دستگاه ماینر Bitmain Antminer S19 Pro

قدرت پردازش: 110 تراهش (Th)

سود روزانه: 11.88$

سود ماهانه: 356.33$

120،000،000 تومان

مشخصات فنی

دستگاه های ماینر مانند تمامی دستگاه های الکترونیکی یک عمر مفید دارند. شرایط استفاده و محیط نگهداری ماینر در عمر مفید آن بسیار مهم است. طبق گفته شرکت Bitmain بهترین دما برای دستگاه S19Pro با قدرت پردازش 110 تراهش بین 5 تا 40 درجه سانتی گراد و بهترین رطوبت برای آن بین 5 الی 95 درصد است.

در این شرایط و عدم وجود گرد و خاک و عوامل مخرب دیگر عمر مفید این دستگاه بین 2 الی 4 سال در بیشترین سود دهی است و بعد از آن ممکن است به مرور سود کمتری را داشته باشد.

مصرف برق این ماینر 3250 وات، ولتاژ ورودی 12 ولت و نحوه اتصال آن ها به شبکه اینترنت است.

مهم ترین اجزای تشکیل دهنده این ماینر 4 عدد فن، پاور و 3عدد هش برد است.

سودآوری

برای محاسبه سود ماینر ابتدا باید با مفاهیم مهمی چون سختی شبکه ، ارزش ارز مورد نظر و در نهایت قدرت پردازش دستگاه ماینر آشنا شویم.

سختی شبکه

بیت کوین برای استخراج کننده‌ها پاداشی در نظر میگیرد که در حال حاضر این پاداش در هر 10 دقیقه 6.25 بیت کوین است که زمان در نظر گرفته شده از سمت بیت کوین برای بازکردن یک بلوک (مجموعه معادلات امن کننده شبکه) است.

اگر ماینرها بتوانند این بلوک را زودتر از 10 دقیقه باز کنند در شبکه اختلال ایجاد می‌شود در نتیجه  شبکه به‌طور خودکار نسبت به قدرت پردازش موجود، سختی پیدا کردن پاسخ معادلات را کم و زیاد می‌کند تا ماینرها بتوانند به‌طور میانگین در ده دقیقه به جواب برسند، نه بیشتر نه کمتر.

در واقع مجموع هش ریت تمامی ماینرهایی که بطور همزمان مشغول ماینینگ هستند عددی را به وجود میآورد که مولفه سختی شبکه است.

ارزش رمز ارز

به زبان ساده قیمت بیتکوین، اتریوم و یا سایر رمزارزها به دلار است، با توجه به اینکه جایزه استخراج رمز ارزها در قالب دلار نیست و درقالب توکن همان رمز ارز است؛ ارزش رمز ارز به دلار بسیار در درآمد شما تاثییر گذار است.

ماینر S19Pro  ساخت شرکت بیت مین زمانی که ارزش بیتکوین 38 هزار دلار بود ماهانه 500 دلار درآمد داشت اما در بیتکوین 49 هزار دلاری این درآمد تا 750 دلار افزایش داشت و از همه مهمتر اختلاف ارزش ریال و دلار باعث میشود که سرمایه گذاری در این بخش همیشه سود چشمگیر و خاصی داشته باشد چون شما ریالی سرمایه گذاری می‌کنید و دلاری درآمد دارید. آن هم بدون نیاز به مهمترین بخش کار یعنی نیروی انسانی.

قدرت پردازش دستگاه ماینر

در ابتدا برای استخراج رمز ارز به یک دستگاه کامپیوتر قدرتمند نیاز بود ولی به مرور زمان و با افزایش سختی شبکه دیگر اقدام به استخراج نیاز به دستگاه های پیچیده ای دارد به نام ماینر. دستگاه های زیادی با قدرت های پردازش متفاوت در حال حاضر در بازار موجود هستند که هرچه دستگاه قدرتمند تر باشد و در اصطلاح هش ریت بالاتری داشته باشد سود دهی بیشتری دارد. 

در مورد دستگاهای رایج بازار اصطلاح غلطی به عنوان عمر دستگاه وجود دارد که این عمر منظور عمر فیزیکی دستگاه نیست بلکه سرعت پیشرفت بازار تولید دستگاه ها است. که به طور تقریبی هر 3 سال، دستگاه های جدیدتر بازار، دستگاهای قدیمی تر را کنار میزنند و با توجه به قدرت پردازش بالاتر و مصرف کمتر برق باعث کم ارزش شدن خروجی دستگاه ها می‌شوند که قیمت برق در بازه 3 سال را به یک بازه 5 الی 6 ساله افزایش می‌دهد.

 عوامل دیگری که باید در استخراج رمز ارز به آن توجه شود؛

اهمیت عضویت در یک استخر استخراج

همانطور که در بالا اشاره شد سختی شبکه بیت کوین به شدت بالا رفته است در نتیجه حتی یک ماینر هم به تنهایی نمیتواند جایزه استخراج یک بلوک را کسب کند در نتیجه تعدادی ماینر هش ریت را در محیطی به نام استخر با هم به اشتراک میگذارند و در انتها سود کسب شده را تقسیم می کنند.که البته این تقسیم 100% یکسان و صحیح اتفاق میافتد چون از طریق اپلیکیشنهای مطمئن و از قبل برنامه نویسی شده در استخرها اتفاق میافتد و شخص حقیقی با ایراد سلیقه این تقسیم رو انجام نمی‌دهد.

هزینه برق

با توجه به مصرف بالای برق دستگاه‌های ماینر باید نرخ قیمت برق به منظور محاسبه سودآوری را در نظر داشته باشید. قیمت برق در ایران در مناطق گرمسیری و سردسیری متفاوت است. برای شروع استخراج بیت کوین باید از قبل تعرفه قیمت منطقه را محاسبه و پیش‌بینی کنید.

برای محاسبه مصرف برق ماهیانه میبایست هزینه برق مورد استفاده در منطقه خود را که برحسب هر کیلو وات ساعت محاسبه می‌شود را ابتدا در میزان مصرف برق دستگاه و سپس درعددهای 30 و 24 ضرب کرد. برای محاسبه هزینه برق مصرفی در یک ماه ماینر S19Pro میبایست عدد 2,340 را در هزینه برق مورد استفاده ضرب کنید.

الگوریتم

در ابتدا میتوانستیم رمزارزها را با کامپیوترهای خانگی هم استخراج کنیم. اما به مرور زمان و با توجه به اشتیاق و افزایش حجم تجارت در این بازار دیگر کامپیوترهای خانگی و کارت‌های گرافیک سودآورنبود. استخراج ‌کننده‌ها به دستگاه ‌هایی نیاز پیدا کردند که در زمان کمترسکه‌های بیشتری را استخراج کنند. این ‌گونه بود که دستگاه های ماینر یا ASIC  پا به عرصه وجود گذاشت.

عملیات استخراج بیت کوین در واقع با هش یا حل معادلات ریاضی پیچیده انجام می‌شود. ماینرها با ثبت تمامی معاملات موجود در شبکه باعث افزایش امنیت آن می شوند و در نتیجه شبکه بیت کوین به ماینرها پاداشی از جنس بیت کوین می‌دهد.

سختی شبکه بیت کوین به مرور زمان و با محبوبیت صنعت استخراج به شدت بالا رفت تا جایی که ماینر ها به تنهایی حتی نمی توانستند سود دهی مناسبی داشته باشند، در نتیجه استخرهایی ایجاد شد که ماینرها میزان هش ریت را با یکدیگربه اشتراک گذاشتند و بعد از دریافت پاداش از شبکه آن را با یکدیگر تقسیم کردند.

کوین های قابل استخراج

بر اساس گزارش وبسایت The Block Research، استخراج‌کنندگان بیت کوین در سال 2021 بیش از 15 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند. بر اساس گزارش چشم انداز دارایی‌های دیجیتال که در سال 2022 توسط وبسایت The Block Research منتشر شد، آمارها نشان از افزایش 206 درصدی درآمد ماینینگ بیتکوین در 2021 نسبت به سال گذشته‌ی میلادی دارد. لازم به ذکر است که این برآورد بر

این فرض قرار گرفته است که شرکت‌های استخراج ارزهای دیجیتال برای پرداخت هزینه برق و سایر منابع، انباشته خود را به فروش می‌رسانند. اما برخی از ماینرها سکه‌های استخراج شده خود را نگه می‌دارند.

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌شود، درآمد تخمینی استخراج بیت کوین در ماه مارس سال 2021 به اوج خود رسید؛ در این ماه، ماینرها حدود 1.75 میلیارد دلار به دست آوردند که این رقم شامل 167 میلیون دلار کارمزد تراکنش نیز می‌شد.

اگرچه در طول سال 2021 میلادی به دلیل برخی رویدادها، در بعضی از ماه‌ها درآمد ماینرها کاهش یافت، اما به طور کلی درآمد استخراج بیت‌کوین با افزایش قیمت‌های دارایی‌های دیجیتال افزایش یافت و در اوایل نوامبر به بالاترین حد خود رسید.

مهمترین نکته ارزش اون رمز ارز است. در حال حاضر دو رمز ارزی که بیشترین ارزش رو دارند بیت کوین و اتریوم هستند.

دیگر رمز ارزها هم امکان ماین دارند ولی با توجه به ارزش و امنیت شبکه می‌توان گفت در حال حاضر فقط دو رمز ارز فوق ارزش ماین کردن دارند.

چرا باید انت ماینر را خریداری کنیم

کارخانه bitmain  توسط Micree Zhan و Jihan Wu در سال 2013 میلادی تأسیس شد. تا سال 2018 به بزرگترین طراح دستگاه های ماینر (ASIC) برای استخراج بیت کوین تبدیل شد. این کارخانه در حوزه های دیگر صنعت ماینینگ هم فعالیت دارد ازجمله یازده مزرعه ماینینگ در چین تا سال 2018 میلادی و همچنین دو استخر بزرگ ماینینگ BTC.com و Antpool که جزو بزرگترین استخرهای استخراج بیت کوین هستند، اداره می کند.

یکی از ویژگی های کارخانه بیت مین پیشرو بودن آن در تولید ماینر های با هش ریت بالاتر ولی مصرف برق به صرفه تر است که محصولات این کارخانه را از دیگر تولید کننده های اسیک ها متمایز می‍کند.