بخش دوم : چگونه ارز دیجیتال خود را ایجاد کنیم

ارز دیجیتال خود را بسازید 2
فهرست مطالب

برای مطالعه قسمت اول مقاله “چگونه ارز دیجیتال خود را ایجاد کنیم” کلیک کنید.

توکن چیست

به طور کلی، توکن ها عملکردهای مشابه سکه ها را انجام می دهند اما با ویژگی های خاص. توکن ها دارایی های دیجیتالی هستند که توسط پروژه های مختلف صادر می شوند تا به عنوان روش های پرداخت در اکوسیستم هر پروژه استفاده شوند. برخلاف سکه ها، توکن ها به دارندگان خود اجازه می دهند به شبکه بپیوندند.

عملکردهای اصلی که توکن ها می توانند انجام دهند عبارتند از:

  • عمل به عنوان دارایی دیجیتال
  • نمایندگی سهام پروژه هایی که توکن ها در آنها صادر شده است
  • امکان دسترسی به ویژگی های پروژه
  • معرفی ویژگی های جدید پس از انتشار پروژه های جدید.

توکن های دیجیتال فقط برای استفاده در یک پروژه خاص ایجاد می شوند. به عنوان مثال، می توانید استفاده از توکن را با بلیط سینما مقایسه کنید. شما نمی توانید از بلیط ها برای پرداخت اقلام در سوپرمارکت استفاده کنید. آنها فقط در سینما ارزش دارند. همین قانون در مورد توکن ها نیز صدق می کند.

زمانی که تصمیم می گیرید رمز ارز خود را بسازید، باید این را در نظر داشته باشید. زیرا ساختن توکن ها نسبت به سکه آسان تر است. نیازی به ایجاد کد جدید یا تغییر کد موجود نیست. هنگام ایجاد توکن، می‌توانید از قالب‌های استاندارد مانند اتریوم استفاده کنید که مبتنی بر زنجیره بلوکی است. این به همه اجازه می‌دهد با چند مرحله یک توکن جدید ایجاد کنند. در واقع، اتریوم اولین ارز دیجیتالی بود که ساخت توکن‌ها را برای همه علاقه‌مندان به موضوع ساده‌تر کرد.

پیشنهاد : پیشنهاد ما برای خرید ماینر، دستگاه ماینر BITMAIN ANTMINER S19 PRO می باشد.

دو نوع توکن وجود دارد:

  1. توکن های امنیتی، مانند DAO، به عنوان یک سهم در یک پروژه در نظر گرفته شده اند.
  2. توکن های کاربردی مانند BON Token برای داشتن یک مورد خاص در داخل یک پروژه خاص در نظر گرفته شده اند.

با جمع بندی تفاوت بین سکه ها و توکن ها، می بینیم که:

سکه ها به طور مستقل عمل می کنند و به عنوان روش پرداخت استفاده می شوند. آنها برای خرید چیزهای مختلف از جمله توکن ها استفاده می شوند.

توکن ها نشان دهنده سهم یک شرکت هستند و می توانند برای خرید و فروش در پروژه ای که توکن ها به آن تعلق دارند استفاده شوند.

مزایای ایجاد ارز دیجیتال خود

امروزه هزاران ارز دیجیتال در گردش هستند. با این حال، تنها حدود 40 مورد با ارزش بازار 1 میلیارد دلار وجود دارد. با افزایش تعداد کسب ‌و کارهایی که سکه‌ها و توکن‌های خود را ایجاد می‌کنند، مهم است که بفهمیم آیا واقعاً ارزش دارد که ارز دیجیتال خود را داشته باشید.

قبل از اینکه رمز ارز خود را بسازید، ابتدا باید مزایا و معایب عمده ارزهای دیجیتال را بدانید. بیایید نگاهی به دلایل اصلی محبوبیت ارزهای رمزنگاری در سراسر جهان بیندازیم.

مزایای اصلی ارزهای دیجیتال عبارتند از:

واحد پول آینده بودن با توجه به سرعت پیشرفت فناوری بلاک چین و تعداد کسب و کارهایی که قبلاً آن را پذیرفته اند، جای تعجب نیست که پول دیجیتال به زودی به جریان اصلی جهانی تبدیل شود.

ارز دیجیتال را بانک ها، دولت ها و سایر موسسات نمی توانند  کنترل کنند. این به افراد این آزادی را می دهد که ارزهای خود را بر اساس نیازهای پروژه ها یا مشاغل شخصی خود ایجاد کنند. هنگامی که رمزارز خود را ایجاد می کنید، می توانید عملکرد آن را برای رفع نیازهای خاص خود تعریف کنید. به عنوان مثال، برگر کینگ توکن خود را در روسیه منتشر کرد که مشتریان می توانند از آن برای پرداخت همبرگر استفاده کنند. علاوه بر این، اگر یک تجارت بین المللی دارید، استفاده از ارز دیجیتال به شما امکان می دهد تا نحوه مدیریت جریان مالی را با مشتریان، شرکا و سرمایه گذاران خود تسهیل کنید. شما می توانید بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی خود رمزارز ارسال و دریافت کنید.

دانستنی : آیا می دانستید که داراماینر بهترین کارشناسان را در حوزه ی تعمیر ماینر دارد! برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

پیشی گرفتن از رقبا با ایجاد ارز دیجیتال

با ایجاد رمزنگاری خود، شرکت شما می‌تواند با روندی که نام‌های بزرگی مانند مایکروسافت با انتشار سکه‌های خود پیاده‌سازی کرده‌اند، پیشی بگیرد. هنگامی که سکه یا توکن رمزنگاری خود را ایجاد می کنید، شرکت خود را به عنوان یک سازمان آینده نگر و از نظر فناوری پیشرفته معرفی می کنید که از رقبا متمایز است. با سکه یا توکن خود، کسب‌وکار شما می‌تواند به مشتریان آزادی بیشتری در انتخاب روش پرداخت دلخواه خود در هنگام سفارش محصولات یا خدمات از شرکت شما بدهد. شما همچنین می توانید طیف وسیع تری از مشتریان را جذب کرده و جذابیت شرکت خود را افزایش دهید.

ارائه سودمندی برای مشاغلی که نیاز به بودجه مالی دارند. با ایجاد سکه یا توکن خود، می توانید پرداخت با روش های کاغذی را فراموش کنید. در عوض از پروژه های دلخواه خود پشتیبانی کنید و به سادگی ارز دیجیتال ارسال کنید. همچنین می‌توانید هنگام راه‌اندازی ارز دیجیتال خود، از سرمایه‌گذاران بیشتری برای حمایت از برندتان استقبال کنید. بدون اینکه مالکیت کسب‌ و کارتان را با سرمایه‌گذاران به اشتراک بگذارید.

بِرند : ایحاد ارز دیجیتال خود

داشتن یک ارز دیجیتال اختصاصی که منحصراً برای شرکت شما ایجاد شده است، برند شما را در سطح بین المللی آسان تر و ایمن تر می کند. شرکت ها اغلب در سطح بین المللی وجوه ارسال و دریافت می کنند. هر زمان که یک تراکنش بین‌المللی به حساب بانکی شما وارد می‌شود، باید مالیات و هزینه‌های تراکنش را بپردازید که بسته به کشوری که یک تجارت در آن فعالیت می‌کند و بانکی که از آن استفاده می‌کند متفاوت است. شما می توانید آن را با ارز دیجیتال تغییر دهید. فناوری بلاک چین، ارزهای دیجیتال را غیرمتمرکز می کند، به این معنی که ردیابی وجوه شما برای یک مقام مالی یا موسسه دولتی تقریبا غیرممکن است.

دریافت وجوه نامحدود سریع و بدون نگرانی. برخلاف پول فیات که پردازش آن زمان می برد تا زمانی که به حساب بانکی شما برسد، ارزهای رمزنگاری بلافاصله برای هر صاحب کیف پول رمزنگاری ارسال می شود. شما می توانید تعداد نامحدودی تراکنش ایجاد کرده و بدون هیچ محدودیتی در هر نقطه از جهان ارسال کنید. هزینه‌های تراکنش ارزهای دیجیتال نسبتاً کوچک است و نمی‌توان آن را با کارمزد بالایی که برای تراکنش‌های بین‌المللی پرداخت می‌کنید از طریق بانک محلی‌تان مقایسه کرد.

انجام معاملات به صورت ناشناس و شفاف. تمام انتقال‌هایی که در شبکه‌های بلاک چین انجام می‌شوند، ثبت می‌شوند و قابل تغییر نیستند. در عین حال، برای کسی تقریبا غیرممکن است که آدرس‌هایی را که تراکنش‌ها از آن‌ها و به آن‌ها ارسال شده‌اند را کشف کند، زیرا آدرس‌های رمزارز به طور عمومی تأیید نمی‌شوند.

کلیک : مشاوره رایگان در مورد استخراج بیت کوین با فارم، کلیک کنید.

همیشه یک سکه دو روی دارد. علاوه بر مزایای قابل توجه متعدد استفاده از ارزهای دیجیتال، باید مراقب برخی از معایب نیز باشید. این شامل:

تعداد محدودی از کشورها از سکه های دیجیتال پشتیبانی می کنند. علیرغم علاقه روزافزون به ایجاد ارزهای دیجیتال و بهره مندی از توانایی ارسال و دریافت رایگان پول، تا زمانی که کشورهای بیشتری زیرساخت استفاده از ارزهای دیجیتال را داشته باشند، از نظر قانونی و غیره، زمان می برد.

ریسک بازار ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری های بزرگ به دلیل نوسانات بالا. به دلیل فراز و نشیب های مکرر کریپتو، این جایگاه چندان پایدار نیست. تصمیم به سرمایه گذاری در کریپتو یک بازی بزرگ است زیرا شما هرگز نمی دانید که قیمت آن تا چه حد ممکن است افزایش یابد یا چقدر ممکن است کاهش یابد.

احتمال از دست دادن پول به دلیل اشتباه تایپی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال برگشت‌پذیر نیستند، بنابراین باید قبل از زدن دکمه تأیید، آدرس ارز دیجیتالی را که به آن پول ارسال می‌کنید، دوباره بررسی کنید. می توانید درخواست بازپرداخت ارسال کنید، اما اگر رد شود، پول خود را برای همیشه از دست خواهید داد.

به دلیل گم شدن دستگاه برای همیشه دسترسی به وجوه رمزنگاری خود را از دست می دهید. ممکن است شنیده باشید که دارندگان کریپتو با قراموش کردن زمط عبور تمام سرمایه خود را از دست داده اند و این اتفاق می تواند برای هرکسی پیش بیاید. هنگام تغییر رمز عبور، آن را ایمن  کنید و یک کپی از اطلاعات ورود به سیستم خود را در مکانی امن نگه دارید.

مزایای ارزهای دیجیتال بیشتر از معایب

همانطور که می بینید، مزایای ایجاد و استفاده از ارزهای دیجیتال به طور قابل توجهی بیشتر از معایب است. بر خلاف پول فیات، که می تواند توسط موسسات دولتی و مالی نظارت و ردیابی شود، ارزهای دیجیتال در هر مرحله از راه شما سطوحی از ناشناس بودن را ارائه می دهند.

از آنجایی که تعداد فزاینده ای از کسب و کارها از پول دیجیتال استفاده می کنند، افراد بیشتری می توانند در کشورهای بیشتری در سراسر جهان از رمزنگاری استفاده کنند. علاوه بر این، تعداد بیشتری از افراد و شرکت های نوپا می توانند ارزهای خود را برای استفاده در پروژه های خود یا انجام معاملات بین المللی ایجاد کنند. بهترین بخش این است که هر کسی می تواند سکه یا توکن خود را ایجاد کند تا نیازهای کسب و کار خود را با ویژگی های مورد نیاز مطابقت دهد. هر کسی که به فکر ایجاد رمزارز خود برای رسیدن به اهداف تجاری خود است، باید مزایا و معایب ارز دیجیتال را در نظر بگیرد. مهم تر از همه تصمیم بگیرید که چرا برند شما به رمزنگاری نیاز دارد! سپس دستورالعمل‌های زیر را در مورد نحوه ایجاد رمزارز خود ادامه دهید.

بخش سوم این مقاله به زودی در این سایت قرار خواهد گرفت. ثروتمند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button