منشا لوگوی بیت کوین

لوگوی بیت کوین
فهرست مطالب

امروز می خواهیم یک داستان بسیار جالب را برای شما تعریف کنیم. قهرمان اصلی این داستان لوگوی اولین و مهم ترین ارز رمزنگاری تاریخ بیت کوین است. شاید تا به حال هرگز فکر نکرده اید که چه چیزی در پشت این دایره نارنجی پنهان است. امروز ما به شما به طور مفصل و دقیق نشان خواهیم داد که چگونه لوگوی یکی از معروف ترین و شناخته ترین نمادها در سطح جهانی ایجاد شد. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا منشا لوگوی بیت کوین را کشف کنید.

تاریخچه و تکامل لوگوی بیت کوین

تاریخچه و تکامل لوگوی بیت کوین

نسخه اول: ساتوشی ناکاموتو (اوایل 2009)

ساتوشی ناکاموتو طراحی گرافیک خوبی نبود. این یک چیز عادی است که یک انسان نمی تواند در همه چیز تخصص داشته باشد. اولین لوگوی که در سال 2009  برای بیت کوین منتشر شد، تنها دایره ای بود که داخلش حروف “BC” نمایان بود.

نسخه اول: ساتوشی ناکاموتو (اوایل 2009)

لوگوی بیت کوین ساتوشی ناکاموتو دو سال پس از عرضه آیفون اپل ظاهر شد که رابط کاربری آن تا حد زیادی بر اساس طراحی اسکومورفیک بود. Scheumorphism، از یونانی skeuos (ابزار به معنای) و morphê (به معنی شکل)، یک تکنیک طراحی است که در آن یک عنصر جنبه های خاصی را حفظ می کند که ما را به یاد اشیاء موجود در زندگی واقعی می اندازد و سبکی است که در زمان بیت کوین بسیار شیک بود.

دانستنی : آیا می دانستید که بدون مجوز برای استخراج، می توانید استخراج بیت کوین انجام دهید! برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

فوریه 2010: انتشار دومین لوگو

سال بعد، زمانی که فروم بیت کوین تاک از قبل فرا رسیده بود و مشخص بود که پروژه ناکاموتو موفقیت آمیز خواهد بود. میل به نمادی جدید که بیشتر شبیه سایر نمادهای پولی بود، بیشتر مورد بحث قرار گرفت. بنابراین کاربران انجمن شروع به پیوستن به گفتگوی ناکاموتو در مورد لوگوی بیت کوین کردند. چندین شرکت کننده در این بحث نیز نظرات مختلفی را ارائه کردند. برخی استفاده از نماد بات تایلندی (฿) را پیشنهاد کردند. برخی دیگر از علامت (&)، برخی پیشنهاد کردند که یک “T” را به “BC” اضافه کنید. و برخی دیگر استفاده از حروف اول “BTC” را به عنوان رمز ارز رسمی توصیه کردند.

خود ناکاموتو، با گوش دادن به پیشنهادات مختلف و مشتاق ایجاد هویتی جدید برای اولین رمزارز و یکی از مهمترین نمادهای تاریخ نسخه جدیدی از لوگو را پیشنهاد کرد. به همین دلیل در 24 فوریه 2010 در BitcoinTalk منتشر کرد. نسخه دوم لوگو از مفهوم بات تایلندی پیروی می کرد، حرف “B” با دو خط عمودی.

فوریه 2010: انتشار دومین لوگو

این پیشنهاد، اگرچه از نظر طراحی شاهکار نبود. اما با توجه به نظراتی که هال فینی، که سال ها بعد بسیاری فکر می کردند ساتوشی ناکاموتوی واقعی است. در بیت کوین تاک، جالب بود.

توجه: جالب اینجاست که بر اساس چندین نظریه، علامت دلار به جای یک میله از دو میله عمودی منشا می گیرد.

نوامبر 2010: نسخه سوم لوگوی بیت کوین

پس از چندین پیشنهاد و نظرات، کاربران بیت‌کوین تاک به اتفاق آرا فکر کردند که این نماد باید با ویژگی‌های خاصی مطابقت داشته باشد. این به هر کسی اجازه می‌دهد از آن در هر اندازه و نسبتی و متناسب با هر رسانه‌ای استفاده کند. بنابراین قابلیت تعویض آن را تضمین می‌کند. و در نوامبر 2010  بود که کاربری به نام Bitboy اولین پیام خود را در Bitcointalk گذاشت و با فروتنی برخی از گرافیک هایی که خودش طراحی کرده بود را به اشتراک گذاشت.

نظرات سایر کاربران به طرز شگفت انگیزی مثبت بود. اما هیچ کس فکر نمی کرد که لوگوی پیشنهادی توسط Bitboy لوگوی مهم ترین ارز دیجیتال تاریخ باشد.

نوامبر 2010: نسخه سوم لوگوی بیت کوین

لوگوی بیت کوین :  bitboy bitcointalk Bitnovo

 Bitboy از نماد “B” که قبلا ساتوشی طراحی کرده بود استفاده کرد. او آن را به رنگ سفید درآورد و آن را در یک دایره نارنجی قرار داد و نماد ฿  را به سمت راست متمایل کرد.

برخی از کاربران Bitcoinktalk خاطرنشان کردند که طراحی Bitboy تا حدودی شبیه به طراحی برند معروف   Mastercard  است. سپس Bitboy پاسخ داد که اگرچه او عاشق ویزا و مسترکارت نیست. اما بدون شک این برندها الهام بخش او بوده اند.گرافیک های Bitboy به صورت رایگان قابل دانلود و در یک دامنه عمومی قرار گرفتند.

فروشگاه : داراماینر بزرگترین فروشگاه دستگاه های ماینر را در ایران دارد، شما می توانید با برداشتن وام ماینر از شرکت داراماینر به راجتی ماینر خرید کنید.

آوریل 2014 :جنجال ها و پیشنهادات جدید لوگوی بیت کوین

علیرغم استقبال بسیار خوب، اما همه با لوگوی بیت کوین بیتبوی موافق نبودند. برخی، مانند کسانی که پشت جنبش bitcoinsymbol.org  بودند، کمپینی را برای تبلیغ نسخه خود از لوگو راه‌اندازی کردند و سال‌ها به قصد تغییر آن فعال بودند. این افراد قاطعانه معتقد بودند که نماد بیت‌کوین نباید شبیه یک لوگو باشد و باید بیشتر شبیه به نماد ارزی مانند دلار، یورو یا ین باشد.

لوگوی بیت کوین :  bitboy bitcointalk Bitnovo

 31 اکتبر 2016 : لوگوی بیت کوین

در سال‌های بعد، بحث و جدال متوقف نشدند. در پاییز سال 2016، فیل ویلسون (معروف به اسکرونتی) به Reddit آمد و ادعا کرد که او یکی از سه نفری است که پشت نام مستعار ساتوشی ناکاموتو بوده است و در مورد لوگوی بیت کوین، ویلسون در صفحه Medium خود دستورالعمل هایی را در مورد نحوه ساخت لوگوی سکه طلای طراحی شده توسط ساتوشی و لوگو های Bitboy که به گفته او با آنها همکاری داشته است، منتشر کرد.

 

معنا و نماد پشت لوگوی بیت کوین

اگر به لوگو بیت کوین دقت کنیم، می توانیم استدلال ریاضی پشت آن را بهتر درک کنیم، که ویلسون در مقاله  ​​خود توضیح می دهد.

  • شماره 8، اولین نماد با عدد 8 نشان داده می شود. این عدد چندین بار در ابعاد و هندسه طرح بیت کوین ظاهر می شود (به عنوان مثال، B  در جهت عقربه های ساعت 13.88 درجه می چرخد). طبق گفته ویلسون، هشت شبیه B است که مخفف “Block” است. ابعاد سایر اشکال (مانند مستطیل های طرح) طولی برابر با 12.5 (یا یک هشتم از 100، باز هم نشان دهنده هشت) داشتند.
  • دو ضربه عمودی که B را تشکیل می دهند، منظور از این دو خط چیست؟ خب، اول از همه آنها قرار است دلار آمریکا را تداعی کنند. اما، اگر دقت کنید. متوجه خواهید شد که آنها فقط در بالا و پایین “B” دیده می شوند و مانند دلار از کل حرف عبور نمی کنند. در واقع به نظر می رسد که “B” روی نماد “$” قرار دارد.
  • دایره نارنجی راز جهان هستی، درلوگوی بیت کوین دایره نارنجی است و تا 525 درصد کوچک شده تا قطر دقیقی به آن دهد. به گفته ویلسون  این نشان دهنده راز هستی جهان است.
  • فونت، فونت Trebuchet استفاده شده در لوگو از منجنیق trebuchet الهام گرفته شده است که سلاح مورد علاقه ویلسون در بازی ویدئویی “عصر امپراتوری ها” بود.
  • رنگ، برای دایره، نارنجی (کد هگز # F6911D، Pantone 1495 C )برای یک هدف کاربردی و زیبایی شناختی انتخاب شد. ویلسون اظهار داشت رنگی انتخاب شده است که می تواند چاپ و تکرار شود “هم در وب سایت ها و هم در رسانه های چاپی”. این می تواند در بین گزینه های پرداخت و ارزهای دیگر متمایز باشد. علاوه بر این، به نظر می رسد رنگ نارنجی رنگ طلایی را تداعی می کند.

لوگوی بیت کوین امروز

در سال 2011، اولین تلاش ناموفق برای گنجاندن علامت بیت کوین در سیستم یونیکد انجام شد. سرانجام در پایان سال 2015 بیت کوین به طور رسمی ثبت شد و نماد خود را در استاندارد یونیکد 10.0 دریافت کرد. امروزه بیت کوین از فونت ها در نسخه های مختلف نرم افزار پشتیبانی می کند. در فوریه 2019، گوگل نوعی از توکن بیت‌بوی را به صفحه‌کلیدهای موبایل خود اضافه کرد.یک سال بعد توییتر یک ایموجی بیت کوین را به هشتگ #bitcoin اضافه کرد. امروزه به نظر می رسد که لوگوی بیت کوین به یکی از محبوب ترین نمادها در سطج جهان تبدیل شده است.

جستجوی گوگل نشان می‌دهد که محصولات و کالاهای بیت‌کوین به سطوحی باورنکردنی در فروش آنلاین رسیده‌اند، به طوری که بیش از 249،000،000 میلیون نتیجه برای عبارت جستجوی «محصولات بیت‌کوین» و 82 میلیون نتیجه برای عبارت «پیراهن بیت‌کوین» وجود دارد. ناگفته نماند که کاربران bitcoinsymbol.org در آوریل 2014، پذیرش این علامت Ƀ را پیشنهاد کردند که از قبل در کاراکتر یونیکد U+0243 و در بسیاری از حروف الفبا از جمله لاتین وجود داشت.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد،  پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button