نحوه ماینینگ بیت کوین کش

ماینینگ بیت کوین کش
فهرست مطالب

بیت کوین کش چیست

بیت کوین کش در سال 2017 به عنوان یک هارد فورک از بلاک چین اولین رمزارز تاریخ، بیت کوین متولد شد. محبوبیت روزافزون بیت کوین و افزایش مداوم تعداد افرادی که از آن در سراسر جهان استفاده می کنند، یکی از بزرگترین محدودیت های آن را برجسته کرده است، زیرا هر چه افراد بیشتری در شبکه آن تراکنش داشته باشند، پردازش تراکنش بیشتر طول می کشد و هزینه هر تراکنش برای کاربران گران تر می شود. بنابراین، بیت‌کوین کش از تلاشی برای بهبود مشکلات مقیاس‌پذیری و هزینه‌های بالای تراکنش ناشی می‌شود و پذیرش رو به رشدش، آن را به ششمین ارز رمزنگاری محبوب در جهان در زمان نگارش تبدیل کرده است. می خواهیم ماینینگ بیت کوین کش را بررسی کنیم، با ما همراه باشید.

نحوه ماینینگ بیت کوین کش

مانند اکثر ارزهای دیجیتال، بیت کوین کش نیز غیرمتمرکز است. این بدان معناست که هیچ ارگان یا مرجعی کنترلی بر شبکه ندارد. برای عملکرد غیرمتمرکز، سیستم به گره‌های اصلی (کامپیوتر) نیاز دارد که تراکنش‌ها را تأیید کرده و آنها را از طریق مکانیزم اجماع تأیید کند.

این گره‌ها دقیقاً ماینرهایی هستند که از قدرت محاسباتی تجهیزات خود برای حل معادلات ریاضی روی بلاک چین استفاده می‌کنند. هنگامی که یک گره معادله ریاضی را حل می کند، یک بلوک تراکنش را بررسی می کند و برای کار خود پاداش دریافت می کند. در مورد بیت کوین کش، ماینرها با توکن های BCH پاداش می گیرند .

به عنوان فورک بیت کوین پروتکل بیت کوین کش ، از همان اجماع اثبات کار (PoW) برای ماینینگ خود استفاده می کند.

همانطور که در مورد بیت کوین وجود دارد، بیت کوین کش دارای تعداد محدودی توکن است که در زمان نگارش این مقاله، 18,600,863 BCH ماینینگ شده و در گردش هستند.

در ابتدا ماینینگ BCH، همانطور که در مورد BTC اتفاق افتاد، با توجه به دشواری ماینینگ، سودآور نبود. با این حال، محبوبیت کمتر بیت کوین کش نسبت به بیت کوین، دشواری ماینینگ را تا 20 درصد کاهش داده است که به شما امکان می دهد کمتر از 6 بلاک را در 12 ساعت حل کنید.

ماینینگ BCH با تجهیزات ASICS از نظر اقتصادی بی‌سود است و ماینینگ آن از طریق CPU یا GPU بسیار ارزان‌تر است .  به این ترتیب، حتی برای کسانی که تجهیزات اختصاص داده شده برای ماینینگ ندارند، می توانند به راحتی توکن های BCH را به دست آورند، بسیار سودآورتر است. در حال حاضر، میانگین کمیسیون برای تراکنش تقریباً 6.5 BCH برای بلوک است.

آیا ماینینگ بیت کوین کش سودآور است

امروزه، کسب درآمد از ماینینگ به طور فزاینده ای دشوار شده است، مگر اینکه تجهیزات گران قیمتی با قدرت محاسباتی بالا داشته باشید، بدون محاسبه هزینه های برق بالای ناشی از آن. اگر می‌خواهید سودآوری ماینینگ BCH را بدانید، پیشنهاد می‌کنم برخی از عوامل مهم مانند نرخ هش ، مصرف انرژی ، سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز و ارزش توکن BCH را در نظر بگیرید. سپس می توانید از یک ماشین حساب ماینینگ بیت کوین کش برای محاسبه سود و ارزیابی راحتی فعالیت ماینینگ توکن های آن استفاده کنید.

ماینینگ بیت‌کوین کش می‌تواند سودآور باشد، مشروط بر اینکه ریگ ماینینگ BCH مناسب را آماده کرده و مایل به سرمایه‌گذاری باشید. با ماینینگ BCH می توانید سود خوبی به دست آورید زیرا امروزه این ارز دیجیتال پتانسیل بیشتری نسبت به ارزهای دیگری دارد و ارزش ماینینگ را دارد.

ماینینگ BCH چقدر طول می کشد؟

بر اساس ماشین حساب ماینینگ Coinwarz، هر روز می توان 0.04847464 توکن بیت کوین کش را ماینینگ کرد ، با هش ریت ماینینگ بیت کوین کش 110.00 TH/s، پاداش بلاک 6.25 BCH و دشواری ماینینگ 285.306.8873.

چگونه با کامپیوتر خود بیت کوین کش ماینینگ کنیم

اگر تا اینجا پیش رفته اید، به این معنی است که شما واقعاً علاقه مند به انجام فعالیت ماینینگ بیت کوین کش هستید و اکنون مرحله به مرحله به شما نشان خواهم داد که چگونه می توانید این ارز دیجیتال جالب را ماینینگ کنید.

ابتدا باید بهترین سخت افزار و نرم افزار را برای ماینینگ بیت کوین کش انتخاب کنید.

سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین کش

BCH از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند و همانطور که در بالا ذکر شد، می توانید BCH را با GPU و CPU ماینینگ کنید. با این حال دشواری شبکه باعث نمی شود که آنها بتوانند با ماشین های قدرتمند ASIC رقابت کنند. به همین دلیل است که من به شما توصیه می کنم از ASIC (مدارهای مجتمع ویژه برنامه) استفاده کنید که تجهیزات تخصصی برای ماینینگ الگوریتم SHA-256 هستند، زیرا آنها حداکثر سودآوری را ممکن می سازند.

چندین سخت افزار ASIC برای ماینینگ BCH نشان داده شده است. با این حال، رایج ترین آن ها Antminer S9 یا S7 هستند که می توانند نرخ هش 10 TH/S را با توان 1300 وات در ساعت ارائه دهند.

در زیر لیستی از قدرتمندترین و توصیه شده ترین Asics برای ماینینگ بیت کوین کش را برای شما قرار می دهم:

✅ Bitmain – Antminer S9

14 TH/s; 1373 W

350 میلی‌متر (طول) × 135 میلی‌متر (عرض) × 158 میلی‌متر (ع)

✅ Bitmain – Antminer S7

4,73 TH/s; 1293 وات وات

301 میلی‌متر (طول) × 123 میلی‌متر (عرض) × 301 میلی‌متر (ح)

✅ Bitmain – Antminer S9i

14.5 TH/s، 1320 وات

350 میلی‌متر (طول) × 135 میلی‌متر (عرض) × 158 میلی‌متر (ع)

✅ Bitmain – Antminer T9

10.5 TH/s; 1400 وات

350 میلی‌متر (طول) × 135 میلی‌متر (عرض) × 158 میلی‌متر (ع)

نرم افزار ماینینگ بیت کوین کش

در مورد انتخاب برنامه (نرم افزار) مورد استفاده برای ماینینگ BCH، پیشنهاد می کنم برنامه هایی را انتخاب کنید که با سخت افزاری که برای ماینینگ استفاده می کنید سازگاری داشته باشد یا اگر ماینینگ با استخر ماینینگ را انتخاب کردید، احتمالاً باید از آن استفاده کنید.

در میان محبوب ترین نرم افزارها می توانید CGminer و BFGminer را پیدا کنید . این نرم افزار خط فرمان است. با این حال، اگر استفاده از این نوع نرم افزار برای شما بسیار پیچیده است، می توانید از جایگزین های دیگری مانند EasyMiner استفاده کنید.

✅ سی جی ماینر

Cgminer معروف ترین و پرکاربردترین در بین ماینینگ کنندگان بیت کوین و BCH است زیرا دارای ویژگی هایی مانند: اورکلاک، نظارت بر دمای فن و عملکرد رابط از راه دور است. از مهمترین ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تشخیص خودکار بلوک های جدید با پایگاه داده کوچک
  • بارگذاری باینری هسته ها
  • پشتیبانی از چند GPU
  • پشتیبانی از ماینینگ CPU

✅ BFGminer

Bfgminer یک ماینر ماژولار ASIC/FPGA است که به زبان C نوشته شده است. این به طور خاص برای Asics طراحی شده است. ویژگی ها:

  • ساعت پویا
  • نظارت و عملکرد رابط از راه دور

از جمله ویژگی های مرتبط عبارتند از: ماینینگ با جدول Opencl/LLVM رایگان، سفارش مجدد دستگاه ADL از طریق شناسه گذرگاه PCI، اورکلاک یکپارچه و کنترل فن.

✅ ایزی ماینر

EasyMiner مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی، بهترین ویژگی های CGMiner و BFGMiner را ترکیب می کند. این نرم افزار از پروتکل ماینینگ getwork و پروتکل ماینینگ لایه پشتیبانی می کند. می توان از آن هم برای ماینینگ انفرادی و هم برای استخرهای ماینینگ استفاده کرد. عملکردهای اصلی آن عبارتند از یک پنجره ورود به سیستم برای حداکثر شفافیت در مورد فرآیند ماینینگ، یک نوار آمار قدرتمند، یک بنر ارزش بازار، یک کیف پول، یک پنجره چت.

استخر ماینینگ بیت کوین کش

همانطور که قبلا ذکر شد، امروزه ماینینگ BCH به عنوان یک ماینر انفرادی بسیار دشوار است و خیلی راحت نیست. بنابراین اگر نمی‌خواهید زیاد ریسک کنید و می‌خواهید از ماینینگ بیت‌کوین کش درآمد مطمئن‌تری کسب کنید، پیشنهاد می‌کنم به یک استخر ماینینگ بپیوندید.

اگر استخر ماینینگ شما با موفقیت تراکنش بیت کوین کش را تأیید کند، پاداش به طور مساوی بین اعضای استخر ماینینگ شما تقسیم می شود.

بنابراین استخرهای ماینینگ راهی برای ترکیب تلاش ها و منابع برای داشتن شانس بیشتری برای کسب پاداش در BCH هستند.

در میان استخرهای ماینینگ که بیشترین استفاده را برای ماینینگ BCH دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • BTC.com
  • آنتپول
  • F2Pool
  • Bitcoin.com

شما می توانید لیست کاملی از استخرهای معدن را در صفحه وب Miningpoolstats پیدا کنید.

کیف پول را برای ذخیره توکن های BCH

انواع مختلفی از کیف پول ها وجود دارد که از این توکن پشتیبانی می کنند. با این حال، اگر نمی خواهید برای پیدا کردن زمان زیاد سپری کنید. پیشنهاد می کنم  یکی از کیف پول های حمایت شده در صفحه رسمی بیت کوین کش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button