بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج
فهرست مطالب

بسیاری از افراد در مورد استخراج ارزهای دیجیتال به دنبال راهی برای کسب درآمد هستند. به همین دلیل برای یافتن اطلاعات بیشتر شروع به تلاش کردن می‌کنند و به ناچار به این سوال می‌رسند: سودآورترین ارز دیجیتال برای استخراج چیست؟ تعداد فعلی ارزهای رمزنگاری بسیار شگفت انگیز است. 7500 ارز در وب سایت معروف coinmarketcap.com است و بسیاری از آنها قابل استخراج هستند. بنابراین توجه داشته باشید که یافتن بهترین سکه یا ارز برای استخراج کار آسانی نیست.

کدام ماینینگ ارز دیجیتال سودآور است

افزایش شدید محبوبیت ارزهای دیجیتال در سال‌های 2016 و 2017،  منجر به افزایش شدید رقابت در میان ماینرها شد. در حالی که قیمت ارزهای دیجیتال به طور پیوسته رشد یافته این افزایش تا حدودی رشد رقابت را خنثی کرده است. اما پس از آغاز طولانی شدن بازار نزولی در سال 2018، تعداد بیشتری از ماینرها با ضرر مواجه شدند. این ضرر و زیان بسیاری از آنها، به ویژه معدنچیانی را که عملیات کوچکی داشتند، مجبور به ترک کسب و کار کرد. آنهایی که باقی مانده بودند به امید بازگشت بازار با ضرر به کار خود ادامه دادند. بهبود قیمت که در سال 2019 آغاز شد، علاقه به ماینینگ را تا حدی افزایش داد.

یکی از ویژگی‌های مهم اکثر ارزهای دیجیتال قابل استخراج این است که سختی استخراج آنها با توجه به رقابت بین ماینرها متفاوت است. نتیجه نوعی مکانیسم خودتنظیمی است. وقتی استخراج یک سکه سودآور می شود، تعداد ماینرها افزایش می یابد که منجر به افزایش سختی استخراج و سود کمتر می شود. این به نوبه خود منجر به کاهش رقابت می شود و پس از آن دشواری کاهش می یابد و سودآوری دوباره شروع به رشد می کند.

بهترین سکه برای استخراج برای سود فوری

اگر شما صاحب تجهیزات استخراج تخصصی به نام ASIC (مدار مجتمع ویژه برنامه) نیستید، اما از GPU برای این اهداف استفاده می کنید، پس انتخاب شما از سکه ها برای استخراج بسیار گسترده تر است (اگرچه سودآوری کمتری دارد). اینکه کدام سکه خاص با استخراج سود بیشتری دارد تا حد زیادی به مدل کارت گرافیک شما بستگی دارد. با این حال، برای اکثر کارت‌های ویدئویی مدرن، استخراج اتریوم کلاسیک (ETC) در حال حاضر سودآورترین آلت‌کوین است. ETC نسخه اصلی اتریوم است. این دو در نتیجه هارد فورک در سال 2016 از هم جدا شدند.

بهترین سکه برای استخراج طولانی مدت

از آنجایی که همه ماینرها آماده نظارت دائمی بر بازار ارزهای دیجیتال نیستند، بسیاری از آنها کوین هایی را انتخاب می کنند که از منظر بلندمدت امیدوارکننده تر هستند. اگر شما یکی از این ماینرها هستید، قطعا اتریوم (ETH) سکه انتخابی شماست. اتریوم یک پلتفرم بلاک چین منبع باز غیرمتمرکز برای ایجاد اپلیکیشن های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند است. رمز ارز بومی آن دومین ارز دیجیتال بزرگ در جهان است.

با این حال، ردیابی نکردن وضعیت بازار ارزهای دیجیتال و سودآوری فعلی ماینینگ اصلا ایده خوبی نیست. ماینرهایی که می توانند در بازار حرکت کنند و به سرعت به استخراج سودآورترین سکه ها روی بیاورند، اگر فراموش نکنند که به طور مرتب سکه های استخراج شده را به سکه های با ثبات تر و کم خطرتر مانند BTC، ETH یا حتی استیبل کوین تبدیل کنند، می توانند سودهای قابل توجهی بالاتری بدست بیاورند، مانند USDT.

با این حال، به خاطر داشته باشید که بسیاری از سکه های بسیار سودآور ناشناخته هشتند و نقدینگی ضعیفی دارند. ناگفته نماند که قیمت آنها در معرض نوسانات بسیار بالاتری است.

بهترین سکه SHA256 برای استخراج

از آنجایی که الگوریتم رمزگذاری SHA-256 در برابر ASIC مقاوم نیست، تنها روش سودآور برای استخراج ارزهای دیجیتال مبتنی بر این الگوریتم رمزگذاری، استخراج با ASIC است. در حال حاضر، از بین همه ارزهای رمزنگاری SHA-256، سودآورترین ارز برای استخراج بیت کوین SV (BSV)، فورک بیت کوین کش است که در سال 2018 ظاهر شد. جالب اینجاست که بیت کوین کش خود یک فورک بیت کوین است.

اولین ارز دیجیتال جهان، بیت کوین، در رتبه دوم سودآوری در میان سکه های SHA-256 قرار دارد.

دانستنی: آیامی دانستید که داررا ماینر برای خرید دستگاه ماینر وام می دهد! برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

بهترین راه ها برای استخراج ارز دیجیتال

استخراج با ASIC

اگرچه استخراج ASIC به طور سنتی با بیت کوین و سایر سکه های مبتنی بر الگوریتم SHA-256 مرتبط است، این الگوریتم تنها الگوریتم موجود برای استخراج ASIC نیست.

در حال حاضر، سودآورترین سکه برای این روش استخراج، Zcash (ZEC) ، یک ارز دیجیتال با تراکنش های ناشناس است. این مبتنی بر الگوریتم رمزگذاری Equihash است. بنابراین فقط ASIC هایی که برای کار با این الگوریتم ایجاد شده اند می توانند برای استخراج آن استفاده شوند.

استخراج با پردازنده گرافیکی

پردازنده‌های گرافیکی در حال حاضر بهترین روش برای استخراج ارزهای دیجیتال بر اساس الگوریتم‌های مقاوم در برابر   ASIC  هستند. اینکه کدام سکه خاص را برای استخراج انتخاب کنید به مدل کارت گرافیک شما بستگی دارد. برای اکثر کارت‌های گرافیک AMD Radeon ، Ethereum Classic  یک شرط مطمئن است. شناسایی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با انویدیا کمی پیچیده تر است. بسته به مدل خاص شما، می تواند اتریوم کلاسیک (ETC)، Ravencoin (RVN) یا Zcoin (XZC) باشد.

از دیدگاه بلندمدت، بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با GPU، اتریوم است .

صرف نظر از اینکه کدام سکه را انتخاب می کنید، قبل از شروع استخراج، بهتر است از یکی از ماشین حساب های استخراج آنلاین مانند whattomine.com یا minerstat.com استفاده کنید.

استخراج با  CPU

در حال حاضر، استخراج CPU به طور کلی منسوخ و بی‌سود در نظر گرفته می‌شود. با این حال، یک سکه نسبتاً مشهوری وجود دارد که بر اساس یک الگوریتم سازگار با CPU است. اسم این ارز مونرو (XMR) است، یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال با تراکنش‌های ناشناس و بهترین ارز برای استخراج با یک CPU.

تاریخچه بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

2017

رمزارزها در آن سال محبوبیت بی سابقه ای را تجربه کردند و قیمت اکثر ارزهای رمزپایه به طور پیوسته افزایش یافت. همچنین تعداد افرادی که می خواستند از استخراج پول به دست بیاورند، افزایش یافت.

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج در سال 2017 اتریوم بود. این به دلیل محبوبیت، رشد قیمت پایدار و نسبت بسیار مطلوب سرمایه گذاری به سود بود. دیگر سکه های نسبتاً سودآور اتریوم کلاسیک، لایت کوین ، دش و مونرو بودند.

2018

کاهش طولانی مدت در بازار کریپتو در سال 2018 منجر به کاهش درآمد ماینرها شد و بسیاری از آنها را مجبور به ترک تجارت کرد. با این وجود، برخی از ماینرها، حتی در آن شرایط، موفق به کسب سود شدند. بهترین سکه ها برای استخراج در سال 2018 اتریوم، لایت کوین، دش و زی کش بودند.

2019 تا 2022

در سال 2019، بازار کریپتو بالاخره شاهد یک نقطه عطف بود. خط روند نزولی طولانی بیت کوین شکست. پس از بیت کوین، بقیه بازار کریپتو بهبود یافت. البته این موضوع بر درآمد ماینرهای کریپتو نیز تأثیر گذاشت. بهترین سکه های استخراج از سال 2019  تا سال 2022 ، بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، مونرو، زی کش،  AEON و الکترونیوم بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button