هنگام سرمایه گذاری در کریپتو از این 12 اشتباهات بزرگ اجتناب کنید

اشتباه مهم 1
فهرست مطالب

شروع به کار در دنیای ارزهای دیجیتال ممکن است طاقت فرسا باشد، اما اگر از این اشتباهات در سرمایه گذاری کریپتو اجتناب کنید، شروع خوبی خواهید داشت. در حال حاضر میلیون ها نفر در سراسر جهان هستند که روی یک یا چند نوع ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند. بیت کوین، کاردانو، اتر، لیست بزرگی از سکه ها برای انتخاب وجود دارد، اما سخت است که بدانید کدام یک برای شما مناسب است. علاوه بر این، مردم اشتباهات زیادی را مرتکب می شوند. بنابراین، بیایید در مورد بزرگترین اشتباهاتی که هنگام سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باید اجتناب کرد صحبت کنیم.

اول ) سرمایه گذاری چون ارزش یک سکه به تازگی رشد کرده است

یکی از رایج ترین اشتباهات که مبتدیان هنگام سرمایه گذاری در کریپتو مرتکب می شوند، خرید یک سکه خاص فقط به این دلیل است که قیمت یا سهم بازار آن اخیرا رشذ کرده است. نکته در مورد اکثر جهش های ارزش کریپتو این است که آنها معمولا دوام ندارند. ارزش ارزهای دیجیتال به شدت در نوسان است و این فقط ماهیت صنعت است.

برای مثال Dogecoin را در نظر بگیرید. در اکتبر 2021، ارزش آن شاهد افزایش نسبتاً شدیدی بود، از 0.234 دلار به 0.308 دلار به ازای هر سکه. بسیاری این را نشانه خوبی برای Dogecoin می‌دانستند، اما این هیجان دوام نیاورد. فقط چند روز بعد، ارزش آن تقریباً به همان جایی که شروع شد بازگشت. Dogecoin همچنین به دلیل نام‌های بزرگی که آن را تبلیغ می‌کنند، مانند ایلان ماسک، جهش‌های بزرگی را شاهد بوده است. اما چنین افزایش قیمتی معمولا در کمتر از یک یا دو هفته اتفاق می افتد و می رود.

پیشنهاد : پیشنهاد ما برای خرید دستگاه ماینر BITMAIN ANTMINER S19 PRO می باشد.

دوم ) سرمایه گذاری در تنها یک نوع رمزنگاری

هیچ اشکالی ندارد که با یک نوع سکه کریپتو شروع کنید. همه باید از جایی شروع کنند! با این حال، مردم اغلب با تکیه بر یک سکه اشتباه می کنند. و صرف نظر از اینکه این سکه در حال حاضر چقدر امیدوارکننده به نظر می رسد، قرار دادن تمام تخم مرغ های خود در یک سبد می تواند خطرآفرین باشد. به خصوص در دنیای ارزهای دیجیتال، جایی که یک سکه ممکن است یک دقیقه سر به فلک کشیده و سپس در دقیقه بعد سقوط کند.

بنابراین ایده خوبی نیست که مقدار قابل توجهی پول فقط در یک سکه سرمایه گذاری کنید، به خصوص اگر نسبتاً تازه وارد صنعت کریپتو هستید. سعی کنید ابتدا با چندین سکه آشنا شوید .

سوم ) خرید سکه فقط به این دلیل که ارزان است

این یک مشکل است زیرا برخی نمی توانند سرمایه گذاری زیادی در رمز ارز ها داشته باشند. در حالی که این کاملا قابل درک است، گاهی اوقات سرمایه گذاری در کسری از سکه ای که آینده قابل اعتمادی دارد، بسیار ارزشمندتر است. مردم اغلب اشتباه می کنند که چندین سکه را با قیمت پایین تر می خرند. اما این اغلب می تواند منجر به قرار دادن پول شما در سکه های کمتر و در نتیجه کمتر امیدوارکننده شود. (البته ممکن است برعکس نیز صادق باشد) بنابراین قبل از اینکه تصمیم بگیرید در کدام سکه سرمایه گذاری کنید، از این موضوع آگاه باشید.

دنیای کریپتو غیرقابل پیش بینی است

هیچ راهی وجود ندارد که به طور قطعی بدانیم که هر سکه داده شده به کجا خواهد رسید، و به همین دلیل مهم است که اطمینان حاصل شود که سرمایه گذاری شما تا حد امکان به خوبی تحقیق و قابل اعتماد است. بنابراین هنگام تصمیم گیری در مورد محل قرار دادن پول نقد، مطمئن شوید که از این دام ها اجتناب می کنید.

چهارم ) فقدان دانش پایه رمزگذاری

سرمایه‌گذاران جدید کریپتو ممکن است جذب همه‌ی هیاهوهای پیرامون بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال شوند. اما سرمایه‌گذاری در رمز ارز مستلزم درک طبقه دارایی و نحوه عملکرد آن با حداقل اشتباهات است. سرمایه‌گذاری روی دارایی‌ای که نمی‌دانید، یا تلاش برای تجارت ارزهای دیجیتال بدون درک اصول اولیه نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال، دستور العملی برای فاجعه است. وقت گذاشتن برای آموزش پروژه های رمزنگاری مختلف و اهداف هر شرکت رمزنگاری شما را به سرمایه گذار بهتری تبدیل می کند.

دانستنی : آیا می دانستید درباره ی خرید دستگاه ماینر می توانید رایگان مشاوره بگیرید!

پنجم ) چشم پوشی از هزینه ها

در حالی که راه‌های زیادی برای خرید کریپتو وجود دارد، سرمایه‌گذاران جدید ممکن است بدون اینکه بدانند هزینه‌های گاز در صرافی‌ها چگونه کار می‌کند، به خرید ارز دیجیتال بپردازند. به عنوان مثال، خرید رمزنگاری با کارت اعتباری ممکن است با هزینه های اضافی (3٪ یا بیشتر) همراه باشد و همچنین می تواند با هزینه های اضافی از شرکت کارت شما همراه باشد. دانستن اینکه کدام صرافی‌های کریپتو کارمزد پایین و بهترین روش برای خرید و تجارت کریپتو ارائه می‌دهند، در درازمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های زیادی می‌شود.

ششم ) تفکر کوتاه مدت

وعده “سریع ثروتمند شدن” در بازار باعث می شود که بسیاری از سرمایه گذاران جدید فقط کوتاه مدت فکر کنند. و در حالی که احتمال به دست آوردن سودهای کلان در یک سرمایه گذاری رمزنگاری وجود دارد، احتمال از دست دادن تمام سرمایه شما به دلیل یک حرکت سرمایه گذاری بد نیز وجود دارد.

داشتن یک طرز فکر سرمایه‌گذاری بلند مدت به شما کمک می‌کند سرمایه‌گذاری‌های رمزنگاری خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید و روی انتخاب پروژه‌های با کیفیت بالاتر با سابقه طولانی تمرکز کنید. تلاش برای ثروتمند شدن در 90 روز راه سریعی برای شکست است. اما فکر کردن در مورد سرمایه گذاری در رمزارز به عنوان یک فرآیند چند ساله به شما کمک می کند تا سبد ارزهای دیجیتال متفکرانه تری بسازید.

هفتم ) نگهداری کریپتو در کیف پول های آنلاین

ارز دیجیتال یک ارز دیجیتال است و برای ذخیره آن به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارد. در حالی که استفاده از کیف پول آنلاین راحت‌تر است، اما به مراتب خطرناک‌تر از ذخیره‌سازی آفلاین رمزارز شما است. کیف پول های آنلاین بیشتر مستعد آسیب پذیری هستند و هکرها می توانند کیف پول شما را از طریق کلاهبرداری های رمزنگاری یا هک تخلیه کنند. امن ترین راه برای ذخیره رمزنگاری شما در یک کیف پول سخت افزاری آفلاین است که در اصل یک USB با رمزگذاری سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفته برای محافظت از کلیدهای خصوصی کریپتو شما است.

کلیک : برای خرید ماینر قانونی کلیک کنید.

هشتم ) فراموش کردن رمزهای عبور رمزنگاری یا عبارات اولیه

از آنجایی که ارز دیجیتال در یک کیف پول دیجیتال نگهداری می شود، این کیف پول ها برای دسترسی به رمز عبور نیاز دارند. اگر رمز عبور خود را فراموش کنید، ممکن است ارز دیجیتال شما قابل بازیابی نباشد. اکثر کیف پول ها یک عبارت seed backup  برای دسترسی به وجوه دارند. اما اگر آن عبارت seed گم یا فراموش شود، ممکن است گزینه جایگزینی برای بازیابی وجوه شما وجود نداشته باشد.

نهم )  آدرس کیف پول اشتباه

انتقال رمزنگاری بین کیف پول‌های دیجیتال به این صورت است که چگونه از یک صرافی حافظ رمزنگاری خود می‌شوید یا چگونه وجوهی را از یک طرف به طرف دیگر ارسال می‌کنید. اما یک اشتباه رایج سرمایه گذاران جدید این است که سعی می کنند وجوه رمزنگاری شده را به کیف پول شما منتقل کنند. اما آدرس کیف پول را اشتباه تایپ می کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، رمزارز به یک آدرس کیف پول اشتباه ارسال می شود و ممکن است غیرقابل بازیابی باشد. در حالی که خدمات بازیابی وجود دارد که ممکن است بتواند به این امر کمک کند، ممکن است بسیار پرهزینه باشد.

دهم ) کلاهبرداری

به عنوان یک طبقه دارایی جدید، بازار ارزهای دیجیتال مملو از کلاهبرداران است. در واقع، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) تنها در سال 2021 نزدیک به 700 میلیون دلار دارایی های رمزنگاری سرقت شده را گزارش کرد.

این مجرمان از تکنیک های سخت فیشینگ برای دسترسی به کیف پول رمزنگاری شما استفاده می کنند و شما را متقاعد می کنند که وجوه را به کیف پول خود منتقل کنید.

کلاهبرداری‌های رمزنگاری می‌توانند از طریق ایمیل یا برنامه‌های پیام‌رسانی اتفاق بیفتند و مجرمان وانمود کنند که به نفع شما عمل می‌کنند. با اتصال کیف پول آنلاین به یک برنامه و دادن مجوز دسترسی به وجوه، کیف پول ها می توانند به خطر بیفتند. و در حالی که این روش برای بسیاری از برنامه های رمزنگاری رایج است، کلاهبرداران می توانند از این روش برای تخلیه وجوه کیف پول رمزنگاری استفاده کنند.

برای جلوگیری از این کلاهبرداری ها، هرگز کیف پول آنلاین خود را به یک برنامه غیرقابل اعتماد متصل نکنید و بیشتر وجوه رمزنگاری خود را در کیف پول های سخت افزاری آفلاین نگه دارید. همچنین هرگز رمز کیف پول، عبارت اولیه یا کلیدهای خصوصی خود را ندهید.

تعمیرات : آیا می دانسیتد داراماینر بهترین متخصصان را برای تعمیر ماینر دارد!

یازدهم ) استفاده از اهرم

سرمایه گذاران جدید کریپتو ممکن است با داستان‌هایی در مورد ثروتمند شدن از طریق تجارت کریپتو فریفته شوند و سعی کنند از اهرم‌های مالی برای چند برابر کردن بازده خود استفاده کنند. مشکل این است که معاملات اهرمی به وثیقه اولیه نیاز دارد و اگر معامله ضعیف پیش رود، ممکن است تمام وجوه خود را از دست بدهید. به یاد داشته باشید، اهرم به دو صورت کار می کند و می تواند ضررهای شما را نیز چند برابر کند.

سرمایه گذاران جدید ارزهای دیجیتال بهتر است از معامله با اهرم اجتناب کنند و تنها پس از کسب تجربه تجاری کافی از آن استفاده کنند.

دوازدهم ) استراتژی تجارت بیش از حد سخت

سرمایه‌گذاران جدید کریپتو که سعی می‌کنند مستقیماً به سمت استراتژی‌های معاملاتی سخت بپرند، زیرا برخی از یوتیوب‌برها به آنها گفته‌اند که می‌توانند به سرعت پول خود را از دست بدهند و در کل از کریپتو صرف نظر کنند. یادگیری تحلیل تکنیکال، سفارشات مشروط و نحوه عملکرد بازارهای کریپتو به زمان نیاز دارد.

سرمایه گذاری در رمزارز در واقع می تواند ساده باشد. نیازی به ایجاد یک استراتژی معاملاتی سخت برای تلاش و رشد سبد سهام خود نیست. مشابه سرمایه گذاری سنتی، می توانید بدون نیاز به تجارت فعال و چسبیدن به نمودارهای رمزنگاری 24 ساعته، میانگین هزینه دلار را به ارز دیجیتال تبدیل کنید.

سخن آخر

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد، به‌ویژه زمانی که تازه شروع به کار کرده‌اید. اما اجتناب از این اشتباهات می تواند به شما کمک کند تا سرمایه گذار مطمئن تری شوید و از دست دادن هزاران دلار به دلیل کمبود دانش جلوگیری کنید. ثروتمند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button