تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش

بیت کوین کش با بیت کوین
فهرست مطالب

تاریخ 1 آگوست 2017 برای کل جامعه ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. زیرا نشان دهنده وقوع هارد فورک مورد انتظار بیت کوین، به اسم بیت کوین کش  بود. در مورد راه اندازی آن اختلاف نظرهای زیادی وجود داشت، اما تعداد زیادی از  کاربران بیت کوین  ادعا کردند که آن را می خواهند. چرا؟ هدف BCH حل مسائل مقیاس پذیری بود. بیت کوین  کش موفق ترین فورک بیت کوین شد. علاوه بر این، برخی از سرویس ها و گروه ها حتی از بلاک چین بیت کوین خارج شده و به BCH روی آوردند. چرا بیت کوین کش اینقدر محبوب است و تفاوت بین این دو ارز دیجیتال چیست؟

بیت کوین در مقابل بیت کوین کش

مردم در سال 2016 بیشتر از رمزارزها استفاده کردند. در آن زمان، بیت کوین بسیار محبوب بود در حالی که سایر ارزهای دیجیتال تقریباً برای مبتدیان ارزهای دیجیتال ناشناخته بودند. به همین دلیل است که همه افرادی که برای اولین بار از رمزنگاری استفاده می کنند معمولاً بیت کوین می خرند. این منجر به مشکلات اولیه در سرعت تراکنش شد، بنابراین بیت کوین نیاز به ارتقا داشت.

تیم توسعه یک سافت فورک به نام SegWit ساخت، اما تقریبا هیچ چیز تغییر نکرد. در نتیجه، برخی گروه ها افزایش اندازه بلاک بیت کوین را پیشنهاد کردند. انجام این کار می تواند مشکل را حل کند، اما تیم توسعه این پیشنهاد را رد کرد و ادعا کرد که چنین تغییراتی می تواند منجر به مشکلات امنیتی شود.

به همین دلیل است که بسیاری از ماینرها، توسعه دهندگان و سایر اعضای جامعه بیت کوین می خواستند آن را پشت سر بگذارند و یک هارد فورک بسازند. تیم توسعه بیت کوین با دیدن اینکه هیچ راه حل دیگری وجود ندارد به این گروه ها کمک مالی داد.

برخی از گروه ها، مارک ها و حتی صرافی ها قبل از راه اندازی BCH را به رسمیت شناختند. CoinEx اولین صرافی بود که BCH را دارایی اصلی خود کرد. علاوه بر این، در ژانویه 2018، Block Explorer بیت کوین را حذف کرد و فقط از BCH پشتیبانی کرد.

هارد فورک تقریباً جامعه ارزهای دیجیتال را به دو گروه تقسیم کرد. اولین مورد از BCH پشتیبانی کرد و معتقد بود که این دارایی می تواند جایگزین BTC شود. دومی BCH را نشناخت و روی بیت کوین تمرکز کرد.

تعمیر : تعمیرات دستگاه ماینینگ شما در کوتاه ترین زمان، با گارانتی های متفارت توسط تعمیرکاران دوره دیده چینی.

اختلاف قیمت

از همان ابتدا، بیت کوین کش در بازار بسیار موفق عمل کرد. تنها در روز دوم پس از عرضه، قیمت آن 100٪ افزایش یافت. در عرض سه هفته، حدود 1000 دلار ارزش گذاری شد. برای مدت طولانی، پس از بیت کوین، دومین دارایی گران قیمت بود. با این حال، ارزش آن حتی نصف بیت کوین هم نمی شد.

اگر داده های تاریخی را بررسی کنیم، بیت کوین حداقل پنج برابر گران تر از بیت کوین کش بود. امروزه ارزش بیت کوین حدود 9000-11000 دلار است در حالی که BCH بین 350-400 دلار است. در طول بزرگترین پمپ در پایان سال 2017، قیمت BTC حدود 20000 دلار به ازای هر سکه بود در حالی که BCH 4000 دلار بود.

تنها یک دلیل برای این وجود دارد: بیت کوین “پدر ارزهای دیجیتال” است. این اولین دارایی دیجیتالی بود، بنابراین زمان بیشتری برای جذب حامیان داشت. همه از نوجوانان گرفته تا افراد مسن بیت کوین را می دانند، اما همه درباره بیت کوین کش نمی دانند. به همین دلیل است که BCH تاکنون نتوانسته است جایگزین BTC شود.

بیت کوین همیشه گران ترین ارز دیجیتال خواهد بود.

تاریخ شروع بیت کوین و بیت کوین کش

بیت کوین اولین دارایی دیجیتالی در دنیای ارزهای دیجیتال است و در 3 ژانویه 2009 راه اندازی شد. برای چندین سال، تقریبا ناشناخته بود زیرا فناوری آن برای بسیاری از مردم غیرقابل درک بود. با این وجود، در طی چند سال، آن را به محبوب ترین سکه رمزنگاری در جهان تبدیل کرد.

بیت کوین کش در 1 آگوست 2017 راه اندازی شد، زمانی که تقریباً تمام جهان می دانستند که ارز دیجیتال چیست. بین این دو ارز رمزنگاری شده 8 سال تفاوت وجود دارد، به همین دلیل است که BCH نسبت به سیستم BTC مزایایی دارد. با این حال، جامعه BTC هنوز بزرگتر از BCH است.

اندازه بلوک بیت کوین و بیت کوین کش

این دلیل اصلی ایجاد BCH بود. همانطور که قبلا ذکر شد، تراکنش های BTC کندتر و گران تر شدند. نقل و انتقالات بسیار زیاد بود و بلاک چین بیت کوین نمی توانست همه آنها را تأیید کند زیرا اندازه بلوک 1 مگابایتی آن پهنای باند کم را ارائه می کرد.

تیم توسعه بیت کوین با افزایش اندازه بلوک، تنها راه حل در آن زمان، موافقت نکرد. به همین دلیل است که گروهی از ماینرها و توسعه دهندگان BCH را با اندازه بلوک 8 مگابایت راه اندازی کردند. آنها همچنین امکان افزایش اندازه بلوک را در صورت لزوم فراهم کردند.

در پایان سال 2017، اندازه بلوک BCH به 16 مگابایت و در سال 2018 به 32 مگابایت افزایش یافت. اگر بلاک چین با سرعت تراکنش مشکل داشته باشد، تیم BCH یک بار دیگر BCH را به 64 مگابایت ارتقا خواهد داد.

هاستینگ : خدمات کامل، هاستینگ برای ماینینگ، فرصت محدود و قانونی برای میزبانی از ماینر های شما با پیشگامان صنعت ماینینگ

راه حل مقیاس پذیری

اندازه بلوک بیت کوین می تواند حداکثر 7 تراکنش در ثانیه را تأیید کند. امروزه این رقم به طرز فاجعه‌باری کم است زیرا BTC در سراسر جهان استفاده می‌شود. ایده های زیادی در مورد چگونگی حل مسئله مقیاس پذیری وجود داشت. اولین مورد سافت فورک SegWit بود. با این حال، همانطور که اکنون می دانیم، این تقریباً هیچ نتیجه ای نداشت. ایده دوم توسعه هارد فورک های مختلف بود. اما چه تعداد هارد فورک را می توانید در یک سیستم بدون آسیب رساندن به اعتبار ارز دیجیتال ایجاد کنید؟

آخرین ایده ای که در مورد آن بحث خواهیم کرد شبکه لایتنینگ است. با این پروتکل، یک نفر یک کانال پرداخت برای چندین تراکنش کوچک با کاربر دیگر باز می کند. هر کانال موجودی خود را دارد که توسط کاربر آن تعیین می شود. هنگامی که تعادل از بین می رود، بلاک چین یک تراکنش را برای همه تراکنش های خرد تأیید می کند. کریپتوفیل ها این را یک “زیر بلاک چین” در انجمن ها نامیده اند.

راه حل بیت کوین کش بسیار ساده تر است: اندازه بلوک در صورت لزوم افزایش می یابد. بیت کوین کش هرگز با مقیاس پذیری مشکلی نخواهد داشت. با این حال، ممکن است برخی از مشکلات امنیتی در آینده ایجاد کند.

قراردادهای هوشمند بیت کوین و بیت کوین کش

در ابتدا، هر دو بیت کوین و بیت کوین کش برای استفاده از قراردادهای هوشمند طراحی نشده بودند. با این وجود، آنها بخش بسیار مهمی از زندگی امروزی هستند، بنابراین اکنون برخی قراردادهای هوشمند با عملکرد محدود وجود دارد.

قراردادهای هوشمند بیت کوین:

وصیت نامه: در صورتی که کیف پول غیرفعال باشد، وجوه موجود در کیف به وراث منتقل می شود.

چند امضایی

سپردن: یک شخص ثالث برای باز کردن وجوه در یک قرارداد هوشمند مورد نیاز است.

ایمن: وجوه تا یک تاریخ معین در کیف پول مسدود می شوند.

بیت کوین کش به همه انواع قراردادهای هوشمند اجازه می دهد. علاوه بر این، آنها دو الگوریتم برای بهبود قراردادهای هوشمند مبتنی بر BCH ایجاد کردند. اولین مورد، CashScript است که به توابع اجازه می دهد تا برای افزودن اطلاعات به یک بلوک، نوشته و در کد کامپایل شوند. دومین مورد Wormhole است که به کاربران اجازه می دهد توکن های خود را در بلاک چین BCH ایجاد کنند.

سودآوری ماینینگ

الگوریتم و پروتکل ایمنی یکسان است، بنابراین ماینرها باید از قدرت محاسباتی زیادی برای ایجاد بلوک‌های جدید و تأیید تراکنش‌ها استفاده کنند. علاوه بر این، پاداش برای هر بلوک یکسان است: 12.5 سکه. با این حال، یک تفاوت مهم وجود دارد. سختی استخراج برای BTC هر بلاک 2016 تغییر می کند، در حالی که برای BCH، این تغییر هر شش بلاک اتفاق می افتد.

بسیاری از ماینرها این تغییر صاف را دوست دارند زیرا تجهیزات ماینینگ بارهای جدید را راحت تر می گیرند. به همین دلیل است که استخراج BCH بهتر است زیرا می توان از تجهیزات برای مدت طولانی تری استفاده کرد.

پیش بینی قیمت بیت کوین در مقابل بیت کوین کش

در ابتدای سال 2020، بیت کوین 7000 دلار ارزش داشت در حالی که بیت کوین کش 160 دلار ارزش داشت. بسیاری از کارشناسان ادعا کردند که چند ماه اول سال 2020 برای بازار بسیار دشوار خواهد بود و ارزهای دیجیتال از اکثر سطوح مقاومت عبور نمی کنند.

با این حال، در ماه فوریه، BTC به 9300 دلار نزدیک شد و BCH به 370 دلار رسید. ژانویه توسعه هر کوین را برای تمام سال 2020 تعیین کرد. همانطور که می بینیم، سرمایه گذاران به ارزهای دیجیتال اعتقاد دارند، به همین دلیل است که هر دو BTC و BCH فرصت هایی برای رسیدن به حداکثرهای جدید دارند.

کارشناسان معتقدند که بیت کوین ممکن است تا پایان سال 2025 به 20000 دلار افزایش یابد، در حالی که BCH می تواند حداقل به 500 دلار برسد.

نتیجه گیری: کدام بیت کوین بهتر است

بیت کوین و بیت کوین کش دو ارز دیجیتال متفاوت هستند. یکی توسط ساتوشی ناکاموتو در سال 2009 ایجاد شد، در حالی که دیگری در نتیجه هارد فورک در بلاک چین اصلی بیت کوین ایجاد شد. هر دو ارز شباهت های زیادی دارند، مانند ماهیت غیرمتمرکز آنها، استفاده از فناوری بلاک چین، و این واقعیت را باید پذیرفت که هردو بر اساس یک کد اساسی هستند.

با این حال، چندین تفاوت کلیدی مانند اندازه بلوک، نیز بین این دو ارز وجود دارد که آنها را از همدیگر متمایز می کند. ا

بیت کوین به اندازه بلوک 1 مگابایتی خود باقی مانده است. از سوی دیگر، بیت کوین کش از زمان راه اندازی، اندازه بلوک 8 مگابایتی خود را چهار برابر کرده است. بیت کوین کش همچنین شبکه خود را بسیار بیشتر ارتقا می دهد و به طور منظم ویژگی های جدیدی را معرفی می کند.

توسعه دهندگان بیت کوین در ارائه به روز رسانی های جدید بسیار محتاط هستند. آنها در جهت تکمیل دو ویژگی مهم مقیاس پذیری، SegWit و Lightning Network، کار می کنند تا بلاک چین را کارآمدتر کنند.

هر دو شبکه سیاست پولی یکسانی دارند. تفاوت این است که Bitcoin بر حفظ ناشناس بودن کاربر، تمرکززدایی و مقاومت در برابر سانسور تمرکز دارد. از سوی دیگر، بیت‌کوین کش برخی از این ویژگی‌ها را فدای کارمزد کمتر و زمان تراکنش سریع‌تر می‌کند.

اگرچه بیت‌کوین کش در روزهای اولیه راه‌اندازی خود امیدهایی به پذیرش داشت، اما دیگر علاقه زیادی به بیت‌کوین کش در میان جامعه ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

در نظر داشته باشید که بیت کوین پادشاه ارزهای دیجیتال است و پادشاه باقی خواهد ماند. هر کسی که بخواهد در زمان و کارمزد تراکنش صرفه جویی کند، بهتر است بیت کوین کش را امتحان کند زیرا رایگان است. اما اکنون واضح است که بیت کوین کش هیچ شانسی برای جایگزینی بیت کوین یا حتی نزدیک شدن به سطح پذیرش آن را ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button