ماینینگ ارز دیجتال مبتنی بر مرورگر

mining web
فهرست مطالب

 ماینینگ مبتنی بر مرورگر یا مرورگرهای وب بخشی جدایی ناپذیر از زندگی هستند و بدون آنها، هیچ راه آسانی برای حرکت در اینترنت وجود نخواهد داشت. حتی اگر با اصطلاح «مرورگر» آشنا نباشید، قطعا قبلاً از آن استفاده کرده‌اید: Google Chrome، Apple Safari، Mozilla Firefox و Brave تنها برخی از مرورگرهای اصلی موجود امروزی هستند. اما آنها چگونه کار می کنند؟

اساساً، هنگامی که از یک وب سایت بازدید می کنید، مرورگر شما درخواستی را به سروری که آن وب سایت در آن قرار دارد ارسال می کند و از آن سرور محتوا یرای شما ارسال می شود و چنین است که سرور محتوایی را روی صفحه نمایش خود می بینید. اما ماینینگ مبتنی بر مرورگر رمزنگاری چیست؟ و یا جگونه عمل ماینینگ را انجام میدهند؟ ما دراین مقاله به همه ی سوال هایی که ذهن شما را مشغول کرده است را پاسخ خواهیم داد، با با همراه باشید.

ماینینگ مبتنی بر مرورگر کریپتو چیست

اگر نام یک مرورگر کریپتو را نشنیده اید، احتمالاً به این دلیل است که بسیاری از افراد آن ها را به عنوان مرورگرهای بلاک چین نیز یاد می کنند. هر دو اصطلاح به هر مرورگر وب اطلاق می شود که از فناوری های Web3 مانند بلاک چین پشتیبانی می کند. به طور خاص، این مرورگرها شکاف بین تجربه وب 2.0 امروزی و اینترنت غیرمتمرکز مورد نظر علاقه مندان به وب 3.0 را پر می کنند. با در دسترس قرار دادن پروتکل‌های غیرمتمرکز از طریق یک رابط آشنا، مرورگرهای کریپتو دروازه‌ای حیاتی به اکوسیستم غیرمتمرکز، به‌ویژه برای تازه واردان، فراهم می‌کنند.

تقریباً همه مرورگرهای رمزنگاری یک کیف پول رمزنگاری را ادغام می کنند که به شما امکان خرید، فروش یا ذخیره ارز دیجیتال خود را می دهد. در حالی که برخی از این کیف پول‌های رمزنگاری شده در مرورگر تعبیه شده‌اند (معروف به «بومی مرورگر»)، بسیاری از آنها به عنوان افزونه عمل می‌کنند.

به عنوان مثال، کیف‌پول‌های افزونه مرورگر MetaMask و Phantom به ترتیب تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را در بلاک چین‌های اتریوم و سولانا تسهیل می‌کنند.علاوه بر کیف پول های رمزنگاری، برخی از مرورگرهای رمزنگاری بازارهایی را برای برنامه های غیرمتمرکز (DApps) یکپارچه می کنند. با این حال، قبل از بررسی نحوه تعامل DApps و ماینینگ مبتنی بر مرورگرهای رمزنگاری، مفید است که بفهمید DApp چیست و چگونه کار می کند .

DApps چیست

برنامه های غیرمتمرکز (DApps) مشابه برنامه های متمرکز موجود در رایانه و دستگاه تلفن همراه شما هستند. با این حال، برخلاف پلتفرم های متمرکز مانند Apple Music یا Spotify، DApp ها بر روی شبکه های بلاک چین غیرمتمرکز ساخته شده اند. به جای استفاده از زبان اینترنت HTTP برای برقراری ارتباط با وب، DApps با استفاده از قراردادهای هوشمند با بلاک چین ارتباط برقرار می کند.

هر زمان که این قراردادهای هوشمند تراکنش را آغاز می کنند، اعتبار رسان شبکه تصمیم می گیرند که آیا این معامله قانونی است یا خیر. این توابع با هم، نیاز به واسطه‌هایی مانند بانک‌ها و شرکت‌های فناوری بزرگ که معمولاً میزبان برنامه‌ها هستند را از بین می‌برد. به عنوان مثال، Steemit معادل غیرمتمرکز برنامه هایی مانند فیس بوک و یوتیوب است. از آنجایی که Steemit DApp مبتنی بر بلاک چین است، هیچ نهاد واحدی شبکه را کنترل نمی کند، به این معنی که شما کنترل داده های خود را حفظ می کنید. با این حال، برای درک این مزایا به یک مرورگر کریپتو نیاز دارید که قادر به تعامل با DApps باشد.

نحوه تعامل ماینینگ مبتنی بر مرورگرهای رمزنگاری و DApps

کیف پول‌های رمزنگاری مبتنی بر مرورگر به یک پورتال رایج برای Web3 تبدیل شده‌اند، زیرا تعاملات راحت DApp را تسهیل می‌کنند. این DApp ها می توانند بازی ها، صرافی های غیرمتمرکز (DEX)، پروتکل های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و غیره باشند. اکثر DApp هایی که از طریق یک مرورگر کریپتو به آنها دسترسی دارید شبیه یک وب سایت معمولی هستند.

با این حال، بدون مرورگر کریپتو با این پلتفرم ها تعامل نخواهید داشت. به عنوان مثال، Uniswap DEX مانند یک وب سایت معمولی به نظر می رسد، اما برای دسترسی به DApp، به یک مرورگر ارز دیجیتال سازگار با اتریوم نیاز دارید. اگرچه جامع نیست، لیست زیر شامل برخی از رایج ترین مرورگرهای رمزنگاری شده است.

رایج ترین ماینینگ مبتنی بر مرورگرها

  • Brave: یک کیف پول رمزنگاری داخلی و بومی مرورگر را ادغام می کند و به کاربران برای انتخاب مشاهده تبلیغات شخص اول که حفظ حریم خصوصی را انتخاب می کنند، با BAT پاداش می دهد.
  • Opera: از کیف پول رمزنگاری داخلی و بومی مرورگر و کاوشگر DApp پشتیبانی می کند.
  • Google Chrome: از چندین افزونه کیف پول رمزنگاری مانند Phantom، MetaMask و Binance Chain Wallet پشتیبانی می کند. برخلاف کیف پول‌های کریپتو بومی مرورگر، کیف‌پول‌های افزونه بیشتر مستعد جعل هستند و خطر فیشینگ و سرقت دارایی را افزایش می‌دهند. جعل زمانی اتفاق می افتد که هکرها یک پسوند جعلی ایجاد می کنند به این امید که شما افزونه آنها را به جای برنامه قانونی دانلود کنید.
  • CryptoTab: یک کیف پول کریپتو را ادغام می کند و به شما امکان ماینینگ بیت کوین (BTC) را در حین گشت و گذار در وب می دهد.
  • Osiris: مرورگر کریپتو Osiris بر روی بلاک چین Acent ساخته شده است و توکن ابزار ACE را ادغام می کند و ارزش بیشتری برای دارندگان ایجاد می کند. Osiris همچنین از یک “Metawallet” داخلی سازگار با چندین بلاک چین و ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند.

توجه به این نکته مهم است که کیف پول های کریپتو مرورگر با یک بلاک چین خاص سازگار هستند. به عنوان مثال، MetaMask با DApp های ساخته شده بر روی اتریوم تعامل خواهد داشت، در حالی که Phantom فقط با DApps در Solana ارتباط برقرار می کند. در نتیجه، ممکن است مجبور شوید بیش از یک افزونه کیف پول را در مرورگر کریپتو خود نصب کنید. اگر گزینه ایمن‌تری را ترجیح می‌دهید، مرورگری با کیف پول داخلی که با DApp‌هایی که اغلب استفاده می‌کنید سازگار است انتخاب کنید.

ماینینگ مبتنی بر مرورگر کریپتو و دسترسی به برنامه های کاربردی

همانطور که نشان داده شده است، مرورگرهای رمزنگاری به شما امکان می دهند با استفاده از یک رابط آشنا با فناوری های Web3 تعامل داشته باشید. با این حال، ممکن است تعجب کنید که با مرورگر رمزنگاری خود می توانید به چه نوع برنامه های کاربردی دسترسی داشته باشید. بیایید نگاهی دقیق تر بیندازیم.

صرافی های غیرمتمرکز (DEX) 

پروتکل های DEX مانند Uniswap (اتریوم) و پنکیک سوآپ (زنجیره هوشمند بایننس) می توانند با کیف پول های مرورگر کریپتو ارتباط برقرار کنند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال را در کیف پولی غیرقانونی نگه دارید و در عین حال وجوه خود را برای تجارت در دسترس نگه دارید.

پروتکل‌های قرض‌گیری و وام

مانند DEX، پروتکل‌های وام‌گیری و وام می‌توانند با کیف پول مرورگر کریپتو شما ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال، ممکن است کیف پول غیرحضوری خود را به Compound متصل کنید و 15 ارز دیجیتال مختلف را قرض بگیرید یا وام دهید.

شبکه‌های پرداخت

پروتکل‌هایی مانند xDai Bridge و OmniBridge به شما امکان می‌دهند ارزهای دیجیتال را «پیچ» کنید تا بتوانید از آن در شبکه بلاک‌چین لایه ۲ سریع‌تر استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است کیف پول خود را به پل xDai متصل کنید تا اتر (ETH) را به اتر پیچیده در xDai تبدیل کنید.

بازی‌ها و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)

مرورگرهای کریپتو همچنین می‌توانند دسترسی به DApps بازی و بازارهای NFT را فعال کنند. به عنوان مثال، ممکن است از کیف پول غیرحضوری خود برای بازدید از بازار OpenSea برای خرید NFT مبتنی بر اتریوم یا کیف پول زنجیره ای Binance برای بازی My DeFi Pet استفاده کنید.

CryptoTab ماینینگ

DApp (CryptoTab) یک مرورگر رمزنگاری منحصر به فرد است که به شما امکان می دهد بیت کوین (BTC) را هنگام مرور وب ماینینگ کنید. برای شرکت، باید برنامه ماینینگ CryptoTab را روی دستگاه‌هایی که قصد استفاده از آنها را برای ماینینگ استفاده کنید، نصب کنید. CryptoTab قدرت پردازش همه دستگاه‌های شما را جمع‌آوری می‌کند و متناسب با سهم شما، BTC به شما پاداش می‌دهد.

سخن آخر

وقتی تصمیم می گیرید کدام مرورگر کریپتو برای شما بهترین است، سؤالات زیر را در نظر بگیرید. آیا مرورگر کریپتو ویژگی‌های حریم خصوصی مانند مسدود کردن تبلیغات، مسدود کردن ردیاب یا VPN را یکپارچه می‌کند؟ علاوه بر این، آیا مرورگر کریپتو از کیف پول داخلی استفاده می کند یا به کیف پول های افزونه متکی است؟ در نهایت، آیا مرورگر کریپتو مشوق هایی را به عنوان پاداش کریپتو یا ماینینگ صادر می کند؟

پس از پاسخ به هر یک از این سوالات مرورگری را انتخال کنید که کیف پول رمزنگاری داخلی با Web3 سازگار باشد. وقتی این ویژگی ها در یک مرورگر کریپتو جمع شوند به سختی شکست می خورد، پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button