اتریوم در مقابل بیت کوین! آیا اتریوم می تواند از بیت کوین پیشی بگیرد

فهرست مطالب

از آنجایی که ارزهای رمزپایه در اقتصاد جهانی به شتاب خود ادامه می دهند، تسلط طولانی مدت بیت کوین با چالش فزاینده ای از سوی اتریوم مواجه است . این دومین ارز دیجیتال ارزشمند دارای ویژگی های نوآورانه ای است که بحث هایی را در مورد تغییر احتمالی در اولویت ایجاد کرده است.  اتریوم در مقابل بیت کوین آیا برنده مشخصی وجود دارد؟

همه ی ما میدانیم که بیت کوین مدت ها به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال سلطنت کرده است. با این حال، پیشرفت‌های سریع و ویژگی‌های منحصربه‌فرد اتریوم، بحث‌هایی را در مورد یک آپدیت بالقوه برانگیخته است. در اینجا نقاط قوت هر دو و احتمال پیشی گرفتن اتریوم از بیت کوین در آینده نزدیک را تحلیل خواهیم کرد و همچنین به بررسی نقاط قوت و ضعف هر دو اتریوم و بیت کوین می پردازیم. با ما همراه باشید.

به طور خلاصه

  • فناوری پیشرفته و قراردادهای هوشمند اتریوم آن را برای بسیاری بسیار مطلوب کرده است.
  • بیت کوین با مزیت محرک اول و وضعیت طلای دیجیتال، سرسختی نشان می دهد.

پیشنهاد : پیشنهاد ما برای خرید دستگاه ماینر BITMAIN ANTMINER S19 PRO می باشد.

کریپتوکارنسی چیست

کریپتوکارنسی به روشی بسیار شبیه به ارزهای معمولی (دلار، یورو، پوند، ین، روپیه و غیره) عمل می کند. تفاوت عمده بین ارزهای رمزنگاری و ارزهای فیات در این است که ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند. به این معنی که ارزهای دیجیتال دارای قدرت مرکزی مانند یک بانک یا دولت نیستند که آنها را کنترل کند.

اما مهم‌تر از همه، ارزهای دیجیتال از زنجیره بلوکی استفاده می‌کنند که مجموعه‌ای از رکوردها است که در ظرفی به نام بلوک قرار می‌گیرند. این معاملات به صورت عمومی و به ترتیب زمانی نگهداری می شوند.

بیت کوین چیست

بیت کوین که در سال 2009 توسط یک فرد یا گروهی از افراد معروف به ساتوشی ناکاموتو منتشر شد، یک ارز دیجیتال است که به مردم امکان ارسال و دریافت پول در سراسر جهان را می دهد. همانطور که گفته شد، پرداخت ها با استفاده از رمزنگاری ایمن می شوند. مهمترین نکته در مورد بیت کوین این است که به حفظ هویت افرادی که به صورت ناشناس پول ارسال و دریافت می کنند کمک می کند.

همه ما می دانیم که وقتی تراکنشی را از طریق بانک انجام می دهیم، مقداری پول یا هزینه خدمات دریافت می شود. با این حال، با بیت کوین، این هزینه بسیار کم است و آن را به جایگزینی جذاب تر برای تراکنش های الکترونیکی معمولی تبدیل می کند.

اتریوم چیست

اتریوم که در سال 2015 توسط Vitalik Buterin ایجاد شد، یک ارز رمزپایه است که توکن های اتر را ارائه می دهد. این معادل بیت کوین در شبکه بیت کوین است. اتر برای ساخت و استقرار برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده می‌شود که کد پشتیبان آنها در یک شبکه همتا به همتا توزیع شده قرار می‌گیرد. این با یک برنامه معمولی متفاوت است که کد پشتیبان آن در یک سرور متمرکز قرار می گیرد. اتر همچنین برای پرداخت خدمات، مانند قدرت محاسباتی که قبل از اضافه شدن یک بلوک به بلاک چین و پرداخت هزینه های تراکنش لازم است، استفاده می شود.

اتر بسیار شبیه بیت کوین عمل می کند و می تواند برای پرداخت های همتا به همتا استفاده شود. همچنین می توان از آن برای ایجاد قراردادهای هوشمند استفاده کرد . قراردادهای هوشمند به گونه‌ای عمل می‌کنند که وقتی مجموعه خاصی از قوانین از پیش تعریف‌شده برآورده می‌شوند، خروجی مشخصی حاصل می‌شود.

دانستنی : آیا می دانستید درباره ی خرید دستگاه ماینر می توانید رایگان مشاوره بگیرید!

تاریخ : بیت کوین و اتریوم

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که ایجاد شد. همانطور که گفته شد در سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو منتشر شد. معلوم نیست این شخص یا گروهی از افراد است یا آن شخص یا افراد زنده یا مرده هستند. همانطور که در بالا ذکر شد اتریوم در سال 2015 توسط یک محقق و برنامه نویس به نام ویتالیک بوترین منتشر شد. او از مفاهیم بلاک چین و بیت کوین استفاده کرد و پلتفرم را بهبود بخشید و عملکرد بسیار بیشتری را ارائه کرد. بوترین پلتفرم اتریوم را برای برنامه های کاربردی توزیع شده و قراردادهای هوشمند ایجاد کرد.

معدن : بیت کوین

در بیت‌کوین ، ماینرها می‌توانند تراکنش‌ها را با روشی که به عنوان اثبات کار شناخته می‌شود، تأیید کنند. این مورد برای اتریوم نیز مشابه است. با اثبات کار، ماینرها در سراسر جهان سعی می کنند یک معمای پیچیده ریاضی را حل کنند تا اولین کسی باشند که یک بلوک به بلاک چین اضافه می کند. با این حال، اتریوم در حال حرکت به سمت شکل دیگری از اعتبارسنجی تراکنش است که به عنوان اثبات سهام شناخته می شود. شخص با اثبات سهام می تواند بر اساس تعداد سکه هایی که دارد، تراکنش های یک بلوک را استخراج یا اعتبار سنجی کند. هر چه شخص سکه های بیشتری در اختیار داشته باشد، قدرت استخراج بیشتری خواهد داشت. ( اتریوم اکنون از اثبات سهام استفاده می کند)

در بیت کوین، هر بار که یک ماینر بلاکی را به بلاک چین اضافه می کند، 6.25 بیت کوین به او پاداش داده می شود، نرخی که در نوامبر 2021 تعیین شده است .

مزیت اتریوم

پلتفرم اتریوم از قابلیت پشتیبانی از برنامه های غیرمتمرکز (dApps) و قراردادهای هوشمند برخوردار است. این نوآوری‌ها موارد استفاده بی‌شماری مانند حکمرانی غیرمتمرکز، بازارهای پیش‌بینی و مدیریت زنجیره تامین را ممکن کرده‌اند. در مقابل، معماری بیت کوین در درجه اول بر تراکنش های امن و غیرمتمرکز متمرکز است و کاربردهای بالقوه آن را محدود می کند.

یکی از نمونه‌های پلتفرم همه‌کاره اتریوم Uniswap است، یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) که به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌ها را بدون واسطه متمرکز معامله کنند. موفقیت Uniswap پتانسیل dApps ساخته شده در شبکه اتریوم را نشان می دهد.

ارتقای اتریوم 2.0 و هارد فورک شانگهای دو نگرانی مبرم را برطرف کردند: مقیاس پذیری و پایداری محیطی. با اتخاذ مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS)، اتریوم به طور قابل توجهی مصرف انرژی خود را کاهش داد و خود را به عنوان جایگزینی سبزتر برای سیستم اثبات کار (PoW) انرژی بر بیت کوین قرار داد.

ارتقای اتریوم همچنین شاردینگ را معرفی کرد، تکنیکی که با تقسیم شبکه به واحدهای کوچکتر و به هم پیوسته به نام شارد، توان تراکنش را افزایش می‌دهد. این کار ازدحام را کاهش می دهد و عملکرد کلی شبکه را افزایش می دهد و آن را برای پروژه های بزرگ جذاب تر می کند.

شهرت اتریوم در بازارهای DeFi و NFT پتانسیل آن را برای پیشی گرفتن از بیت کوین در بازار و برنامه های کاربردی در دنیای واقعی افزایش می دهد. با استفاده از DeFi که وام‌دهی، وام‌گیری و مدیریت دارایی را امکان‌پذیر می‌کند و NFT‌ها مالکیت منحصر به فرد دارایی دیجیتال را تضمین می‌کنند، اتریوم حیاتی می‌شود.

به عنوان مثال می توان به Aave ، یک پلتفرم وام دهی DeFi مبتنی بر اتریوم، و بازار پررونق NFT اتریوم، با پروژه هایی مانند CryptoPunks و Bored Ape Yacht Club اشاره کرد.

کلیک : برای خرید ماینر قانونی کلیک کنید.

سرسختی بیت کوین

وضعیت پیشرو و شبکه مستقر بیت کوین موقعیت آن را به عنوان دارایی دیجیتال پیشرو تضمین کرده است. اثر شبکه ای که از آن برخوردار است، تطبیق آن را برای رقبا برای شناسایی و پذیرش دشوار می کند. حتی زمانی که آنها ویژگی های جدید و پیشرفت های تکنولوژیکی را معرفی می کنند.

یکی از نمونه‌های قابل توجه اثر شبکه بیت‌کوین، شبکه لایتنینگ است ، یک راه‌حل لایه دوم که تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تری را امکان‌پذیر می‌کند. با استفاده از زیرساخت های ایجاد شده بیت کوین، شبکه لایتنینگ نفوذ پیدا کرده است و تسلط بیت کوین را بیشتر تقویت می کند.

بخاطره عرضه محدود بیت کوین و ماهیت کاهش تورم، بیت کوین را «طلای دیجیتال» می نامند. و آن را به عنوان یک ذخیره ارزش قابل اعتماد معرفی کرده است. همانطور که سایر ارزهای دیجیتال از نظر فناوری پیشرفت می کنند، کمبود و ثبات بیت کوین همچنان سرمایه گذارانی را که به دنبال محافظت در برابر تورم هستند، جذب می کند .

سرمایه گذاران بزرگ : بیت کوین

سرمایه گذاران نهادی مانند MicroStrategy میلیاردها دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند که نمونه ای از جذابیت آن به عنوان ذخیره ارزش است. علاوه بر این، کشورهایی مانند السالوادور بیت کوین را به عنوان ارز قانونی می پذیرد. این اقدام نقش بیت کوین را در چشم انداز مالی جهانی بیشتر تایید می کنند.

مکانیسم اجماع PoW بیت کوین در آزمون زمان مقاومت کرده است و امنیت و تمرکززدایی بی نظیری را ارائه می دهد. علیرغم نوآوری های اتریوم، بیت کوین از نظر استحکام، استاندارد طلایی باقی مانده و آن را در خط مقدم نگه می دارد.

شبکه بیت کوین که توسط ماینرهای متعدد در سراسر جهان تامین می شود، به امنیت و تمرکززدایی آن کمک می کند. قدرت محاسباتی عظیم مورد نیاز برای حمله به شبکه، دشمنان بالقوه را منصرف می‌کند و تضمین می‌کند که تراکنش‌ها ایمن و قابل اعتماد باقی می‌مانند.

آینده : اتریوم در مقابل بیت کوین

پیشرفت‌های اتریوم و برجستگی DeFi/NFT نشان می‌دهد که می‌تواند از بیت‌کوین پیشی بگیرد. اما اولین مزیت محرک بیت کوین، وضعیت ذخیره ارزش و امنیت قوی تضمین می کند که بیت کوین در کورس باقی می ماند.

در پایان، این مسابقه ممکن است بر نقش های متمایز اتریوم و بیت کوین در اکوسیستم بلاک چین تمرکز کند. همانطور که چشم انداز تکامل می یابد، هر دو احتمالاً تأثیر می گذارند و رشد صنعت را به روش های مکمل تقویت می کنند.

در پایان، این احتمال وجود دارد که اتریوم و بیت‌کوین در کنار یکدیگر وجود داشته باشند و به جایگاه‌های مختلف در فضای کریپتو کمک کنند.

اتریوم با پلتفرم همه کاره و فناوری نوآورانه‌اش می‌تواند به ستون فقرات برنامه‌های غیرمتمرکز و بازارهای دارایی دیجیتال تبدیل شود.

بیت کوین، به عنوان یک استاندارد طلای دیجیتال امن، ممکن است به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت اقتصادی باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button