5 چیزی به ماینینگ شما اضافه نمی‌کنند.

 

کابل‌های منبع تغذیه خارجی

انواع کابل‌های برق سیستم و منبع تغذیه وجود دارد که برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌شود. اکثریت قریب به اتفاق کابل‌ها در ماینینگ کریپتو از مس یا فیبر نوری هستند. کابل THHN/THWN رایج‌ترین نوع کابل مورد استفاده در استخراج رمزنگاری است زیرا یک جایگزین مقرون به صرفه است که اهداف زیادی را در یک مرکز استخراج انجام می‌دهد و بیشتر برای اتصال یک مدار با یک PSU استفاده می‌شود، اگرچه می‌تواند برای اهداف مختلف دیگری نیز استفاده شود.

کابل‌های سینی و کابل‌های برق قابل حمل مانند SOOW ، برای تامین برق معادن کریپتو استفاده می‌شوند. زیرا دوام و انعطاف‌پذیری بالایی دارند. انواع کابل‌های سینی که بیشتر استفاده می‌شوند EPR/CPE و THHN/PVC است. برای کابل‌های برق قابل حمل هم، SOOW و SJOOW هستند که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابل‌های برق 15 کیلوولت هادی EPR/PVC برای اتصالات برق با ولتاژ بالا در فارم‌های استخراج رمز ارز استفاده می‌شود.

 

سخن آخر

در نظر داشته باشید که ممکن است استخراج ارزهای دیجیتال از منابع معمولی برق تامین نشود و اینجاست که فارم‌های استخراج کریپتو با انرژی خورشیدی می‌تواند اتفاق بزرگ بعدی در این صنعت باشد که می‌تواند گام بزرگی به حساب بیاید، زیرا انرژی خورشیدی می‌تواند انرژی زیادی را با توجه به میزان بالای مصرف انرژی مرتبط با کریپتو ذخیره کند. در صورت استفاده از انرژی خورشیدی، از کابل‌های فتوولتائیک مسی برای تامین انرژی عملیات استفاده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی خرید ماینرها و یا اجزای سخت افزاری ماینرها و تعمیرات ماینر می‌توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. از اینکه تا آخر مقاله همراه ما بودید نهایت تشکر را از شما داریم. پر سود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button