آلت کوین چیست و چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

الت کوین
فهرست مطالب

آلت کوین چیست

همراهان عزیز داراماینر حتما می دانید که بیت کوین تنها ارز دیجیتال موجود در دنیای کریپتو نیست و در حال حاضر بیش از 5000 ارز دیجیتال وجود دارند که هر کدام تفاوت ها، عملکرد و اهداف منحصر به فرد مشخص خود را دارند. کلمه Altcoin  مخفف مشتق شده از دو کلمه جایگزین و سکه است.

 ALTCOIN در واقع ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین هستند. به زبان ساده آلتکوین ها یعنی ارزهای دیجیتالی غیر از بیت کوین که می شود همان: ریپل، لایت کوین، وینک و غیره. توسعه آلتکوین ها با موفقیت بیت کوین و معماری منبع باز آن تقویت شد. به طور کلی، آلت کوین ها به روشی بسیار شبیه به بیت کوین عمل می کنند. به عنوان مثال، پردازش تراکنش های بیت کوین زمان زیادی و قابل توجهی را می طلبد و معمولاً کارمزدهای بسیار بالایی دارند. بنابراین برخی از آلتکوین ها به گونه ای طراحی شده اند که زمان پردازش سریع تر و کارمزد کمتری دارند.

دانستنی : آیا تا به حال فکر کرده اید که بهترین راه برای خرید دستگاه ماینر چه راهی است! برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

ویژگی های آلت کوین

امروزه هزاران آلتکوین وجود دارد. ما  در زیر ویژگی های اصلی مشترک آنها و متمایز شدن آنها از بیت کوین را به شما نشان خواهیم داد.

الگوریتم استخراج مختلف :

برخی آلتکوین ها هستند که از الگوریتم های استخراج غیر از الگوریتم بیت کوین استفاده می کنند. به عنوان مثال، Nxt یک آلتکوین است که از PoS (Proof-of-Stake) استفاده می کند. این به این معنی است که در PoS هیچ ماینری مانند شبکه بیت کوین وجود ندارد، بلکه استیک وجود دارد. استیک ها درست مانند ماینرها تراکنش ها را برای دریافت پاداش تایید می کنند. اما به جای عجله برای تأیید یک بلوک قبل از هر کس دیگری، آنها یکی یکی به نوبه خود انتخاب می شوند.

این سیستم منجر به کاهش شدید استفاده از برق می شود زیرا نیازی به متوسل شدن به هزاران ماینر که از برق خود استفاده می کنند برای تأیید همان بلوک وجود ندارد. در مورد PoS، در هر بلوک فقط یک «استک» وجود دارد. از سوی دیگر، بیت کوین بر اساس پروتکل اثبات کار (PoW) است. معروف‌ترین و قدیمی‌ترین پروتکل که در آن رایانه‌های مختلف باید محاسبات محاسباتی را حل کنند، شبکه را اعتبارسنجی کنند و برای قدرت محاسباتی خود پاداش دریافت کنند.

بلاک چین و شبکه خودگردان:

آلت کوین ها از بلاک چین خود، (شبکه P2P همتا به همتا)  استفاده می کنند. از آنجایی که پروتکل بیت کوین منبع باز است. ایجاد سکه های جدید جایگزین بیت کوین بدون نیاز به ایجاد یک شبکه بلاکچین جدید آسان است. زیرا می توانید کد را دریافت کنید و تغییرات و بهبودها را انجام دهید.

در بیشتر موارد، آلت کوین ها را نمی توان برای تراکنش ها یا برای دست آوردن کالاها و یا خدمات استفاده کرد. اگر می خواهید معامله ای انجام دهید یا کالا یا خدماتی را خریداری کنید، باید آن را به بیت کوین تبدیل کنید. در صورتی که بیت کوین به عنوان وسیله پرداخت در هیچ تراکنش پذیرفته نشود. می توان آن را با ارز فیات (مانند یورو، دلار یا ین) مبادله کرد.

جالب ترین پروژه های آلت کوین ها

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اکثر آلتکوین ها تنها نسخه های جایگزین بیت کوین با تغییرات کوچک هستند. اما آلت کوین هایی وجود دارند که با بیت کوین بسیار متفاوت هستند زیرا اهداف بسیار متفاوتی دارند. در اینجا جالب ترین پروژه های آلت کوین که توجه بسیاری از کاربران و موسسات را به خود جلب کرده است را معرفی می کنیم.

آلت کوین : Dash

ارز دیجیتال Dash که در سال 2014 راه اندازی شد، عمدتاً بر پرداخت های تاجر/ فروشنده تمرکز دارد. Dash بر اساس عملکرد و فناوری بیت کوین، افزودن قابلیت های مدیریت و بودجه مختلف، شبکه ای از گره های اصلی و تراکنش های فوری و خصوصی است.  Dashهمچنین منحصر به فرد است و یکی از اولین DAO های موفق، یا سازمان های مستقل غیرمتمرکز است.

Dash ، که شکل اختصاری عبارت “پول دیجیتال” است. هدف این ارز  برای تولید این است که استفاده از ارز دیجیتال آنقدر آسان باشد که ” حتی مادربزرگ شما هم بتواند از آن استفاده کند “. برای این منظور، مبتنی بر فناوری بلاک چین است و ویژگی های جدیدی را اضافه می کند که آن را از رقبا متمایز می کند.

مشاوره : همراهان عزیز داراماینر، برای کسب اطلاعات درباره ی استخراج بیت کوین می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

آلت کوین : XRP

ریپل یک پلتفرم فناوری انتفاعی و همچنین یک ارز دیجیتال (XRP) است که توسط آزمایشگاه ریپل توسعه یافته است. این شرکت به دلیل پروتکل پرداخت دیجیتال خود و امکان تراکنش های مالی امن، فوری و رایگان در سراسر جهان مشهور است. امروزه بیش از 100 شرکت در سراسر جهان از نرم افزار ریپل برای اطمینان از تراکنش های سریع و بدون اصطکاک استفاده می کنند.

آلت کوین : Monero (XMR)

 Monero (XMR) در سال 2014 با نام “Bitmonero” راه اندازی شد. هدف آن ارتقاء و حفاظت از حریم خصوصی کاربران است.در واقع، اگرچه بیت کوین نسبت به سایر ابزارهای مالی حریم خصوصی بیشتری ارائه می دهد، اما کاملاً ناشناس نیست. برخلاف بیت کوین، تاریخچه فروش و تراکنش مونرو کاملا خصوصی است. علاوه بر حفظ حریم خصوصی، مقایسه بین مونرو و بیت کوین شامل عوامل دیگری مانند قابلیت تعویض، سرعت تراکنش، کارمزد تراکنش، مقیاس پذیری، الگوریتم استخراج ، اثر شبکه، پیشنهاد و قیمت است.

مزایای آلت کوین

بیت کوین اهرم تغییر را فعال کرده است. اما در نتیجه ایجاد آن، ارزهای دیجیتال جدیدی ظهور کرده اند که تکامل یافته و خود را به عنوان آلت کوین یا مدل های جایگزین معرفی می کنند که کم کم فناوری بلاک چین را بهبود می بخشد.

مثبت ترین جنبه آلت کوین در مزایای آن نهفته است که در زیر خلاصه می کنیم:

  • عدم تمرکز : این ارزها به هیچ مرجع پولی که انتشار و یا گردش آنها را کنترل می کند، وابسته نیستند.
  • سودمندی : هر آلتکوین برای هدف متفاوتی طراحی می شود. بنابراین تلاش می کند به پروژه اصلی بیت کوین ارزش بیافزاید.
  • نوآوری : هدف هر آلتکوین جدید شامل یا ارائه جزئیات فنی است که بیت کوین در ابتدا از آن استفاده نکرده بود و به دنبال بهبود عملکرد آن است.

بهترین آلت‌کوین‌ها آنهایی هستند که ارزش افزوده و تفاوتی ارائه می‌دهند. امروزه ایجاد یک ارز دیجیتال آسان است و هر کسی می تواند آن را انجام دهد. آنچه دشوار است و یک آلت کوین را جذاب و رقابتی می کند، ارائه یک عملکرد متمایز است. همه ارزهای دیجیتال چیز متوافتی ارائه نمی دهند، زیرا آنها کپی ساده ای از کد هستند.

تفاوت بیت کوین و آلت کوین

بیت کوین و آلت کوین ها تا حدی شبیه به هم هستند زیرا بر روی یک مکانیسم کار می کنند، اما هر دو از جهات مهمی با یکدیگر متفاوت هستند.

پیاده سازی و استفاده از بیت کوین به عنوان اثبات کار بسیار دشوار است، مکانیزمی که برای ایجاد بلوک های کریپتو استفاده می شود انرژی و زمان زیادی را مصرف می کند. در کنار این، قابلیت های قرارداد هوشمند بیت کوین بسیار محدود است.

اما، آلت کوین ها با استفاده از مکانیسم اثبات سهام به منظور به دست آوردن مزیت رقابتی، فراتر از این موضوع رفته اند. این باعث می‌شود فرآیند صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمتری داشته باشد و زمان لازم برای اعتبارسنجی هر معامله را کاهش می‌دهد.

نتیجه گیری

آلت کوین ها آرزو دارند تا با تبدیل شدن به روشی ارزان برای تراکنش های دیجیتال، به نسل بعدی بیت کوین تبدیل شوند. در حالی که مقاله را به پایان می بریم، می توانیم نتیجه بگیریم که به دلیل ظهور یک شکل بالغ از فناوری بلاک چین، که ارزهای دیجیتال مبتنی بر آن است. انواع زیادی از سکه های رمزنگاری جدید در صحنه ظهور کردند. این سکه های جدید که آلت کوین ها هستند، بر اساس موفقیت بیت کوین با تغییر اندکی مکانیزم برای جذب کاربران ساخته شدند.

به عنوان مثال، اتریوم ، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، ایده «قراردادهای هوشمند» را معرفی کرد. این ها چیزی جز کدهای اولیه نیستند که فقط زمانی اجرا می شوند که شرایط از پیش تعیین شده برآورده شوند. آنها به اجرای توافقات بین دو طرف با استفاده از فناوری بلاک چین کمک می کنند، که منجر به هموار کردن راه برای فرصت های جدید در توسعه برنامه های کاربردی جدید برای کریپتو می شود. آلت کوین ها با کار بر روی قابلیت های اضافی، مانند قراردادهای هوشمند یا نوسان قیمت پایین، خود را از بیت کوین متمایز کرده اند. اما در نظر داشته باشید که  پادشاه ارزهای دیجیتال بیت کوین است و طبق نظر بیشتر کارشناسان این حوزه  بیت کوین همچنان رهبر خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button