نحوه ماینینگ مونرو(بخش اول)

مونرو ماینینگ
فهرست مطالب

Monero یک ارز دیجیتال منبع باز است که در آوریل 2014 ایجاد شد و به شدت بر مقیاس پذیری، حریم خصوصی و تمرکززدایی تمرکز دارد. برای دستیابی به اجماع توزیع شده، روی یک روش استخراج اثبات کار کار می­کند. تقریباً همه ارزهای دیجیتال فرآیند استخراج خود را دارند و Monero نیز از این قاعده مستثنی نیست. حالا سوال اینجاست که ماینینگ مونرو چیست! استخراج Monero و به دست آوردن ارز­های Monero با حل معادلات رمزنگاری با استفاده از رایانه های پرقدرت اشاره دارد، شرکت کنندگان در این فرآیند که به عنوان ماینرها شناخته می­شوند، (XMR) توکن­های مونرو را به عنوان غرامت برای مشارکت خود در این فرآیند دریافت می­کنند.

برای استخراج مونرو، باید برخی از مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری خاص را رعایت کنید. این شامل یک ماینر Monero است که به برنامه های نرم افزاری یا استخراج کننده فیزیکی برای استخراج ارز دیجیتال اشاره دارد. برای اطلاعات بیشتر درباره­ی استخراج مونرو با ما تا آخر مقاله همراه باشید.

نحوه استخراج مونرو

چرا ماینینگ مونرو

ماینرها نقش مهمی در حفظ کل عرضه مونرو در گردش دارند. امروزه، هرکسی می‌تواند در صورت پیروی از مجموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌ها، ارز مونرو بدست بیاورد. تنها کاری که آنها باید انجام دهند استفاده از رایانه ها و دستگاه­های قدرتمندی است که به طور خاص برای استخراج XMR طراحی شده اند.

Monero مانند سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت­کوین محدودیت بالایی ندارد. به عنوان مثال، بیت­کوین دارای عرضه ثابت 21 میلیون سکه است، در حالی که مونرو محدودیت بالایی ندارد.

بلوک های مونرو را می­توان هر دو دقیقه در زمان پیدا کرد، با پاداش بلاک فعلی 1.26 XMR. توسعه دهندگان Monero و سایر اعضای جامعه الگوریتم خاصی به نام تصادفی ارائه کرده اند. این یک الگوریتم PoW مقاوم در برابر ASIC است که ساخت سخت افزار تخصصی برای استخراج XMR را غیرممکن می­کند و این باعث می­شود که محیط ماینینگ برای ماینرهایی که باید از سخت افزار درجه یک مصرف کننده استفاده کنند، منصفانه باشد.

قبل از ماینینگ مونرو چه نکاتی را باید در نظر گرفت

قبل از شروع استخراج مونرو، استخراج کنندگان علاقه مند باید به چند فاکتور ذکر شده در زیر را در نظر بگیرند.

  • سودآوری مونرو: ماینینگ نوعی کسب و کار است و قبل از سرمایه گذاری در تجهیزات گران قیمت ماینینگ باید به سوددهی استخراج XMR فکر کنید. برای تعیین سودآوری، باید هزینه های نگهداری استخر، در صورت وجود، هزینه های برق و نرخ هش ماینینگ را در نظر بگیرید. یکی از مزایای استخراج XMR این است که مانند بیت کوین به سخت افزار پیشرفته و پرهزینه نیاز ندارد. برای شروع فرآیند استخراج، می توانید با یک CPU یا GPU ساده شروع کنید.
  • نرخ هش: از آنجایی که ماینینگ یک فرآیند مبتنی بر زمان است، هرچه قدرت پردازش دستگاه بالاتر باشد، فرآیند استخراج روان‌تر می‌شود. در حالی که مونرو و بیت کوین هر دو از مکانیسم های اجماع مشابهی استفاده می کنند، الگوریتم هش آنها متفاوت است. به عنوان مثال، بیت کوین از الگوریتم SHA256 استفاده می­کند، در حالی که مونرو از RandomX که قبلا ذکر شد استفاده می کند، که باعث تفاوت در دستگاه های استخراج پشتیبانی می شود.
  • انتخاب های سخت افزاری – AMD یا Nvidia:استفاده از GPU راه ایده آل برای استخراج Monero است. در حالی که در مقایسه با استفاده از CPU به سرمایه گذاری قابل توجهی بیشتری نیاز دارد، نرخ هش آن به طور قابل توجهی بالاتر است.

ماینینگ مونرو با واحد پردازش گرافیکی AMD (GPU)

برای کارت های گرافیک AMD، می توانید AMD R9 280x یا جدیدتر AMD Radeon Rx 580 را انتخاب کنید.   AMD R9 280x قدرت هش 500 H/s را ارائه می­دهد، در حالی که AMD Radeon Rx 580 575 H/s را ارائه می­دهد. برای پردازنده گرافیکی AMD، می توانید از XMR-STAK-AMD به عنوان نرم افزار استخراج استفاده کنید.

استخراج مونرو با واحد پردازش گرافیکی Nvidia (GPU)

از طرف دیگر، اگر Nvidia را انتخاب کنید، می توانید Nvidia GTX 1070 را انتخاب کنید که نرخ هش 505 H/s را ارائه می دهد، یا Nvidia GTX 1080 که نرخ هش 600 H/s را ارائه می­دهد.

چگونه مونرو را ماین کنیم

هنگام تصمیم گیری برای استخراج مونرو، باید تصمیم بگیرید که به استخراج CPU یا GPU بروید. استخراج GPU بدون شک سودآورتر از این دو فرآیند است. قبل از شروع فرآیند استخراج، لطفاً قدرت پردازشی را که سخت افزار به شما می­دهد را دریابید و آن را با مصرف انرژی کل فرآیند مقایسه کنید. در حالت ایده‌آل، یک سیستم به بیش از یک GPU و ترجیحاً 3 یا 6 گیگابایت رم نیاز دارد تا عملکرد مؤثری داشته باشد.

قبل از شروع فرآیند استخراج مونرو، باید نرم افزار و سخت افزار مورد نیاز مختلف را فهرست کنید که باید شامل موارد زیر باشد.

  • سیستم عامل ویندوز، سیستم عامل مک، یا هر سیستم مبتنی بر لینوکس
  • کیف پول مونرو
  • آدرس استخر معدن

مرحله یک) انتخاب کیف مونرو

اولین قدم برای شروع فرآیند استخراج مونرو، انتخاب کیف پول مناسب برای دریافت توکن های XMR است. وقتی صحبت از Monero به میان می­آید، گزینه­های کیف پول محدود هستند. شما می توانید یک کیف پول سخت افزاری یا یک کیف پول نرم افزاری را انتخاب کنید.

کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند Trezor Model T یا Ledger Nano X از Monero پشتیبانی می‌کنند و ایمن‌ترین آنها محسوب می‌شوند. علاوه بر این، مونرو کیف پول­های متعددی را ذکر کرده است که می­توانید در وب سایت رسمی آن دانلود کنید.

مرحله دو) نصب کارت گرافیک

مراحل نصب پردازنده های گرافیکی AMD و Nvidia کمی متفاوت است و در زیر به طور خلاصه توضیح داده شده است.

  • نصب درایورهای AMD

مرحله الف) درایور AMD خود را دانلود کنید.

    مراجعه به https://www.amd.com/en/support کنید .این شما را به صفحه پشتیبانی می‌برد، جایی که منوی کشویی حاوی تمام گزینه‌های مختلف مدل درایور را خواهید دید.

نصب درایور AMD

مرحله ب) نسخه درایور خود را انتخاب کنید.

    شما می توانید یکی از به روزترین درایورها را برای GPU یا درایورهای قبلی دانلود کنید.

    توصیه می شود هنگام استفاده از کارت های سری R9 AMD از درایور نسخه 15.12 برای ماینینگ استفاده کنید.

مرحله ج) فایل نصب درایور exe را دانلود کنید.

    با کلیک بر روی دکمه دانلود، فرآیند دانلود فایل exe آغاز می­شود.

    فایل نصب کننده را باز کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا مراحل نصب به پایان برسد.

نصب درایور exe

مرحله سه) نصب درایورهای Nvidia

مرحله الف) Nvidia GeForce Experience را دانلود کنید

    مراجعه به https://www.nvidia.com/en-us/geforce/geforce-experience کرده و نرم افزار را دانلود کنید.

نصب درایورهای Nvidia

مرحله ب) بررسی بروز رسانی

    پس از نصب نرم افزار و اجرای آن، ترمینال اصلی را مشاهده خواهید کرد.

    به تب درایور بروید و روی “بررسی به روز رسانی” کلیک کنید.

بررسی بروز رسانی

مرحله ج) درایور مناسب Nvidia را دانلود و نصب کنید

هنگامی که سخت افزار شما شناسایی شد، نرم افزار از شما می­خواهد که درایور مناسب را دانلود کنید.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تب Device Manager شما باید چیزی شبیه به این ظاهر شود. “نصب اکسپرس” را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا فرآیند تکمیل شود.

Device Manager

مرحله چهار) نصب و ثبت نام با نرم افزار استخراج

مرحله الف( برای ثبت نام  به سایت www.cudominer.com مراجعه کنید.

ثبت نام

این برنامه ماینینگ مونرو از مجموعه ای از سیستم عامل ها مانند Windows 7 یا بالاتر (x64)، macOS 10.9+، Ubuntu 18.04، CudoOS و ASIC پشتیبانی می کند.

مرحله ب) اگر قبلاً این کار را نکرده اید یک حساب ایجاد کنید و وارد شوید.

  • اگر ثبت نام نکرده اید، از آدرس ایمیل خود یا برخی از روش های جایگزین موجود استفاده کنید. در اینجا، من با استفاده از گوگل ثبت نام کرده­ام.

ایجاد حساب

مرحله ج) پس از وارد کردن شدن ، کنسول وب Cudo و اپلیکیشن Cudo Miner آنها را نمایش می دهند.

برای تأیید حساب خود باید ایمیل های خود را مرور کنید.

تایید حساب

مرحله د) بعد از این کار روی دکمه Get Started کلیک کنید تا فرآیند شروع شود.

    می توانید با رفتن به تنظیمات> پرداخت، ارز پرداخت پیش فرض را به مونرو از بیت کوین تغییر دهید.

تنظیمات پرداخت

مرحله ذ)پس از کلیک بر روی “شروع به کار”، به صفحه تنظیمات دستگاه هدایت می­شوید. ماینر دستورالعمل­های نصب را برای سیستم عامل خاص شما ارائه می­دهد.

    اگر از طریق کنسول وارد شده‌اید، به برگه دستگاه‌ها بروید و روی «تنظیم دستگاه» کلیک کنید یا دستگاهی را متصل کنید.

تنظیم دستگاه

مرحله ر)پس از نصب، ادامه دهید و تنظیمات خود را پیکربندی کنید.

    تب تنظیمات به شما این امکان که اورکلاک GPU و CPU تغییر دهید.

ستینگ

مرحله آخر) در نهایت بر روی enable کلیک کنید تا ماینر راه اندازی شود. ابتدا دستگاه شما را محک زده و بهینه می کند، که می تواند از یک تا سه ساعت طول بکشد.

نکته: فرآیند ماینینگ مونرو در طول فرآیند محک گذاری ادامه خواهد داشت.

محک گذاری

بخش پایانی این مقاله به زودی در این سایت قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button