بخش دوم : 7 راه برای کسب درآمد غیرفعال یا (passive) با کریپتو

در امد با کریپتو2
فهرست مطالب

2. کِشت سود یا ییلد فارمینگ ( yield farming )

با ظهور مبادلات غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند، ییلد فارمینگ در سال‌های 2020-2021 بسیار محبوب شد . این سیستم به کاربرانی متکی است که در نقدینگی مالی پروتکل مشارکت دارند.  سرمایه گذاران برای کسب پاداش، توکن ها را در یک قرارداد هوشمند ویژه به نام استخر نقدینگی واریز می کنند. معامله گران استخر نقدینگی بخشی از کارمزدی را که تولید کرده اند را دریافت می کنند. این روشی برای کمک به یک سیستم مبادله غیرمتمرکز و دریافت پاداش برای آن است. در ادامه کسب درآمد غیرفعال از ییلدفارمینیگ را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

درآمد چگونه اتفاق می افتد

بهترین راه برای کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین، خرید دستگاه ماینر برای استخراج است. اما برای کسب درآمد غیرفعال، یکی دیگر از روش ها ییلد فارمینگ است. ییلد فارمینگ به لطف عملیات پویا و نقدینگی مبادلات غیرمتمرکز امکان پذیر است. پلتفرم های معاملاتی وجود دارند که به کاربران اجازه می دهند به قراردادهای هوشمند تکیه کنند. اینها قراردادهای کامپیوتری قابل برنامه ریزی و خود اجرا هستند.

به نوبه خود، سرمایه گذاران می توانند نقدینگی مورد نیاز خود را به دست آورند. کاربران با کارگزاران یا معامله گران دیگر معامله نمی کنند. در عوض، آنها در برابر وجوهی که سرمایه گذاران در استخرهای نقدینگی سپرده گذاری کرده اند معامله می کنند. ارائه دهندگان نقدینگی نیز به نوبه خود بخشی از کارمزد معاملات را از این استخر دریافت می کنند.

نرخ بهره به عوامل مختلفی بستگی دارد. در یک روز خوب، بازده ییلد فارمینگ می‌تواند بازدهی درصدی سالانه ( APY ) 30 درصد در سکه‌های معروف داشته باشد. برای سکه های کمتر شناخته شده ای که به دنبال ایجاد شهرت هستند، پاداش می تواند حتی بیشتر باشد.

با این حال، استراتژی بدون خطر نیست. اول از همه، کاربران باید نوسانات قیمت را در نظر بگیرند . این امر به ویژه برای سکه های کمتر شناخته شده ای که ذکر کردیم بسیار مهم است.

نحوه کسب درآمد غیرفعال از ییلد فارمینگ

برای شروع کسب درآمد غیرفعال از طریق سیستم ییلد فارمینگ ، باید یک تامین کننده نقدینگی (LP) شوید. این سیستم اغلب به اتریوم و یک توکن DeFi مانند Uniswap یا PancakeSwap نیاز دارد . همچنین ممکن است برای شروع  نیاز به داشتن یک استیبل کوین مانند تتر (USDT) داشته باشید.

پس از سپرده گذاری نقدینگی، صرافی غیرمتمرکز توکن های LP را که نشان دهنده سهم شما از کل وجوه نقدینگی است، منتقل می کند. این توکن‌های LP را می‌توان روی پلتفرم‌های وام‌دهی غیرمتمرکز پشتیبانی شده قرار داد تا سود بیشتری به دست آورد. این استراتژی دو نرخ بهره برای یک سپرده را در اختیار شما قرار می دهد. به طور کلی، در سال 2023، ییلد فارمینگ یکی از محبوب ترین استراتژی ها برای کسب درآمد غیرفعال از ارزهای دیجیتال است.

کسب درآمد غیرفعال با سیستم تجمیع کننده ییلد (yield aggregator)

سیستم تجمیع کننده ییلد(yield aggregator)، فرآیند بازده کشت سود یا ییلد فارمینگ را بسیار روان‌تر می‌کنند، که در نهایت کسب درآمد غیرفعال با کریپتو را آسان‌تر می‌کند. یادآوری این نکته مهم است که تجمیع‌کننده‌های عملکرد (معروف به بهینه‌سازهای عملکرد) فقط عملکرد فرآیند ییلد فارمینگ را روان‌تر می‌کنند. کاربران همچنان می‌توانند بدون استفاده از برنامه‌های کاربردی، از طریق کریپتو کشاورزی سودآور، درآمد غیرفعال کسب کنند.

برخی از محبوب‌ترین پروتکل‌های کشت سود عبارتند از :  Curve / Convex Finance، Yearn Finance

3. استخراج ابری

استخراج ابری به شما کمک می کند تا با استفاده از قدرت رایانش ابری اجاره ای، ارز دیجیتال استخراج کنید. اساساً، شما از رایانه شخص دیگری برای استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین استفاده می کنید. این سیستمی است که می توان از آن کسب درآمد غیرفعال رمزنگاری داشت. با این حال، نیاز به پیش بینی و محاسبات خوبی دارد.

در استخراج ابری شما نیازی به نصب یا اجرای هیچ نرم افزاری ندارید. شرکت‌های استخراج ابری به کاربران اجازه می‌دهند تا یک حساب کاربری برای مشارکت از راه دور در استخراج ارزهای دیجیتال باز کنند. این باعث می شود که همه افراد در سراسر جهان به آن دسترسی داشته باشند. این نوع استخراج را می توان از راه دور انجام داد و نیاز به تعمیر و نگهداری تجهیزات و هزینه های مستقیم انرژی را کاهش می دهد.

درآمد چگونه اتفاق می افتد

استخراج‌کنندگان ابری می‌توانند به عضویت یک استخر استخراج درآیند که در آن «قدرت هش» خریداری می‌کنند. در ازای آن، هزینه خدمات را پرداخت می کنند. شرکت کنندگان بر اساس میزان قدرت هش اجاره شده، حق دریافت سهم متناسبی از سود را دارند.

نرخ بهره چیست؟ به عوامل متعددی بستگی دارد. در درجه اول، باید به هزینه های روزانه و پاداش های مورد انتظار خود توجه کنید. خوشبین ترین سرمایه گذاران ادعا می کنند که با سرمایه گذاری 2000 دلاری، می توانند روزانه حدود 100 دلار در هنگام استخراج با ظرفیت Th/s 14.33 برای بیت کوین درآمد کسب کنند .

با این حال، این استراتژی بر اساس سکه استخراج شده و هزینه های مربوطه می تواند سودآورتر باشد.

چگونه استخراج ابری طراحی شده است

استخراج ابری مشابه استخراج استخر است . با این حال، هر دو روش عالی برای کسب درآمد غیرفعال با ارز دیجیتال هستند. با استخراج استخر می توانید منابع اضافی برای CPU خود خریداری کنید یا منابع خود را به اشتراک بگذارید. در نظر داشته باشید که قدرت هش را با استخراج ابری خریداری می کنید. ماینرها آنچه را که باقی مانده است دریافت می کنند. شما فقط برای نرخ هش که در ابتدا انتخاب می کنید پرداخت می کنید. بر اساس هش هایی که خریداری کرده اید، سهمی از ماینرها به دست می آورید.

محبوب ترین نوع استخراج ابری، استخراج میزبانی شده است . این مدل به مشتریان امکان اجاره یا خرید سخت افزار استخراج را در محل استخراج کننده می دهد. تجهیزات توسط ماینر نگهداری می شود. آن ها کسانی هستند که اطمینان حاصل می کنند که آن طور که در نظر گرفته شده است کار می کند. مشتریان از طریق این مدل، کنترل مستقیم ارز دیجیتال خود را دارند.

4. حساب پس انداز رمزنگاری

حساب های پس انداز یکی دیگر از گزینه های محافظه کارانه و به طور کلی امن برای کسب درآمد غیرفعال از ارزهای دیجیتال است. کاربران می توانند با بازکردن یک حساب پس انداز رمزنگاری، بازدهی از سپرده های رمزنگاری شده کسب کنند . آنها مشابه محصولات مالی ارائه شده توسط بانک های معمولی کار می کنند.

این نوع حساب‌های دارایی دیجیتال با بهره هنوز یک پیشنهاد جدید رمزنگاری هستند. نرخ بازده آنها بسیار چشمگیر است. اغلب بازده بانک ها را شرمسار می کند. APY شما بسته به اینکه یک ترم انعطاف پذیر یا ثابت را انتخاب کنید متفاوت خواهد بود. به طور خلاصه، این گزینه به شما امکان می دهد از دارایی های رمزنگاری که قصد دارید برای مدت طولانی نگه دارید استفاده کنید. آنها سود بیشتری نسبت به پس انداز بانکی دارند و ارزش بررسی دارند.

درآمد چگونه اتفاق می افتد

بازده یا نرخ بهره بالا دلیل اصلی در نظر گرفتن یک طرح پس انداز ارز دیجیتال است . شرکت های مختلف در این زمان بازدهی 10 تا 20 درصد را ارائه می دهند. بانک های مدرن نمی توانند با این ارقام رقابت کنند. بانک ها معمولا نرخ بهره پایین تری ارائه می دهند.

این حساب های پس انداز بازده سالانه را ارائه می دهند. این حساب‌ها برخلاف بانک‌ها، بازدهی خود را با استفاده از رمزنگاری تخمین می‌زنند. مهم است که این را در نظر داشته باشید که دارایی های رمزنگاری می توانند نوسان داشته باشند. این می تواند بر عملکرد سالانه تأثیر بگذارد. پیشنهادهایی که مبتنی بر استیبل کوین هستند ممکن است بهترین باشند.

به عبارت ساده، شرکت هایی که این نوع حساب های پس انداز را ارائه می دهند، در حال حاضر نیازهای انواع مختلف مشتریان را در نظر گرفته اند. می توانید حساب هایی را انتخاب کنید که محافظت بیشتری در برابر نوسانات دارایی ارائه می دهند.

نحوه عملکرد حساب پس انداز کریپتو

نحوه عملکرد حساب های پس انداز کاملاً ساده است. چیزی که باید در نظر بگیرید گزینه های موجود در هنگام برداشت پول نقد است. شرایط انعطاف پذیر یا ثابت برای برداشت از حساب های پس انداز در دسترس خواهد بود . شرایط ثابت به شما این امکان را می دهد که پول خود را برای یک دوره زمانی خاص قفل کنید و نرخ سود بالاتری دریافت کنید. این حساب‌های پس‌انداز شبیه بازدهی بالای کریپتو است.

کاربران در ازای سپرده گذاری، سود ارز دیجیتال دریافت می کنند. بهترین نرخ های بهره اغلب در استیبل کوین هایی مانند دای ( DAI ) و کوین دلار آمریکا (USDC) یافت می شود. این نوع معاملات توسط تعدادی از شرکت های رمزنگاری مانند سلسیوس و بلاک فای ارائه می شود.

این استراتژی به ویژه برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری طولانی مدت در ارزهای دیجیتال هستند، ارزشمند است. ناگفته نماند این روش به طور کلی ایمن برای کسب درآمد غیرفعال است.

بخش سوم این مقاله به زودی در این سایت قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button