نحوه ماینینگ مونرو(بخش دوم)

مونرو ماینینگ
فهرست مطالب

پاداش ماینینگ مونرو

برای محاسبه کل هزینه­ ها و سودآوری ماینینگ مونرو، باید معیارهایی مانند قدرت هش دستگاه، هزینه برق و مصرف برق را اندازه گیری کنید. به همین دلیل، استفاده از ماشین حساب استخراج XMR مفید است. برای استفاده از ماشین حساب ماینینگ مونرو، مقادیر هش ریت استخراج را تنظیم و یا یکی از دستگاه های موجود در لیست ماینرها را انتخاب و بسته به ماشین حسابی که استفاده می کنید، اطلاعات ماینینگ به همراه اطلاعات استخراج بلاک فعلی در زمان ماینینگ به طور مداوم به روز  شود.

مزایا و معایب ماینینگ مونرو

در زیر به مزایا و معایب استخراج و مالکیت مونرو اشاره کرده ایم، با ما همراه باشید.

جوانب مثبت ماینینگ مونرو

  • سخت افزار ASIC در استخراج بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت کوین نقش عمده ای ایفا می­کند. طراحی فرآیند ماینینگ مونرو به گونه ای است که به ماینرهای دارای سخت افزار ASIC اجازه مزیت رقابتی نمی دهد. یعنی از الگوریتمی استفاده می‌کند که مقاوم در برابر ASIC است و این شرایط یکسانی در شبکه Monero ایجاد می­کند. از آنجایی که محدودیت اندازه بلوک مونرو تطبیقی ​​است، اگر حجم تراکنش‌ها زیاد شود، اندازه بلوک‌ها می‌تواند به طور خودکار افزایش یابد. از آنجایی که زمان تراکنش برای برخی از گیرندگان ممکن است به دلیل تأیید مضاعف به تعویق بیفتد، این به آنها مزیتی می دهد.
  • طراحی الگوریتم Monero اجازه می­دهد تا آن را به راحتی در هر کامپیوتری استخراج کنید و در مقایسه با بیت کوین به تجهیزات زیادی نیاز ندارد و امکان مشارکت بیشتر در فرآیند استخراج را فراهم می کند.

معایب ماینینگ مونرو

  • 2 یا 3 استخر استخراج وجود دارد که بر شبکه مونرو تسلط دارند که 50 درصد از قدرت هش را تشکیل می­دهند.
  • مونرو دسترسی های بسیار کمتری در مورد کیف پول در مقایسه با سایر توکن ها دارد.

انواع مونرو ماینینگ چیست

بسته به نوع فرآیندها و سخت افزار مورد استفاده، روش های مختلفی برای ماینینگ مونرو وجود دارد. اکنون به اختصار به هر یک از آنها می پردازیم.

استخراج CPU

استخراج CPU از واحد پردازش مرکزی ماینر برای استخراج Monero استفاده می کند. تقریباً 5 تا 6 سال پیش این یک گزینه مناسب بود ولی این کاهش سود از محبوبیت آن کاسته است. این یک روند بسیار کند است که برای چندین ماه بدون کسب سود قابل توجه ادامه می یابد. تنها چیزی که برای شروع استخراج CPU نیاز است فقط یک کامپیوتر و چند برنامه نرم افزاری است.

استخراج GPU

این احتمالاً محبوب ترین روش استخراج ارزهای دیجیتال است. ماینرها از یک یا چند واحد پردازش گرافیکی برای استخراج مونرو استفاده می کنند. ساخت یک ریگ ماینینگ متشکل از GPU نسبتا ارزان و کارآمد است. یک ریگ ماینینگ استاندارد Monero از یک مادربرد، یک پردازنده و یک فریم ریگ تشکیل شده است که کارت های گرافیک را در خود جای می دهد.

    ASIC

در مقایسه با روش‌های فوق، استخراج ASIC می‌تواند مقدار زیادی مونرو تولید کند، زیرا قدرت محاسباتی/پردازشی بالاتری دارد. معمولاً شرکت‌هایی که نسخه جدیدی از ماینرهای ASIC خود را اعلام می‌کنند، با انتقادات جامعه ارزهای دیجیتال مواجه می‌شوند. از آنجایی که ماینرهای ASIC قدرت محاسباتی بیشتری نسبت به سایر ماینرها دارند، این ترس وجود دارد که فرصت های برابر را از سایر ماینرها سلب کنند. استخراج‌کنندگانی که از CPU و GPU استفاده می‌کنند، نمی‌توانند با ماینرهای ASIC در سرعت هش و درآمد همراه باشند.

استخراج ابری

استخراج ابری مسلماً یکی از بهترین راه‌ها برای استخراج مونرو در کنار ماینینگ استخر است. این فرآیندی است که در آن ماینرها به یک نهاد (معمولاً یک شرکت بزرگ) برای اجاره سکوهای ماینینگ خود پرداخت می­کنند. این معمولاً در توافق نامه ای ثابت می شود که در آن تمام درآمدهای دکل به کیف پول رمزنگاری ماینر منتقل می شود. خدمات ماینینگ ابری معمولاً دارای امکانات استخراج بزرگی هستند که از چندین ریگ ماینینگ تشکیل شده است. با استفاده از این ارزش محاسباتی ترکیبی، آنها می توانند خدمات استخراج را در مقیاس بزرگ بهتر از سایرین ارائه دهند.

استخراج انفرادی

به نظر می رسد استخراج به تنهایی یا استخراج انفرادی قابل قبول ترین روش ماینینگ باشد. اما درجه رقابت به دلیل تعداد شرکت کنندگان درگیر در شبکه بالا است. این تنها زمانی سودآور است که منابع کافی برای حضور گسترده در شبکه داشته باشید. به عنوان مثال، اگر بیش از صد پردازنده گرافیکی به عنوان بخشی از یک مزرعه استخراج دارید.

با این حال، معایب زیادی در رابطه با نگهداری یک مزرعه معدن وجود دارد. آنها می توانند با مسائل گرمایشی و تهویه آفت شوند. نگهداری از چندین ریگ ماینینگ نیز به این معنی است که باید هزینه زیادی برای برق صرف کنید، به خصوص اگر می خواهید بیش از 10 کارت گرافیک نصب کنید.

استخراج استخر

مونرو را می توان با استفاده از استخرهای ماینینگ نیز استخراج کرد. یک گروه مشترک از ماینرهای ارزهای دیجیتال، منابع محاسباتی خود را در یک استخر استخراج ترکیب می‌کنند. این احتمال آنها را برای یافتن یک بلوک تقویت می کند و منجر به سود بیشتر می شود. شرکت کنندگان در استخر برای یافتن یک بلوک، در این مورد، مونرو، پاداش دریافت می کنند.

شما همیشه این انتخاب را دارید که یا به صورت انفرادی با سرورهای اختصاصی خود بروید یا به همراه سایر ماینرها به یک استخر استخراج بپیوندید تا خروجی هش خود را ترکیب کنید. به عنوان مثال، ترکیب 6 دستگاه ماینینگ در یک استخر می تواند 335 مگا هش در ثانیه ارائه دهد، می تواند 2 گیگا هش قدرت استخراج تولید کند.

چرا ماینرهای مونرو مهم هستند

چندین تلاش توسط سازندگان ASIC برای شکستن XMR متمرکز بر حریم خصوصی صورت گرفته است، به لطف ارتقاء منظم ضد ASIC که توسط تیم Monero انجام شده است، هیچ سازنده ASIC دستگاه استخراج Monero را تولید نکرده است، این به Monero کمک می کند تا از ASIC ها از غلبه بر چشم انداز غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال جلوگیری کند. بنابراین به طور خلاصه، نرخ هش اندازه گیری سرعت استخراج یک دستگاه استخراج ارز دیجیتال است. به عنوان تعداد محاسبات یا هش هایی که ماینر می تواند در هر ثانیه پردازش کند بیان می شود. بنابراین ماینرهای مونرو اجزای ضروری برای حفظ شبکه مونرو و عرضه در گردش هستند.

 Monero بهترین یا ساده ترین رمزنگاری برای استخراج

در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال، Monero یکی از آسان‌ترین ارزهای دیجیتال برای استخراج تا به امروز است که ارزش بازار آن بیش از ۳ میلیارد دلار است. جدا از اینکه ASIC مقاوم است، برای شروع فرآیند ماینینگ نیازی به یک دستگاه ماینینگ پیشرفته مونرو یا قطعات سخت افزاری گران قیمت ندارید.

انواع مختلف ماینینگ مونرو (Monero)

تصمیم گیری برای استخراج انفرادی یا به عنوان بخشی از استخر یکی از اولین کارهایی است که باید انجام دهید. در ماینینگ انفرادی، ماینر مستقیماً با بلاک چین تعامل دارد زیرا آنها مسئول استخراج بلوک های جدید XMR هستند. در حالی که ماینر انفرادی تمام پاداش های تولید شده را نگه می دارد، در مقایسه با استخرهای ماینینگ جوایز بسیار کمتری دریافت می کند.

ماینرها همچنین می توانند از قدرت محاسباتی میزبان ابر برای استخراج Monero استفاده کنند. این به عنوان استخراج ابری شناخته می شود، جایی که ارائه دهندگان خدمات مراکز داده ای را اداره می کنند که قدرت محاسباتی استخراج مورد نیاز را میزبانی می­کنند. برای استفاده از قدرت پردازش باید هزینه ای پرداخت کنید. این روش از نظر مالی به خصوص برای ماینرهای انفرادی مفید تلقی می­شود.

آیا استخراج Monero به یک GPU سطح بالا نیاز دارد

شروع استخراج Monero با استفاده از CPU کاملاً امکان پذیر است. با این حال، کارشناسان توصیه می­کنند که از آن اجتناب کنید زیرا CPU ها قادر به تولید نرخ هش کافی برای استخراج از نظر مالی نیستند. بنابراین، گزینه بهتر استفاده از یک GPU برای استخراج Monero برای اطمینان بیشتر و سریعتر است.

برای اطلاعات بیشتر درباره استخراج بیت­کوین می­توانید مقاله­ی «نحوه­ ی استخراج بیت­کوین»را مطالعه کنید، پرسود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button